Oživení NiCd Saft 100MRE
NiCd baterie, zkušenosti, obnova kapacity, údržba
-
- Příspěvky: 2626
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Nezapomenout na rukavice a brýle a flašku octa.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Zdravím
takže dneska jsem si cvičně udělal jednu starší a pět let vyřazenou baterku co mi ležela v garáži s přístupem vzduchu. Ucpávky časem praskly.
Původní louh byl celkem čistý, trochu matný, bez viditelných nečistot a usazenin. Napětí bylo 5.55V po pěti letech nečinnosti. Při zkušebním nabíjení prakticky ihned skočilo napětí skoro na 7v a ampermetr šel nad 12a . Dvakrát jsem baterku propláchl čistou vodou( destilovanou samozřejmě demi nemám)a napětí spadlo na 5v. Voda byla potom nádherně čistá a čirá. Pokaždé jsem dolil 1 litr a to samě jsem po celkem slušném tělocviku i dostal ven Články byly na suchu max. 1minutu. Snažil jsem se to dělat co nejrychleji. Proplach H2O2 jsem dal 2cl 30% na litr a trval tři hodiny. Ten nedělní oběd mě celkem zmohl Napětí spadlo na 4.5v. Dvakrát propláchnuto. Mezitím jsem si připravil samotný louh a to o 5% hustší než co má výrobce návodu. Je fakt, že jsem trochu podcenil teplotu vody a při míchání a nasledné reakci mi houpla teplota, takže rychlé chlazení v kýblu se studenou vodou. Uchladil to
Dvě hodiny jsem nechal baterku v klidu. Mezitím jsem průběžně měřil napětí a pomalu se dostalo z 4.5v na 5.9v!
Při prvním nabíjení napětí pomalu naběhlo z 6.3V na 6.8 v. Průběžně vybíjím odporem 100A na hodnotu 6V. Zatím 3x. Baterka se tváří, že dostala druhý dech. Při vypnutí nabíjení nespadne pod 6.3V. Předtím prakticky za 10min. spadla na 5.5v
Zatím cykluji a nabíjím, tak uvidím.
jinak celkem to je o přípravě, čistotě, vodě a celkem dobrým tělocviku
beru to jako přípravu na ostré oživení baterek co jsou zatím v autě a zítra jdou ven.
takže dneska jsem si cvičně udělal jednu starší a pět let vyřazenou baterku co mi ležela v garáži s přístupem vzduchu. Ucpávky časem praskly.
Původní louh byl celkem čistý, trochu matný, bez viditelných nečistot a usazenin. Napětí bylo 5.55V po pěti letech nečinnosti. Při zkušebním nabíjení prakticky ihned skočilo napětí skoro na 7v a ampermetr šel nad 12a . Dvakrát jsem baterku propláchl čistou vodou( destilovanou samozřejmě demi nemám)a napětí spadlo na 5v. Voda byla potom nádherně čistá a čirá. Pokaždé jsem dolil 1 litr a to samě jsem po celkem slušném tělocviku i dostal ven Články byly na suchu max. 1minutu. Snažil jsem se to dělat co nejrychleji. Proplach H2O2 jsem dal 2cl 30% na litr a trval tři hodiny. Ten nedělní oběd mě celkem zmohl Napětí spadlo na 4.5v. Dvakrát propláchnuto. Mezitím jsem si připravil samotný louh a to o 5% hustší než co má výrobce návodu. Je fakt, že jsem trochu podcenil teplotu vody a při míchání a nasledné reakci mi houpla teplota, takže rychlé chlazení v kýblu se studenou vodou. Uchladil to
Dvě hodiny jsem nechal baterku v klidu. Mezitím jsem průběžně měřil napětí a pomalu se dostalo z 4.5v na 5.9v!
Při prvním nabíjení napětí pomalu naběhlo z 6.3V na 6.8 v. Průběžně vybíjím odporem 100A na hodnotu 6V. Zatím 3x. Baterka se tváří, že dostala druhý dech. Při vypnutí nabíjení nespadne pod 6.3V. Předtím prakticky za 10min. spadla na 5.5v
Zatím cykluji a nabíjím, tak uvidím.
jinak celkem to je o přípravě, čistotě, vodě a celkem dobrým tělocviku
beru to jako přípravu na ostré oživení baterek co jsou zatím v autě a zítra jdou ven.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: pon srp 08, 2011 3:14 pm
- Lokalita: Senec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: cca 35kwp
- Kapacita baterie [kWh]: malá
- Bydliště: Slovensko
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Síce nepíšeš ako dlho vybíjaš tú baterku s tým 100A odporom....ale podla Tvojho popisu by som povedal že sa to celkom dobre podarilo aj oživit....
málo kwp , 60V 1,2kAh , 15S 600P Lion + 60V 198Ah Lifepo4 , 10 x MPPT VT-80 , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:180Wp ,12V LiFePO4 60Ah , epsolar 10 ,victron 350w sinus
Záloha:180Wp ,12V LiFePO4 60Ah , epsolar 10 ,victron 350w sinus
-
- Příspěvky: 2626
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Vzduch by měl omezit sifon system v centrálním dolévání.
Je potřeba nespěchat. Vodu nechat zhoustnout aby se původní struktura obnovila. Je možné nalít des.vodu, počkat a krátké dávce nabíjet. Potom tak 12 - 24 hodin nechat byt, dělat další baterii např. Pokud se voda nalívá a změří, hustoměr se při měření ani nepohne, jakmile se po nějaké době vylije a změří, stoupá měřák. Podle čistoty se nic vizuálně nepozná. Jestliže je voda stále zhoustlá, není dokonáno, protože elektrodový materiál není ve vodě rozpustný, rozpustný coje, předpokládám že je mezi strukrura, která způsobuje tzv. slinování a také se snižuje přítomnost tzv. katalického jedu. (má domněnka) To značí maceraci hmoty a při nabíjení a pohyb směrem do vody která se už nepoužije. Proto po výměně elektrolytu které předcházela macerace elektrod, vždy stoupne výrazně kapacita.
Je potřeba nespěchat. Vodu nechat zhoustnout aby se původní struktura obnovila. Je možné nalít des.vodu, počkat a krátké dávce nabíjet. Potom tak 12 - 24 hodin nechat byt, dělat další baterii např. Pokud se voda nalívá a změří, hustoměr se při měření ani nepohne, jakmile se po nějaké době vylije a změří, stoupá měřák. Podle čistoty se nic vizuálně nepozná. Jestliže je voda stále zhoustlá, není dokonáno, protože elektrodový materiál není ve vodě rozpustný, rozpustný coje, předpokládám že je mezi strukrura, která způsobuje tzv. slinování a také se snižuje přítomnost tzv. katalického jedu. (má domněnka) To značí maceraci hmoty a při nabíjení a pohyb směrem do vody která se už nepoužije. Proto po výměně elektrolytu které předcházela macerace elektrod, vždy stoupne výrazně kapacita.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Určitě nespěchám. Budu ještě dneska nabíjet. Zatím jsem udělal tři cykly a doba vybíjení se výrazně prodlužuje a odpor se už nedá udržet bez rukavic. Budu ještě nabíjet a zítra uvidím jak si to sedne a kolik bude napětí ráno. Pak budu pokračovat s cyklováním
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Musím ještě poznamenat: ta baterka má najeto kolem 200tkm! byla určena na likvidaci, takže toto je opravdu bonus, že se dostala do takového stavu, že vůbec se nabíjí a drží napětí a nejde po vybíjení pod 6v. Do trakce do auta jí nedám, to už nemá kapacitu, ale otevírá se mi možnost dát jí do systému větrného malého ostrovu. Mám ještě dva kusy co na tom jsou podobně jako byla tato
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Ahoj Lui,oživení baterií je zdlouhavé ale co mi zaráží na postupu je proplachování destilovanou vodou přímo toto Ferak zakazuje,protože voda se dostane do desek a potom ředí nový elit,minimálně toto bych nedělal a proplachoval bych starým sedlým louhem,Jaký máš na to názor???
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Takže baterky jsou venku. Vyndal jsem i přední boxy, abych věděl jak na tom jsou i další baterky.
Tedy v zadním boxu jsem našel celkem dost problémů navíc k špatným a propláchnutým baterkám. Dvě baterky jsou KO a to jedna je na 5V a druhá má totálně zničený konektory a má 3V. Tudíž jasná výměna. Při následné kontrole ostatních, jsem našel další tři, které se tváří jako OK, mají stejné napětí jako ostaní, ALE při 100A zátížení rychleji spadnou pod 6V oproti ostatním. Nevím jestli to popíši srozumitelně: při zatížení drží cca 1min. jako ostatní, ale pak náhle rychle klesne napětí na 5.6V-5.2V a jde to dolů. Je to jako díra ve výkonu. Dal jsem je bokem. Ty ostatní jdou dolů pomalu, ale jistě postupně bez skoků. Na hranici 6V se zastaví a vydrží i několik minut. Musím ten odpor chladit vzduchem. Jednu baterku jsem zatím vybil na 6V. Vypustím louh, dám lázeň hysličníku, změřím hustotu starého lohu a uvidím dál. Jinak zkušební baterka je v trakčním režimu ve vozítku City El má za sebou 6 nabíjecích cyklů a zatím je bez problému. City el díky ní jezdí 60km
Tedy v zadním boxu jsem našel celkem dost problémů navíc k špatným a propláchnutým baterkám. Dvě baterky jsou KO a to jedna je na 5V a druhá má totálně zničený konektory a má 3V. Tudíž jasná výměna. Při následné kontrole ostatních, jsem našel další tři, které se tváří jako OK, mají stejné napětí jako ostaní, ALE při 100A zátížení rychleji spadnou pod 6V oproti ostatním. Nevím jestli to popíši srozumitelně: při zatížení drží cca 1min. jako ostatní, ale pak náhle rychle klesne napětí na 5.6V-5.2V a jde to dolů. Je to jako díra ve výkonu. Dal jsem je bokem. Ty ostatní jdou dolů pomalu, ale jistě postupně bez skoků. Na hranici 6V se zastaví a vydrží i několik minut. Musím ten odpor chladit vzduchem. Jednu baterku jsem zatím vybil na 6V. Vypustím louh, dám lázeň hysličníku, změřím hustotu starého lohu a uvidím dál. Jinak zkušební baterka je v trakčním režimu ve vozítku City El má za sebou 6 nabíjecích cyklů a zatím je bez problému. City el díky ní jezdí 60km
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát kvě 06, 2011 8:22 pm
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Takže srovnání Saft kontra Olovo v City elu? U mne vychází LIfepo kontra Ól tak 2,5 lepší,u nižších odběrů lze předpokládat ještě lepší výsledky.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Nevím je to v kombinaci na 42V místo 36V a jezdil jsem na vybití, ne na kilometry a pusť si někdy telefon
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Panove, jde zde City el na magistratech prihlasit? Je s tim nejaky problem?stepynek píše:City el díky ní jezdí 60km
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát kvě 06, 2011 8:22 pm
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Pro Brumla-City el má již cestu prošlapanou,tj jde přihlásit.Pomocná ruka:Elektromobily-os.cz
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Auto jezdí. Musel jsem řešit ještě několik věcí ( průserů v zapojení trakce a šetření na neoriginální kabeláži) ale šlo to. Baterky mám ještě " trochu rozhádané" na jednotlivých napětích, ale jezdím. První absorbční nabíjení proběhlo bez problému. Diagnostika u Peugeotu našla několik závad v různých zkratech a nedostatku vody v článcích, ale to bylo už plané a skočilo to před mým servisem. Ty oživené baterky se zdají být ok, jen u jedné budu muset asi trochu doředit louh. Při nabíjení jí roste více napětí oproti ostatním. Jinak v zátěži je jak ostatní. Trochu jsem podcenil rozvody kapalin v boxu. Mám tam někde únik, tak box musí opět ven...
-
- Příspěvky: 2626
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Tak ten růst napětí při nabíjení ukazuje na opak, řekl bych, že tam bude menší koncentrace elektrolytu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 585
- Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Na kolik se přibližně zvýšil dojezd?
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
zatím jsem byl z 30km na 45km, ALE hrálo tam ještě spousta věcí co to omezilo:
první: rozdíl mezi repasboxem a ostatníma byl v napětí 0.4V až 0.6V což je dost. Předek je vybitý a zadek ještě může... druhý: auto samo omezovalo a nepustilo do baterek víc jak 2KW energie. A to z důvodu, že si myslelo, že nemá dolitou vodu v článcích ( což se po dolití můsí udělat diagnostikou)
třetí: v závadách byly dva zkraty (opraveny) tudíž omezení ve výkonu. Je fakt, že jeden kabel byl zataven do těla baterky, která byla jinak OK
Teprve po servisu v servisu mi baterky sosly na první absorbční nabíjení už 8KW energie
Na tu malou hustotu se podívám, vím která baterka to je
první: rozdíl mezi repasboxem a ostatníma byl v napětí 0.4V až 0.6V což je dost. Předek je vybitý a zadek ještě může... druhý: auto samo omezovalo a nepustilo do baterek víc jak 2KW energie. A to z důvodu, že si myslelo, že nemá dolitou vodu v článcích ( což se po dolití můsí udělat diagnostikou)
třetí: v závadách byly dva zkraty (opraveny) tudíž omezení ve výkonu. Je fakt, že jeden kabel byl zataven do těla baterky, která byla jinak OK
Teprve po servisu v servisu mi baterky sosly na první absorbční nabíjení už 8KW energie
Na tu malou hustotu se podívám, vím která baterka to je
-
- Příspěvky: 585
- Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Gratuluji. Bylo by zajímavé vědět, jak se bude zvedat dojezd po plném nabití a po případné repasi druhého packu.stepynek píše:...auto samo omezovalo a nepustilo do baterek víc jak 2KW energie. Teprve po servisu v servisu mi baterky sosly na první absorbční nabíjení už 8KW energie.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
zdravím všechny
takže s dojezdem jsem na reálných 45km a auto ještě nezačalo omezovat a kapacita ukazuje 50% energie ( od posledního příspěvku jsem nabíjel 3x a ne úplně z plocha a 2x s absorbcí). Napětí baterek se začíná rovnat. Dříve to bylo s kapacitou, tak, že se už rozsvítilo při tomto počtu km omezení a dva kilometry a stop.... Baterky rozhozeny a vybity. Pomalu, ale jistě se auto začíná rozjíždět. Jedna baterka se asi jara nedožije. Má nižší napětí a mám pocit, že odejde na článku. No byla úplně suchá, takže se není čemu divit, je to ta jak jsem psal. Ale to nevadí. Box půjde na jaře stejně ven, tak se vymění. Furt to je velmi dobrý, na to jak to vypadalo....
objednán louh a budu dělat menší box co je nad motorem. ale to bude jen údržba a dohuštění. Sem je dobrý přístup, takže to zvládnu bez zvedáku a sám.
takže s dojezdem jsem na reálných 45km a auto ještě nezačalo omezovat a kapacita ukazuje 50% energie ( od posledního příspěvku jsem nabíjel 3x a ne úplně z plocha a 2x s absorbcí). Napětí baterek se začíná rovnat. Dříve to bylo s kapacitou, tak, že se už rozsvítilo při tomto počtu km omezení a dva kilometry a stop.... Baterky rozhozeny a vybity. Pomalu, ale jistě se auto začíná rozjíždět. Jedna baterka se asi jara nedožije. Má nižší napětí a mám pocit, že odejde na článku. No byla úplně suchá, takže se není čemu divit, je to ta jak jsem psal. Ale to nevadí. Box půjde na jaře stejně ven, tak se vymění. Furt to je velmi dobrý, na to jak to vypadalo....
objednán louh a budu dělat menší box co je nad motorem. ale to bude jen údržba a dohuštění. Sem je dobrý přístup, takže to zvládnu bez zvedáku a sám.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Naposledy upravil(a) stepynek dne stř lis 27, 2013 9:21 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
- Bydliště: Luka nad Jihlavou
Re: Oživení NiCd Saft 100MRE
Najeto již 480km od opravy reálný dojezd v současném počasí a na Vysočině 67.5km na jedno nabití auto začalo omezovat dle ukazatele nabití při 20% energie a to ještě v kopci. Při jízdě jsem se snažil držet odběr od 100 do 125A což znamená vše v zeleném
jinak provedeno 8H servisní nabíjení v speciálním modu nabíječky a to hodně pomohlo. Napětí v boxech sedí
jinak provedeno 8H servisní nabíjení v speciálním modu nabíječky a to hodně pomohlo. Napětí v boxech sedí
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 1406 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Filas
-
- 0 Odpovědi
- 341 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krnule
-
- 7 Odpovědi
- 1106 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od shuty
-
- 3 Odpovědi
- 733 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od xmasin
-
- 18 Odpovědi
- 4574 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od unicast