Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2569
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Ja od tak prvniho tydne brezna jezdim na svoje prebytky
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To jsi udělal s EV chybu.Ty nevíš, že EV hoří, nedojedou na zátah do Chorvatska a baterka stojí statisíce a po záruce se pokazí
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2569
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
doprcic, ja hlupacek vzdycky naletim. Vedet to tak driv
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Vždyť to je ale všechno pravdaFranta2776 píše: ↑pát bře 22, 2024 4:54 pmTo jsi udělal s EV chybu.Ty nevíš, že EV hoří, nedojedou na zátah do Chorvatska a baterka stojí statisíce a po záruce se pokazí
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: čtv lis 25, 2021 6:47 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Je to divne ale neni, prace se kona jen pokud neco tahas nahoru. Kdyz neses nakup po rovine tak fyzikalne praci nekonas (ikdyz ses pak servanej jak ... ) Autem sice jezdis nahoru a dolu ale co najezdis nahoru, najezdis i dolu. A EV rekuperuje dost ucine. U spalovaku je to jine a energije potrebna k rozjeti se pak mari v teplo.
Stoupani pak u EV ma dost viditelny vliv. Mame jednu castou trasu. 150km a stoupani asi 400m. styl jizdy mam porad stejny. Kdyz nabiju 100% dojedu na misto a zbyva mi 40km. Kdyz jedu zpatky zbyde mi 100km. tam to jedu treba za 16kwh/100km a zpatky 12, nebo tak nejak.
[/quote]
Tahle dost odvazna fyzikalni teorie by fungovala pouze v pripade,ze do kopce pojedes za pouziti konstantniho vykonu,ktery bude nutny k prekonani gravitace a z kopce pojedes pouze s vyuzitim gravitacni energie za soucasne vyroby elektricke energie.(pominu skutecnost,ze naftova a benzinova auta neumi z kopce vyrobit zadne palivo,takze hmotnost hraje obrovskou roli)Ve skutecnosti silnice nejsou dokonale misto pro popirani fyzikalnich zakonu,takze s kazdym dalsim kg hmotnosti vozidla navic se zvysuje nejen potrebny vykon a spotreba pro prekonani kopce,ale zaroven s tim se zvysuje opotrebeni brzd,pneumatik a odpruzeni.Toto vse pri kazdem zabrzdeni,kazdem zatoceni a kazdem vymolu na silnici.500kg rozdil u osobaku je obrovsky znat na penezence.Cena paliva totiz neni vse.Zatim nikdo nema moznost srovnavat stejne vykonne BEV s tak rozdilnou vahou,protoze nabidka neni tak rozmanita,ale zabrousime li do benzinovych sfer,tak nejmarkantnejsi rozdil je mezi Superbem na cisty benzin a plug-in hybridem.Po vsech strankach je benzinovy uspornejsi,rychlejsi a praktictejsi.A dobijet auto teto velikosti kazdych 50km je totalni nesmysl.
Stoupani pak u EV ma dost viditelny vliv. Mame jednu castou trasu. 150km a stoupani asi 400m. styl jizdy mam porad stejny. Kdyz nabiju 100% dojedu na misto a zbyva mi 40km. Kdyz jedu zpatky zbyde mi 100km. tam to jedu treba za 16kwh/100km a zpatky 12, nebo tak nejak.
[/quote]
Tahle dost odvazna fyzikalni teorie by fungovala pouze v pripade,ze do kopce pojedes za pouziti konstantniho vykonu,ktery bude nutny k prekonani gravitace a z kopce pojedes pouze s vyuzitim gravitacni energie za soucasne vyroby elektricke energie.(pominu skutecnost,ze naftova a benzinova auta neumi z kopce vyrobit zadne palivo,takze hmotnost hraje obrovskou roli)Ve skutecnosti silnice nejsou dokonale misto pro popirani fyzikalnich zakonu,takze s kazdym dalsim kg hmotnosti vozidla navic se zvysuje nejen potrebny vykon a spotreba pro prekonani kopce,ale zaroven s tim se zvysuje opotrebeni brzd,pneumatik a odpruzeni.Toto vse pri kazdem zabrzdeni,kazdem zatoceni a kazdem vymolu na silnici.500kg rozdil u osobaku je obrovsky znat na penezence.Cena paliva totiz neni vse.Zatim nikdo nema moznost srovnavat stejne vykonne BEV s tak rozdilnou vahou,protoze nabidka neni tak rozmanita,ale zabrousime li do benzinovych sfer,tak nejmarkantnejsi rozdil je mezi Superbem na cisty benzin a plug-in hybridem.Po vsech strankach je benzinovy uspornejsi,rychlejsi a praktictejsi.A dobijet auto teto velikosti kazdych 50km je totalni nesmysl.
24x JaSolar 380wp(12xV+12xZ) = 9120wp, 2x Axpert King 5000/48, 32x Narada 125Ah(2x16s)Lifepo4,16x EVE 280Ah, Victron BMV700.
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Hybrid samozřejmě nesmysl je. Ten čistě el. dojezd se každodenně hodí, třeba na nákup, do školy pro děti dojede. Ale nabíjet ho není oproti benzínu nijak zvlášť ekonomicky zajímavé, pokud nemáš FVE. Ale že by byl pomalejší než čistý benzín se mi moc nezdá. Leda by to bylo záměrně přiškrcený. Pokud jde o brzdy, myslím že rekuperací si na sebe vydělá. Z hlediska ekologie je to Potěmkinova vesnička, aby bylo na co přilepit zelený nápis. Ekonomicky je je to pro lidi, co chtějí mít něco co soused nemá a tvářit se zeleně. V naprosté většině se jedná o odpisy z daní, takže tu hru platíme kolektivně a v našem městě není tolik zakouřeno.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 53
- Registrován: stř bře 24, 2021 3:16 pm
- Bydliště: Bytča
Re: Začátek konce elektromobility?
Bratislava - Chorvátsko cez Greenway na 3.nabíjania jún -august mavaju akcie cena jednej cesty 35€
Poloostrov /Faza L1:JV: 325Wp /10ks poly 3250Wp +Growatt SP 5000 450V Mppt + OpSZ fG Forte 48V/620Ah Faza L2:JV: 285Wp /12ks Poly + Growatt SP 5000 450V MPPT Seplos Lifepo4 16 KW,GreenBono AKU
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Co je prosím Greenway?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Tahle dost odvazna fyzikalni teorie by fungovala pouze v pripade,ze do kopce pojedes za pouziti konstantniho vykonu,ktery bude nutny k prekonani gravitace a z kopce pojedes pouze s vyuzitim gravitacni energie za soucasne vyroby elektricke energie.(pominu skutecnost,ze naftova a benzinova auta neumi z kopce vyrobit zadne palivo,takze hmotnost hraje obrovskou roli)Ve skutecnosti silnice nejsou dokonale misto pro popirani fyzikalnich zakonu,takze s kazdym dalsim kg hmotnosti vozidla navic se zvysuje nejen potrebny vykon a spotreba pro prekonani kopce,ale zaroven s tim se zvysuje opotrebeni brzd,pneumatik a odpruzeni.Toto vse pri kazdem zabrzdeni,kazdem zatoceni a kazdem vymolu na silnici.500kg rozdil u osobaku je obrovsky znat na penezence.Cena paliva totiz neni vse.Zatim nikdo nema moznost srovnavat stejne vykonne BEV s tak rozdilnou vahou,protoze nabidka neni tak rozmanita,ale zabrousime li do benzinovych sfer,tak nejmarkantnejsi rozdil je mezi Superbem na cisty benzin a plug-in hybridem.Po vsech strankach je benzinovy uspornejsi,rychlejsi a praktictejsi.A dobijet auto teto velikosti kazdych 50km je totalni nesmysl.gold1 píše: ↑pát bře 22, 2024 7:27 pm Je to divne ale neni, prace se kona jen pokud neco tahas nahoru. Kdyz neses nakup po rovine tak fyzikalne praci nekonas (ikdyz ses pak servanej jak ... ) Autem sice jezdis nahoru a dolu ale co najezdis nahoru, najezdis i dolu. A EV rekuperuje dost ucine. U spalovaku je to jine a energije potrebna k rozjeti se pak mari v teplo.
Stoupani pak u EV ma dost viditelny vliv. Mame jednu castou trasu. 150km a stoupani asi 400m. styl jizdy mam porad stejny. Kdyz nabiju 100% dojedu na misto a zbyva mi 40km. Kdyz jedu zpatky zbyde mi 100km. tam to jedu treba za 16kwh/100km a zpatky 12, nebo tak nejak.
[/quote]
Podotknu. Všichni diskutující s tím máte bohaté zkušenosti?
Upozorňuji, že nejsem fanoušek hybridů, ale protože Toyota lže, tak proč nemůžou i ostatní lhát.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: čtv lis 25, 2021 6:47 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Pomalejsi ve smyslu jizdnich vlastnosti,nikoliv maximalky na dalnici.fugas píše: ↑pát bře 22, 2024 8:01 pm Hybrid samozřejmě nesmysl je. Ten čistě el. dojezd se každodenně hodí, třeba na nákup, do školy pro děti dojede. Ale nabíjet ho není oproti benzínu nijak zvlášť ekonomicky zajímavé, pokud nemáš FVE. Ale že by byl pomalejší než čistý benzín se mi moc nezdá. Leda by to bylo záměrně přiškrcený. Pokud jde o brzdy, myslím že rekuperací si na sebe vydělá. Z hlediska ekologie je to Potěmkinova vesnička, aby bylo na co přilepit zelený nápis. Ekonomicky je je to pro lidi, co chtějí mít něco co soused nemá a tvářit se zeleně. V naprosté většině se jedná o odpisy z daní, takže tu hru platíme kolektivně a v našem městě není tolik zakouřeno.
Mimochodem-najezdil jsem 350000km s Priusem.Baterie o vaze cca 40kg+ atmosfericky benzin 1800ccm=spotreba do 4l/100(krome dalnice).Neuveritelnej drzak,ekologictejsi nez vsechny plug-iny,ale bez naroku na EL znacku.Stejnou baterii tu nekdo v bazaru prodaval-chvili jsem o ni uvazoval jako o zalozni k FVE.Jestli appka na sledovani hybridniho systemu nelhala,tak ta malinka baterie dokazala kratkodobe davat 50-60kW.Bohuzel mizerna kapacita.
24x JaSolar 380wp(12xV+12xZ) = 9120wp, 2x Axpert King 5000/48, 32x Narada 125Ah(2x16s)Lifepo4,16x EVE 280Ah, Victron BMV700.
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2569
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Vydržel jsem to asi 15min. Diskuze "odborníků" stylem "někde jsem četl" opravdu zodpověděla všechny otázky.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Pěkná, ale taky možná jen u 1% provozovaných vozů.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Název pořadu je jasnej. Pravdy a mýty o elektrmobilech.
Takže i zde byly vyřčeny pravdy i mýty. Takže Youtube doplnilo o další info, ze kterého je potřeba si vybrat.
-
- Příspěvky: 835
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Je to (podle mě) možná hodně přísný a nespravedlivý odsudek.
Ti 2 borci, co seděli hned vedle moderátora zprava a zleva o problematice (a to i ze širšího hlediska) toho myslím věděli opravdu dost.
Celé to bylo jako upoutávka na to, aby si člověk koupil ten časák. Takže to bylo místy jen takové přehledové. Ale věřím, že v tom časopise to bude zpracované slušně, včetně odkazů a citací.
Takže za mě to bylo dobré video, které mi za ten strávený čas rozhodně stálo. A děkuji za odkaz.
Pokud bych tomu něco vytknul, tak to bylo občasné řešení osobních dojmů a problémů toho moderátora, které do ryze technické debaty podle mě moc nepatřily a zdržovaly.