Začátek konce elektromobility?

Nezařaditelné
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Jojo, v Číně jsou dál než v EU. Tam mají EV povinný. Kdo nedrží hubu a krok nejezdí nebo sedí v base. To video od největšího EV fanatika je takový nestraný. :D

glottis: Použil jsi nachlup stejný argumenty, jako EV fanatici. EV je bezchybné a spalovák žere i trávu okolo silnice a hlavně je pořád v servisu. :D Aspoň co vím, tak EV a spalovák mají úplně stejné servisní náklady, protože hodinovka na EV je dražší jak na kamion. A tvrdit, že EV má nízký provozní náklady, protože ty máš FVE je demagogie. To by majitel spalováku měl taky, kdyby kradl benzín. Jestli má EV náklady 18kWh/km a cena na nabíječce je 15Kč/kWh, tak je to 2,7Kč/km u EV vs. 2,4Kč/km u benzínu, kde na každých 15000km ještě utratíš litr za olej.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2719
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kybos »

Jenomže kdybych měl takovou nabídku u nás, tak koupím nové EV za půl mega a nabíjel bych ho ze třechy energií, která tam zůstává tři čtvrtě roku ladem. Zatím, když přijdu u nás do autosalonu, mám pocit jako bych vstoupil do muzea. Cenovky jsou přes mega a o EV nezavadíš. A kdyby sis koupil nějaký turbem vyhnaný tříválec, tak zjistíš, že když šlápneš na plyn, tak se nezmění ani barva zvuku, natož abys zaregistroval nějaké zrychlení.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

cipis píše: úte bře 12, 2024 8:29 am Tohle je tarka pokrytecky argument. Pred chvili jsi psal, ze nechces smradlaveho ropaka. Jenze tyhle jakoze zelene EV jim tam smrdi nasobne vic, protoze tam vyrabeji elektrinu z uhli mnohem vic, nez tady!
Třeba já si myslím,že zvládnu nabíjet cca2/3 roku přebytky z FV.Čr patří mezi poslední země v EU,kde se ve větším pálí uhlí.Ta Čína buduje více obnovitelných zdrojů než EU a USA dohromady.Je rozdíl ze zdravotního hlediska,jestli máš ten výfuk ve městě pod oknem nebo v teplárně za městem.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

nikde a nikdy jsme tu nenapsal, ze je ev bezchybne. Jeste nejaka lez? Naopak jsem mnohokrat psal ze kazde ma svoje.

Vim kolik stoji servis na spalovak i na ev. Nedavno jsem byl na garancce s egolfem. Nechal jsem tam 2500 i s prehozenim kol. Nikdo nenabiji 100% na superchargerech. Neni duvod to delat. Pokud si myslis ze musis, tak nevim co ti na to rict :)
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

kybos píše: úte bře 12, 2024 8:48 am Jenomže kdybych měl takovou nabídku u nás, tak koupím nové EV za půl mega a nabíjel bych ho ze třechy energií, která tam zůstává tři čtvrtě roku ladem. Zatím, když přijdu u nás do autosalonu, mám pocit jako bych vstoupil do muzea. Cenovky jsou přes mega a o EV nezavadíš. A kdyby sis koupil nějaký turbem vyhnaný tříválec, tak zjistíš, že když šlápneš na plyn, tak se nezmění ani barva zvuku, natož abys zaregistroval nějaké zrychlení.
Mg 4 je za 799000kč a prý není špatný.Za 500000kc nekoupím slušný spalovák ani u nás.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

Franta2776 píše: úte bře 12, 2024 9:00 am
cipis píše: úte bře 12, 2024 8:29 am Tohle je tarka pokrytecky argument. Pred chvili jsi psal, ze nechces smradlaveho ropaka. Jenze tyhle jakoze zelene EV jim tam smrdi nasobne vic, protoze tam vyrabeji elektrinu z uhli mnohem vic, nez tady!
Třeba já si myslím,že zvládnu nabíjet cca2/3 roku přebytky z FV.Čr patří mezi poslední země v EU,kde se ve větším pálí uhlí.Ta Čína buduje více obnovitelných zdrojů než EU a USA dohromady.Je rozdíl ze zdravotního hlediska,jestli máš ten výfuk ve městě pod oknem nebo v teplárně za městem.
Cinu nehajim, nemam je ani extra v lasce ale vetsina lidi ten rozdil nevidi. Nikdy v shanghaji, pekingu nebo jinem velkem meste v cine nebyla. A nedochazi jim, ze treba ta shanghaj ma 26 milionu lidi. 2,5x tolik co cela cr. Kdyz jsem tam pred asi 12ti lety stravil asi mesic, tak mi to stacilo. Elektrarnu/teplarnu na uhli mam 10km od baraku ale sensoricky o ni nevim. Naopak vim o tom, kdyz si tu zatopi uhlim kotlich nebo soused natoci dodavku.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: úte bře 12, 2024 9:09 am
Franta2776 píše: úte bře 12, 2024 9:00 am
cipis píše: úte bře 12, 2024 8:29 am Tohle je tarka pokrytecky argument. Pred chvili jsi psal, ze nechces smradlaveho ropaka. Jenze tyhle jakoze zelene EV jim tam smrdi nasobne vic, protoze tam vyrabeji elektrinu z uhli mnohem vic, nez tady!
Třeba já si myslím,že zvládnu nabíjet cca2/3 roku přebytky z FV.Čr patří mezi poslední země v EU,kde se ve větším pálí uhlí.Ta Čína buduje více obnovitelných zdrojů než EU a USA dohromady.Je rozdíl ze zdravotního hlediska,jestli máš ten výfuk ve městě pod oknem nebo v teplárně za městem.
Cinu nehajim, nemam je ani extra v lasce ale vetsina lidi ten rozdil nevidi. Nikdy v shanghaji, pekingu nebo jinem velkem meste v cine nebyla. A nedochazi jim, ze treba ta shanghaj ma 26 milionu lidi. 2,5x tolik co cela cr. Kdyz jsem tam pred asi 12ti lety stravil asi mesic, tak mi to stacilo. Elektrarnu/teplarnu na uhli mam 10km od baraku ale sensoricky o ni nevim. Naopak vim o tom, kdyz si tu zatopi uhlim kotlich nebo soused natoci dodavku.
Já tam byl cca 15x,takže jakousi představu mám.Pro představu v Shanghaji mají 820km metra a na rok 2030 je plán ,že budou mít 1600km ,jestli do té doby nezkrachují.Mám tu Čiňany aktuálně na návštěvě a vzrovna včera mi to ukazovali.Sami z toho nejsou happy,vláda plní plány podobně jako EU:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Příspěvky: 4418
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Tohle zrovna není vůbec pravda. Mám přesně tohle ve fábce a sakra by ses divil, v čem sedíš. Zvuky jsou jako ze sporťáku, ono se tomu nesmíš bát šlápnout na plyn až na podlahu. A do sedačky tě to také zatlačí. A to ji nemám čipnutou.
kybos píše: úte bře 12, 2024 8:48 am A kdyby sis koupil nějaký turbem vyhnaný tříválec, tak zjistíš, že když šlápneš na plyn, tak se nezmění ani barva zvuku, natož abys zaregistroval nějaké zrychlení.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2719
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kybos »

Nemusíš mi to popisovat. Jezdil jsem ve dvou Fabiích. Jak v TDI tak i v benzínové. V nafťáku mám najetých 445 000 a v benzínové 80 000. Když jsem přesednul z TDI do benzínové, měl jsem vždycky pocit, jako bych doma nechal motor. V benzínu se po stisku plynu na podlahu motor ještě vteřinu rozmýšlí, zda má přidat nebo ne a potom velice zvolna (co mu emisní norma dovolí) přidává. V benzínu přijde výkon až s limitem otáček a to už se dělá vír v nádrži. Dlouhodobá spotřeba v TDI je pod 5l /100km a v benzínu 7,5 l/100km (a to jsem s ním nejezdil dálnice).
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

glottis píše: úte bře 12, 2024 9:02 am nikde a nikdy jsme tu nenapsal, ze je ev bezchybne. Jeste nejaka lez? Naopak jsem mnohokrat psal ze kazde ma svoje.

Vim kolik stoji servis na spalovak i na ev. Nedavno jsem byl na garancce s egolfem. Nechal jsem tam 2500 i s prehozenim kol. Nikdo nenabiji 100% na superchargerech. Neni duvod to delat. Pokud si myslis ze musis, tak nevim co ti na to rict :)
Ne, začal jsi vypisovat hypotetické závady spalováku, ale u EV jaksi k závadě čehokoliv nedošlo...
Mluvím o hodinovce za odstranění funkční závady. Ne o přeleštění okna a přezutí v záruce.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

kybos píše: úte bře 12, 2024 9:57 am Nemusíš mi to popisovat. Jezdil jsem ve dvou Fabiích. Jak v TDI tak i v benzínové. V nafťáku mám najetých 445 000 a v benzínové 80 000. Když jsem přesednul z TDI do benzínové, měl jsem vždycky pocit, jako bych doma nechal motor. V benzínu se po stisku plynu na podlahu motor ještě vteřinu rozmýšlí, zda má přidat nebo ne a potom velice zvolna (co mu emisní norma dovolí) přidává. V benzínu přijde výkon až s limitem otáček a to už se dělá vír v nádrži. Dlouhodobá spotřeba v TDI je pod 5l /100km a v benzínu 7,5 l/100km (a to jsem s ním nejezdil dálnice).
Na tohle je EV super, protože má výkon pořád a okamžitě. Druhá věc je, že když to děláš často, tak zase dobíjíš. Viděl jsem jedno video, kde EV nadšenec popsal realitu..myslím, že má Konu. Nesmíš to honit, jinak brutálně klesá dojezd (až na polovinu) a rozdíl léto-zima měl 16-20kWh/100km.

JInak mám C8 2.0Hdi a nájezd 40tis. ročně. (260tis najeto) Co se závad týče, tak řeším pořád jenom podvozek. Jezdit u nás je děs a to vymetám Prahu a okolí. Stabilizátory měním častěji než stěrače a brzdy jdou do háje, kvůli těžkým vlekům.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
glottis
Příspěvky: 2094
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

nepsal jsem hypoteticke zavady ale to co sem na aute uz delal.
cipis
Příspěvky: 4418
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od cipis »

Kybosi, tak to nevím, jaký jsi měl benzín, ale je to dávno o něčem jiném. 7,5 l/100 nemám, ani když jedu jak prase z Brna do Ostravy.
Moje dlouhodobá spotřeba koresponduje s tabulkovou. A to pomalu nejezdím, s tím autem se totiž pomalu jezdit nedá.
Balaton a zpět jsem dal na jednu nádrž úplně s přehledem, na okrskách, když člověk nejede jak prase, tak se dostává s přehledem pod 5l/100. Dálnicí se to samozřejmě zhorší, nicméně v té mé skladbě odjetých km to akorát tak vychází na tabulkové hodnoty.
TDi jsme tu měli také, ale to bylo lenošné jak prase, tou svou fábkou jsem tomu ve městě s přehledem ujížděl. Jo, na dálnici to bylo o něčem jiném, to bylo asi ale jediné.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Strejda
Příspěvky: 18
Registrován: pát lis 17, 2023 8:03 pm
Lokalita: Morava
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Strejda »

Teda takovou debatu bych tady nečekal.
Myslel jsem, že EV k nám bláznům ostrovníkům patří...
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

Franta2776 píše: úte bře 12, 2024 9:00 am
Třeba já si myslím,že zvládnu nabíjet cca2/3 roku přebytky z FV.Čr patří mezi poslední země v EU,kde se ve větším pálí uhlí.Ta Čína buduje více obnovitelných zdrojů než EU a USA dohromady.Je rozdíl ze zdravotního hlediska,jestli máš ten výfuk ve městě pod oknem nebo v teplárně za městem.
To je sice pravda, ale to uhlí aspoň máme. Většina uhlí v EU byla nahrazena plynem, který si těží snad jen Norové, ale zbytek ho kupuje od Rusáka, Araba nebo nejhůře, nechá si ho vozit z US, což je eko jak prase. Pálit uhlí je hovadina, ale politici by se měli konečně dohodnout, kam se bude energetika ubírat, protože tohle z louže pod okap.

A to zcelap pomíjím, že tu špinavou elektřinu od nás kupují a sami machrují jak jsou eko.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Diablo1st
Příspěvky: 1632
Registrován: pon lis 01, 2021 7:41 pm
Bydliště: SR MY

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Diablo1st »

Ohľadom EV má podľa mňa najlepšie videá Hofy. :lol:
Pre EV musiš mať splnené pár predpokladov:
- nie dlhé trasy (do 200km/deň)
- možnosť dobíjania, t.z. ideálne dom
- peniaze na kúpu
Z môjho pohľadu prvý predpoklad spĺňa 90% ľudí, druhý tak 50-60% a tretí tak 10% :lol:
Poznám len málo ľudí, čo by dali za auto viac ako 30k€ a za to slušné EV ešte nekúpiš. Ak niekto uvažuje o aute za 50k€ tak tuto už môže byť EV zaujímavá alternatíva.
Victron ESS AC Coupling:
2,75kWp on-grid + 3,3kWp RS450/100 + MP2 5kVA + 17x280Ah + JK BMS
eman
Příspěvky: 1002
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od eman »

glottis píše: úte bře 12, 2024 10:08 am nepsal jsem hypoteticke zavady ale to co sem na aute uz delal.
Tak pak je to herka a smůla na kus. Ale to může potkat každého bez ohledu co tankuje. Auto je pořád jenom zboží.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: úte bře 12, 2024 10:23 am
Franta2776 píše: úte bře 12, 2024 9:00 am
Třeba já si myslím,že zvládnu nabíjet cca2/3 roku přebytky z FV.Čr patří mezi poslední země v EU,kde se ve větším pálí uhlí.Ta Čína buduje více obnovitelných zdrojů než EU a USA dohromady.Je rozdíl ze zdravotního hlediska,jestli máš ten výfuk ve městě pod oknem nebo v teplárně za městem.
To je sice pravda, ale to uhlí aspoň máme. Většina uhlí v EU byla nahrazena plynem, který si těží snad jen Norové, ale zbytek ho kupuje od Rusáka, Araba nebo nejhůře, nechá si ho vozit z US, což je eko jak prase. Pálit uhlí je hovadina, ale politici by se měli konečně dohodnout, kam se bude energetika ubírat, protože tohle z louže pod okap.

A to zcelap pomíjím, že tu špinavou elektřinu od nás kupují a sami machrují jak jsou eko.
EU začala plyn nakupovat centrálně.Syn mi říkal,že se dodavatelé přihlásili s 3x takovým množstvím než EU požaduje.Takže plynu bude dost.Cena na burze klesla k ceně 25Eur/MWh a to je cena nejvyšší.Dlouhodobé kontrakty budou nižši.My máme to štěstí,že žijeme v bohaté části světa a uhlí nemusíme pálit ani těžit.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Strejda
Příspěvky: 18
Registrován: pát lis 17, 2023 8:03 pm
Lokalita: Morava
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od Strejda »

Eman píše: Pálit uhlí je hovadina, ale politici by se měli konečně dohodnout, kam se bude energetika ubírat, protože tohle z louže pod okap.
Na politiky kašlu, v louži snad nejsem a z toho okapu mi kape palivo do mého Zoe:)

To Diablo: Nebo musí být člověk nadšenec... A Zoe mě stálo před 2roky 7000eur.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2719
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od kybos »

eman píše: úte bře 12, 2024 10:08 am Na tohle je EV super, protože má výkon pořád a okamžitě. Druhá věc je, že když to děláš často, tak zase dobíjíš. Viděl jsem jedno video, kde EV nadšenec popsal realitu..myslím, že má Konu. Nesmíš to honit, jinak brutálně klesá dojezd (až na polovinu) a rozdíl léto-zima měl 16-20kWh/100km.

JInak mám C8 2.0Hdi a nájezd 40tis. ročně. (260tis najeto) Co se závad týče, tak řeším pořád jenom podvozek. Jezdit u nás je děs a to vymetám Prahu a okolí. Stabilizátory měním častěji než stěrače a brzdy jdou do háje, kvůli těžkým vlekům.
TDI mám už čtvrt století a na EV čekám jak na boží smilování. Čekal jsem že ta nabídka EV přijde dřív a že bude pestřejší. Zatím jsem si nevybral. Fabii v TDI jsem kupoval za půl mega a je zřejmé, že kdyby tolik nekorodovala, tak přes půl milionu km určitě najede bez vážnějších oprav. Poprvé jsem do pohonu musel zasáhnout ve 444 000, kdy jsem měnil spojkovou lamelu (ne ojetou ale utrženou z náboje). EV za půl mega s perspektivou nájezdu půl milionu km bez dražších oprav a s dojezdem 900 km ( jako u TDi) jsem zatím v nabídce nenašel.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek