Tesla Motors - petice

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Bydliště: Kvasice

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od jose »

Ahoj,doporučuji podepsání petice za povolení (přímého) prodeje elektromobilů Tesla v USA:

https://petitions.whitehouse.gov/petiti ... s/bFN7NHQR (je potřeba jednoduchá registrace).

Vracím se k původnímu tématu, pomocí slovutné břitvy odřezávám diskuzi o dotacích, které nemají s touto peticí nic společného, na což jsem opakovaně upozorňoval. Kdo chce řešit dotace, ať založí svoje téma. Ostatně, celé toto fórum je o tom, jak se bez nich obejít.
Petice má zhruba tuto dynamiku:
26.6.: nových 8 000 hlasů
27.6.: nových 14 000 hlasů
28.6.: nových 24 000 hlasů
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Bydliště: Kvasice

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od jose »

Dnes krátce po osmé hodině večerní se petice přehoupla přes hranici 100 000 podpisů. Dobrá práce! :yes:
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
střídač
Příspěvky: 544
Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od střídač »

jose píše:
Dnes krátce po osmé hodině večerní se petice přehoupla přes hranici 100 000 podpisů. Dobrá práce! :yes:
Jejda, mám z toho ohromnou radost. Jednosto tisíc Čechů podpořilo TEASLA Motors. Určitě z toho mají v té Jůesej velikou radost.
Odhaduji, že dnes po této zprávě klesne cena raných brambor. Honem utíkám do trhu dokud to nikdo neví.
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Bydliště: Kvasice

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od jose »

Děkuji všem za přínosné a pozitivní komentáře a těším se, že těch 0,10 tisícovky českých hlasů pomůže TESLE soustředit se na to, co umí a brzo uvedou lidový automobil s užitečným dojezdem a možností nabíjet z našich ::pv:: FVE, aby už konečně mohly ty auta na ropu :wood: zmizet!
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od Roger »

Videl jsi ten youtube video? Kdo zabil elektromobil? Nebyl zkratka zajem. A ze si Total koupil podil ve fabrice na baterie? No a co :-) ja si taky koupil akcie Cezu. Veci jsou casto jednoduzsi nez se zdaji a sve zajmy haji kazdy rozumny a vsude, ale jen mala hrstka horlivcu v tom vidi konspirace.

---

A jak bude Tesla servisovat, kdyz nebude mit sit dealeru? Pojedu do fabriky 5000 km na opravu? :-)

Ono zakony jsou u aut jina i v cr, vyrobce (dovozce) musi nejakou dobu po ukonceni vyroby drzet nahradni dily. Dnes uz je to nic, snad 5 let? Drive to bylo snad 15? A skoda boleslav ma dodnes dily na skodu 105 :-) viz etka.
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Bydliště: Kvasice

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od jose »

Roger píše:
Videl jsi ten youtube video? Kdo zabil elektromobil? Nebyl zkratka zajem.
Viděl. Zájem byl, jenže zájem GM byl silnější. To neznamená, že i tentokrát to musíme okamžitě vzdát! 8-)
Roger píše:
A jak bude Tesla servisovat, kdyz nebude mit sit dealeru? Pojedu do fabriky 5000 km na opravu? :-)
A dealeři ti snad opraví auto? :lol: Tesla má 2 druhy kontaktních center, obchody a servisy. V Americe, Evropě i v Asii: http://www.teslamotors.com/findus Nejbližší servis je zatím v Mnichově, bude i ve Vídni. A dělají to tak, že nahlásíš závadu, přijedou a buď ji opraví na místě, nebo ti nechají náhradní (plnohodnotný) elektromobil a sami ho odvezou do servisu.
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od Roger »

To je teorie, ja si koupim skodovku nebo koncern protoze ta ma nejvic dealeru = servisu (to plati v 95% ze dealer je soucasne servis).

Az bude elektromobil s porizovaci cenou lepsi jak klasika a s vykonem a kroutakem stejnym jak klasika (chci nejmin 380Nm a 140 kW- prumer y mzch poslednich 3 aut) tak o tom budu uvazovat. Moc toho nenajedu a tak kdyz uz tak nechci mit blativy pedal :-)

Nekoupim si elmobil jen proto, abych neco podporil a s nejistymi vlastnostmi.

Takhle uvazuje vetsina. Viz ten film, jakmile vybrali prachy tak jim GM ty elmobily urcene na sesrotovani okamzite prodal :1)))

Ve filmu jsem prehledl proc jim vubc GM ty auta odvazel? Oni je meli na leasing?

Umim si predstavit ze servisovat takova auta v malem poctu mohlo byt silne ztratove a vyrazne drazsi nez je sesrotovat... Takye doje, co film vzvolaval, konspiracni, je lehce smesny. GM chce prece vydelat a tlaky od sejku budou minimalni.

Mimochodem kdyz bude Tesla super auto za super cenu tak ji jiste kdejaky mistni dealer bude prodavat a servisovat :-) dneska nemuze automobilka nutit dealera aby prodaval jen VWAUDI SEAT SKODA PORSE. I kdyz pravda - asi stejne je nuti neprimo, ruznymi marketingovymi akcemi a tak dale. No ale prodejce Dacie treba? Ten ma vetsi volnost ne?
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Bydliště: Kvasice

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od jose »

Roger píše:
Az bude elektromobil s porizovaci cenou lepsi jak klasika a s vykonem a kroutakem stejnym jak klasika (chci nejmin 380Nm a 140 kW- prumer y mzch poslednich 3 aut) tak o tom budu uvazovat. Moc toho nenajedu a tak kdyz uz tak nechci mit blativy pedal :-)
Porovnavani Nm a Kw mezi elektromobilem a spalovacim autem je zavadejici. U spalovaciho jsou totiz dostupne jen v omezenem rozsahu otacek. U elektromobilu v podstate plynule uz od nulovych otacek. Takze pro stejny vysledek vlastne elektromobilu staci mensi vykon.
Wikipedia: The 2012 Tesla Model S Performance model has a 416 hp (310 kW) and 443 ft·lb (600 N·m).
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2786
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od kybos »

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... gn=e15news
Teď jde o to, jaký to bude mít vliv na ceny lithiových baterií v Evropě.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od Roger »

Po precteni http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... sti-964543 nevim co si mam myslet. Ze automobilky jsou zoufale z maleho poctu early adopters a ze racionalni clovek nevyhodi tri ctvrte mega za pokusne auto co ujede "nove od 1.7.13 az 199 km" - http://www.hybrid.cz/novy-nissan-leaf-v ... 0-kc-s-dph
Za tohle asi nemuze nafto baron z arabie... Ktery si obcas koupi nejaky ten patent pro strycka prihodu.
Za kolik si koupim teslu, kolik je MTBF a kolik dojezd? Tusim ze se psalo o 400 km...
jose píše:
Roger píše:
Az bude elektromobil s porizovaci cenou lepsi jak klasika a s vykonem a kroutakem stejnym jak klasika (chci nejmin 380Nm a 140 kW- prumer y mzch poslednich 3 aut) tak o tom budu uvazovat. Moc toho nenajedu a tak kdyz uz tak nechci mit blativy pedal :-)
Porovnavani Nm a Kw mezi elektromobilem a spalovacim autem je zavadejici. U spalovaciho jsou totiz dostupne jen v omezenem rozsahu otacek. U elektromobilu v podstate plynule uz od nulovych otacek. Takze pro stejny vysledek vlastne elektromobilu staci mensi vykon.
Wikipedia: The 2012 Tesla Model S Performance model has a 416 hp (310 kW) and 443 ft·lb (600 N·m).
Ne tak docela, treba seriovy turbobenzin 1,8 od VW mel kroutak pomerne velmi plochy (a tedy ne nepodobny elektromobilu):
Obrázek
A vykon je matematickou funkci kroutaku, nejezdime na vykon ale na kroutak.

Ano jiste, plochost kroutaku je dana softwarovym omezenim vykonu motoru v ridici jednotce, po uprave map je z plochy kopec, ale ten kroutak navic, byt jen v malem rozsahu e zarazi do sedacek. Naprosto snadno se seriovou fabii 550 Nm (ja jsem uvadel predtim uz optimalizovany kroutak na elektromobil a ne spickovy kroutak).

Novejsi TFSI sly dal, mely snad navic kompresor takze tahly jeste od nizsich otacek...

Aneb: pro me je to porovnani uzitnych vlastnosti a ceny a posledni 3 auta jsem vybiral prave podle toho, zejmena s ohledem na ridici jednotku motoru a motor a upravitelnost. Pro vetsinu populace ale bude platit zacatek vety. Obavam se ze s bateriemi nejsme jeste tak daleko, aby pro me byl pozitek z toho tahu (kroutak) a pro ostatni aby ujeli na jedno tankovani > 1000 km (coz mi bezne ukazuje PP po natankovani plne u dieselu, kde jsem schopen jet za 3-4L/100km).

Soucasne motory jsou ale degradovany emisnimi omezenimi, kdo nekdy slysel o starem EGR a nasledne o filtru pevnych castic, ktery dela neplechu, vi co myslim.

Takze az bude elektromobil za dobre prachy, s dobrym vykonem a dojezdem, dejte mi vedet :-) co vim tak zatim nedojede ani z prahy do brna. Zatim je to takova nakupni taska pro nenarocne bohate experimentatory - muj dojem. A to prvni nejsem, za sve penize chci to nejlepsi a elektromobil to urcite neni...
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od abrams »

Zdravím ,

souhlasím s tím ,že nelze přímo srovnávat kW-oný výkon spalováku a kW elektromotoru , ale z jiných důvodů než-li je zmiňováno výše . Výkon elektromotoru je počítán stejnými pricipy jako výkon spalováku - příkon energie (energie do motoru vstupující) krát účinnost (elektromotor 88 až 96% , spalovák 25 až 32%) = výstupní výkon .
Navíc , u spalováků udávaný "špičkový VÝKON v kW" je ve skutečnosti přibližný PŘÍKON v kW při běžném provozu :eek2: .
Jestli tomuto nekdo ještě nevěří , tak ať si to spočítá sám :write: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
PavelR
Příspěvky: 3352
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od PavelR »

abrams píše:
Zdravím ,

souhlasím s tím ,že nelze přímo srovnávat kW-oný výkon spalováku a kW elektromotoru , ale z jiných důvodů než-li je zmiňováno výše . Výkon elektromotoru je počítán stejnými pricipy jako výkon spalováku - příkon energie (energie do motoru vstupující) krát účinnost (elektromotor 88 až 96% , spalovák 25 až 32%) = výstupní výkon .
Navíc , u spalováků udávaný "špičkový VÝKON v kW" je ve skutečnosti přibližný PŘÍKON v kW při běžném provozu :eek2: .
Jestli tomuto nekdo ještě nevěří , tak ať si to spočítá sám :write: .

Elektronům zdar *cloud*

Problematika neni jen o vykonech vykonnejsi motor by sel vyrobit vzdy ale kapacita aku je pruser. Ted jsou jaks taks pouzitelny elektromobily velikosti citiga a mensich aut ale podle me nedojde k masivnejsimu rozsireni dokud nebudou aku a pote i motory schopny pohanet vetsi kombiky MPV a SUV s lespi vybavou. Za sebe rikam ze do te doby je pro me elektromobil pase.

I pouziti tech malych elektromobilu je omezene. Dejme tomu ze provoz ekonomicky vychazi naprosto skvele.
Pro domaci pouziti na nakupy a kratke vzdalenosti ok. (ale to si taky muzu fabku 1,2HTP prestavet na LPG rozdil v porizovaci cene se nikdy nevrati) tedy pro nadsence.
Napr me by jako firmeni auto v praci bohate stacil malinkej elektromobil kapacitne aji vykonove ale pruser je dojezd nekdy za den najedu 120km jindy 600km a to nepredvidatelne.
střídač
Příspěvky: 544
Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od střídač »

PavelR píše:
Ted jsou jaks taks pouzitelny elektromobily velikosti citiga a mensich aut ale podle me nedojde k masivnejsimu rozsireni dokud nebudou aku a pote i motory schopny pohanet vetsi kombiky MPV a SUV s lespi vybavou. Za sebe rikam ze do te doby je pro me elektromobil pase.
Jsem skeptik, zdali budou ona MPV a SUV i v budoucnu na elektriku a to z mnoha důvodů jež nechci rozebírat. Naopak věřím, že je již doba na elekroauta velikosti Citiga. Číňané zde v Evropě chtějí prodávat auto za 130 000,-Kč. Moc se na ten okamžik těším a budu přestavovat. Drtivá většina lidí, včetně mně, nenajede denně víc jak 100 km a to je převelice dobrý počátek. Navíc těch 100 km není vkuse.

Panely na střechu, elektroauto do garáže a nastane ráj na zemi.
PavelR
Příspěvky: 3352
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od PavelR »

střídač píše:
PavelR píše:
Ted jsou jaks taks pouzitelny elektromobily velikosti citiga a mensich aut ale podle me nedojde k masivnejsimu rozsireni dokud nebudou aku a pote i motory schopny pohanet vetsi kombiky MPV a SUV s lespi vybavou. Za sebe rikam ze do te doby je pro me elektromobil pase.
Jsem skeptik, zdali budou ona MPV a SUV i v budoucnu na elektriku a to z mnoha důvodů jež nechci rozebírat. Naopak věřím, že je již doba na elekroauta velikosti Citiga. Číňané zde v Evropě chtějí prodávat auto za 130 000,-Kč. Moc se na ten okamžik těším a budu přestavovat. Drtivá většina lidí, včetně mně, nenajede denně víc jak 100 km a to je převelice dobrý počátek. Navíc těch 100 km není vkuse.

Panely na střechu, elektroauto do garáže a nastane ráj na zemi.
Myslis ze by tridy aut MPV a SUV v budoucnu zanikly? Ja doufam ze ne. Citigo nebo podobne auto bych si koupil pouze pokud by na trhu nebylo nic jinyho ... :-)

Nemas nekde odkaz na to cinsky auto za 130k? zajimalo by me jak to vypada.
SJM
Příspěvky: 585
Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od SJM »

střídač píše:
Panely na střechu, elektroauto do garáže a nastane ráj na zemi.
To možná ano, pokud budete chtít přes den nabíjet a jezdit autem večer nebo v noci.
Tuto situaci již řešil první český majitel Nissanu Leaf, který má též FV elektrárnu doma na střeše; pokud je mi známo, tak si z tohoto důvodu pořídil docela velkou baterii LiFe.
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od Roger »

A to se vyplati :-) jaka je asi efktivita takoveho provozu? Neni lepsi zen tarif od cezu pro elektromobily?
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Bydliště: Kvasice

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od jose »

Tady by se asi hodil ten Net-Metering. Přes den jezdím a elektřinu z FVE dodávám do sítě, protože je poptávka. V noci spím a nabíjím ze sítě, protože v síti je přebytek elektřiny. Pokud by to takhle fungovalo, vlastně by to stabilizovalo sít, pokud se nemýlím. Něco jako přečerpávací elektrárny.
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od Roger »

Me by se netmetering (ten pravy se zapoctem) vyplatil i bez elektrovozitka :-)

Problem je, ze ne cez baronum, ti maji skoro neomezenou kapacitu silove elektriny i distribuce. Potrebuji platici ovce a ne resit management prebytku...

Ono je to treba tak, ze tady za statni penize infrastruktura je dokonala, tak na tom neni zajem. V cizine ta infrastruktura versus spotreba dokonala neni a proto statni zajem na necem tak nevynosnem (pro stat) jako je netmetering je. Jen ma spekulace. Pokud mate lepsi info ke stabilite elrozv. siti ve svete, podelte se.
-----
Ad elektrovozitko:
Cena od 150000,-
Dojezd alespon 300-500km

Pak o tom jsem ochoten vazne (nejen teoreticky) uvazovat a vzdat se silnych sazi :-)
střídač
Příspěvky: 544
Registrován: stř led 02, 2013 4:28 pm

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od střídač »

Roger píše:
Ad elektrovozitko:
Cena od 150000,-
Dojezd alespon 300-500km
Cena od 150000,- je již dnes
Dojezd alespoň 300-500km je již dnes

Tak o co jde?

Pořád se mi vkrádá na mysl jedna drobnost. Všichni jsme přesvědčení o Net Metering, že jde o správnou věc, hodně o tom mluvíme, všichni se otíráme o ten špatný stát, případně špatné politiky, strany....., ale nikdo není ochoten ten náš stát potažmo naše zástupce-poslance, donutit k naplnění jejich poslání, hájit naše, nás drobných občánků-voličů, zájmy.

Každej, kdo pro zdar věci nic neudělá a jen si stále stěžuje, musí jít na veřejné a dobře viditelné místo a se slovy: jsem neschopnej pitomec, a dát si pár pořádnejch facek. A tok dlouho než se stanou dvě skutečnosti. Přestane si stěžovat, neb pro to nic nedělá, nebo si rozbije hubu způsobem, že na nic jinýho již nezbude sil.

To BY BYLO razbitejch drštěk.
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm

Re: Tesla Motors - petice

Nový příspěvek od Roger »

Kde je takove auto za 150 s dojezdem 500, link na eshop? Vyse jsem linkoval nisan s dojezdem 190 km za skoro 800 klacku :1)

Ja mam asi takovyto pocit z elektro auto boomu: http://www.denik.cz/ekonomika/v-cesku-j ... obily.html teda jen tarestavba vyjde na 200.000 :-)))

Ad ten zbytek, to diskutujeme v jinem vlakne ne?
Ja nejsem expert na energie a poslanec taky ne. Je treba mit nejakematerialy a pak se muze jit lobovat. Samozrejme, take se mi otevira kudla v kapse kdyz nekdo je prisaty na stat a cerpa dotace, hlavne v pripade kdy ja nesaju. Coz mimo stavebka jsem poslednich 15 let nesal ani kacku :)

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek