200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvek od kuli »

Natrafil som na zaujímavé video na yotube.

https://www.youtube.com/watch?v=Zq5FWLhlzDQ

Aký mate názor ? Je to až veľmi dobre ?!

Sú tam aj iné technológie, treba to pozrieť celé.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
glottis
Příspěvky: 2616
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvek od glottis »

nechces nam to shrnout? Nemam chut koukat 30 minut na neco co bude pravdepodobne jedna zdalsich zarucenych zlomech v bateriich
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvek od kuli »

Však preto sa pýtam odborníkov a preto sú tam tie otázniky a výkričníky, lebo som realista.
Viem, že to je trošku reklama - veď - TeslaCarWorld.

Ale Boh vie, pred pár rokmi bolo iba "volovo", teraz mnohý frčíme na inom.

Nedá sa to zhrnúť v skratke, je tam veľa informácii.

V podstate sa jedná o to, že by sa používali lacné, dostupné a že vraj aj bezpečné a ekologické prvky - chémia.
Ta síra mi s tou ekologiou moc nehrá.

Batérie by mali byť ľahšie, trvácnejšie a hlavne lacnejšie.

Kvôli Vám chlapy to pozriem ešte raz a urobím obsah.
( Tiež som to nedopozeral do konca )
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvek od rottenkiwi »

To je kompilat z roznych stoviek videi, bez odkazu na nejaku vedecku studiu,
a len spominanim mien, co nieco pre baterky urobili ako Jeff Dahn.

Tieto carbon-litiove baterky su tu, tiez su tu sulfur baterky ako aj sodikove baterky,
ale ze by boli ovela lepsie v hustote energie, cene, pocte cyklov ako aj odolnosti
na nizke a vysoke teploty + rychle nabijanie s vysokou kulombickou efficienciou,
to je ako chciet mat lacne aj rychle aj bezpecne auto.

Vsetko ma svoje pre a proti, ale ak chcem nieco tym co sleduju video dat,
tak by som mal prezentovat nejake grafy z labaku a potom nejake skusky
v beznej realite, v akej sa auto v Norsku ci Kalifornii nachadza.

Baterky co daju 13000 c., 30 % - 75 % SOC tu mame dlho, len akosi sa zabuda,
ze to je robene pri optimalnej teplote, ale ak chcete aby sa baterka
dobijala od -30 do + 45 *C, a este rychlo, tak z tych 13000 je naraz 800 cyklov
pri beznom uzivani.

https://drexel.edu/news/archive/2022/fe ... lectrolyte

https://news.mit.edu/2022/aluminum-sulfur-battery-0824
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kuli
Příspěvky: 475
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvek od kuli »

Kiwi ma zachránil. Vďaka.

Vyzeralo to všetko zaujmavo, ja si budem zatiaľ tie moje láskať.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kodl69
Příspěvky: 7689
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvek od kodl69 »

Co ti vadí síra? bez síry by nevyrostla cibule, a když se podívýš do reaktoru bioplynky, tak shora visí cáry síry, tj emise z bioplynky jsou podobný jako z uhelné elektrárny. Je těžko si to přiznat, ale síra je celkem hojně obsažena v biologických materiálech, ostatně kde jinde by se vzal sirovodík ve zkažených vejcích :) tady to máš podrobně https://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%ADra
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvek od rottenkiwi »

Tam u tych S bateriek nie je problem sira, problem je elektrolyt, ktory ma teplotu
varu 42 *C, asi nechcete mat doma baterku a v nej eter, a zacne to cez nejaky
ventil unikat.

To kym budu u nas doma S, Al ci Na baterky, to si este pockame,
ani baterky z r. 1992 sme nemali doma za rok - dva.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: 200 ročná batéria, bez lítia a ešte aj lacná.

Příspěvek od rottenkiwi »

Tu je video od Jeffa Dahna, ako vznikla fama, ze taxiky maju 1 600 000 km dojazd
a ake su v skutocnosti baterky v Tesle a za akych podmienok dosiahnu 3 500 000 km.

Keynote Speake Jeff Dahn

https://www.youtube.com/watch?v=w5gq7scB0hE

.
dahn_I.png
.
dahn_II.png
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek