Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

glottis píše:A jina trasa ... plzen, ceska lipa. 200km

Pry spis sportovnejsi jizda :) Asi by to slo samozrejme napalit vic. Ale treba jet po dalnici vic nema smysl, na tom si neni co uzivat :)
graf.png
stats.png
Máš pravdu že spočítaných 213Wh je timhle stylem jízdy slušných. S takovými náklady, tímhle tempem pojedu na LPG s třílitrovým motorem velkým sedanem. Pořizovací cena ojeteho 200kkč oproti stejně ojeté Tesle za nevím, odhadem 700kkč? Čtyři měsíce v roce budu schopen nabít EV v rámci časových možností alespoň částečně z FV. Takže toho půl mega přeplatku už nikdy neuvidím a nejpozději za pět let si do toho půjdu koupit novou baterku? Z toho mi opět vychází kostka ve skluzu kvůli selfíčku u nabíječky.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2105
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

tak urcite ale psal jsi o sportovni jizde kolem berounky a to s lpg asi moc nejde dohromady :) Pokud chces brat ojetinu za 200 tak za 250 asi koupis asi i ojete ev stejne kategorie. Treba nisan leaf? Meli by jsme opravdu srovnavat stejnou kategorii. Teslu si proste koupi fanda nebo clovek co by si stejne koupil neco na stejne urovni za podobne penize.

Jestli baterie vydrzi nebo ne, o tom se muzeme hadat, vest spory ale to je tak vse :) Zatim to u tesly vypada, ze s jejich baterry mgmt se moc neserou. U jinych aut nevim. Ono v aute bude ta baterie dostavat min na prdel nez v nasich fve. Ja na 15kwh bateriich udelam pul cyklu denne. V zime tak za tyden. V aute kolikrat to si muze kazdy spocitat podle sveho stylu zivota. Ja bych teslu musel nabijet jednouz a 14 dni. Nekdo mozna denne. Ja pak parkrat za rok pak rychle nabijeni na delsi ceste nekdo taky denne? Porad tu jezdi tesly, co maj nabijeni zadara na tech super chargerech a taky jsme necetl ze by tomu zdechali baterie. Pak se muzeme bavit, jestli ta baterie, at uz v fve nebo ev nezdechne proste na degradaci casem. Byl jsme k ev a jejich bateriim velky skeptik. Po tech letech zatim musim uznat, ze to docela funguje. Porad mam vytku k tomu, jak tesla treba sklada/skladala baterie z malych clanku ale i to se meni.

Taky se k tomu da pristoupit tak, ze si kupuju baterii na kolech :) Kdyz se ojetina posere, rozeberu to a pripojim do fve :D
eman
Příspěvky: 1016
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od eman »

Podle diskuzí na FB, je s EV povinnost najet aspoň 50tis. ročně, jinak jsi divnej a měl by jsi ho prodat. Plno postižených tam po nasockování u Kaufu prostě někam jede, aby ukázali, že jedou zdama a to ti blbci se spalovákem nemůžou.
Už proto si EV nemůžu dovolit, nemám čas jezdit někam...:D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

glottis píše:tak urcite ale psal jsi o sportovni jizde kolem berounky a to s lpg asi moc nejde dohromady :) Pokud chces brat ojetinu za 200 tak za 250 asi koupis asi i ojete ev stejne kategorie. Treba nisan leaf? Meli by jsme opravdu srovnavat stejnou kategorii. Teslu si proste koupi fanda nebo clovek co by si stejne koupil neco na stejne urovni za podobne penize.

Jestli baterie vydrzi nebo ne, o tom se muzeme hadat, vest spory ale to je tak vse :) Zatim to u tesly vypada, ze s jejich baterry mgmt se moc neserou. U jinych aut nevim. Ono v aute bude ta baterie dostavat min na prdel nez v nasich fve. Ja na 15kwh bateriich udelam pul cyklu denne. V zime tak za tyden. V aute kolikrat to si muze kazdy spocitat podle sveho stylu zivota. Ja bych teslu musel nabijet jednouz a 14 dni. Nekdo mozna denne. Ja pak parkrat za rok pak rychle nabijeni na delsi ceste nekdo taky denne? Porad tu jezdi tesly, co maj nabijeni zadara na tech super chargerech a taky jsme necetl ze by tomu zdechali baterie. Pak se muzeme bavit, jestli ta baterie, at uz v fve nebo ev nezdechne proste na degradaci casem. Byl jsme k ev a jejich bateriim velky skeptik. Po tech letech zatim musim uznat, ze to docela funguje. Porad mam vytku k tomu, jak tesla treba sklada/skladala baterie z malych clanku ale i to se meni.

Taky se k tomu da pristoupit tak, ze si kupuju baterii na kolech :) Kdyz se ojetina posere, rozeberu to a pripojim do fve :D
Tak můj osobák opravdu není ve stejné kategorii jako Leaf a ani jako Tesla Y. Stále se ale bavíme o nákladech. Takže v pohodě beru že mám Teslu, je to životní styl a image. Byl jsem ochoten za tu image ztratit stovky tisíc a co, moje věc. Vnitřně se uklidnuji že jezdím na slunce, protože mám ongrid, takže to píchnu do zdi a dál se nezajímám, baterky v ostrově mi nedojdou. Jsem absolutně závislý na podpoře výrobce. S ostatními majiteli se ve vybraných skupinách placame po ramenou, kterak jsme moderní a eko. Ale ať mi prosím nikdo necpe, jak je to úžasné, jak bez toho nemohu žít a že když nejsem ochoten vyhazovat stovky tisíc za image, tak tomu nerozumím.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2462
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Tak vypadá předepsaný servis na Ioniq
Přílohy
326264091_730997571726080_3934172839612378313_n (1).jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Franto, tady se dřív scházeli lidi, co nepotřebují servis. Umí vše sami. Z toho ta soběstačnost. Teď se tu množí lidí, kteří touží být závislí. Společnost degeneruje.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2462
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Tady je změřená dálníční zimní spotřeba některých EV

https://www.wikicars.cz/jaky-je-realny- ... Fw805fVqL8
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Vzhledem k mému předchozímu příspěvku... Jak přesně si to máme užít?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
glottis
Příspěvky: 2105
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od glottis »

fugas píše:Vzhledem k mému předchozímu příspěvku... Jak přesně si to máme užít?
Vzhledem k tvemu prispevku vubec nic :) jestli si myslis, ze kdyz si vymenis v aute olej tak ze se tomu rika sobestacnost tak sni dal :) Auto a sobestacnost proste dohromady nejde.
Franta2776
Příspěvky: 2462
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše:Vzhledem k mému předchozímu příspěvku... Jak přesně si to máme užít?
Jen jsem zahlédl,že jste se neshodli jakou ten EV má spotřebu na dálnici.
Test ukazuje cca 75%WLTP.

Nejvic soběstačné je to auto,které potřebuje co nejmíň servisu a do kterého nemusíš kupovat část paliva a to je EV.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Ok. Vy dva :D Asi takhle. Ten EV co mám opravím doma. V tom je smysl tohoto fóra. Pokud někdo z vás nechápe smysl tohoto sdělení, jsem připraven na otázky.

Edit: Pro spalováky to samozřejmě platí dvojnásob. SOBĚSTAČNOST se tomu říká. Díly musím sehnat, ale namontovat je umím sám. Slovo servis je u nás sprosté.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Vlastně, místo chlapů co doma stavěli parní turbíny, se tu scházejí holky, co vozí auto do servisu. Nevěděl jsem že konec bude tak rychlý :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2462
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše:Ok. Vy dva :D Asi takhle. Ten EV co mám opravím doma. V tom je smysl tohoto fóra. Pokud někdo z vás nechápe smysl tohoto sdělení, jsem připraven na otázky.

Edit: Pro spalováky to samozřejmě platí dvojnásob. SOBĚSTAČNOST se tomu říká. Díly musím sehnat, ale namontovat je umím sám. Slovo servis je u nás sprosté.
Tak taková Volha21 měla cca 30mazacích míst na podvozku to byla teprve soběstačnost :))))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

A nebyla?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2462
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše:A nebyla?
Nejvic soběstačné je to auto,které potřebuje co nejmíň servisu a do kterého nemusíš kupovat část paliva a to je EV.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

O servisu EV nemáš tušení. A pokud mluvíš o zanovnim EV, které vozis do servisu, nemáš tušení o soběstačnosti. Jsi jen uživatel a čekáš, že případný problém vyřeší někdo jiný. Jako to tvé BMW. Ty úkony co jsi výše popsal se dají doma zvládnout za čtvrtinu nákladů. Ale musíš to umět. A takoví lidé tu dřív převažovali. Dnes... Majitelé Tesly. Úpadek je zjevný
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2462
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše:O servisu EV nemáš tušení. A pokud mluvíš o zanovnim EV, které vozis do servisu, nemáš tušení o soběstačnosti. Jsi jen uživatel a čekáš, že případný problém vyřeší někdo jiný. Jako to tvé BMW. Ty úkony co jsi výše popsal se dají doma zvládnout za čtvrtinu nákladů. Ale musíš to umět. A takoví lidé tu dřív převažovali. Dnes... Majitelé Tesly. Úpadek je zjevný
Já raději věnuji čas koníčkům třeba veteránům.Tam se dá mluvit o schopnostech. Ne výměna filtů,oleje a destiček opravdu není umění.
Přílohy
20180117_183020 (1).jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kodl69
Příspěvky: 7419
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od kodl69 »

konečně někdo kdo nemá na OHC vyleštěneý kryty motoru jak debil. Takhle je to původní look... Z téhle strany to nepoznám, je to "šnek" nebo ta pozdější verze?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Ronn
Příspěvky: 269
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Ronn »

@Fugas, pohodlbě se usaď a poslechni si tematické pásmo "Tesla a servis, servis Tesla"

Co je špatné na Tesle. Naprostá katastrofa je senzor stěrače, takže ten stěrač musím pustit ručně. https://youtu.be/STN-rBOPaVo?t=1081

Jaký je pravidelný servis: https://youtu.be/nXDr_CTOdMc?t=943

Tesla vymyslela aplikaci: https://youtu.be/Co2X8mG5wz4?t=220

Jaké byly servisní prohlídky: https://youtu.be/ord-c4G4cN8?t=108

A když se ti to pokazí a do servisu nechceš, né, nikdy: Příprava na návštěvu Mobilního Servisu https://www.tesla.com/cs_cz/support/mobile-service
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= FVE2 SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390 (JJV, JZ, SZS)
FVE03 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ) => SolarEdge10k => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Ke spuštění 05/2024 FVE04 - 8,58kWp JolyWood 390 (SVV) => SolarEdge17k => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2224
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše:
fugas píše:O servisu EV nemáš tušení. A pokud mluvíš o zanovnim EV, které vozis do servisu, nemáš tušení o soběstačnosti. Jsi jen uživatel a čekáš, že případný problém vyřeší někdo jiný. Jako to tvé BMW. Ty úkony co jsi výše popsal se dají doma zvládnout za čtvrtinu nákladů. Ale musíš to umět. A takoví lidé tu dřív převažovali. Dnes... Majitelé Tesly. Úpadek je zjevný
Já raději věnuji čas koníčkům třeba veteránům.Tam se dá mluvit o schopnostech. Ne výměna filtů,oleje a destiček opravdu není umění.
Tohle jsem dělal když mi bylo patnáct. Já se ptám, jestli to své BMW udrzis naživu bez servisu. Zbyde ti pak, podle toho co píšeš výš, ještě na jednu takovou nálezovou motorku. A ten EV si opravíš?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek