Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Máš pravdu že spočítaných 213Wh je timhle stylem jízdy slušných. S takovými náklady, tímhle tempem pojedu na LPG s třílitrovým motorem velkým sedanem. Pořizovací cena ojeteho 200kkč oproti stejně ojeté Tesle za nevím, odhadem 700kkč? Čtyři měsíce v roce budu schopen nabít EV v rámci časových možností alespoň částečně z FV. Takže toho půl mega přeplatku už nikdy neuvidím a nejpozději za pět let si do toho půjdu koupit novou baterku? Z toho mi opět vychází kostka ve skluzu kvůli selfíčku u nabíječky.glottis píše:A jina trasa ... plzen, ceska lipa. 200km
Pry spis sportovnejsi jizda Asi by to slo samozrejme napalit vic. Ale treba jet po dalnici vic nema smysl, na tom si neni co uzivat
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2608
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
tak urcite ale psal jsi o sportovni jizde kolem berounky a to s lpg asi moc nejde dohromady Pokud chces brat ojetinu za 200 tak za 250 asi koupis asi i ojete ev stejne kategorie. Treba nisan leaf? Meli by jsme opravdu srovnavat stejnou kategorii. Teslu si proste koupi fanda nebo clovek co by si stejne koupil neco na stejne urovni za podobne penize.
Jestli baterie vydrzi nebo ne, o tom se muzeme hadat, vest spory ale to je tak vse Zatim to u tesly vypada, ze s jejich baterry mgmt se moc neserou. U jinych aut nevim. Ono v aute bude ta baterie dostavat min na prdel nez v nasich fve. Ja na 15kwh bateriich udelam pul cyklu denne. V zime tak za tyden. V aute kolikrat to si muze kazdy spocitat podle sveho stylu zivota. Ja bych teslu musel nabijet jednouz a 14 dni. Nekdo mozna denne. Ja pak parkrat za rok pak rychle nabijeni na delsi ceste nekdo taky denne? Porad tu jezdi tesly, co maj nabijeni zadara na tech super chargerech a taky jsme necetl ze by tomu zdechali baterie. Pak se muzeme bavit, jestli ta baterie, at uz v fve nebo ev nezdechne proste na degradaci casem. Byl jsme k ev a jejich bateriim velky skeptik. Po tech letech zatim musim uznat, ze to docela funguje. Porad mam vytku k tomu, jak tesla treba sklada/skladala baterie z malych clanku ale i to se meni.
Taky se k tomu da pristoupit tak, ze si kupuju baterii na kolech Kdyz se ojetina posere, rozeberu to a pripojim do fve
Jestli baterie vydrzi nebo ne, o tom se muzeme hadat, vest spory ale to je tak vse Zatim to u tesly vypada, ze s jejich baterry mgmt se moc neserou. U jinych aut nevim. Ono v aute bude ta baterie dostavat min na prdel nez v nasich fve. Ja na 15kwh bateriich udelam pul cyklu denne. V zime tak za tyden. V aute kolikrat to si muze kazdy spocitat podle sveho stylu zivota. Ja bych teslu musel nabijet jednouz a 14 dni. Nekdo mozna denne. Ja pak parkrat za rok pak rychle nabijeni na delsi ceste nekdo taky denne? Porad tu jezdi tesly, co maj nabijeni zadara na tech super chargerech a taky jsme necetl ze by tomu zdechali baterie. Pak se muzeme bavit, jestli ta baterie, at uz v fve nebo ev nezdechne proste na degradaci casem. Byl jsme k ev a jejich bateriim velky skeptik. Po tech letech zatim musim uznat, ze to docela funguje. Porad mam vytku k tomu, jak tesla treba sklada/skladala baterie z malych clanku ale i to se meni.
Taky se k tomu da pristoupit tak, ze si kupuju baterii na kolech Kdyz se ojetina posere, rozeberu to a pripojim do fve
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Podle diskuzí na FB, je s EV povinnost najet aspoň 50tis. ročně, jinak jsi divnej a měl by jsi ho prodat. Plno postižených tam po nasockování u Kaufu prostě někam jede, aby ukázali, že jedou zdama a to ti blbci se spalovákem nemůžou.
Už proto si EV nemůžu dovolit, nemám čas jezdit někam...
Už proto si EV nemůžu dovolit, nemám čas jezdit někam...
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tak můj osobák opravdu není ve stejné kategorii jako Leaf a ani jako Tesla Y. Stále se ale bavíme o nákladech. Takže v pohodě beru že mám Teslu, je to životní styl a image. Byl jsem ochoten za tu image ztratit stovky tisíc a co, moje věc. Vnitřně se uklidnuji že jezdím na slunce, protože mám ongrid, takže to píchnu do zdi a dál se nezajímám, baterky v ostrově mi nedojdou. Jsem absolutně závislý na podpoře výrobce. S ostatními majiteli se ve vybraných skupinách placame po ramenou, kterak jsme moderní a eko. Ale ať mi prosím nikdo necpe, jak je to úžasné, jak bez toho nemohu žít a že když nejsem ochoten vyhazovat stovky tisíc za image, tak tomu nerozumím.glottis píše:tak urcite ale psal jsi o sportovni jizde kolem berounky a to s lpg asi moc nejde dohromady Pokud chces brat ojetinu za 200 tak za 250 asi koupis asi i ojete ev stejne kategorie. Treba nisan leaf? Meli by jsme opravdu srovnavat stejnou kategorii. Teslu si proste koupi fanda nebo clovek co by si stejne koupil neco na stejne urovni za podobne penize.
Jestli baterie vydrzi nebo ne, o tom se muzeme hadat, vest spory ale to je tak vse Zatim to u tesly vypada, ze s jejich baterry mgmt se moc neserou. U jinych aut nevim. Ono v aute bude ta baterie dostavat min na prdel nez v nasich fve. Ja na 15kwh bateriich udelam pul cyklu denne. V zime tak za tyden. V aute kolikrat to si muze kazdy spocitat podle sveho stylu zivota. Ja bych teslu musel nabijet jednouz a 14 dni. Nekdo mozna denne. Ja pak parkrat za rok pak rychle nabijeni na delsi ceste nekdo taky denne? Porad tu jezdi tesly, co maj nabijeni zadara na tech super chargerech a taky jsme necetl ze by tomu zdechali baterie. Pak se muzeme bavit, jestli ta baterie, at uz v fve nebo ev nezdechne proste na degradaci casem. Byl jsme k ev a jejich bateriim velky skeptik. Po tech letech zatim musim uznat, ze to docela funguje. Porad mam vytku k tomu, jak tesla treba sklada/skladala baterie z malych clanku ale i to se meni.
Taky se k tomu da pristoupit tak, ze si kupuju baterii na kolech Kdyz se ojetina posere, rozeberu to a pripojim do fve
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3293
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tak vypadá předepsaný servis na Ioniq
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Franto, tady se dřív scházeli lidi, co nepotřebují servis. Umí vše sami. Z toho ta soběstačnost. Teď se tu množí lidí, kteří touží být závislí. Společnost degeneruje.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3293
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tady je změřená dálníční zimní spotřeba některých EV
https://www.wikicars.cz/jaky-je-realny- ... Fw805fVqL8
https://www.wikicars.cz/jaky-je-realny- ... Fw805fVqL8
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Vzhledem k mému předchozímu příspěvku... Jak přesně si to máme užít?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2608
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Vzhledem k tvemu prispevku vubec nic jestli si myslis, ze kdyz si vymenis v aute olej tak ze se tomu rika sobestacnost tak sni dal Auto a sobestacnost proste dohromady nejde.fugas píše:Vzhledem k mému předchozímu příspěvku... Jak přesně si to máme užít?
-
- Příspěvky: 3293
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Jen jsem zahlédl,že jste se neshodli jakou ten EV má spotřebu na dálnici.fugas píše:Vzhledem k mému předchozímu příspěvku... Jak přesně si to máme užít?
Test ukazuje cca 75%WLTP.
Nejvic soběstačné je to auto,které potřebuje co nejmíň servisu a do kterého nemusíš kupovat část paliva a to je EV.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ok. Vy dva Asi takhle. Ten EV co mám opravím doma. V tom je smysl tohoto fóra. Pokud někdo z vás nechápe smysl tohoto sdělení, jsem připraven na otázky.
Edit: Pro spalováky to samozřejmě platí dvojnásob. SOBĚSTAČNOST se tomu říká. Díly musím sehnat, ale namontovat je umím sám. Slovo servis je u nás sprosté.
Edit: Pro spalováky to samozřejmě platí dvojnásob. SOBĚSTAČNOST se tomu říká. Díly musím sehnat, ale namontovat je umím sám. Slovo servis je u nás sprosté.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Vlastně, místo chlapů co doma stavěli parní turbíny, se tu scházejí holky, co vozí auto do servisu. Nevěděl jsem že konec bude tak rychlý
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3293
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tak taková Volha21 měla cca 30mazacích míst na podvozku to byla teprve soběstačnost ))fugas píše:Ok. Vy dva Asi takhle. Ten EV co mám opravím doma. V tom je smysl tohoto fóra. Pokud někdo z vás nechápe smysl tohoto sdělení, jsem připraven na otázky.
Edit: Pro spalováky to samozřejmě platí dvojnásob. SOBĚSTAČNOST se tomu říká. Díly musím sehnat, ale namontovat je umím sám. Slovo servis je u nás sprosté.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
A nebyla?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3293
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Nejvic soběstačné je to auto,které potřebuje co nejmíň servisu a do kterého nemusíš kupovat část paliva a to je EV.fugas píše:A nebyla?
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
O servisu EV nemáš tušení. A pokud mluvíš o zanovnim EV, které vozis do servisu, nemáš tušení o soběstačnosti. Jsi jen uživatel a čekáš, že případný problém vyřeší někdo jiný. Jako to tvé BMW. Ty úkony co jsi výše popsal se dají doma zvládnout za čtvrtinu nákladů. Ale musíš to umět. A takoví lidé tu dřív převažovali. Dnes... Majitelé Tesly. Úpadek je zjevný
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3293
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Já raději věnuji čas koníčkům třeba veteránům.Tam se dá mluvit o schopnostech. Ne výměna filtů,oleje a destiček opravdu není umění.fugas píše:O servisu EV nemáš tušení. A pokud mluvíš o zanovnim EV, které vozis do servisu, nemáš tušení o soběstačnosti. Jsi jen uživatel a čekáš, že případný problém vyřeší někdo jiný. Jako to tvé BMW. Ty úkony co jsi výše popsal se dají doma zvládnout za čtvrtinu nákladů. Ale musíš to umět. A takoví lidé tu dřív převažovali. Dnes... Majitelé Tesly. Úpadek je zjevný
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 7667
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
konečně někdo kdo nemá na OHC vyleštěneý kryty motoru jak debil. Takhle je to původní look... Z téhle strany to nepoznám, je to "šnek" nebo ta pozdější verze?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 354
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
@Fugas, pohodlbě se usaď a poslechni si tematické pásmo "Tesla a servis, servis Tesla"
Co je špatné na Tesle. Naprostá katastrofa je senzor stěrače, takže ten stěrač musím pustit ručně. https://youtu.be/STN-rBOPaVo?t=1081
Jaký je pravidelný servis: https://youtu.be/nXDr_CTOdMc?t=943
Tesla vymyslela aplikaci: https://youtu.be/Co2X8mG5wz4?t=220
Jaké byly servisní prohlídky: https://youtu.be/ord-c4G4cN8?t=108
A když se ti to pokazí a do servisu nechceš, né, nikdy: Příprava na návštěvu Mobilního Servisu https://www.tesla.com/cs_cz/support/mobile-service
Co je špatné na Tesle. Naprostá katastrofa je senzor stěrače, takže ten stěrač musím pustit ručně. https://youtu.be/STN-rBOPaVo?t=1081
Jaký je pravidelný servis: https://youtu.be/nXDr_CTOdMc?t=943
Tesla vymyslela aplikaci: https://youtu.be/Co2X8mG5wz4?t=220
Jaké byly servisní prohlídky: https://youtu.be/ord-c4G4cN8?t=108
A když se ti to pokazí a do servisu nechceš, né, nikdy: Příprava na návštěvu Mobilního Servisu https://www.tesla.com/cs_cz/support/mobile-service
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tohle jsem dělal když mi bylo patnáct. Já se ptám, jestli to své BMW udrzis naživu bez servisu. Zbyde ti pak, podle toho co píšeš výš, ještě na jednu takovou nálezovou motorku. A ten EV si opravíš?Franta2776 píše:Já raději věnuji čas koníčkům třeba veteránům.Tam se dá mluvit o schopnostech. Ne výměna filtů,oleje a destiček opravdu není umění.fugas píše:O servisu EV nemáš tušení. A pokud mluvíš o zanovnim EV, které vozis do servisu, nemáš tušení o soběstačnosti. Jsi jen uživatel a čekáš, že případný problém vyřeší někdo jiný. Jako to tvé BMW. Ty úkony co jsi výše popsal se dají doma zvládnout za čtvrtinu nákladů. Ale musíš to umět. A takoví lidé tu dřív převažovali. Dnes... Majitelé Tesly. Úpadek je zjevný
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Energie zdraží víc, než se čekalo
od bokser01 » » v Ekonomika solárních systémů
Energie zdraží víc, než se čekalo
- 90 Odpovědi
- 6099 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
-
- 2129 Odpovědi
- 78089 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
- 46 Odpovědi
- 5166 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
- 4 Odpovědi
- 887 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dipos
-
- 46 Odpovědi
- 3147 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od youda