Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
To máš sice pravdu, ale cena elektřiny nemůže takhle vysoko zůstat dlouho. Je to likvidační pro spousty firem. Rychlonabíječky budou dražší a tam mě to nějak nepřekvapuje a dává to smysl - z něčeho se ty nabíječky zaplatit musí. Chvilku se to vydržet dá, ale dlouho ne. Tato cena by měla motivovat výrobce elektřiny k výstavbě elektráren, protože teď se zaplatí jako nikdy předtím. Je otázkou kdyby Francie neměla tak velkou odstávku na jádře jestli by ty ceny byly takhle drastické.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Priklad:
Najazdim rocne 8000 km, benzin bol 1.4 - 1.78, priemer 1.6 €.
Spotreba: leto 5.3, zima 6.6, priemer 6 l.
12 r. 96000 km == 9200 € benzin.
Servis kazde 2 roky == 1800 €. Dokopy:
auto + poistka + benzin + servis: 9900 + 500 + 11000 =´= 21400 €.
Teraz kupim Daciu za 18600 €. Mam uz FVE, ktora sa mi za 10 r. zaplatila, baterky sluzia,
ucim sa vyrobit si BMS, menice a MPPT a celkom sa mi dari.
Predpokladajme znova 8000 km, z toho 500 v zime. Za 7500 km rocne nezaplatim nic,
lebo FVE a mozem odlozit cestu aj o tyzden ked treba, 500 km v zime == 11 kWh x 0.2 € x 5
co je , 11 €. Neviem kolko stoji poistka ani servis a ci nebudem musiet jazdit do servosu 100 km dalej.
Ale za 12 r.. ak bude aspon jedno MPPT a jeden menic fukcny, tak tu malu baterku v Dacii
nabijem za 2 dni.
Co je energeticky vyhodnejsie ? No Dacia, lebo palivo ma vyjde 140 € na 12 r.
Bude sa ma tykat zdrazovanie energii ? Ano, proporcionalne tym 140 € na zimu.
Najazdim rocne 8000 km, benzin bol 1.4 - 1.78, priemer 1.6 €.
Spotreba: leto 5.3, zima 6.6, priemer 6 l.
12 r. 96000 km == 9200 € benzin.
Servis kazde 2 roky == 1800 €. Dokopy:
auto + poistka + benzin + servis: 9900 + 500 + 11000 =´= 21400 €.
Teraz kupim Daciu za 18600 €. Mam uz FVE, ktora sa mi za 10 r. zaplatila, baterky sluzia,
ucim sa vyrobit si BMS, menice a MPPT a celkom sa mi dari.
Predpokladajme znova 8000 km, z toho 500 v zime. Za 7500 km rocne nezaplatim nic,
lebo FVE a mozem odlozit cestu aj o tyzden ked treba, 500 km v zime == 11 kWh x 0.2 € x 5
co je , 11 €. Neviem kolko stoji poistka ani servis a ci nebudem musiet jazdit do servosu 100 km dalej.
Ale za 12 r.. ak bude aspon jedno MPPT a jeden menic fukcny, tak tu malu baterku v Dacii
nabijem za 2 dni.
Co je energeticky vyhodnejsie ? No Dacia, lebo palivo ma vyjde 140 € na 12 r.
Bude sa ma tykat zdrazovanie energii ? Ano, proporcionalne tym 140 € na zimu.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
problem tveho vypoctu je v porizovaci cene. Spalovaci auto jsi schopen koupit za 2k€ v pouzitelnem stavu (nejakou fabii 2 treba) kdezto na spring potrebujes o 16k€ vic a pokud je nemas musis si na to pujcit a tam jsou navic i uroky.
Pokud bych mel mluvit za sebe tak potrebuji k zivotu velke auto nikoliv male a v elektromobilech je vyber dost bida. Nejake cinske kombi na baterku je kolem 40k€.
Pokud bych kupoval male auto na elektrinu mozna bych misto springu volil jete bmw i3... Je to trochu radost z jizdy proti dacii (a to rikam jako docela spokojeny vlastnik dacie)
Pokud bych mel mluvit za sebe tak potrebuji k zivotu velke auto nikoliv male a v elektromobilech je vyber dost bida. Nejake cinske kombi na baterku je kolem 40k€.
Pokud bych kupoval male auto na elektrinu mozna bych misto springu volil jete bmw i3... Je to trochu radost z jizdy proti dacii (a to rikam jako docela spokojeny vlastnik dacie)
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Ale ja nechcem jazdene auto, ja porovnavam nove s novym.
A aj to porovnanie nie je presne, lebo 10000 € za Clio z r. 2013
a terajsich 18600 € za Daciu su uplne ine peniaze.
Nedavno ta Dacia stala 16500 € a bez DPH je cena zase inde.
Ked si mam kupit auto, tak si za 200 € kupim Feliciu s 60000 km najazdom.
A aj to porovnanie nie je presne, lebo 10000 € za Clio z r. 2013
a terajsich 18600 € za Daciu su uplne ine peniaze.
Nedavno ta Dacia stala 16500 € a bez DPH je cena zase inde.
Ked si mam kupit auto, tak si za 200 € kupim Feliciu s 60000 km najazdom.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 272
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
No vidíš, a napriek tomu som takto fungoval poldruha roka, týždeň čo týždeň. A popoludní späť domov.rottenkiwi píše:Neviem si predstavit, ze by niekto isiel 400 km + 18 min + 400 km na jeden zatah, bez jedla,
mocenia, a inych veci, ako je pravidelne precvicenie svalov.
No dobre, bolo to 400 km + 50 minut + 200 km. A po 8 hodinách práce domov. Pravda, na dieslu. S jedlom počas tej pauzy. A bol som mladší.
Dnes by mi práve stačil aj EV so 150 km.
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 272
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Skús s touto tvojou teóriou každú stredu otočiť, od teba, Brno....rottenkiwi píše:Nie, to ked clovek chce nekoho predjed, tak by sa mal vratit do autoskoly.
Da sa ist pomaly za nim, podobne ako za autobusom ci kamionom a este usetrim na palive.
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tohle je typický příklad, proč se majiteli EV nedá diskutovat. Vždycky si přizpůsobí podmínky tak, aby jim z toho vyšla EV krásně a spalovák strašidelně.rottenkiwi píše:Priklad:
Najazdim rocne 8000 km, benzin bol 1.4 - 1.78, priemer 1.6 €.
Spotreba: leto 5.3, zima 6.6, priemer 6 l.
12 r. 96000 km == 9200 € benzin.
Servis kazde 2 roky == 1800 €. Dokopy:
auto + poistka + benzin + servis: 9900 + 500 + 11000 =´= 21400 €.
Teraz kupim Daciu za 18600 €. Mam uz FVE, ktora sa mi za 10 r. zaplatila, baterky sluzia,
ucim sa vyrobit si BMS, menice a MPPT a celkom sa mi dari.
Predpokladajme znova 8000 km, z toho 500 v zime. Za 7500 km rocne nezaplatim nic,
lebo FVE a mozem odlozit cestu aj o tyzden ked treba, 500 km v zime == 11 kWh x 0.2 € x 5
co je , 11 €. Neviem kolko stoji poistka ani servis a ci nebudem musiet jazdit do servosu 100 km dalej.
Ale za 12 r.. ak bude aspon jedno MPPT a jeden menic fukcny, tak tu malu baterku v Dacii
nabijem za 2 dni.
Co je energeticky vyhodnejsie ? No Dacia, lebo palivo ma vyjde 140 € na 12 r.
Bude sa ma tykat zdrazovanie energii ? Ano, proporcionalne tym 140 € na zimu.
V reálu..benzínová verze prakticky jakéhokoliv auta je skoro o polovinu levnější, má 3x takový dojezd, má o polovinu levnější pojištění a pokud je to nové auto, tak směšné servisní náklady. EV je navíc masivně dotované jak státem, tak výrobci a ve výsledku i zákazníky co kupují benzíny.
To že EV zlevní je naprostá iluze, protože teď se prodává pod výrobní cenou, aby výrobci nemuseli platit brutální výpalné za spalováky. Až přijdou o příjem ze spalováků a naně navázaným servisem, tak bude auto jenom pro horních 10tis.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 272
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
To predsa riešia ostrekovače xenonovych svetlometovrottenkiwi píše:
Problem je vtedy, ked idem 92 a za mnou je niekto a ide 3 m zamnou,
dam na tempomat 96, zase je 3 m za mnou, nevidim mu svetla,
dam na tempomat 122, zase je 3 m za mnou.
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 272
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Bingo! Takže zlevní, až budou skoupené a zglobalizované.Matess píše:To máš sice pravdu, ale cena elektřiny nemůže takhle vysoko zůstat dlouho. Je to likvidační pro spousty firem.
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
je to dost možné. Za mě je energetika součástí kritické infrastruktury a je to jedna z mála věci co má být státní. (pro obyvatele, nikoliv pro zisk)
-
- Příspěvky: 272
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Otazka ovšem je, co je cílem...Matess píše:je to dost možné. Za mě je energetika součástí kritické infrastruktury a je to jedna z mála věci co má být státní. (pro obyvatele, nikoliv pro zisk)
3s2p Amerisolar 285 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
-
- Příspěvky: 2026
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Tak jsem náhodou kouknul na seznam a jak jsem zjistil,na dálnici je to asi samej čepičář,prý 10 kilometrová fronta...cipis píše:Jízda autem není pro to, aby si to člověk užil, ale aby se dopravil z bodu A do bodu B. A pokud tam jede kochajícíse čepičář, tak je výrazně vyšší riziko následné nehody, než když tam někdo jede stovkou na 90 ...
Čím míň času člověk stráví na silnici, tím je méně času na nehodu.
Lepší vnímání není důvod pro pomalou jízdu, silnice jsou pro přepravu, ne pro dívání se.
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Pre mna spalovak nedava zmysel, lebo by ma naklady na palivo vysli:eman píše:Tohle je typický příklad, proč se majiteli EV nedá diskutovat. Vždycky si přizpůsobí podmínky tak, aby jim z toho vyšla EV krásně a spalovák strašidelně.
V reálu..benzínová verze prakticky jakéhokoliv auta je skoro o polovinu levnější, má 3x takový dojezd, má o polovinu levnější pojištění a pokud je to nové auto, tak směšné servisní náklady. EV je navíc masivně dotované jak státem, tak výrobci a ve výsledku i zákazníky co kupují benzíny.
To že EV zlevní je naprostá iluze, protože teď se prodává pod výrobní cenou, aby výrobci nemuseli platit brutální výpalné za spalováky. Až přijdou o příjem ze spalováků a naně navázaným servisem, tak bude auto jenom pro horních 10tis.
9200 / 140 == 65.7-krat viac.
A to nehovorim a zabitych ludoch a zvieratach vdaka spalovakom a ich exhalatoch.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
hele já neříkám že elektromobil je špatně. Když se mi poštěstí a budu někdy bydlet ve svém domě budu zcela jistě nějaký chtít, nebo minimálně plugin hybrid. Problém je že většina lidí nežije v domě a nemůže doma nabíjet a potom to posouvá vlastnictví EV do nesmyslu s malou vyjímkou toho když máš starou teslu s nabíjením zdarma u superchargeru - s tou se to dá. (pokud nemáš nejbližší supercharger jako já 2-3 hodiny cesty).
V jakém elektroautě teda jezdíš?
V jakém elektroautě teda jezdíš?
-
- Příspěvky: 475
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Čítam toto vlákno, čítam už som nevydržal.
10 / 2021 som kupil 1 EV
12 / 2021 spustil 1 solárnu elektráreň stále vo výstavbe
10 / 2022 som kupil 2 EV
Pracujeme s manželkou v gastre, ona je generálny riaditeľ, ja údržbár. Jazdíme okolo komína.
Áno 2 staré Tesly S 85 r.v 2015 s doživotným nabíjaním zdarma , boli s nájazdom do 100 tis.
Áno majú muchý, ale to v inom vlákne, chcem tú ekonomiku.
Nechcel som ísť rovno do tesly, ale plug in hybrid - slepá cesta, iné - aj tak drahé. Mám kamarátov v Poľsku pozháňali mi ich, sú to obchodníci, len ich treba prizrieť.
1 EV 33 000 e , 2 EV 34 000 e . Jasné, že mali aj nejakú tu históriu, ale za tú cenu ? Potrebujem to na robotu.
2 kufre na tovar a keď tie sedačky zložíte ( fandovia tesly ma zabijú ).
manželka jazdí 35 - 40 tis km /ročne, ja už iba 15 - 20 tis km. Jasne, že teraz už viac, lebo si ich aj deti požičiavajú.
Keď som to vtedy kalkuloval a tak 40 000 km x 0,03 ( náklady na kilometer, keď budem EE kupovať )
1200 e / PHM rok, nafta v Octávií 40 000 km x 0,1 ( náklady na kilometer, kúpa nafty ) 4000e / PHM rok.
Lenže mám FVE, v práci ďalšia vo výstavbe, kogeneračné jednotky na vyfrít vo vývoji,
Supercharger na sever 100 km, na juh 60 km, Kaufland zatiaľ zadarmo.
Som vyučený automechanik tak asi aj o tom niečo viem a mám aj vyhlášku 21.
Návratnosť sa nedá presne vyrátať, ale už len na tých pohonných hmotách sa to rýchlo vráti, nehovoriac o pohodlí a bezpečnosti. Kedˇ ideme na dlhšiu trasu, človek vôbec nie je po jazde unavený.
Kupovali sme si to ako darčeky na 50 tku.
Ta údržba vôbec nie je taká drahá a batéria uvidíme mám ju kde dať.
Proste nie je to vhodné pre každého, ale keď spojíte príjemné s užitočným a ste fanda tak prečo nie.
Tak sa do mňa pustite. Dúfam, že to nie je off topic, ak tak admine presuň to do ineho vlákna.
10 / 2021 som kupil 1 EV
12 / 2021 spustil 1 solárnu elektráreň stále vo výstavbe
10 / 2022 som kupil 2 EV
Pracujeme s manželkou v gastre, ona je generálny riaditeľ, ja údržbár. Jazdíme okolo komína.
Áno 2 staré Tesly S 85 r.v 2015 s doživotným nabíjaním zdarma , boli s nájazdom do 100 tis.
Áno majú muchý, ale to v inom vlákne, chcem tú ekonomiku.
Nechcel som ísť rovno do tesly, ale plug in hybrid - slepá cesta, iné - aj tak drahé. Mám kamarátov v Poľsku pozháňali mi ich, sú to obchodníci, len ich treba prizrieť.
1 EV 33 000 e , 2 EV 34 000 e . Jasné, že mali aj nejakú tu históriu, ale za tú cenu ? Potrebujem to na robotu.
2 kufre na tovar a keď tie sedačky zložíte ( fandovia tesly ma zabijú ).
manželka jazdí 35 - 40 tis km /ročne, ja už iba 15 - 20 tis km. Jasne, že teraz už viac, lebo si ich aj deti požičiavajú.
Keď som to vtedy kalkuloval a tak 40 000 km x 0,03 ( náklady na kilometer, keď budem EE kupovať )
1200 e / PHM rok, nafta v Octávií 40 000 km x 0,1 ( náklady na kilometer, kúpa nafty ) 4000e / PHM rok.
Lenže mám FVE, v práci ďalšia vo výstavbe, kogeneračné jednotky na vyfrít vo vývoji,
Supercharger na sever 100 km, na juh 60 km, Kaufland zatiaľ zadarmo.
Som vyučený automechanik tak asi aj o tom niečo viem a mám aj vyhlášku 21.
Návratnosť sa nedá presne vyrátať, ale už len na tých pohonných hmotách sa to rýchlo vráti, nehovoriac o pohodlí a bezpečnosti. Kedˇ ideme na dlhšiu trasu, človek vôbec nie je po jazde unavený.
Kupovali sme si to ako darčeky na 50 tku.
Ta údržba vôbec nie je taká drahá a batéria uvidíme mám ju kde dať.
Proste nie je to vhodné pre každého, ale keď spojíte príjemné s užitočným a ste fanda tak prečo nie.
Tak sa do mňa pustite. Dúfam, že to nie je off topic, ak tak admine presuň to do ineho vlákna.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: pon říj 05, 2020 11:28 pm
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
No, při zjištění mixu zdrojů el. energie a započtení celého životního cyklu EV aut ani toto tvrzení není pravda.rottenkiwi píše:A to nehovorim a zabitych ludoch a zvieratach vdaka spalovakom a ich exhalatoch.
Ale jako technologie to je zajímavé.
2x 11s panelů 310Wp, Axpert MAX 7200, baterie LiFePo4 3p16s 360 Ah.
-
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
To je ta EV matematika pro věřící. Pokud kWh na nabíječce stojí 10kč+ a EV ma spotřebu cca 20kWh/100km, tak reálná matematika je 2Kč/km náklady a to je tabulková spotřeba.rottenkiwi píše:Pre mna spalovak nedava zmysel, lebo by ma naklady na palivo vysli:
9200 / 140 == 65.7-krat viac.
A to nehovorim a zabitych ludoch a zvieratach vdaka spalovakom a ich exhalatoch.
Nafta nebo benzín 6l/100km = 6x36Kč/100=2,16Kč/km
Já musím počítat reálné náklady. Mě nikdo dotace nedává.
A jak píše kuli, koupil 7 letou ojetinu za šílených 850tis.Mě stejně staré MPV ve výborném stavu se 118tis. km stálo 170tis. a jeho užitná hodnota je úplně jinde.
A spekulovat s nabíjením doma může jenom důchodce...já s manželkou před den pracujeme, takže nevím jak bych doma nabíjel. Možná z baterky do baterky a pak je ekonomika úplně v *****.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2026
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Kdo chce najde řešení,kdo nechce hledá výmluvy proč to nejde...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 5225
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
Fyziku a matematiku ale neokecas ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 418
- Registrován: úte zář 06, 2022 2:47 pm
- Lokalita: českotřebovsko
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: českotřebovsko
Re: Energie zdraží víc, než se čekalo
řešíte trochu neřešitelné, každý má jiné podmínky, jak finanční tak technologické. Situace je jiná u rod. domu a třeba na sídlišti. A ne každý má milion na elektroauto.
Měnič Easun SMX II 5,6 Kw, 7x Huasun HTJ 445Wp stříbrný rám, bifaciální, Lifepo4 16x 105 AH JK BMS
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Energie zdraží víc, než se čekalo
od bokser01 » » v Ekonomika solárních systémů
Energie zdraží víc, než se čekalo
- 90 Odpovědi
- 6099 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
-
- 2129 Odpovědi
- 78082 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PavelR
-
- 46 Odpovědi
- 5166 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
- 4 Odpovědi
- 887 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od dipos
-
- 46 Odpovědi
- 3146 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od youda