Připojení baterie

Baterie a bateriová úložiště založená na článcích Li-ion 18650, zkušenosti, praxe, dobíjení, batery management, výroba bateriových úložišť, bezpečnost.
Uživatelský avatar
Jenikowich
Příspěvky: 2
Registrován: sob srp 06, 2022 3:35 pm

Připojení baterie

Příspěvek od Jenikowich »

Dobrý den, našel jsem na internetu baterie 6,85kWh, měla by se dávat do VW ID3. Osobně bych ji chtěl použít pro FVE 3,6kWp níže posílám specifikaci a odkaz:

https://evshop.fr/en/home/339-vw-id3-ba ... 66347.html
Capacity: 156Ah, 6.85kWh
Height: 11 cm
Width: 22.5 cm
Length: 59 cm
Weight: 32 kg
Bolt Size: M6
Voltage nominal: 3.7V/Cell, 44.4V/Module
Charge voltage cut-off: 4.2V/Cell, 50.V/Module
Discharging cut-off: 3.3V/Cell, 39.6/Module
Maximum Discharging Current (10 sec.): 800 Amps

Chtěl bych od Vás poradit, jak by bylo možné využít tuto baterii k FVE systému. Mám střídač EA-PowerSUN - ISolar-SMX 5,6KW. Střídač má parametry pro baterii následující: Voltage range - 40-60V; Rated Voltage - 48VDC

Předpokládám, že k bateriím se musí dokoupit nějaká BMS, vůbec netuším jaké.
Co je vše potřeba nastavit jak u BMS tak na střídači, aby se ani se střídačem ani s bateriemi nic nestalo?

Děkuji za případné odpovědi.
sisdale
Příspěvky: 281
Registrován: sob črc 02, 2022 9:13 pm
Bydliště: středočeský kraj, 400 m n.m.

Re: Připojení baterie

Příspěvek od sisdale »

Potrebujes BMS podporujici 12s konfiguraci (to je boldem, ale v popisu zminuji i 8s3p ale to nesedi na ty napeti takze bych rekl ze to bude tech 12s2p). Na BMS obvykle nastavujes min a max na cell, takze v tomto pripade mas Li-ion variantu (snad nebudou horet), rozsah na cell ti tam doporucuji i oni 3.3V - 4.2V, pak jeste max proudy, ale to je v tomto pripade asi jedno, tyto proudy nedosahnes a 100-200 A charging by mely zvladnout v domaci teplote taky. Na stridaci pak budes davat napeti pro bulk a float charging, zase muzes vyjit z jejich doporuceni, bulk dat na 50V a float dat kousek nize.

Ta cena mi prijde celkem vysoka na to, ze jde o pouzite baterie s diskutabilni kapacitou a zbytkovou zivotnosti.
8.56 kWp - orientace JJV (160st.) sklon 23 st. - PERC, 72-half cut, bifacial
11 kW invertory - 2x Sorotec REVO II 5.5kW (aka Easun iGrid VE II 5.5kW) v paralelenim 1f zapojeni
33 kWh LiFePO4 baterie - cylindrical pack 100 AH a dve prismatic REPT 280 AH v 16-ti clankovem provedeni
plně elektrický dům, plná automatizace, 50+ ESP8266 + RPi, inteligentní vytěžovaní - samoučící prediktivní energetické rozvrhovaní
více v mém domovském vlákně zde
Bobo84
Příspěvky: 56
Registrován: pát říj 07, 2022 8:03 pm

Re: Připojení baterie

Příspěvek od Bobo84 »

Ahoj. Taky jsem pořídil tuhle baterii, tzn. 12s2p 156Ah. Budu jí krmit esun SML 5,5Kw.
Když vidím tenké drátky z servisního konektoru, tuším že se bude jen balancovat jednotlivé články pár Ampérama, ale nabíjet a vybíjet jen přes silové konektory. Jaký tedy pořídit balancér?? Tušíte někdo? Díky

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek