Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř led 12, 2022 6:10 pm
Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Dobrý den,
Mám v obytné dodávce 24v systém, který se skládá z solárního panelu 350Wp, Victron PWM 20A regulátoru, Victron balanceru a 2ks 100Ah Pb baterií (obyč. autobaterie za cca 2500,-/ks) Vše má odpovídají kabeláž a pojistky.
Vždy zhruba po půl roce odejde jeden článek v jedne z baterií, čím to může být způsobeno? Nekvalitní baterií?
Při zapojení byli vždy stejné nabité a jednalo se o baterie zakoupené naráz z jednoho obchodu.
Nyní budu kupovat kvalitnější baterie MLG 12V/120Ah. Ale nerad bych, aby se opakoval stejný problém.. a já po půl roce kupoval nové baterie..
Případně co vyzkoušet či po čem jít.
Pokud je problém v baterií a u nových se nemusím bát že odejdou, budu mít klidnější spaní.
Děkuji za odpovědi.
PS.: Baterie nikdy neklesly pod 24,8V
Mám v obytné dodávce 24v systém, který se skládá z solárního panelu 350Wp, Victron PWM 20A regulátoru, Victron balanceru a 2ks 100Ah Pb baterií (obyč. autobaterie za cca 2500,-/ks) Vše má odpovídají kabeláž a pojistky.
Vždy zhruba po půl roce odejde jeden článek v jedne z baterií, čím to může být způsobeno? Nekvalitní baterií?
Při zapojení byli vždy stejné nabité a jednalo se o baterie zakoupené naráz z jednoho obchodu.
Nyní budu kupovat kvalitnější baterie MLG 12V/120Ah. Ale nerad bych, aby se opakoval stejný problém.. a já po půl roce kupoval nové baterie..
Případně co vyzkoušet či po čem jít.
Pokud je problém v baterií a u nových se nemusím bát že odejdou, budu mít klidnější spaní.
Děkuji za odpovědi.
PS.: Baterie nikdy neklesly pod 24,8V
-
- Příspěvky: 3429
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Kup si třeba Mikela Lifepo4 články 8ks třeba 100Ah.Já mám 12V systém a živím ledničku a hlavně presovač co taha 150A a mám klid.
Třeba tady https://shop.mypower.cz/clanek-lifepo4- ... 60-kc-7174
Třeba tady https://shop.mypower.cz/clanek-lifepo4- ... 60-kc-7174
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne pon črc 11, 2022 3:52 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2028
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Tady je asi každá rada drahá,může to klidně být nekvalitní baterkou a nebo výrobce to tak trochu ošidil,asi by bylo jistější přejít na jinou technologii,co takhle litium....je to sice dražší,ale pokud se dodrží podmínky,vydrží to mnoho let...je to ale asi na vás...hezký den
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 576
- Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
- Bydliště: Semily
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Jak byly baterie nabíjené? Olověné baterie je potřeba pravidelně dobíjet do plna a nenechávat delší dobu v polovybitém stavu. U obyčejných autobaterií to platí dvojnásob.
Nejlepší bezúdržbové olovo, co lze k FV systému pořídit, je olovo-uhlíková baterie. Není to sice léty ověřená technologie, ale několik kolegů tady na fóru je má a zatím jsme spokojeni. Mají velký počet cyklů a snáší lépe i částečné nabití.
Cenově pak už velmi podobně vychází nějaké lithiové, jak už zde píšou jiní.
Nejlepší bezúdržbové olovo, co lze k FV systému pořídit, je olovo-uhlíková baterie. Není to sice léty ověřená technologie, ale několik kolegů tady na fóru je má a zatím jsme spokojeni. Mají velký počet cyklů a snáší lépe i částečné nabití.
Cenově pak už velmi podobně vychází nějaké lithiové, jak už zde píšou jiní.
Naposledy upravil(a) sindyk dne pon črc 11, 2022 3:57 pm, celkem upraveno 1 x.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
-
- Příspěvky: 2410
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Jakým napětím je nabíjíš ?, autobaterka není moc vhodná na FVE, kup něco lepšího z PB třeba tady na foru VSE gel 12/100Ah, ale chce to PWM, nebo mppt regulátor kde se dá vše nastavit, anebo nejlépe přejít na LIFEPO4 aku s BMS jak píše Franta2776.CakleJ76 píše:Dobrý den,
Mám v obytné dodávce 24v systém, který se skládá z solárního panelu 350Wp, Victron PWM 20A regulátoru, Victron balanceru a 2ks 100Ah Pb baterií (obyč. autobaterie za cca 2500,-/ks) Vše má odpovídají kabeláž a pojistky.
Vždy zhruba po půl roce odejde jeden článek v jedne z baterií, čím to může být způsobeno? Nekvalitní baterií?
Při zapojení byli vždy stejné nabité a jednalo se o baterie zakoupené naráz z jednoho obchodu.
Nyní budu kupovat kvalitnější baterie MLG 12V/120Ah. Ale nerad bych, aby se opakoval stejný problém.. a já po půl roce kupoval nové baterie..
Případně co vyzkoušet či po čem jít.
Pokud je problém v baterií a u nových se nemusím bát že odejdou, budu mít klidnější spaní.
Děkuji za odpovědi.
PS.: Baterie nikdy neklesly pod 24,8V
PS: píši pomalu
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 3943
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Problém je že jak má baterka míň jak 12.5V začíná probíhat sulfatace.
Taky při koupi baterky změřit napětí a jak má míň jak 12.5V nebrat asi je to ležák a nestarají se.
Jinak já jsem kupoval zde: https://www.bateriecepek.cz/ A baterie přišly i s testem a měly 12.7V (Do auta)
Pokud chceš kvalitu zakup je tam, a i poradí....
Pro FVE to chce kupovat trakční baterky.
Jinak life* podle mě nejsou vhodné do auta které používáš v zimě.
Taky při koupi baterky změřit napětí a jak má míň jak 12.5V nebrat asi je to ležák a nestarají se.
Jinak já jsem kupoval zde: https://www.bateriecepek.cz/ A baterie přišly i s testem a měly 12.7V (Do auta)
Pokud chceš kvalitu zakup je tam, a i poradí....
Pro FVE to chce kupovat trakční baterky.
Jinak life* podle mě nejsou vhodné do auta které používáš v zimě.
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 600
- Registrován: ned kvě 12, 2019 9:56 pm
- Lokalita: Poprad
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 5210
- Kapacita baterie [kWh]: 24
- Bydliště: Poprad
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Začínal som so zaplaveným štartovacím olovom 24V 2x180Ah(skoro nové). Obe časom odišli na onen svet pre jeden vadny článok . Neskôr som mal asi 10ks vyhradeného štartovacieho olova a polovica tiež časom zomrela na 1 článok. Keďže som mal olovo zadarmo, tak ma to veľmi netrápilo, ale ak by som mal kupovať tak uz len Li...
9x Solar frontier 70W ; 16x Trinasolar TSM-235PC05 235W ; 5x Moser Baer 222W (5210Wp)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
-
- Příspěvky: 600
- Registrován: ned kvě 12, 2019 9:56 pm
- Lokalita: Poprad
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 5210
- Kapacita baterie [kWh]: 24
- Bydliště: Poprad
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Začínal som so zaplaveným štartovacím olovom 24V 2x180Ah(skoro nové). Obe časom odišli na onen svet pre jeden vadny článok . Neskôr som mal asi 10ks vyhradeného štartovacieho olova a polovica tiež časom zomrela na 1 článok. Keďže som mal olovo zadarmo, tak ma to veľmi netrápilo, ale ak by som mal kupovať tak už len Li...
9x Solar frontier 70W ; 16x Trinasolar TSM-235PC05 235W ; 5x Moser Baer 222W (5210Wp)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
Epsolar LS3024b,LS2024b,Xtra3210,Tracer3215 ; 2x smart BMS 30A ; DalyBMS 150A
Easun PWM 3000w 24/230 sinus ; Soluowill NP1200-24/230 sinus
7S120P Li-ion 18650 210+Ah ; 7S CATL 100Ah ; 7S CATL 2x 150Ah ; 8S Lifepo 305Ah (24kWh)
-
- Příspěvky: 3943
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
A jak budeš ty lifepo používat když bude mrznout?
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 2410
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Lifepo4 aku nevadí vybíjení v mrazu, jen nabíjení. Aku se dá dát do zateplené nějaké bedny, MPPT třeba Victron se dá nastavit, při jaké teplotě má přestat nabíjet. Málo lidí jezdí v zimě na hory, a pokud jo, tak si stejně topí a neměl by být problém.Soban píše:A jak budeš ty lifepo používat když bude mrznout?
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř led 12, 2022 6:10 pm
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Baterie byli vždy ihned dobíjené, dle PWM - ABS 28.8V, Float 27.4V, baterie vždy měli 25.4V poté co už panel přestal dávat, ráno díky nula nula nic spotřebě měli pořád v 90% případech 25V.
Mám tam víceméně pouze ledničku která má 0,13kWh/24, cca 60W, nabíječky na tel a kameru a rychlovarnou konvici 500w to vše přes měnič 1500w.
Samozřejmě konvici využijí max 2x ročně.
Takže bych rád nějakou cenově přijatelnou náhradu co bude fungovat s tím co už v autě je.
Auto používám od Jara do podzimu na cca 20 víkendu patek-sobota, přes týden je měnič v autě vypnutý a není žádná spotřeba.
Mám tam víceméně pouze ledničku která má 0,13kWh/24, cca 60W, nabíječky na tel a kameru a rychlovarnou konvici 500w to vše přes měnič 1500w.
Samozřejmě konvici využijí max 2x ročně.
Takže bych rád nějakou cenově přijatelnou náhradu co bude fungovat s tím co už v autě je.
Auto používám od Jara do podzimu na cca 20 víkendu patek-sobota, přes týden je měnič v autě vypnutý a není žádná spotřeba.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Já mám pro ten stejný účel vyhlédnuté tohle.
https://shop.mypower.cz/akuset-lifepo4- ... tooth-7215
Dvě 100Ah olovo by stály minimálně stejně při stejné využitelné kapacitě.
https://shop.mypower.cz/akuset-lifepo4- ... tooth-7215
Dvě 100Ah olovo by stály minimálně stejně při stejné využitelné kapacitě.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3429
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
CakleJ76 píše:Baterie byli vždy ihned dobíjené, dle PWM - ABS 28.8V, Float 27.4V, baterie vždy měli 25.4V poté co už panel přestal dávat, ráno díky nula nula nic spotřebě měli pořád v 90% případech 25V.
Mám tam víceméně pouze ledničku která má 0,13kWh/24, cca 60W, nabíječky na tel a kameru a rychlovarnou konvici 500w to vše přes měnič 1500w.
Samozřejmě konvici využijí max 2x ročně.
Takže bych rád nějakou cenově přijatelnou náhradu co bude fungovat s tím co už v autě je.
Auto používám od Jara do podzimu na cca 20 víkendu patek-sobota, přes týden je měnič v autě vypnutý a není žádná spotřeba.
Nemáš to zbytečně překombinované těmi 24V??Já mám jenom 4 články lifepo a dobíjím jenom alternátorem bez FV panelu.Nikdy mi energie nechyběla.Jestli dám někdy na střechu panel,tak jenom kvůli dobíjení elektrokol.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2410
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Dle mě je problém s nabíjením, jaký průřez mají vodiče od toho PWM k akumulátoru a délku ? Píšeš, že když už panel nedával, tak bylo napětí aku 25,4V. To jsi měřil na aku to napětí ? Dosahovalo napětí skutečně to nastavené 28,8V na aku ? Který typ toho PWM na 20A máš, je jich tam více. Rozsvicuje se ti na tom balanceru Victron ta zelená led ledka když se aku nabíjí ?CakleJ76 píše:Baterie byli vždy ihned dobíjené, dle PWM - ABS 28.8V, Float 27.4V, baterie vždy měli 25.4V poté co už panel přestal dávat, ráno díky nula nula nic spotřebě měli pořád v 90% případech 25V.
Mám tam víceméně pouze ledničku která má 0,13kWh/24, cca 60W, nabíječky na tel a kameru a rychlovarnou konvici 500w to vše přes měnič 1500w.
Samozřejmě konvici využijí max 2x ročně.
Takže bych rád nějakou cenově přijatelnou náhradu co bude fungovat s tím co už v autě je.
Auto používám od Jara do podzimu na cca 20 víkendu patek-sobota, přes týden je měnič v autě vypnutý a není žádná spotřeba.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř led 12, 2022 6:10 pm
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Ano měřeno na baterii, regulátor je s displejem: https://eshop.neosolar.cz/pwm-solarni-r ... cd-usb-20a
Délka vodiče od baterie k regulátoru je cca metr, průřez myslím 10mm2
Balancer funguje bez problémů, ten se aktivuje pokud je na baterii více jak 27,3V - při floatu je vždy aktivní.
Ten má 6mm2 a s délkou kabelu cca 50cm
Primárně mi jde hlavně o to abych nový baterky za 10-15k neodpálil za 3 měsíce..
Chtěl jsem objednat tyto baterie:
https://www.vselektro.eu/gel-akumulator ... mlg12-100/
Délka vodiče od baterie k regulátoru je cca metr, průřez myslím 10mm2
Balancer funguje bez problémů, ten se aktivuje pokud je na baterii více jak 27,3V - při floatu je vždy aktivní.
Ten má 6mm2 a s délkou kabelu cca 50cm
Primárně mi jde hlavně o to abych nový baterky za 10-15k neodpálil za 3 měsíce..
Chtěl jsem objednat tyto baterie:
https://www.vselektro.eu/gel-akumulator ... mlg12-100/
Naposledy upravil(a) CakleJ76 dne úte črc 12, 2022 10:35 am, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř led 12, 2022 6:10 pm
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
S autem přes týden nejezdím, těžko říct zdali by se to při jízdě cca 60-150km nabilo.Franta2776 píše:CakleJ76 píše:Baterie byli vždy ihned dobíjené, dle PWM - ABS 28.8V, Float 27.4V, baterie vždy měli 25.4V poté co už panel přestal dávat, ráno díky nula nula nic spotřebě měli pořád v 90% případech 25V.
Mám tam víceméně pouze ledničku která má 0,13kWh/24, cca 60W, nabíječky na tel a kameru a rychlovarnou konvici 500w to vše přes měnič 1500w.
Samozřejmě konvici využijí max 2x ročně.
Takže bych rád nějakou cenově přijatelnou náhradu co bude fungovat s tím co už v autě je.
Auto používám od Jara do podzimu na cca 20 víkendu patek-sobota, přes týden je měnič v autě vypnutý a není žádná spotřeba.
Nemáš to zbytečně překombinované těmi 24V??Já mám jenom 4 články lifepo a dobíjím jenom alternátorem bez FV panelu.Nikdy mi energie nechyběla.Jestli dám někdy na střechu panel,tak jenom kvůli dobíjení elektrokol.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Každopádně jestli auto mezi víkendy stojí a má nějakou vlastní spotřebu, tak to tomu olovu nedělá dobře. Navíc autobaterka není pro tyhle účely dobrá. Dvě jsem zničil, než jsem sáhnul po trakčním olovu. Chce to odsledovat jak se to nabíjí, třeba na nějakých pokusných baterkách. Pokud ten průběh vyjde dobře, šel bych do LiFePo4. Těm bude i jedno když budou týden stát na polovině kapacity. Důležité je aby měl ten regulátor možnost nastavení času absorbce. Jinak by to mělo krásně fungovat.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3943
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Takže se třeba rozmyslet....
Pokud fakt tam kde jsou baterky nebude nikdy pod 0°C tak bych fakt asi pořídíl lifepo4 i kdyby jsi měl vyměnit mppt.
Pokud tam může mrznout tak bych asi zůstal u olova, ovšem chce to kupovat trakční baterie u ověřeného prodejce a nekupovat ty nejlevnější šmějdy - lepší baterky by měly být při stejné kapacitě těžší.
A pokud se s tím dlouho nejezdí a je to olovo tak 1x za měsíc dát na nabíječku.
Pokud fakt tam kde jsou baterky nebude nikdy pod 0°C tak bych fakt asi pořídíl lifepo4 i kdyby jsi měl vyměnit mppt.
Pokud tam může mrznout tak bych asi zůstal u olova, ovšem chce to kupovat trakční baterie u ověřeného prodejce a nekupovat ty nejlevnější šmějdy - lepší baterky by měly být při stejné kapacitě těžší.
A pokud se s tím dlouho nejezdí a je to olovo tak 1x za měsíc dát na nabíječku.
3,6kWp | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Souhlasím. Vozit v autě 60kg namísto 11kg plus úspora úložného prostoru se mi nezdá efektivní, když ty možnosti jsou. Cena je stejná. Navíc BMS pomocí aplikace poskytuje info o každém článku a při dobrém nastavení i celkem reálnou zbytkovou uloženou kapacitu. Těch 11kg si klidně odnesu někam domů, pokud by mělo mrznout. Když je to někde na půl kapacity, dá se to v klidu skladovat a není nutné o to pečovat. Ale to je jen názor. Můžou samozřejmě existovat důvody, proč použít olovo.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř led 12, 2022 6:10 pm
Re: Problém s odcházejícím článkem v 24V systému
Auto nemá přes týden žádnou spotřebu, vše je vždy vypnuté centrálním vypínačem, jak AC přes měnič tak DC..
Úložný prostor ani rozměry mě nijak nelimituji, baterie jsou za sedačkou kde je místo cca 100x30x30cm.
Když to shrnu:
1) vyhodit PWM a balancer a pořídit mppt a lifepo, které přes zimu vyndavat.
2) koupit kvalitní trakční olovo, kde by snad neměl odcházet článek, když bude pořádně hlídaný stav napětí nabíjení i při odstavení přes týden.
Úložný prostor ani rozměry mě nijak nelimituji, baterie jsou za sedačkou kde je místo cca 100x30x30cm.
Když to shrnu:
1) vyhodit PWM a balancer a pořídit mppt a lifepo, které přes zimu vyndavat.
2) koupit kvalitní trakční olovo, kde by snad neměl odcházet článek, když bude pořádně hlídaný stav napětí nabíjení i při odstavení přes týden.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 14 Odpovědi
- 897 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Bobo84
-
-
DC stepdown z 48V systému
od lzahradil » » v DC-DC měniče a stabilizátory napětí
DC stepdown z 48V systému
- 3 Odpovědi
- 2753 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rva
-
-
- 1 Odpovědi
- 508 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Fpsoos
-
- 33 Odpovědi
- 1740 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od shuty
-
- 9 Odpovědi
- 633 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rottenkiwi