batérie z automobilu tesla

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
kuli
Příspěvky: 474
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Výsledky nabíjania :

Použil som 2 moduly Tesla 24 V - 396 článkov Panasonic 18650, 3200 mAh. Zapojené sú 6 seriovo x 66 paralelne. Staré sú 5 rokov, degradácia 5 %, odhadovaná terajšia energia 4,5 kWh

Nabíjal som ich cez King zo siete 20 A do bateriek ( nastavenie č.11 - 20 A
Nabíjať sa začala po ustáleni pri 41,7 V
Nabíjanie nastavené do 48,5 V. Nabíjala sa konštantným prúdom DC do batérii 20 A cca 4,5 h.
Potom sa postupne ku koncu znižoval prúd. Nabíjanie trvalo 5,5 h.

Spotrebovaná energia aj zo spotrebou meniča pri konverzii AC - 5,33 kW
Dodaná energia do baterie DC - 5,04 kW

Využiteľná energia 30 - 80 % cca - 5 kWh - 2 moduly s tým, že ich netrápim.

Výsledky nemusia byť presné - sú iba orientačné
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kodl69 »

A kolik teda těch +-5kWh stálo? Máš ty čísla nějaký zvláštní, na první pohled to vypadá na účinnost nad 100%... 5.04kWh do baterie, 5.33kWh z baterie
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kuli
Příspěvky: 474
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Neviem presne koľko % je 41,7 V až 48,5 V. Meráky mám Činske a KIng tiež nie je presný v meraní. Presne túto vetu som čakal, tri krát som text prepísal, ešte mám to rozpísané po hodinách nabíjania, ale to som tu už radšej nedával, aby ma
niekto nechytal za slovíčka.
5.33 kWh je spotreba pri nabíjaní zo siete do batérie aj zo spotrebou meniča. Možno sme sa nerozumeli
Včera som ju vybil, dnes nabíjal
"Výsledky nemusia byť presné - sú iba orientačné"
Tak možno je to 25 - 90 %. Chcel som iba poukázať, že v rozumnom rozmedzí sa dá fungovať a to aj s Kingom keď
napäťový rozsah batérie nie je ideálny. Nechcem tam dorábať 2s.
Skúšal som to pri dvoch moduloch, keď ich dám 10 ks tak to bude lepšie.
Polepším sa
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
Adrianb
Příspěvky: 230
Registrován: pon zář 13, 2021 9:32 pm
Lokalita: Slovensko, TR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15kwp
Kapacita baterie [kWh]: 90kWh LiFe
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Turčianske Teplice

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od Adrianb »

Ja ti sem hodím odobratú energiu z batérie v rozsahu 100% - 10% (25,2V - 19,5V) pri vybíjaní 0,1C. Robím druhé meranie po včerajšom a vôbec som z toho nebol nadšený...
Adrianb
Příspěvky: 230
Registrován: pon zář 13, 2021 9:32 pm
Lokalita: Slovensko, TR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15kwp
Kapacita baterie [kWh]: 90kWh LiFe
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Turčianske Teplice

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od Adrianb »

vyšlo to cca 137Ah a do 3kw. presne udaje nepoviem, umrel merak z nicoho nic. Takze deal super za tie peniaze... (posledne som videl 20,1V a 6A odber).
Ak si hovoril o 5 rocnych baterkach (vsade na packu su datumy 2012) a o 5% degradacii tak je niekde problem. Po cely cas vybijania som mal v obvode UniT kliestak na meranie I a dalsi merak na meranie U (naozaj nie cinu, potrebujem to k svojej praci). Ten chudak nebohy coulometer z ciny ukazoval pravdu. berme ze ak by to nezomrelo tak 150Ah tam mozno je ltt. 66p 3200mah? to je dokopy 211Ah. aka degradacia 5% ? degradacia je omnoho vyssia. cele zle za tie peniaze.
Mame doma ledva 5-6Kwh pouzitelnych vo 792 vybusninach za 1400e. to sa oplati. :roll:
Franta2776
Příspěvky: 3280
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od Franta2776 »

Ztráty při nabíjení elektromobilu,taky nejsou zanedbatelné.
Přílohy
Ztraty_elektromobilu_pri_dobijeni_2021_01_ADAC_Perex.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kodl69 »

Tady ale většinu ztrát udělá nabíječka, klimatizace baterií a podobný blbiny. Hodnoty okolo 10% mi přijdou "normální" tj chlazení baterií + něco ztrát při konverzi , něco na skutečný ztráty v baterii.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Tomano79
Příspěvky: 85
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od Tomano79 »

Franta2776 píše:
Ztráty při nabíjení elektromobilu,taky nejsou zanedbatelné.
Škoda, že u té tabulky není uveden způsob, jakým se nabíjelo. Myslím, že by to vyšlo jinak pokud by se porovnalo rychlé DC nabíjení, kde vzniká hodně odpadního tepla vs pomalé AC nabíjení, kde to bude vycházet o dost lépe, než je uvedeno v tabulce, ale díky za ni :yes:
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
Franta2776
Příspěvky: 3280
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od Franta2776 »

Tady to je komplet jedna nabíječka 22kW.BMW i Mini bude jedna technika.
https://www.autoforum.cz/technika/nemci ... nu-nadrze/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kuli
Příspěvky: 474
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Ak ich nechceš peniaze ti vrátim + 20 e na PHM. Neplevel toto vlákno, rieš to osobne alebo na vlákne bazar - batérie.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kuli
Příspěvky: 474
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Tie straty pri nabíjaní by ma až tak netrápili pokiaľ nabíjam z neba. Aj keď nabíjam z pekla stále chodím za 1/3 ceny pohonných hmôt. Väčšina ľudí nabíja 1 fázovou nabíjačkou do 3.7 kW to je 0.04 C cez noc a tam sa chladenie batérie ani nezopne. Keď som testoval batériu tak som išiel 0.1 C a batéria sa zohriala na prevádzkovú teplotu o 2 Celzia. Možno nejaké straty pri konverzii.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kuli
Příspěvky: 474
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Začiatok nabíjania 19 celzia
83146F09-FC94-4219-A69A-6510B731661F.jpeg
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kuli
Příspěvky: 474
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Koniec nabíjania 21 celzia
D24680BB-00B7-4770-9988-137CEBF24E9E.jpeg
Naposledy upravil(a) kuli dne pon pro 06, 2021 5:03 pm, celkem upraveno 1 x.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kuli
Příspěvky: 474
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Tie hodnoty strát v tabuľke sa mi zdajú prehnané. Klebetí sa, že ADAC je sponzorovaný ropným loby.
Tiež máme vo firme 11 ropákov a nedám na ne dopustiť. Zatiaľ iba jedno EV
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kuli
Příspěvky: 474
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Urobím niekedy test keď budem nabíjať Teslu 85 S, keď ju vybijem na 0 km a budem ju kalibrovať.
Odobratá energia AC - cez menič a merák v serii - kW
Dodaná energia DC - MCU v Tesle - kW

P.S. : Samozrejme necertifikovanými Čínskymi merákmi.
Pre moje učiteľky slovenčiny : Merák je slovo NESPISOVNÉ ! Ale mne sa to tak páči, čo sa o "y" povedať nedá
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od brin »

Ztráty jsou největší právě na 230V zásuvce. A to ne kvůli neúčinnosti konverze, ale kvůli mrtvým spotřebám auta při nabíjení. Jede DCDC měnič, elektronika auta, samotná nabíječka apod. Právě proto má BMW i3 takovou mizernou účinnost, nabíjeli ho 12 A z 230V zásuvky... A auto samotné žere přes 300 W a když se přidá ohřev baterie („pouhých“ 150 W), tak už to není žádná hitparáda.

Při nabíjení z třífázu 11 kW (3x16 A) jsou ztráty jenom asi 6 %.

DC nabíjení je zpravidla účinnější, protože DC nabíječka ukazuje dodaný proud, ne odebraný proud ze sítě.
kuli
Příspěvky: 474
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Ahoj chlapi.

Batérie som dal Tesla moduly 2s 5p.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 5&start=40

Vybil som ich cez menič do 40 V a nabíjal z panelov v režime nabíjačka celý týžden od pondelku rána 8.00 do nedele 12.00.
Málo slnka, stále sneží.

Na baterie som dal zatiaľ celkom šikovný činsky merák ,
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4d8zI2iB
nastavil som 900 Ah a pekne to pribúdalo až do dnes 900 Ah.
viem, že nie je celkom presný, ale ukazoval strednú hodnotu oproti meniču a druhému meráku na baterii
https://www.aliexpress.com/item/3305994 ... 4c4dlhoyPV


Bateria nabitá 12s - 50,2 V 100 %. Vošlo tam 39,2 kWh, potom prestali Ah pribúdať - nastavené do 900 Ah. Ešte nabilo 0,5 kWh, ale už som ju viac neznásilňoval. Tak 396 článkový používaný modul tesla ma reálne 4.0 až 4,2 kWh. Možno trošku menej ako som odhadoval, ale menič vyplo pri 40 V. Po ustalení bateriek ukazovalo 40,5 V. Dobíjalo baterie ešte aj pri 50,2 V a batérie sa nezahrievali a 5 ks BMS - ešte ani jedna neodpojila seriu.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kuli
Příspěvky: 474
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

No chlapci ( neuraziť sa prosím, u nás je to taká hláška pre kamarátov.)

Moja riaditeľka keď sa rozriadí !

Do obeda bola v práci, keď prišla o 13.00 hod spustila skoro všetky spotrebiče, okrem vysávača ( ten ma prísny zákaz počas mojej prítomnosti.) " Drahá varíš, sušíš, perieš, že sa na to nevysereš " som jej na to povedal.

Minula mi celých 11 kWh z mojich hladkaných baterii. No ale čo už. Tri krát som bol dnes panely odhŕňať a ako sa hovorí tri krát a dosť. O 13.30 boli zase pod snehom. Ešte že to testujem, tak ma to tak nesere. Iba jeden 200 Wh bypasse a to ešte aj varila. Dobre zaškolená.

P.S.: Ten Kameňak 1 bol aj tak najlepší ( ide na DAJTO ( Slovenská komerčná 2 pre našich českých kolegov)).
Naposledy upravil(a) kuli dne ned led 30, 2022 10:01 pm, celkem upraveno 1 x.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
cipis
Příspěvky: 5222
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od cipis »

Mně občas přijde, že veškerá regulace a výpočty a kalkulace a obecně snažení jde do prdele, když se k tomu dostane nějaká pipina (neber osobně) a hodí do toho takové vidle ... Těm babám by se měl stál několikrát pořádný blackout, ikdyž asi ani to některým nepomůže. Honem honem všechno, aby se stihlo, aby se "nahnaný" čas pak někde proslepičil či jinak promarnil.
U nás na domě osazenstvo ostatních bytových jednotek už dávno pochopilo aspoň noční proud, no a teď v zimě i to, že nelze topit všude elektrikou na maximum a k tomu ještě praktikovat zapínání všeho možného naráz. Tuto zimu to bylo nejčastější nahazování hlavního jističe na domě, ale už jim to došlo :D
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
kuli
Příspěvky: 474
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: batérie z automobilu tesla

Příspěvek od kuli »

Práveže mi to trošku vyhovovalo aspoň som to vyskúšal v praxi. Pipina ( riaditeľka ma už co by dub 50 ) je práveže relatívne zodpovedná a spolupracuje.

To dcera - ta zapne k zozname spotrebičov kanvicu a kým jej zovrie voda si chce urobiť kávu, alebo nedajbože sendvič - samozrejme na grile.

No nič, ešte si počkáme pokiaľ budú mať meniče od 1 do 15 kW plynule a spotrebu pri nočnej výrobe AC ( moja nočná cca 100 W za hodinu - je to priemer) 5 W ? Je to vôbec technicky možne ?
Veď sú už rôzne polovodičové kvázi "trafká".

Keby nám to naši docenti troška rozviedli reverse engineering
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek