batérie z automobilu tesla
Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
-
- Příspěvky: 474
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
Takže predsa to tu niekto má ! Máš to pekne . Niečo podobné by som chcel. Pozerám, že to máš 1 rok, takže skúsenosti už máš. Vedel by si to rozvinúť ? Treba tam dať iné BMS, alebo to funguje s tými originálnymi ? Určite sú viacerý zvedavý.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
- Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: batérie z automobilu tesla
Záleží co od té BMS očekáváš, že by měla umět. Na balancování 74p rovnou zapomeň. To co je na baterce je jen měřící a komunikační modul, který dále komunikuje s autem přes CanBus a tady je to pro mě game over Na netu jsem sice našel krabičku za cca 12tis. která umí komunikovat s tesla moduly i s Victronem, ale tohle jde elegantně obejít pomocí Victron BMV - 700, akorát uvidíš jen celkové napětí + další hodnoty a ne napětí na jednotlivých článcích(blocích). To jsem ale vyřešil naroubováním 7pin 6s konektoru na původní tesla modul a napětí na jednotlivých blocích kontroluji obyčejným modelářským battery checkerem jednou za čas, kdy jdu do sklepa pro pivo, zdali se neděje nějaká nekázeň. Pokud jsi hračička a nutně potřebuješ monitoring jednotlivých bloků, asi by to šlo vyřešit nějakým 12s bluetooth BMS a posílat hodnoty do telefonu/tabletu. Za ten rok se to pořád drží v rámci max. dvou setin Voltu podle zatížení a nerozchází se to. Z hlediska ochrany napětí spoléhám na Victron jak nahoře tak dole a proudově tu baterii v dané sestavě nemám šanci přetížit. Jinými slovy, žádný BMS tam zatím nemám.
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
-
- Příspěvky: 474
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
Zdal sa mi ten plošák malý na to aby to vedelo balancovať. Ešte som bateriu nevidel na živo.
Ako to potom ma Tesla vyriešené keď má 16 blokov v sérii a blok je 6s74p 400 V a nabíjajú aj 50 kW ? Alebo to neriešia a iba to chladia a monitorujú v prípade núdze sa to odpojí ?
Smart BMS som prednedávnom objednal túto
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4dCqafs5
P.S. : Vďaka
Ako to potom ma Tesla vyriešené keď má 16 blokov v sérii a blok je 6s74p 400 V a nabíjajú aj 50 kW ? Alebo to neriešia a iba to chladia a monitorujú v prípade núdze sa to odpojí ?
Smart BMS som prednedávnom objednal túto
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4dCqafs5
P.S. : Vďaka
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 231
- Registrován: pon zář 13, 2021 9:32 pm
- Lokalita: Slovensko, TR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15kwp
- Kapacita baterie [kWh]: 90kWh LiFe
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Turčianske Teplice
Re: batérie z automobilu tesla
Na tej doske je aj balanc. Aspoň čo som narychlo kukol na tých čo som bol dnes vziať je tam na kazdy clanok 4x 158ohm odpor paralelne. cize 39,5ohm cca. Na jednotlive clanky v packu to vychadza balanc pri 4,1V 104mA zhruba. Avsak myslim ze bez komunikacie (teoreticky ak je auto uspate tak can nemusi byt aktivny takze neviem... vyskusam co to dokaze) alebo aspon napajania toho procesora sa to sfunkcnit neda.
kazdopadne balancovat tolko 3,2Ah clankov paralelne sa tym prudom ktory poskytuje ta BMS sa da fakt len v necinnosti auta (nenabijat, nevybijat). Aj to bude trvat "roky" ak by niektory clanok v takom paralelnom pocte uletel s napatim mimo ostatnych.
kazdopadne balancovat tolko 3,2Ah clankov paralelne sa tym prudom ktory poskytuje ta BMS sa da fakt len v necinnosti auta (nenabijat, nevybijat). Aj to bude trvat "roky" ak by niektory clanok v takom paralelnom pocte uletel s napatim mimo ostatnych.
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: batérie z automobilu tesla
Zfunkčnit se to dá, jsou na to dokonce udělané různá githubová a freewarová udělátka.
-
- Příspěvky: 231
- Registrován: pon zář 13, 2021 9:32 pm
- Lokalita: Slovensko, TR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15kwp
- Kapacita baterie [kWh]: 90kWh LiFe
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Turčianske Teplice
Re: batérie z automobilu tesla
viem videl som. ale nemam cas bastliť a ak by bolo cenovo dostupne riesenie tak to kupim. ale nie je radsej tam clovek da vlastnu bms s bluetooth a pokoj. (kym to nezhori)
-
- Příspěvky: 474
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
Mám bms zapnutú len na monitorovanie, 2 moduly do série zatiaľ, zapnutý 1 King, riaditeľka riadí, varí, perie , že sa na to nevyserie a články sa nerozchádzajú.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 474
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
tady ba se fakt nic trozcházet němělo. Ale počkej, až první článek dojde na 3.3V, pak to začne...
Hlavně to sleduj, když nemáš ani zvukovou signalizaci.
Hlavně to sleduj, když nemáš ani zvukovou signalizaci.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2399
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: batérie z automobilu tesla
Jak to chodí s tím victronem na 12S aku ?, kolik % z té kapacity se dá vytáhnout.Tomano79 píše:Něco málo bych tu měl ve sklepě, pokud půjde regulátor nastavit na cca 48,5V nahoře a měnič bude umět jít na 40V dole, tak není problém a směle do toho
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
- Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: batérie z automobilu tesla
Zdar, s Victronem to chodí na první dobrou, prostě plug and play (teda včetně nutného nastavení hodnot), za ten rok a půl jsem s tím nemusel nic dělat, jen to sem tam zkontroluju, nastavení mám viz výše a v rozsahu 42-48,5V se mi z toho podařilo vycucnout 618Ah (z osmi bloků).FRSO píše:Jak to chodí s tím victronem na 12S aku ?, kolik % z té kapacity se dá vytáhnout.Tomano79 píše:Něco málo bych tu měl ve sklepě, pokud půjde regulátor nastavit na cca 48,5V nahoře a měnič bude umět jít na 40V dole, tak není problém a směle do toho
Na to nastavování je dobré mít regulátor s Bluetooth, nastavíš všechno přes apku v telefonu a na měnič je potřeba kabel MK3-USB za cca 3 litry. Ten se mi teď zase hodí při přidávání druhého měniče a nastavení L1+L2 a posunutí fáze o 120°.
- Přílohy
-
- victron.jpg (26.72 KiB) Zobrazeno 1134 x
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
-
- Příspěvky: 474
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
To kodl69 :
Tak nízko nepôjdem nakoľko mám Kinga a ten má odpojovacie napätie 40 V : 12 s = 3.33 V na článok.
Nakoľko budem mať 50 kWh a chcem to udržiavať 3.4 - 4. V t.j. 20 - 80 %. Možno trošku viac ako si mi radil, že viac energie uskladním hore. A dlho nabité hore nebudú po západe slnka sa začnú ihneď vybíjať
Samozrejme bms budem používať, len experimentujem čo to spraví
Tak nízko nepôjdem nakoľko mám Kinga a ten má odpojovacie napätie 40 V : 12 s = 3.33 V na článok.
Nakoľko budem mať 50 kWh a chcem to udržiavať 3.4 - 4. V t.j. 20 - 80 %. Možno trošku viac ako si mi radil, že viac energie uskladním hore. A dlho nabité hore nebudú po západe slnka sa začnú ihneď vybíjať
Samozrejme bms budem používať, len experimentujem čo to spraví
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 474
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
Nechce sa svina vybiť. A to som riaditeľke povolil používať spotrebiče rozšafne. Chcem ju vybiť do 40 V a potom budem nabíjať a referovať koľko vojde do nej pri koľkých V
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 2399
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: batérie z automobilu tesla
Ahoj, dík za info, taky nastavuji ty MPPT Smart, tak je to super, co nejsou Smart, tak přes kabel, taky je to v pohodě a rychlé.Tomano79 píše:Zdar, s Victronem to chodí na první dobrou, prostě plug and play (teda včetně nutného nastavení hodnot), za ten rok a půl jsem s tím nemusel nic dělat, jen to sem tam zkontroluju, nastavení mám viz výše a v rozsahu 42-48,5V se mi z toho podařilo vycucnout 618Ah (z osmi bloků).FRSO píše:Jak to chodí s tím victronem na 12S aku ?, kolik % z té kapacity se dá vytáhnout.Tomano79 píše:Něco málo bych tu měl ve sklepě, pokud půjde regulátor nastavit na cca 48,5V nahoře a měnič bude umět jít na 40V dole, tak není problém a směle do toho
Na to nastavování je dobré mít regulátor s Bluetooth, nastavíš všechno přes apku v telefonu a na měnič je potřeba kabel MK3-USB za cca 3 litry. Ten se mi teď zase hodí při přidávání druhého měniče a nastavení L1+L2 a posunutí fáze o 120°.
Měniče taky přes Mk3-usb, který je i pro software VE Bus Quick Configure pokud je potřeba udělat z Multiplusu, nebo Compactu něco jiného jak ostrov.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
- Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: batérie z automobilu tesla
Přijde mi, že ta baterka mezi 43-44V vydrží strašně dlouho.kuli píše:Nechce sa svina vybiť.
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
-
- Příspěvky: 474
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
Takže batériu som vybil. Pri 41 V DC na batérií a 0,5 kW AC odbere už napätie kleslo za meničom 218 V, pri 0,7 kW odbere 215 V. Netreba to asi ťahať až ku 40 V, iba v prípade núdze, ako rezerva pre prípad výpadku siete.
Možno keď bude viac modulov paralelne tak to také zlé nebude. Pri 40,5 V a odberu 0,5 kW dievčatá zapli mikrovlnu - 1,5 kW a menič spadol. Keď spadol tak sa na batérií ustálilo napätie 41,10 V .
Ráno som začal nabíjanie 20 A do batérie, čo mi ukazovalo 1.00 - 1.05 kWh AC pred meničom a 0,9 - 0,95 kWh DC do batérie
Možno keď bude viac modulov paralelne tak to také zlé nebude. Pri 40,5 V a odberu 0,5 kW dievčatá zapli mikrovlnu - 1,5 kW a menič spadol. Keď spadol tak sa na batérií ustálilo napätie 41,10 V .
Ráno som začal nabíjanie 20 A do batérie, čo mi ukazovalo 1.00 - 1.05 kWh AC pred meničom a 0,9 - 0,95 kWh DC do batérie
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
Jakýpak byly napětí na tom spodním konci? to už by tam nějakej rozdíl, drobek vypovídající o stavu baterie, měl být. A teď to ještě zkontrolovat na horním konci a víš, jak na tom jsi. Doufám, že jsi si ty napětí dole vyfotil, abys to mohl porovnat. Obvykle ten stejnej článek, kterej je první dole, bude první i nahoře, a má tím pádem nejmenší kapacitu. Když jsou jiný články první nahoře a dole, tak je to rozbalancování nebo samovybíjení, to poznáš časem.
P.S: Tys koupil nabitou baterku? To je podobný jako auto s plnou nádrží
P.S: Tys koupil nabitou baterku? To je podobný jako auto s plnou nádrží
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 474
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
Posledná fotka, ktorú sa mi podarilo urobiť pokiaľ menič spadol
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
tak to je pěkný, ale o desetinu voltu níž už nastává ten prudkej konec. Naopak jenom dobře, když to v tomhle rozsahu udržíš.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 474
- Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
- Lokalita: Horná Orava
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: batérie z automobilu tesla
King nejde nastaviť pod 40 V, aspoň ma to nebude zvádzať a nebudem vybíjať pod 20 % kvôli životnosti.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 31 Odpovědi
- 3022 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dagus
-
- 12 Odpovědi
- 2393 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jose
-
-
Baterie Tesla pomohou elektrické síti v Kalifornii
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Baterie Tesla pomohou elektrické síti v Kalifornii
- 1 Odpovědi
- 1062 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Matess
-
-
- 80 Odpovědi
- 3022 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od acmik
-
- 4 Odpovědi
- 555 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69