Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od marko250 »

Poznatky k proudům na a z baterky během provozu. Běžně rekuperuje tak,že na ní pošle generátor 176A při jejím stavu uprostřed(44V).Akcelerace kdy donutím zapojit i generátor je na tom podobně, 191A jsem zahlíd asi nejvíc,ale během jízdy koukat na klešťák je dost o hubu při zrychlování.Takže se tam ten výkon kolem 9kW pohybuje. Co mě ale není jasné, jak to ty články vydrží dlouho a jaké byly v baterce vůbec použity ,vzhledem k tomu ,že má jen 8Ah kusy.To bych typl spíše na LTO díky těm proudům co tam do nich jde.No asi to budu muset rozebrat,pokud to pude.Jako proud 25C je mazec vzhledem k tomu,že to nemá chlazení.Zase na druhou stranu už nemám takový strach připojit paraelně k ní silnější s jiným stavem,kde poletí taky vysoké proudy.Ještě napětí během stavu při jedné čárce má 43V,uprostřed se třema 44V ,se čtyřma 44,4V a s pěti se mi ještě nikdy nepodařilo měřit ,je to kumšt naplnit,jelikoš se pak více zase vybíjí hned.
Každopádně ji budu kuchat ,ať se můžu posunout dál.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od marko250 »

Po 6 000km je neměnná spotřeba benzínu N95(zkoušel jsem i 100) 5.85l/100km bez omezování město/mimo /trocha dálnice,měřeno vždy po hrdlo reálným přepočtem.Palubák tvrdí více 6l/100km. Baterka se v městském a mimoměstském provozu drží od dvou do plných pěti čárek.Jediné místo kde se vybije je dálnice,kde není z čeho rekuperovat,tam stoupá i spotřeba benzínu.Použití vyššího oktanového čísla prémiových paliv se vůbec nepodepsalo na dojezdu,opakovaně jsem zkoušel plnou nádrž do nuly.Díky vysokotlakému rozstřiku 350BAR přímého vstřikování do válců ,je už asi jedno co je v nádrži.
Je tady někdo,kdo má doma úložiště z LTO článků?Chci koupit nějaké LTO na pokus s propojením baterky napřímo a když to nevýjde a elektronika auta to nepustí,tak mi budou na nic s mým life,proto bych je pak chtěl udat dál a lépe by bylo znát konkrétní typ a zájemce o rozšíření.Když koupím jiné, tak mi tu pak budou ležet.Bude se jednat o 48V baterku a spojení článků vyřeším nedestruktivně,budou jako nové,když to nevýjde.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Matess
Příspěvky: 1779
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od Matess »

To je fakt slušné auto za ty peníze. 4x4, lehké hybridní funkce s cenou kolem 500k je opravdu zajímavá nabídka.

Baterii bych si tipnul na vysokoproudu liion ve variantě 12s. Když bude druhá baterka v kufru, tak se proudy pěkně rozloží a nebál bych se přetěžování baterií. 30A články 18650 jdou koupit docela v pohodě (používají se v aku nářadí). Možná by k tomu šlo připárovat i 14s lifepo4 z hlediska bezpečnosti asi lepší volba. Otázka jestli celá ta operace má smysl... Takhle je to dobrý asistenční motor co pomáhá s rozjezdy, šetří brzdy a tím jeho pomoc víceméně končí. Asi se přikloním k názoru ostatních, kteří hlásí že to nemá smysl když to neumí čistě elektrický provoz, kdyby umělo tak taková 10kWh baterka, která by zvládla každý den ~50km by stála za přidání.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od matobabetak »

no neviem, motor, baterka, elektronika.... moja 25r toyota ma 6-6,5l/100km pri dialnicnych 120-125km/h. cakal by som vacsi poktok po x generaciach. a to sa v mojom aute nema co pokazit, este aj s mrtvou baterkou to naskoci pri malom kopci a ide sa dalej. podla mna to tazko vydrzi 500 - 600 000 km
zaujmave budu ceny náhradných dielov hlavne ked zasibe elektronike alebo riadiacej jednotke, podla zakona by si tam nemal mal nic co tam nedal vyrobca, poctiva stk stanica a dojazdil si.
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od marko250 »

Tak je fakt,že současná baterka je spočítaná na provoz přesně,plnou baterku s pěti čárkama tam je vidět jen po velmi dlouhých sjezdech s rekuperací a to člověk po těch šesti tisících kilometrech spočte jen na jedné ruce.Na druhou stranu přidáním další baterie by se z toho takový plugin stal,protože to pomáhá aktivněji od čtyř čárek nabití.Funguje to tak,že si to spoří energii hlavně na chod vozu při stání se start/stopem,vše topí ventiluje,klimatizuje,svítí,prostě jako by běžel motor,ale neběží a jede to z té baterky.Pokud nabití je nula až dvě čárky,tak v jízdě to pomáhá jen v značných akceleracích.Když je baterka od dvou po tři čárky tak se zapojuje více i do jízdy a když se pohybuje od ctyř do pěti tak elektriku používá skoro neustále do poklesu na tři čárky.Těch pět tam moc dlouho není a těžko se získávají,hned jdou totiž pryč. No a kdybych tam navodil stav pěti čárek s každým odjezdem z garáže,kdy se do druhé baterky krásně naakumulují přebytky z FVE,tak se to musí projevit na současné krásné spotřebě daleko více.

>Matess a nádherný je pohon ve sračkách ke všemu.Ceny náhradních dílů spotřebních v druhovýrobě normální,havárka je problém,moc dílů na burzách není,kolega teď řeší SX4 a nenašel ani blatník,ani kapotu,musel jít do origa za nemalý peníz,pojistková skříň v motorovém prostoru 24tKč,nejde koupit jen ten plast ,jen osázená atd.Jinak záruční servis s výměnama 4tKč.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
markeye
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 05, 2022 7:29 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od markeye »

Zdravim, ako to dopadlo s upgrade baterie? Mna napadlo, ze mne by na zaciatok stacilo offline dobijanie baterie, kedze jazdim take trasy, ze nabitie pomocou rekuperacie je dost problematicke, a pri plnom nabiti sa mi realne spotreba na mojej dennej trase do prace znizuje, offline nabijanie ma zaujima aj preto, ze mam moznost nabijat v podstate zadarmo, ked mi auto stoji 8hod na parkovisku pred kancelariou. Ano viem ze plug-in hybrid by tento problem riesil lepsie, ale bohuzial som sa k Mild Hybrid Suzuki dostal zlozito a nebolo v plane povodne kupovat toto auto.
Dik M
markeye
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 05, 2022 7:29 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od markeye »

Nasiel som nejaky popis principu, ale nie je tam bohuzial nic konkretne.
https://www.team-bhp.com/forum/technica ... works.html
Franta2776
Příspěvky: 3416
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od Franta2776 »

Měli jsme Vitaru v naftě.Nejhorši auto co jsme měli.Největši vychytávka byla neexistující přepážka mezi klínovým a rozvodovým řemenem.Když se trhnul klínový řemen namotal se do rozvodového:)))Japonci vzali motor Renault a dali na něho ty nejlevnější kompotenty třeba kladky byly plastové,interval výměny rozvodů byl 75000km.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
markeye
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 05, 2022 7:29 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od markeye »

Tak je to low cost, ale odvtedy uz vselico odladili, ja som napr. mal rozvodovu retaz na Vitare, najazdil som 120K a ziadna porucha sa nekonala. Teraz mam S-Cross novy model, kde som objavil ze je mild hybrid, co je mozno tiez low cost vec, len som nepochopil preco nedoplnili moznost dobijania tej lion baterie.. to je ako mat e-bike, ktory sa dobije, len ked brzdim :-) a zrovna mne sa ju velmi tym brzdenim dobijat nedari :-)
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od marko250 »

Upgrade baterky se nekonal,je to složité,jsou tam velké proudy a připojení je elektronicky jednotkou do čehoš jsem nechtěl drbat.Co mě napadlo ,tak sehnat stejnou baterku s kabeláží a tu napojit paraelně k původní a signál by ovládal obě(možná),dala by se pod sedlo řidiče .Každopádně jezdím kolem 5.6l/100km naturalu, tak to nedává moc smysl dobastlovat.Auto slouží výborně,dostalo nové tuhší pružiny +25mm a AL kryt motoru.Co dokázalo projet v Rumunsku jsem ani nečekal ,na to jak to má slabou spojku a světlou výšku,kterou jsem zvyšoval až po příjezdu.Komfort se naopak zvedl,u sériového podvozku byl zadek moooc měkký a předek trochu taky.Použil jsem sadu pružin od Eibachu.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
markeye
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 05, 2022 7:29 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od markeye »

Dik za info, uz som od toho upustil aj ja, kedze som nevedel zohnat servisny manual k tomuto modelu. Ja jazdim 6.3L/100Km po cca 30tis kilometroch. Inak pohoda, len po dazdi mi tiekla voda zo spodu dveri, to mi riesili v zaruke dolepenim folie, teraz mi zas tecu vodicove dvere.. takze asi problem pri vyrobe. Prestal mi fungovat bezdrotovy apple carplay, tak pouzivam kabel. Inak je normalne ze studeny motor pri nizkych rychlostiach vydava taky klepotavy zvuk? Je to 1.4 turbo benzin, mild hybrid 4x4, predtym som mal 1.6 bez turba a tam znelo inak. Ked budes mat cas, mohol by si hodit odkaz na ten kryt a tie pruziny. Dikes.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od marko250 »

AL kryt je drahší,ale lehký 6.5kg a velmi pěkně zpracován : https://spoiler-tuning.cz/alu-kryt-moto ... a-ly-57765 jde i ocelová verze za 150 eček: https://www.jjautomotive.info/doplnky-e ... -1-6-1-4t/

Pružiny: https://eibach24.cz/zvysene-pruziny-eib ... -013-01-22
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
kodl69
Příspěvky: 7727
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od kodl69 »

Já měl opačnej problém, já si musel motorku snížit, protože mi narostly jaksi moc krátký nohy... Kryt pod motorem mám plastovej, je to 5mm tlustá věc, která udrží celou váhu motorky bez větší deformace, a móc pěkně klouže po kamenech...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek