Tester bateriek 18650/21700/26650...

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Lanzhd sa dostáva na 1050 cyklov
Přílohy
1050.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od vlkazajac »

Tak to sú už nasimulované 3 roky s každodenným hlbokým cyklom. Aj pesimistická extrapolácia dáva tušiť, že 18650 môže byť jednorazová investícia do FVE, budú žiť dlho ako Žako ))

Mám mix použitých bateriek s priemerným vekom cca 8 - 9 rokov, kto vie. Na zimu som zvýšil napätie článkov na max. 3,8 V. Tak preberám optimizmus z tohto testu a namýšľam si, že ma batéria prežije. Ľudská pýcha je bezhraničná ......
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Samsung sa dostáva na 1050 cyklov...
Přílohy
Snímka.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
DanoP
Příspěvky: 944
Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od DanoP »

Pozeram, ze pokles kapacity sa spomalil. Je otazka ci je to zmenou okolitych parametrov alebo je to naozaj tak.
Pre porovnanie grafy z podobneho testovania, prvy stlpec LiFe, druhy Lion NMC. Je zaujimave ze u nich nastal zlom v poklese u NMC skor, medzi 200 -500 cyklami. asi to zalezi od parametrov nabijania/vybijania.
Pokleskapacity_Life_Lion.PNG
Este popis k grafom
Pokles kapacity v zavislosti od teploty (grafy a),b)) pri 1C vybijani 0%–100% SOC,
Pokles kapacity v zavislosti od DOD (grafy d),e)) pri 0.5C vybijani a teplote 25 °C,
Pokles kapacity v zavislosti od pomery vybijacieho prudu ku kapacite (grafy g), h)) pri cykloch 0%–100% SOC a 25 °C.
Zdroj https://iopscience.iop.org/article/10.1 ... 111/abae37
1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od vlkazajac »

Je zaujímavé, že podľa grafov g) a h) LFP aj NMC dosahujú najlepšie výsledky pri vybíjaní prúdom 2C ( zelená ). To by chcelo nájsť niekde zdôvodnenie, je to divné .....
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
DanoP
Příspěvky: 944
Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od DanoP »

Zeby to suviselo s casom pocas ktoreho musi bateria dodavat energiu? Pri vacsom C treba na vybitie kratsi cas. Ale napriklad 3C je o hodne nizsie - tu zasa degradacia od lokalneho prehrievania?
Inak z praxe Life pri vybijani nad 1C akoby bo prvom vybijacom cykle ozili, maju mensi vnutorny odpor. V nasich aplikaciach si ale neviem dobre predstavit vybijat nasobky C, pri 200Ah by to bolo 400A,
vacsinou sa pohybujeme v desatinach az stotinach C.
1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od vlkazajac »

Podivné vysvetlenie je tu :
zdôvodnenie.jpg
Teda kratšia perióda vybíjania pri väčších prúdoch skracuje kalendárnu životnosť vplyvom skracovania dĺžky cyklu. Takýto test je nám fotovoltikom na dve veci ....... My nechceme test s rozdielnou dĺžkou periód, naša perióda je štandardne 24 hodín.
V tomto svetle je treba pozerať aj na výsledky trudovho testu, ktorý je samozrejme skrátený, čo sa týka dĺžky trvania jedného cyklu a je tiež hlboko pod periódou 24 hodín. Reálny výsledok životnosti bateriek z jeho testu prenesený do podmienok FVE bude lepší. !!! Alebo aj horší, ak bude chémia umierať postupne s vekom !!!

Známa vec, že riziko infarktu a tvrdnutia pečienky stúpa s vekom...
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od rottenkiwi »

Nejako mi to všetko nesedelo v tej štúdii vyššie.
Prečo majú NCA tak zlé výsledky RTE voči LFP alebo NMC ?

No a keď si pozriete max. prúdy a ich pomer k max. odporúčanému, tak
dostaneme:
1, LFP 1C 1.1/30, 2C 2.2/30
2, NCA 1C 3.2/6, 2C 6.4/6
3, NMC 1C 3/20, 2C 6/20

takže potom už je jasné, že 2C pre LFP bolo skoro nič,
ale 2C pre NCA bolo 106 % max. odporúčaného prúdu,
takže preto sa tak zahrievali a mali tak nízku účinnosť.

Keby napr. použili NCA s 18 A prúdom, tak by výsledky boli iné.
https://voltaplex.com/samsung-15q-18650 ... r18650-15q
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Lanzhd 1100 cyklov....a sme pod 90% pôvodnej kapacity, za mňa super.
Přílohy
Snímka.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Vitek
Příspěvky: 1973
Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od Vitek »

Trudovi, nechce se mi Věřit že máš tolik trpělivosti testovat baterie. začals někdy březen duben 2019 a pořád neustále testuješ.
Víc takových jako jsi ty. toto měření je celkem slušné a říká toho o tom lithiu víc než dost. já udělat 10 cyklů s 1 tunovým olovem tak 1. nemám to jak měřit a 2. to by bylo tak energeticky náročný že je lepší to nedělat.

Takovýhle cyklování článků má smysl pro modelařinu, notebooky atd. ne pro solární systémy ze kterých se valej MWh ročně.

Jsem ale rád že nás informuješ a doufám že Ti uprostřed testu po 8 letech nespadne řemen a že je vycykluješ až do alespon 50 procent původní kapacity !

Děkuji a jen tak dál !!!
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od vlkazajac »

Vitek píše:
......
Takovýhle cyklování článků má smysl pro modelařinu, notebooky atd. ne pro solární systémy ze kterých se valej MWh ročně. ......
Podľa mňa to má zmysel pre solárne systémy a to v tom, že naznačí spodnú hranicu životnosti 18650 v systéme. Spodnú preto, lebo cyklovanie nebude tak hlboké ako v teste. V systéme sa nepôjde od jednej krajnosti kapacity k druhej a dá sa tiež predpokladať či zaistiť, že vybíjací ani nabíjací prúd nebude väčší.
Reálny výsledok bude pravdepodobne ešte lepší, ak bude využívaná obvyklá napäťová hladina len 3,6 - 3,7 V. To sa dá dosiahnuť hlavne v lete pri dobrých energetických pomeroch. Len v zime bude nepodstatný počet cyklov k hornej napäťovej hranici a viac bude deficitných dní zase s nižšími napätiami.

Dá sa namietať, že nepoznáme reálny vplyv denného "makrocyklovania", ktoré ako vieme má zhoršujúci vplyv na životnosť. Tu je príležitosť na diskusiu - aký ekvivalentný model pre ďalší test by sme zostavili ?

MWh ročne nie sú žiadny argument. Je to len multiplikácia jediného "wurstíka".
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
josse
Příspěvky: 1194
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od josse »

Pro někoho kdo přelévá v zimě je to obráceně...
Bez slunečního svitu: 3,65-3,85V každý pracovní den 2 cykly, o víkendu 3 cykly za den.
V létě: nabíjené do 4,05, když se nabije bojler tak 4,1V, a pouze jeden cyklus a bude o malinko hlubší ale asi stále nad 3,7V. Ono jak jsem měl (3,5x kWp )kWh tak to bylo mnohem hlubší, teď jak mám >5x víc kWh než kWp tak jsou cykly mělčí a třeba den si nevšimnu, že spadl jistič NT nabíječek.

Těch Lanzhd už mám dnes cca 1800, víc než polovina...

Problém je v nich pouze to samovybíjení, některé články se po nabití vybíjí asi za den, některé to přestanou dělat po druhém nabití, některé po pátém, některé to ještě nepřestaly dělat... Vyřadil jsem cca 60ks, které stále střídám v nabíječe a za chvíli zda se budou všechny OK, ale je to divné.

Jak to přestanou dělat tak už jsem to u nich zpátky nepozoroval.

Bral jsem od jediného obchodníka na Ali. V průběhu doby přišli 4 typy plusových kontaktů, ale na papíru měli být všechny stejné 3,3Ah. Napřed byl plus 5ti segmentový, pak 4 segmentový, dokonce tlustější a tenčí plech, naposledy už 3 segmentový. Na zbytku článku jsem nic rozdílného nezaznamenal. To samovybíjení je s novějšími spíše horší. Jeden jediný jsem zahodil, že se vybil pod 2,5V, jeden mojí chybou, asi mi tam zaskočila kulička cínu a byly malinkatý záblesky/jiskřičky, ohřev, odfuk, smrad a až potom jsem doběhl ven do kýblu s vodou.

Kvalita rozhodně hraniční, ale cena lepší než použité a zdá se, že výdrž stejná jako všechny ostatní.

Po roce provozu 1120 recyklovaných <8kWh byl měřitelný úbytek, mV/Ah klesání grafu...
Provoz 1470 recyklovaných + 770 Lanzhd cca >18kWh, po roce neměřitelný úbytek. Teď jsem dodal další recyklované + Lanzhd.

Myslím že v tom provozu 4-5x kWp dřív odejdou na stáří než na opotřebení... Alespoň to tak zatím vypadá.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
josse
Příspěvky: 1194
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od josse »

vlkazajac píše:
Dá sa namietať, že nepoznáme reálny vplyv denného "makrocyklovania", ktoré ako vieme má zhoršujúci vplyv na životnosť. Tu je príležitosť na diskusiu - aký ekvivalentný model pre ďalší test by sme zostavili ?
Přiznejme si to, jiný test, než tohle udělat nelze, kdybychom testovali jeden článek jako v elektrárně bude to trvat >10 let a to budou články nekoupitelné!

Nabízím srovnání tohoto testu a mých Lanzhd...

Bude to něco jako 1000 cyklů v testu ~ 10000 cyklů v elektrárně? Spíš více bych řekl... Uvidíme.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Bol som trochu zaneprázdnený tak pridávam naraz Samsung 1100 cyklov aj Lanzhd 1150 cyklov. V garáži sa už ochladilo na cca 7-9 stupnov. Tam prebieha 50 cyklov ale test kapacity beží pri izbovej teplote. Vždy dva testy a do tabulky ide priemer. V podstate teda má každá batéria nie 1100/1150 cyklov ale o cca 50 cyklov viac.
Přílohy
lion.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Aj Samsung sa dostal na 1150 cyklov.
Přílohy
1150.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Obe batérie sú na 1200 cykloch.
Přílohy
1200.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Tak pridávam obe batérie 1250 cyklov. Zatiaľ sa držia :-)
Přílohy
Snímka.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od vlkazajac »

No trend je jasný, značka môže napriek vyššej cene za Ah nakoniec profitovať. Len či budeš mať výdrž a budeš testovať až do nejakého nepredvídateľného kiksu alebo zlomu. Je to fajn, držím palce.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Tak obe batérie sa dostali na 1300 cyklov.
Přílohy
1300.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Lanzhd ma 1350 cyklov
Přílohy
1350.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek