Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: pon dub 15, 2013 7:33 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Tak já fakt nevím....Nečekal jsem to. Baterky jsou v nízkém prostoru, tak 45 cm, tam žádná supr odolná bedna nepomůže. Ten tlak musí někde jít...Nabíjení v mrazu se bát nemusím, 2 st. jsou extrém, naposled to tam bylo před 3 roky, u olova, které nebylo izolované... jinak i když déle mrzne, tak 4 - 6 st., níž to nejde, stejně mi to v listopad - únor dává málo, mám na střeše pro Li ion 2 kWp, panely vodorovně a i přes léto, když je slunce vysoko to nedalo nikdy víc, jak 1400W. A v zimě vůbec, jsem ve stínu u břehu za kopcem, na panely trochu a z velkého úhlu začne svítit až kolem 14.00 když už se pomaly slunce chystá k západu... to mi dá max tak 200W, spíše mín, jinak tak 60-100W a to jenom pár hodin. To nejsou žádné proudy, si myslím, na ty baterky. Studer mi více, jak je nastaveno nepustí a je tam ještě BMS. A dolu mi to ještě jistí trakční 2V články Gel PZVB 140 Ah , jsou téměř nové, měly jenom 71 cyklů, nabíjeno samostatně reglem a 660Wp taky vodorovně na střeše a paraelně připojeno přes 4 diody, - taky paraelně, každá na 20A. Funguje to dobře, zkoušel jsem to jenom jednou, vypnul jsem solára u Li ion a čekal, až klesnou na těch zhruba 50.4, kde se začne připojovat olovo. Normálním používáním jsem se k tomu nikdy nedostal. Jištění všude OPVP jak plus, tak minus pol. dal jsem si na tom záležet. Takže hraniční vybitá dolu, nebo přebitá nahoru v podstatě asi není možné....jinak, mám ještě 200Ah PZVB taky gel a úplně nové, ani jeden cyklus. Jsou na udržovačce bez využití. Takže asi připojit paraelně k těm 140Ah a 340 Ah 48V je pro mě nadbytek. Nevím, co mám udělat, sral jsem se s tím dlouho k obrazu svému....Fakt jsem si dal záležet.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Zdravím ,
Li-Ion v chytrácích sou týraný na hrany limitů . Jedině tak udrží chytráka v provozu až celej den . Při limitech jimiž hýčkáme v našich FVE systémech by chytrák zhasnul po obědě .
Takže bych se Li-Ionu ve FVE nebál . Samozřejmě je na místě vhodný dohled bo nic není věčné .
Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ??? Ano , je možné , ale za extrémních okolností .
Elektronům zdar
Li-Ion v chytrácích sou týraný na hrany limitů . Jedině tak udrží chytráka v provozu až celej den . Při limitech jimiž hýčkáme v našich FVE systémech by chytrák zhasnul po obědě .
Takže bych se Li-Ionu ve FVE nebál . Samozřejmě je na místě vhodný dohled bo nic není věčné .
Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ??? Ano , je možné , ale za extrémních okolností .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 677
- Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm
- Bydliště: Liptov
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Tie samsungy maju niekolko ochran v sebe. Medzi najdolezitejsie patria: poistka pri skrate a dve poistky pri prebiti. Jedna vypne clanok a druha proti explozii.
FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
-
- Příspěvky: 892
- Registrován: pon lis 11, 2019 2:48 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Jedno mi stále nie je Jasné A to rozdiel medzi explóziou spôsobenou nahromadenia tlaku a druhou keď rupne poistka proti tlaku v batérii.
Hlava mi hovorí že stále sa rozprávame o tom istom A to že lítium pri styku s kyslíkom horí.
Hlava mi hovorí že stále sa rozprávame o tom istom A to že lítium pri styku s kyslíkom horí.
7425Wp-J 27ks, 4125Wp-Z 15ks - SUN275-60P; 3525Wp-J plot 15ks TSM-235PC05; Li-ion 30kWh CATL; 3x5048MK do 1f.
-
- Příspěvky: 721
- Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
takto sa to povedat neda. litium pri styku s kyslikom nehori ale koroduje. co hori v baterkach je elektrolyt kde su rozpustadla a to litium. avsak ani to nehori len tak z nicoho nic pri kontakte s kyslikom. na to treba specificke podmienky.rasto1 píše:... že lítium pri styku s kyslíkom horí.
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
-
- Příspěvky: 396
- Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Ked je vysoka vzdusna vlhkost, tak sa litium podobne ako sodik moze vznietit samo, samozrejme kovove litium hori aj po zapaleni. V Li-Ion bateriach toho litia zas tak vela nieje, zda sa mi ze okolo 2%. Zato v primarnych litiovych clankoch je ho podstatne viac, staci si kupit jednu AA litiovu bateriu, rozobrat a potom vyskusat, ako reaguje kovova litiova folia samozrejme opatrne a vonku.
-
- Příspěvky: 892
- Registrován: pon lis 11, 2019 2:48 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Pekne napísané akurát všetky testy litia vidím ukončenie plameňomshuty píše:takto sa to povedat neda. litium pri styku s kyslikom nehori ale koroduje. co hori v baterkach je elektrolyt kde su rozpustadla a to litium. avsak ani to nehori len tak z nicoho nic pri kontakte s kyslikom. na to treba specificke podmienky.rasto1 píše:... že lítium pri styku s kyslíkom horí.
7425Wp-J 27ks, 4125Wp-Z 15ks - SUN275-60P; 3525Wp-J plot 15ks TSM-235PC05; Li-ion 30kWh CATL; 3x5048MK do 1f.
-
- Příspěvky: 721
- Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
myslim ze sa litium na vzduchu samo nezapali, rychlo zoxiduje a hotovo. aka by musela byt vzdusna vlhkost aby to malo reakciu neviem. ak litium hodime do vody tak jasne, reaguje burlivo a vznikajuce vypary su horlave a vybusne ale opat neviem ci sa len tak samovolne vznietia. ak pridame ohen my, to je ina pesnicka...dano píše:Ked je vysoka vzdusna vlhkost, tak sa litium podobne ako sodik moze vznietit samo, samozrejme kovove litium hori aj po zapaleni. V Li-Ion bateriach toho litia zas tak vela nieje, zda sa mi ze okolo 2%. Zato v primarnych litiovych clankoch je ho podstatne viac, staci si kupit jednu AA litiovu bateriu, rozobrat a potom vyskusat, ako reaguje kovova litiova folia samozrejme opatrne a vonku.
ale nie som chemik, info mam len s toho co som vyhrabal na nete. par lipoliek z modelov a elektroniky som mal roztrhnutych obal a ziaden poziar sa nekonal...
https://youtu.be/5mvWQdad31o
**********
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
•MPP Solar PIP-5048MK•3.69kWp•18kWh LiFePo4•
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Napísať, že prečo lítium horí, v lítium-iónových článkoch je dosť zložitá téma,
lebo jednak by tam lítium nemalo byť a jednak sú tam Li+ ióny, ktoré však
po prechode separátorom a opustení väzby s elektrolytom a LiPF6, vytvárajú
väzby s materiálom anódy a katódy, takže každá väzba má nejakú energiu
a až po prekonaní tej energie sa dokáže niečo uvoľniť.
Pri 90 až 120 *C a uvoľňujú plyny na anóde, lebo pri týchto teplotách nastáva
dekompozícia SEI vrstvy / solid electrolyte interface /, a keďže táto SEI pomaly
mizne, pod ňou je už obnažená anóda z LiC6 a ten začína reagovať s elektrolytom.
Pri 220 *C ten LiC6 prudko exotermicky reaguje.
Bežné separátory sa začínajú topiť pri 130 * C, alkylové uhličitany začínajú
reagovať nad 200 *C. LiNixMnxCoxO2, x=1/3, začínajú exotermicky reagovať
pri cca. 210 *C, LiFePO4 pri 300 *C.
Bez prístupu vzduchu LiC6 a NMC vyhorí okolo 260 *C a je koniec.
Ak však nastane otvorenie batérie, plyny pojdu von, ale vzduch sa dostane
tam, kde nebol, ak bola baterka uzavretá ventilom. Ak toto nastane pri nižších
teplotách tak sa dnu dostane kyslík a vzdušná vlhkosť, čo ešte zvýšiexotermickú
reakciu.
Často sa pri otvorení ventilu dostanú von nie len plyny, ale aj roztavený
materiál, alebo kúsky pevného materiálu.
Ak sa roztopí separátor, tak dochádza ku skratu. NMC katóda má veĺmi malú
vodivosť, takže ku skratu NMC prispieva minimálne.
Najčastejšie je skrat medzi Al-Cu zberačmi a vodičmi elektrónov alebo medzi
medzi Al kolektorom a anódou.
Propagácia exotermickej reakcie v cylindrických článkoch väčšinou ide smerom
od vnútorných vrstiev k vonkajším.
Lokálne može byť vývoj tepla tak veľký, že Cu kolektor nestíha odvádzať teplo
a Cu fólia sa začne pri 1100 *C topiť.
Takže medzi materiálom anódy, ktorý má 300 *C a Cu kolektorom 1100 *,
vzniká vysoký teplotný gradient.
Ak sa veľká časť vnútorných vrstiev odtrhne a vyletí von, prestáva prenášanie
tepla do ďalších vrstiev.
Ak berieme vplyv na susedné články, tak takto horiaci článok dokáže preniesť
dosť tepla aj na susedné, ak nie sú separované vzduchom alebo iným materiálom.
Tiež záleží, čím sú články spájané hore, či sú tam Ni alebo Cu bus bary. / zbernice /
Ak sú články na 50 % SOC a sú oddelené od susedných 2 mm vzduchu, alebo
1.6 mm Cu či Al, a hore sú Ni pásiky, tak k reťazovej reakcii pravdepodobne nedojde.
Ak sú články nad 80 % SOC a sú tesne vedľa seba a ešte je u paralených použitá
namiesto Ni pásikov, meď, tak veľmi pravdepodobne od jedného článku začne
postupne horieť celý paralelný pack.
Pre predstavu, u 43 Ah NMC článku sa pri 30 % SOC uvoľní termálna energia 310 kJ,
pri 70 % SOC 450 kJ a pri 90 % SOC 500 kJ
Boeing chcel, aby dodané baterky operovali od -18 do +70 *C,
a vieme dobre ako to dopadlo.
https://www.ntsb.gov/investigations/Acc ... IR1401.pdf
lebo jednak by tam lítium nemalo byť a jednak sú tam Li+ ióny, ktoré však
po prechode separátorom a opustení väzby s elektrolytom a LiPF6, vytvárajú
väzby s materiálom anódy a katódy, takže každá väzba má nejakú energiu
a až po prekonaní tej energie sa dokáže niečo uvoľniť.
Pri 90 až 120 *C a uvoľňujú plyny na anóde, lebo pri týchto teplotách nastáva
dekompozícia SEI vrstvy / solid electrolyte interface /, a keďže táto SEI pomaly
mizne, pod ňou je už obnažená anóda z LiC6 a ten začína reagovať s elektrolytom.
Pri 220 *C ten LiC6 prudko exotermicky reaguje.
Bežné separátory sa začínajú topiť pri 130 * C, alkylové uhličitany začínajú
reagovať nad 200 *C. LiNixMnxCoxO2, x=1/3, začínajú exotermicky reagovať
pri cca. 210 *C, LiFePO4 pri 300 *C.
Bez prístupu vzduchu LiC6 a NMC vyhorí okolo 260 *C a je koniec.
Ak však nastane otvorenie batérie, plyny pojdu von, ale vzduch sa dostane
tam, kde nebol, ak bola baterka uzavretá ventilom. Ak toto nastane pri nižších
teplotách tak sa dnu dostane kyslík a vzdušná vlhkosť, čo ešte zvýšiexotermickú
reakciu.
Často sa pri otvorení ventilu dostanú von nie len plyny, ale aj roztavený
materiál, alebo kúsky pevného materiálu.
Ak sa roztopí separátor, tak dochádza ku skratu. NMC katóda má veĺmi malú
vodivosť, takže ku skratu NMC prispieva minimálne.
Najčastejšie je skrat medzi Al-Cu zberačmi a vodičmi elektrónov alebo medzi
medzi Al kolektorom a anódou.
Propagácia exotermickej reakcie v cylindrických článkoch väčšinou ide smerom
od vnútorných vrstiev k vonkajším.
Lokálne može byť vývoj tepla tak veľký, že Cu kolektor nestíha odvádzať teplo
a Cu fólia sa začne pri 1100 *C topiť.
Takže medzi materiálom anódy, ktorý má 300 *C a Cu kolektorom 1100 *,
vzniká vysoký teplotný gradient.
Ak sa veľká časť vnútorných vrstiev odtrhne a vyletí von, prestáva prenášanie
tepla do ďalších vrstiev.
Ak berieme vplyv na susedné články, tak takto horiaci článok dokáže preniesť
dosť tepla aj na susedné, ak nie sú separované vzduchom alebo iným materiálom.
Tiež záleží, čím sú články spájané hore, či sú tam Ni alebo Cu bus bary. / zbernice /
Ak sú články na 50 % SOC a sú oddelené od susedných 2 mm vzduchu, alebo
1.6 mm Cu či Al, a hore sú Ni pásiky, tak k reťazovej reakcii pravdepodobne nedojde.
Ak sú články nad 80 % SOC a sú tesne vedľa seba a ešte je u paralených použitá
namiesto Ni pásikov, meď, tak veľmi pravdepodobne od jedného článku začne
postupne horieť celý paralelný pack.
Pre predstavu, u 43 Ah NMC článku sa pri 30 % SOC uvoľní termálna energia 310 kJ,
pri 70 % SOC 450 kJ a pri 90 % SOC 500 kJ
Boeing chcel, aby dodané baterky operovali od -18 do +70 *C,
a vieme dobre ako to dopadlo.
https://www.ntsb.gov/investigations/Acc ... IR1401.pdf
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
velmi spravne ze schopnost / nabeh na vzplanutie silno zavisi od urovne nabitia LiIon.
https://www.youtube.com/watch?v=dnPdxes0R9U
https://www.youtube.com/watch?v=2J-h6fC1GrU
https://www.youtube.com/watch?v=dnPdxes0R9U
https://www.youtube.com/watch?v=2J-h6fC1GrU
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Tak už trochu tuším, k čemu v tom telefonu došlo. Díky přehřátí při nabíjení se narušily separátory a dál přesně podle popisu. Přímo plameny z toho nešlehaly, ale teplota byla jistě přes 300°C, protože se v telefonu odpájely nějaký součástky...
Otázka je, proč to třeba zavčasu nezastavilo teplotní čidlo na BMS baterky. Můj tip je, že baterka byla mechanicky narušená po nějakým prudším nárazu (ostatně původně to byl odolnej telefon) tj někde došlo k narušení separátoru, po zahřátí při nabíjení už to pak byla řetězová reakce, zkrat, teplota, další zkrat, ještě vyšší teplota...
Otázka je, proč to třeba zavčasu nezastavilo teplotní čidlo na BMS baterky. Můj tip je, že baterka byla mechanicky narušená po nějakým prudším nárazu (ostatně původně to byl odolnej telefon) tj někde došlo k narušení separátoru, po zahřátí při nabíjení už to pak byla řetězová reakce, zkrat, teplota, další zkrat, ještě vyšší teplota...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1989
- Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
- Lokalita: Liberec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7820
- Kapacita baterie [kWh]: 32
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Proto taky letecký pošťáci nechtějí vic jak 20% nabité baterky na palubě z Číny do Evropy celkem oblíbenej problém vratky, pokud to Číňan nepohlídá.lubomirz píše:velmi spravne ze schopnost / nabeh na vzplanutie silno zavisi od urovne nabitia LiIon.
https://www.youtube.com/watch?v=dnPdxes0R9U
https://www.youtube.com/watch?v=2J-h6fC1GrU
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
-
- Příspěvky: 1767
- Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Také mám tyto články a budou používány v mojí FVE v zapojení 3P15S a vzhledem k tomu, že budou umístěny ve sklepě, tak také řeším zabezpečení proti požáru. Takže jsem si nechal vyrobit hliníkovou bednu, která bude vevnitř vyložena izolací, která se používá na stavbu krbů (tepelná odolnost 1200°C) a jednotlivé články budou od sebe odděleny Cetrisem o tloušce 5 mm. Kromě toho bude ve víku bedny instalován automatický hasící systém Proteng. Ještě mě napadlo udělat záplavový systém, jako používají automatické kotle na pevná paliva, ale to by bylo asi už moc překombinované.
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
A jak budeš v tom tepelným izolantu řešit chlazení? Bedna měla být železná, hliník se taví jenom o trochu vyšší teplotou než olovo (jistě není čistej Al, ale slitina, tj od 440°C), zkus hodit hliníkovou plechovku do kamen...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
ta bedna urcite bude odolna voci roztrhnutiu z vybuchu co nastane vnutri, hej ?
Lebo ked bafne lithium, tak to hori trochu inak jak Pepo ... https://www.majstrik.sk/pepo-tuhy-podpa ... -100ks-bal
Lebo ked bafne lithium, tak to hori trochu inak jak Pepo ... https://www.majstrik.sk/pepo-tuhy-podpa ... -100ks-bal
-
- Příspěvky: 1767
- Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Ten izolant není tak silný (3 cm a nemá zrovna extra tepelnou vodivost), navíc ve sklepě je v létě maximálně 15°C a co jsem testoval tak se baterka při vybíjení konstatním proudem 20A zas tolik nezahřívala. Proto tam je ten hasičák, který by měl zafungovat již od 120°C.kodl69 píše:A jak budeš v tom tepelným izolantu řešit chlazení? Bedna měla být železná, hliník se taví jenom o trochu vyšší teplotou než olovo (jistě není čistej Al, ale slitina, tj od 440°C), zkus hodit hliníkovou plechovku do kamen...
-
- Příspěvky: 1767
- Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Články SDI by neměly být schopné vybuchnout s velkým tlakem, už při malém tlaku zafunguje bezpečnostní ventil.lubomirz píše:ta bedna urcite bude odolna voci roztrhnutiu z vybuchu co nastane vnutri, hej ?
Lebo ked bafne lithium, tak to hori trochu inak jak Pepo ... https://www.majstrik.sk/pepo-tuhy-podpa ... -100ks-bal
-
- Příspěvky: 573
- Registrován: úte črc 22, 2014 6:14 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
JJ ale ta pojistka vypusti plyn kam? No bedny prece.A co dela plyn?No boucha, ku... Boucha!!
-
- Příspěvky: 1194
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Konečně ten správný důvod, jen upozorním, dendrid se to jmenuje a roste to samo od sebe, špatné zacházení to urychluje, kvalitní separátor se to snaží nepustit skrz.ResHacker píše:Věřím, tyto články jsou velice kvalitní. Příčina vnitřního zkratu je pokud vím v tom, že lithium při nesprávném používání krystalizuje a ten krystal kdyz doroste určitých rozměrů poté může propíchnout separátor a tím dojde ke zkratu, nebo alespoň zdroji samovybíjení. A právě ve snaze maximalizovat výkon a kapacitu článku se ten separátor dělá co nejtenčí, článek je pak více náchylný tomuto jevu.
Je to pouze otázka času.
Když se něco stane, zaplavit vodou je jediné a rychlé řešení jak z průseru.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 1194
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Je možné vzplanutí článku Samsung SDI 60 ???
Celá ta tepelná izolace urychlí řetězovou reakci. Když se něco stane, těch 300°C na jednom článku, je třeba zajistit aby se to nedostalo na další. Termoska a 500KJ zajistí, že se to dostane na všechnyxmasin píše:Ten izolant není tak silný (3 cm a nemá zrovna extra tepelnou vodivost), navíc ve sklepě je v létě maximálně 15°C a co jsem testoval tak se baterka při vybíjení konstatním proudem 20A zas tolik nezahřívala. Proto tam je ten hasičák, který by měl zafungovat již od 120°C.kodl69 píše:A jak budeš v tom tepelným izolantu řešit chlazení? Bedna měla být železná, hliník se taví jenom o trochu vyšší teplotou než olovo (jistě není čistej Al, ale slitina, tj od 440°C), zkus hodit hliníkovou plechovku do kamen...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 20 Odpovědi
- 1006 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JirkaE
-
-
Je to možné Axpert vm 800???? Spotřeba z DS.
od Prackov » » v Axpert
Je to možné Axpert vm 800???? Spotřeba z DS.
- 16 Odpovědi
- 1573 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JonasPP
-
-
- 15 Odpovědi
- 2526 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ACDC
-
-
Je mozne vyuzit 23V bateriu ako zalohu v 48V systeme?
od slavo » » v Plánované elektrárny
Je mozne vyuzit 23V bateriu ako zalohu v 48V systeme?
- 9 Odpovědi
- 764 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TomHC
-
-
-
Je možné Solax15kW X3-HybridG4 použiť pre off-grid FVE?
od Jan Novak » » v Plánované elektrárny
Je možné Solax15kW X3-HybridG4 použiť pre off-grid FVE?
- 3 Odpovědi
- 1564 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jan Novak
-