Zajímavosti v inzerátech
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Zajímavosti v inzerátech
Hele.on nekdo normalni motoru lterej je studenej slape na krk?
Ne a opravdu to, ze je ohrata voda (rucicka na normalu) neznamena ze je motor ohratej
Ne a opravdu to, ze je ohrata voda (rucicka na normalu) neznamena ze je motor ohratej
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: pát bře 15, 2013 7:12 pm
Re: Zajímavosti v inzerátech
NOPARasito-filtr je jen na mechanický nečistoty.Ale chemický,vzniklý ve studeném válci a spláchnuté olejem vesele lítají dál. a protože se u nás PHM dělá ze sirnatý ruský ropy,tak směs sirnatejch a karbonovejch dobrot co spolehlivě změní vlastnosti oleje.
Ten bypas otvírá,když se to nemůže procpat filtračním papírem,tj i za studena.
Dumi-ano jsou tací ,co tomu nakládaj od startu
Ten bypas otvírá,když se to nemůže procpat filtračním papírem,tj i za studena.
Dumi-ano jsou tací ,co tomu nakládaj od startu
technické zázemí pro chov bizona amerického,podporované ostrovní FVE
-
- Příspěvky: 7723
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Zajímavosti v inzerátech
Jasně, a klidně se k tomu přiznají Technika má sloužit mě, a ne já technice. A když máš 30 let starej vrak, kde je koroze i na částech viditelnejch v interiéru, tak se nebojíš jet třeba 10km do kopce bez vody... Ale stejně jsem ten litinovej motor od forda nedokázal utýrat... Potom extempóre bez vody stačilo opravit vodní pumpu a další rok to ještě fungovalo. A motor tuším funguje dodnes v nějaké vymazlené cortině.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: pon srp 08, 2011 3:14 pm
- Lokalita: Senec
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: cca 35kwp
- Kapacita baterie [kWh]: malá
- Bydliště: Slovensko
Re: Zajímavosti v inzerátech
nič v zlom.....ale už je to hooooooodne mimo téma na ktoré je určené toto vlákno
málo kwp , 60V 1,2kAh , 15S 600P Lion + 60V 198Ah Lifepo4 , 10 x MPPT VT-80 , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:180Wp ,12V LiFePO4 60Ah , epsolar 10 ,victron 350w sinus
Záloha:180Wp ,12V LiFePO4 60Ah , epsolar 10 ,victron 350w sinus
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
Re: Zajímavosti v inzerátech
Dumi: tak jsem si to dneska ráno a večer ověřil, při dosažení teploty vody 90°C má olej 80°C. Ráno po 1km nájezd na dálnici, večer okreska a stejný výsledek. Jestli je to dostatečné, nebo ne nechť si každý rozhodne sám. Cestovní teplota oleje mezi 95-105°C (okreska-dálnice).
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Zajímavosti v inzerátech
ja mam vodu na standardni teplo po cca 2km, ale olej rozhodne ne. Tomu to trva dyl, onp bude zalezet na motoru. Mam v motoru cca 5,5l oleje.
pro predstavu, o jaky motor se jedna?
pro predstavu, o jaky motor se jedna?
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1203
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
- Lokalita: Praha 6
- Bydliště: Praha 6
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Zajímavosti v inzerátech
Nafta. To bude tim. Rozdil mezi litinou a hlinikem je velkej tim se to vysvetluje.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: Zajímavosti v inzerátech
na kongeneracnu jednotku by bol asi lepsi nejaky japonec videl som toyoty aj v cz aj sk co mali cez milion kilometrov, to neda favorit ani omylom. ale cesta je skor cez nejaky pomalobezny vsezrut... zaujmalo by ma kolko mth vydrzali stare stabilne motory ako slavia a pod. ale aj tak, hluk, palivo, vyfukove plyny, olej... to radsej kontajner bateriek a opanelovat aj susedov dom
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 7723
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Zajímavosti v inzerátech
ano, ty starý stabiláky vydrží hodně nepíšu vydržely, protože jsem ještě neviděl žádnej, kterej by musel absolvovat GO. Sice už v mým okolí je jenom jeden v traktoru Svoboda, a už nejezdí denně, ale 50let každodenní služby vydržel, a pořád funguje, a jeden Lorenz, kterej je někdy z 20-tých let, ale dnes už jede jenom párkrát za rok. Spotřeba maziva ve ztrátovým mazání lorenze je fakt obludná, je to srovnatelný s dvoutaktem.
Traktor vypadá dost podobně tomuto: https://www.bazos.cz/img/1/637/126704637.jpg
Traktor vypadá dost podobně tomuto: https://www.bazos.cz/img/1/637/126704637.jpg
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Zajímavosti v inzerátech
Je to sice OT.Ale využití APU, tedy pomocného palubního zdroje je scifi.Tyhle věci jsou tak konstruovány, aby bylo možné je použít ve vysokých nadmořských výškách a hlavně z jejich kompresoru odebírat vzduch pro klimatizaci (vytápění) a přetlakování kabiny.Schválně se podívám, kolik elektrického výkonu dodá generátor APU, použitý pro B737.Ale jedno je jisté, že i při minimální zátěži schlamstne 300kg kerosinu/hod a nadělá spoustu hluku.tomas píše:A co rovnou letecké turbínky? Při 40kWel, to má do 50 kg a myslím si že to bude snad i levnější než ta bazarová KGJ. Bylo by tam nutno doplnit výměník tepla pro ohřev vody, účinnost sice nic moc je to stavěné do letadel, kde účinnost nehraje roli.unicast píše:Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... ir-5k-g-z8
Co může stát takový 200W, 3,8kg drobek?
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... bs-tj40-g2
Teoreticky je možné ve spalovací turbíně spalovat jakékoliv plynné nebo kapalné palivo. Nejlepší mikroturbínové KGJ jsou asi Capstone, mají vzduchová ložiska, a není potřeba olejové hospodářství
http://ggcenergy.cz/produkty
Několik kusů je v ČR a jsou prý s nimi spokojeni. Žádného strojníka k tomu nepotřebují.
Ten malý Safír je na tom lépe se spotřebou, ale s kraválem srovnatelně Pro pozemní využití maximálně jako turbostartér.Tatrovácký diesel nadělá lepší práci a poběží na kde co.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř led 08, 2020 12:56 pm
Re: Zajímavosti v inzerátech
V divokých snech se mi objevoval generátor se spalovací turbínou slepenou z turba z auta. Pár bláznů se o tu pracující část už docela úspěsně pokusilo, viz. https://www.youtube.com/watch?v=6w8Sd_EStzA, nebo videa Colina Furze např. https://www.youtube.com/watch?v=EorMrpM6q9Q. Musím přiznat, že takovej hluk bych teda doma v garáži fakt nechtěl. Ani na zahradě.fugas píše:Je to sice OT.Ale využití APU, tedy pomocného palubního zdroje je scifi.Tyhle věci jsou tak konstruovány, aby bylo možné je použít ve vysokých nadmořských výškách a hlavně z jejich kompresoru odebírat vzduch pro klimatizaci (vytápění) a přetlakování kabiny.Schválně se podívám, kolik elektrického výkonu dodá generátor APU, použitý pro B737.Ale jedno je jisté, že i při minimální zátěži schlamstne 300kg kerosinu/hod a nadělá spoustu hluku.tomas píše:A co rovnou letecké turbínky? Při 40kWel, to má do 50 kg a myslím si že to bude snad i levnější než ta bazarová KGJ. Bylo by tam nutno doplnit výměník tepla pro ohřev vody, účinnost sice nic moc je to stavěné do letadel, kde účinnost nehraje roli.unicast píše:Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... ir-5k-g-z8
Co může stát takový 200W, 3,8kg drobek?
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... bs-tj40-g2
Teoreticky je možné ve spalovací turbíně spalovat jakékoliv plynné nebo kapalné palivo. Nejlepší mikroturbínové KGJ jsou asi Capstone, mají vzduchová ložiska, a není potřeba olejové hospodářství
http://ggcenergy.cz/produkty
Několik kusů je v ČR a jsou prý s nimi spokojeni. Žádného strojníka k tomu nepotřebují.
Ten malý Safír je na tom lépe se spotřebou, ale s kraválem srovnatelně Pro pozemní využití maximálně jako turbostartér.Tatrovácký diesel nadělá lepší práci a poběží na kde co.
3 x MPII 48-5000, 57,3 kWh (4xSeplos Mason 280), 8,07 kWp JJZ
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 294tis km
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 294tis km
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Zajímavosti v inzerátech
na ropných plošinách se na výrobu elektřiny plynové turbíny používají běžně,ale tam je asi jedno kolik to sežere na to co vyrobí,plynu mají dostfugas píše:Je to sice OT.Ale využití APU, tedy pomocného palubního zdroje je scifi.Tyhle věci jsou tak konstruovány, aby bylo možné je použít ve vysokých nadmořských výškách a hlavně z jejich kompresoru odebírat vzduch pro klimatizaci (vytápění) a přetlakování kabiny.Schválně se podívám, kolik elektrického výkonu dodá generátor APU, použitý pro B737.Ale jedno je jisté, že i při minimální zátěži schlamstne 300kg kerosinu/hod a nadělá spoustu hluku.tomas píše:A co rovnou letecké turbínky? Při 40kWel, to má do 50 kg a myslím si že to bude snad i levnější než ta bazarová KGJ. Bylo by tam nutno doplnit výměník tepla pro ohřev vody, účinnost sice nic moc je to stavěné do letadel, kde účinnost nehraje roli.unicast píše:Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... ir-5k-g-z8
Co může stát takový 200W, 3,8kg drobek?
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... bs-tj40-g2
Teoreticky je možné ve spalovací turbíně spalovat jakékoliv plynné nebo kapalné palivo. Nejlepší mikroturbínové KGJ jsou asi Capstone, mají vzduchová ložiska, a není potřeba olejové hospodářství
http://ggcenergy.cz/produkty
Několik kusů je v ČR a jsou prý s nimi spokojeni. Žádného strojníka k tomu nepotřebují.
Ten malý Safír je na tom lépe se spotřebou, ale s kraválem srovnatelně Pro pozemní využití maximálně jako turbostartér.Tatrovácký diesel nadělá lepší práci a poběží na kde co.
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Zajímavosti v inzerátech
Hmm, jsou to drahé hračky, pár kg a chtějí za to jak za zlato, 12758 euro tedy skoro 350 tisíc Kč.unicast píše:Ty malé turbínky z Bíteše začínaly před lety cenově někde kolem milionu korun. Právě kvůli šíleně drahým tepelně odolným materiálům. Kolik stojí ta turbínka pro APU, to nevím, ta by možná mohla být levnější...
http://rcmodelturbines.com/index.php?id ... &id_lang=1
Ale asi bych se s tím chvíli vyhrál
https://www.youtube.com/watch?v=DdBnpDOddnM
Na youtube se s tím sousta Rusů hraje, jak kdyby to u nich bylo za pár korun.
Nemají to náhodu na Ali?
A ta Capstone C30 kolem 2 mil. Kč, protože mají na vše patent a ty ostatní stojí za prd, takže není konkurence. Spaliny z toho jdou tak časté, že je s tím možno přímo sušit prádlo nebo potraviny.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: Zajímavosti v inzerátech
Zdravím ,
s turbama sem si docela pěkně pohrál a nic kloudnýho se mi nepovedlo .
Co třeba toto : Je to turbo-vrtulová modelářská turbína s převodovkou určená k pohonu letadýlka s vrtulí . Místo vrtule prdnout vhodný elektrogenerátor , vylaborovat plynovou dietu a jeto .
Elektronům zdar
s turbama sem si docela pěkně pohrál a nic kloudnýho se mi nepovedlo .
Co třeba toto : Je to turbo-vrtulová modelářská turbína s převodovkou určená k pohonu letadýlka s vrtulí . Místo vrtule prdnout vhodný elektrogenerátor , vylaborovat plynovou dietu a jeto .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Zajímavosti v inzerátech
Převodovku netřeba, ty turbínky už generátor mají, je tam startér-generátor. V té PBS TJ 40 G2 je 200W nebo 900W. Takže pouze výměník tepla na ohřev vody, případně to foukat rovnou do kotle podobně jako jsou hořáky na LTO nebo plyn.
Jen ta PBS TJ 40 G2 je opravdu jen drahá hračka pro modely, v palivu musí být olej kvůli mazání. Není to asi ani stavěné na dlouhodobý chod.
Tak se to dělá z automobilového turba
https://www.youtube.com/watch?v=Gh34A0b8MrE
přidat tam ještě rekuperaci tepla před spalovací komoru pro zvýšení účinnosti a na hřídel doplnit startér-generátor
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... -generator
a mohlo by to fungovat ne?
Jen ta PBS TJ 40 G2 je opravdu jen drahá hračka pro modely, v palivu musí být olej kvůli mazání. Není to asi ani stavěné na dlouhodobý chod.
Tak se to dělá z automobilového turba
https://www.youtube.com/watch?v=Gh34A0b8MrE
přidat tam ještě rekuperaci tepla před spalovací komoru pro zvýšení účinnosti a na hřídel doplnit startér-generátor
https://www.pbs.cz/cz/produkty/letectvi ... -generator
a mohlo by to fungovat ne?
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 1518
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Zajímavosti v inzerátech
To by nejspíš šlo, otázkou zůstává životnost a účinnost. Zkus to
-
- Příspěvky: 1204
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Zajímavosti v inzerátech
Toyota, Ford, Yanmar, ... Všichni dělají speciální motory pro CHP, všechny se dost liší od automobilových...matobabetak píše:na kongeneracnu jednotku by bol asi lepsi nejaky japonec videl som toyoty aj v cz aj sk co mali cez milion kilometrov, to neda favorit ani omylom. ale cesta je skor cez nejaky pomalobezny vsezrut... zaujmalo by ma kolko mth vydrzali stare stabilne motory ako slavia a pod. ale aj tak, hluk, palivo, vyfukove plyny, olej... to radsej kontajner bateriek a opanelovat aj susedov dom
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Zajímavosti v inzerátech
Japonci to v elektrickém výkonu 2,6kW sériově vyráběli jako přenosný generátor s názvem Dynajet za 190 tisíc Kč
http://www.gasturbineworld.co.uk/dynaje ... rbine.html
Pro ostrovy by stačilo i něco ještě menšího.
http://www.gasturbineworld.co.uk/dynaje ... rbine.html
Pro ostrovy by stačilo i něco ještě menšího.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Zajímavosti v inzerátech
https://ostatni.bazos.cz/inzerat/127324 ... zapper.php
Velice mne zaujala tovární předvolba 43 a když vidím co vše to dál umí tak s tím covid bude malina
Velice mne zaujala tovární předvolba 43 a když vidím co vše to dál umí tak s tím covid bude malina
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 690 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od jahodovák
-
- 20 Odpovědi
- 2169 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TomHC