Tester bateriek 18650/21700/26650...

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
josse
Příspěvky: 1194
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od josse »

matobabetak píše:
nejak mi prestava davat zmysel stavat nieco z tychto malych clankov, velmi vel spojov, drziakov a pod ....zajtra idem po samsung sdi 94ah, 70e kus, po prepocte je to cenovo este menej ako skladat z 18650...tie mi pridu dobre skor na nejake mensie projekty
Rád bych se dočkal, že to bude z aut levnější...
Přepočítávám to na CZK každou chvíli když se nějaký inzerát nebo nový překupník objeví..., abych nemusel přepočítávat USD na EUR, uvádím CZK/Ah:
Samsung SDI 94Ah: 19.45 bez dopravy a použité.
Vyzkoušený nový Lanzhd: 15.96 včetně dopravy.

Prostě to je stále stejná pohádka, lidí co prodávají použité auto baterky využívají situace, že baterek je málo a můžou si za to říct víc! Evropa zas..ná! V USA je to už teď lepší. Ale doprava do EU to kazí.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
josse
Příspěvky: 1194
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od josse »

A další věc je ta, že LiIon odejdou hlavně věkem, toho se u velkých 94Ah placek asi dožít nechci, malý váleček 18650 se odpojí a je klid.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od diablo007 »

94ah za 70 eur je trošku vysoká cena za to se tu prodávají defakto 2 SDI 60 takže místo 94 by jsi byl na 120ah
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Dlhšie som nemal čas tak pridávam naraz výsledky za 900 a 950 cyklov pre Lanzhd a 900 cyklov pre Samsung.
Zatiaľ obe batérie nad 90% pôvodnej kapacity.
Přílohy
950.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od rottenkiwi »

Takže keď mám po 180 cykloch na ebiku / Samsung / 9000 km.
Tak po 1000 cykloch to bude : 1000/180*9000=50000 km a baterka bude ešte na 92 % povodnej kapacity ?
Ergo, namiesto 110 km urobím ešte 101 km ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od lubomirz »

nemozes to takto interpolovat - cert vie, ake skratky zvolili číňankovia v tvojej konkretnej baterke. Nemusia tam byt clanky prvej kvalitativnej triedy, od Samsungu atd, atd...

Navyse, statisticka distribucia. Co ked Trud ma nahodou najkvalitnejsie clanky na svete a co ked ty budes mat najhorsie ?
A ked zoberes tisic clankov, budu sa spravat vsetky rovnako ? Vydrzia vsetky 5.000 cyklov alebo niektore proste nahodne umru pred dovrsenim 1200 cyklov ?

To mas ako s autami a ludmi...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Tak hlavne k bateriam v teste sa správam ako k batériam v soláre....rozsah napätia...plus nízka záťaž. V elektrobajku dostávajú asi ovela viac na búdku. Rozsah v teste je 4,00 - 3,45V ... a záťaž 0,6A teda 0,2 C.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od rottenkiwi »

U mňa na ebiku dodávajú baterky 0.2C až 0.3C v rozsahu 41.237.5 V.
Takže je to podobné, akurát neviem aké máš teploty a aké mám ja.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Ja to testujem v garaži...v lete 23-24 v zime 6-7 stupňov. 41,2-37,5 to je 10 člankova bateria ? članok 3,75-4,12V ???
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Obe batérie sú na 950 cykloch.
Přílohy
li950.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od vlkazajac »

Samsung (červená) je na tom lepšie, nožnice sa roztvárajú !
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Roztvárajú..ale aj po 1000 cykloch ma Lanzhd o 200mAh viac za nižšiu nákupnú cenu.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
josse
Příspěvky: 1194
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od josse »

A jestli má stejně cyklů se zatím větší kapacitou, takže také platí že přes Lanzhd přeteklo také více energie.

Takže třeba v reálném nasazení by Samsung už měl 950 cyklů, ale Lanzhd by měl teprve 850. Kdybychom křivku kreslili dle Wh, bylo by to zásadně ve prospěch Lanzhd? (Nebylo, ale poslední čísla jsou si lehce zkreslená, si myslím)

Nebo třeba jiné přirovnání, Lanzhd by měl mělčí cykly o 12% a tudíž by ty křivky opotřebení byly ve prospěch Lanzhd.

Myslím že to není zatím vůbec špatné. Škoda že do těch posledních měření promluvily teploty ( myslím že to je vidět v tom jak křivka opotřebení Samsungu lehce stoupla), počkáme na další průběh... Jsem napnutý...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Trvalo to dačo vyše 1,5 roka ale prvá batéria sa dostala na 1000 cyklov...a neviem ako vy ale ja som čakal oveľa prudší pád kapacity.
Přílohy
100.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od lubomirz »

Samsungy vedia co robia, tam by som nieco taketo kludne aj ocakaval. Tie clanky by mali statisticky vydrzat okolo 1500-2000 cyklov pri poklese kapacity na 80% takze uplne pohode a uplne presne ti to ide.

Treba si uvedomit aj to ze baterie sa nicia nielen cyklovanim ale aj uplne jednoduchym vekom. Aj ked ju nechame sediet na policke a nepretecu cez nu styri elektrony, aj tak bude degradovat. Cize tvoje pouzivanie = nabit vybit nabit vybit opakovat je jedno z najlepsich z hladiska cyklov ktore sa tym baterkam moze dostat - navyse v prostredi kde sa teplota nemeni, baterky nemaju ako v aute -10 celu noc, potom baaaac zaber zohreju sa, potom znovu ochladnu na -18...

Vobec by ma neprekvapilo keby tvoje clanky pri tomto pouzivani vydrzali 5000 cyklov pri poklese kapacity na ~70%
Trosku prekvapenim je ten LangHuangDang clanok ale zase na druhu stranu, z coho sa to sklada ? Aka raketova veda ? Pokial sudruhovia neprimiesaju do toho lithioveho pásu trochu muky a nepokropia svatenou vodou tak je tam malo co pokazit. Samozrejme neriesime ukrutne podvody typu Ultrafire 9900mAh vo formate 18650 : https://lygte-info.dk/info/batteryDisas ... %20UK.html sudnemu cloveku musi byt jasne ze do 18650 formatu nedame 9.9Ah


edit : ani neviem tvoju metodiku testovania, na prvej strane si mal cyklovanie 4.0V -> 3.4V, nabijaci prud do 1.5A (pri 3.3Ah clanku cize 0.5C) a vybijaci este mensi. To je taky neskutocny LUXUS pre clanky ze az, pri takomto pouzivani musia vydrzat 5.000 clankov len tak zahuci. Tlac ich na 4.2V a vydrzia polovicu, tlac ich do 3.0V alebo kusok menej a vydrzia zase polovicu.

https://batteryuniversity.com/_img/cont ... s-web2.jpg
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od NOPARasito »

Jenze porad se mele jen o cyklech a holt opotrebeni je i jako hlavnim kriteriem "proteceni" energie a rozdil v cyklovatelnosti na 10% nebo 60-70% je dan poctem cyklu. (Holt tohle lze brutalne odsledovat u Eaut)
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od lubomirz »

ano, ale neni tam priama umera (cize baterka nevydrzi 2x dlhsie ked sa vybija len 50% namiesto 100% ; alebo baterka nevydrzi 4x dlhsie ked sa vybija len o 25% namiesto plneho 100% vybitia) pretoze velmi silno zavisi aj od toho, ODKIAL POKIAL sa vybija (100% -> 70% je velmi narocnejsie nez 75%->45% napriek tomu ze obidve su 30%)

Takisto strasne silno zavisi aj od teploty v ktorej sa clanok nachadza, plus od velkosti vybijacieho a hlavne nabijacieho prudu. Darmo vybijam furt rovnako na SoC 50% ; akumulator ktory je vybijany 2C vydrzi nabeton menej nez ten ktory je na rovnaku uroven SoC vybijany 0.5C prudom.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Samozrejme najväčší vplyv na životnosť ma rozsah napätí a prúd. Ale vyzerá to ze používanie cca 60% kapacity neznásobý životnosť 4* ale možno 8*....prúd samozrejme čo najnižší pod 1C..ale to má v soláre hádam každý.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od trud »

Obe batérie dosiahli 1000cyklov....Pokračujeme ? :-)
Přílohy
1001.JPG
1000.JPG
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
DanoP
Příspěvky: 944
Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
Bydliště: Trnava, Slovensko

Re: Tester bateriek 18650/21700/26650...

Příspěvek od DanoP »

Ak to nie je problem tak prosim pokracovat. Ocakaval som ze pokles kapacity, nebude linearny a na nejaky pocet cyklov sa spomali, ale vyzera to tak ze to tak nie je. Uvidime ci sa bude zvacsovat rozdiel poklesu kapacity samsung - lanzhd.
1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek