Zajímavosti v inzerátech

Nezařaditelné
Vitek
Příspěvky: 1982
Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od Vitek »

goodbie píše:
Vitek píše:
tak jen z prncipu spalovacího motoru to vychází... moderní supernafták typu octavia TDI by mohl mít 35 až 40 procent... ale o moc víc z toho borci nevyždímou....
jenže ten favorit motor běhá jen na zemní plyn či propanbutan,jak by tam na plyn fungovalo TéDéIčko jako??
však to je u řitě na co ti běží elektrocentrála... jen říkám že vznětový motor má při vhodně navržených pracovních otáčkách v porovnání s benzinem vyšší účinnost.

Co je na obrázku je mi jedno fafťák není uplně výstřelek mody poslední pětiletky a tak se omlouvám jestli jsem zde ekoteroristy nasral
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od hurvayz »

goodbie píše:
Vitek píše:
tak jen z prncipu spalovacího motoru to vychází... moderní supernafták typu octavia TDI by mohl mít 35 až 40 procent... ale o moc víc z toho borci nevyždímou....
jenže ten favorit motor běhá jen na zemní plyn či propanbutan,jak by tam na plyn fungovalo TéDéIčko jako??

i naftový motor jde předělat na plyn, není problém ;)
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od diablo007 »

Vitek píše:
goodbie píše:
Vitek píše:
tak jen z prncipu spalovacího motoru to vychází... moderní supernafták typu octavia TDI by mohl mít 35 až 40 procent... ale o moc víc z toho borci nevyždímou....
jenže ten favorit motor běhá jen na zemní plyn či propanbutan,jak by tam na plyn fungovalo TéDéIčko jako??
však to je u řitě na co ti běží elektrocentrála... jen říkám že vznětový motor má při vhodně navržených pracovních otáčkách v porovnání s benzinem vyšší účinnost.

Co je na obrázku je mi jedno fafťák není uplně výstřelek mody poslední pětiletky a tak se omlouvám jestli jsem zde ekoteroristy nasral
Ona je pointa v tom že za prvé je propan levnější a za druhé nechodíš dolovat nádrž tohle prostě má jet 24/7 a proto to býva na něco co ti téže do baráku trubkama
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od goodbie »

hurvayz píše:
goodbie píše:
Vitek píše:
tak jen z prncipu spalovacího motoru to vychází... moderní supernafták typu octavia TDI by mohl mít 35 až 40 procent... ale o moc víc z toho borci nevyždímou....
jenže ten favorit motor běhá jen na zemní plyn či propanbutan,jak by tam na plyn fungovalo TéDéIčko jako??

i naftový motor jde předělat na plyn, není problém ;)
jistě že jde,ale pro kogenerátor bude zážehový motor jednodušší a rychlejší řešení,než se ještě drbat s dieselem na plyn
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od hurvayz »

;) to nepopírám
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1139
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od redcrown »

Jenže pokud předěláš diesel na plyn, tak z toho uděláš zážehový motor. Kde je potom ta výhoda. To že to tak dělá TEDOM, je jen otázka dostupnosti polomotoru. Tedomáci stále sedí v budově Liazu, takže jsou ty důvody prozaické.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Bydliště: Skoro u SK

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od hurvayz »

Už to nebudu komentovat, přečti si vlákno od shora dolů..
(Můj koment byl mimo téma- podotkl jsem, že nafta jde dat taky do plynu. O smyluplnosti jsem se nebavil.
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od kodl69 »

Problém tedomu je jeho výkon. Vím o škole, kde jsou ty tedomy tuším čtyři, topí to fakt velkej barák, a ve výsledku to na elektriku přes den ani nestačí, protože svícení zářivkama v baráku s podlahovou plochou několik tisíc m2... Naopak přes noc je to vypnutý sa topí plynovej kotel, už s tím měli nějakou mimořádku, takže to potřebuje i strojníka, není to aparát, za kterým se zavřou dveře a jednou za rok se zkontroluje.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
josse
Příspěvky: 1204
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od josse »

redcrown píše:
Jenže pokud předěláš diesel na plyn, tak z toho uděláš zážehový motor. Kde je potom ta výhoda. To že to tak dělá TEDOM, je jen otázka dostupnosti polomotoru. Tedomáci stále sedí v budově Liazu, takže jsou ty důvody prozaické.
Řekl bych že to bude o materiálech... Teploty budou jiné, naftové motory mají většinou mazání stavěné na delší dobu provozu... Vzít si naftový motor z náklaďáku... No protože žádný tak dobrý na benzín prostě není, naftový si můžou vybrat jakýkoliv.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od goodbie »

mazání stavěné na delší dobu provozu mazání??co to je za pojem??diesel bude mít tak maximálně kvalitnější olej a větší tlak v mazací soustavě,popřípaě lepší čištění oleje,
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od kodl69 »

Je to tak, pokud jsi viděl někdy olejový filtry z náklaďáku, tak je ti to jasný. A objem oleje je vlastně malej vzhledem k výkon*motohodina. Ale to jaksi vyplývá z velikosti stroje, zdvihovej objem roste s třetí mocninou rozměru spalovacího prostoru, ale plocha otíraného válce jenom s druhou mocninou...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
josse
Příspěvky: 1204
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od josse »

Tak nějak mě nenapadá jediná nevýhoda předělání naftového motoru na plyn. Všechna ta mechanika je dělaná na větší tlaky, nechám to jet na nižších tlacích a rázem mám spoustu komponent s menším opotřebením. Když je to z náklaďáku, rázem to je stavěný na řadově vyšší kilometry teď už motohodiny než malý benzínový hračky. V benzínovém je počítáno s ochlazováním spousty komponent vypařováním benzínu. Předěláním benzínového na plyn mu to vlastně mechanickou životnost sníží. Předěláním naftového na plyn se životnost zvýší. Jestli budeme porovnávat ventily, pístní kroužky, sedla, je jedno platí to snad pro všechno. Je potřeba vyměnit vstřikovač za svíčku, a zbytek modifikací se odehrává vlastně mimo vlastní motor za atmosférického tlaku a pokojové teploty.

Zpět k tématu, ty ceny za co jsou vidět ty kogenerace mi přijdou přehnaně drahé, neříkejte mi, že za tyhle ceny co jsou na bazarech to má své kupce?

350kCZK / 20kWe + 40kWt

Návratnost je stále někde kolem 15-30 let. A krutě záleží, co všechno se posere.

Jako technologicky 350kCZK je podle mě cena tak nového, se zárukou. Vývoj na tom dnes skoro žádný není. Pro plyn stačí lambda sondou řídit poměr, podle nějaké křivky předstih. Vždyť to jede na konstantních otáčkách! Na tom není žádná věda. Asynchronní motor je taky za hubičku. PLC a nějaký student co ho naprogramuje. Dneska to zvládne možná i Arduino. Nemá to skoro žádný emisní systém, jako stabilní stroj to jede v ideálním režimu celý život.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
rva
Příspěvky: 3999
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od rva »

Předěláním na plyn (s lambda 1) vzrostou podstatně teploty. Vydrží to písty? Ventily?
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2579
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Bydliště: Třinec

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od tomas »

Podle mne ty bazarové kogenerace jako nový zdroj legálně asi nikdo nepřipojí. Museli by se tam dodělat požadované funkce které před 10 lety ve zdrojích standartě nebyly a jestli by to vůbec šlo. S funkcí P(u) a P(f) by asi nebyl velký problém, ale funkce Q(u) u asynchronního generátoru by asi nebyla možná. Muselo by se to asi dovybavit nějakým střídačem (aktivní filtrem) který by dodával a odebíral jalovinu podle stavu sítě. Střídač by zřejmě stačil nějakého menšího výkonu paralelně k síti nezávisle na KGJ.

Nechápu proč se ti výrobci kogenerací stále drží těch pístových klechtaček, myslím že nějaká plynová mikroturbína by pro toto stacionární použití byla daleko výhodnější.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1139
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od redcrown »

Cena
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
*CAR*
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 09, 2013 10:38 pm
Bydliště: Březinky-Nectava a pak Olomouc

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od *CAR* »

Od kdy je motor škody favorit schopen vykonat takové množství práce 22KW + 40 KW a na 100% to nikdy jet nesmí .
Je to matematický nesmysl .
FVE ostrov systém 24V a 48V
FVE JihoZápad 2 500Wp Polykrystal
FVE JihoVýchod 2 500Wp Polykrystal
FVE Jich rovná střecha 10° 6 000Wp Polykrystal
FVE JihoZápad 1 300Wp Amorfní panely
WTA 24V/400W
MVE 24V/ 250W
Gravitační Ebaterie 24V/250W
Baterie Ni-Cd 24V / 12 KW + Hybridní měnič EASun 24V/ 3 KW , Baterie LiFEPO 4 48V/ 15,5 KW + Hybridní měnič DAXTROMN POWER BOL-5 48V/ 5 KW
unicast
Příspěvky: 1518
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od unicast »

Přesně. Vyrobit slušnou spalovací turbínu není žádná legrace. Životnost a účinnost jdou tvrdě proti sobě. Aby to bylo efektivní, jsou tam nutné vysoké teploty a každých 50 °C hraje celkem velkou roli, přičemž cena materiálu s nějakou rozumnou životností s růstem teploty roste prakticky exponenciálně, totéž platí pro technologickou náročnost přesného opracování takového materiálu.
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Bydliště:

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od goodbie »

*CAR* píše:
Od kdy je motor škody favorit schopen vykonat takové množství práce 22KW + 40 KW a na 100% to nikdy jet nesmí .
Je to matematický nesmysl .
ono to bylo asi myšleno jinak,22Kw el a 40Kw má motor max výkon,né to sečíst dohromady
unicast
Příspěvky: 1518
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od unicast »

rva píše:
Předěláním na plyn (s lambda 1) vzrostou podstatně teploty. Vydrží to písty? Ventily?
Tady se dá vycházet ze zkušeností s přestavbou aut na LPG. Pokud jsou tvrzená ventilová sedla a případně se ještě přimazávají a pokud se dodržuje rozumný interval výměny oleje (protože ten při provozu na plyn degraduje rychleji), tak je naopak životnost motoru vyšší.
unicast
Příspěvky: 1518
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Zajímavosti v inzerátech

Nový příspěvek od unicast »

goodbie píše:
*CAR* píše:
Od kdy je motor škody favorit schopen vykonat takové množství práce 22KW + 40 KW a na 100% to nikdy jet nesmí .
Je to matematický nesmysl .
ono to bylo asi myšleno jinak,22Kw el a 40Kw má motor max výkon,né to sečíst dohromady
40 kW je přibližně tepelný výkon toho pístového motoru při výkonu 22 kW na klice. Ale i tak je to 50 % max. výkonu, což je strašně moc, automobilní motory jsou stavěny na to, že se od nich výkony nad nějakých 30 % vyžadují pouze krátkodobě (slabé motory jsou v tomhle paradoxně odolnější). A pokud by to mělo být 22 kW elektrických, tak počítej tak 27 kW na klice, protože účinnost převodů a alternátoru. Já bych ten motor honil tak na 10 - 12 kW na klice maximálně. Zvážil bych jetý Rotax 912 nebo jiný vodou chlazený letecký motor, ty jsou stavěny na trvalý výkon.
Naposledy upravil(a) unicast dne úte říj 27, 2020 10:40 pm, celkem upraveno 2 x.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek