Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od matobabetak »

to chce dynamo z tanku, mam z neho zvaracku a veru sa ani na max prud nezohreje poriadne, ale ta vaha :) chcem ho dorobit na trojbodový zaves na maly traktor kubotu dvojvalec ako zalozny zdroj, cokolvek co je mladsie ako 20-30r je uz tak nadimenzovane ze to vydrzi max zataz iba par minut. cim starsi stroj tym odolnejsi a spolahlivejsi
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
kodl69
Příspěvky: 7727
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od kodl69 »

Dynamo má obvykle mizernou účinnost... Ten motor-alternátor to ale musí zvládat pořád dokola, představ si třeba takovou pěknou horskou silnici v alpách, nebo závod od semaforu k semaforu, pokud to funguje tak jak si myslím, tak by tam těch 10kW mělo jít +- trvale. A nebo u třetího semaforu elektronika řekne, že už to stačilo a je s hybridem do vychladnutí konec. Tohle asi Marko s novým autem nebude chtít zkoušet, nebo snad jo?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od diablo007 »

kodl69 píše:
Dynamo má obvykle mizernou účinnost... Ten motor-alternátor to ale musí zvládat pořád dokola, představ si třeba takovou pěknou horskou silnici v alpách, nebo závod od semaforu k semaforu, pokud to funguje tak jak si myslím, tak by tam těch 10kW mělo jít +- trvale. A nebo u třetího semaforu elektronika řekne, že už to stačilo a je s hybridem do vychladnutí konec. Tohle asi Marko s novým autem nebude chtít zkoušet, nebo snad jo?
Nahradilo to Jeep grand Cherokee 5,7hemi a má to opět jezdit expedice do Albánie tak si myslím že to občas na prdel dostane slušně s my se dozvíme report
Uživatelský avatar
zajo
Příspěvky: 146
Registrován: úte kvě 30, 2017 9:29 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od zajo »

kodl69 píše:
chyba, Z30 z konce čtyřicátejch ale prej jenom prototyp. Z35 už je čtyřválec (1956)? sedumdesátky jsou už vlastně "moderní" 5711 a pod. to už s dvouválcem v Z25 nemá nic společnýho. Ty letopočty mám z wikipedie, a asi jsou správně. Ostatně konstruktér zetoru dělal za války na leteckejch dieselech, třeba tohle : https://oldmachinepress.files.wordpress ... h-prop.jpg - jumio 205 jsem viděl na vlastní oka v Polsku.. U nás z toho vyšel Zetor, v Německu 1.9TDI potažmo W10TDI - některý konstrukční detaily použitý u TDI z toho JUMO205 jsou patrný každýmu, kdo se v tom aspoň jednou vrtal... Pro mě to taky bylo překvapení, že TDI https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _-_MAE.jpg bylo použitý už na bombardování londýna.
Ale to už jsem hodně off topic.
Co mají Zetor motory a VW W10TDI společného s JUMO 204/205/207 potažmo s JUMO 223 které jsou dieselové dvoutaktní motory s protiběžnými písty, srovnání by bylo s motory JUMO max s ukrajinskými KMDB 6TD-2 z T-84. Jinak JUMO 205 mají v technickém muzeu v Brně v řezu...je to krásný kus techniky.
Panely: 4,665kWp (9poly*275 Wp Winaico)-jih; (6mono*365Wp Sunergy)-východ; Měnič: GoodWe GW3648D-ES; Baterky: LiFePO4 24,0kW 500Ah (10*PylonTech US2000B - 2,4kWh)
kodl69
Příspěvky: 7727
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od kodl69 »

Mají společný to, že po válce ti stejní lidi pokračovali ve vývoji dieselů pro různý další použití. U toho zetoru je to dokonce podchycenýv historii, jumo 205 dělali licenčně někde v Praze, tuším Walter. Ostatně je to podobný jako rakety V2, mintemen, ss20, sojuz, saturn 5 - za tím dokonce stojí na začátku jeden člověk.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
zajo
Příspěvky: 146
Registrován: úte kvě 30, 2017 9:29 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od zajo »

A´t byl Wernher von Braun jaký byl vědec a technik, tak jeden člověk ohledně raketoveho výzkunu by tohle nedokázal a byly to vše týmy které vycházely z výzkumu v Peenemünde.
Co se jedna ohledně motorů Jumo 204/205/207 tyto se vyvinuly v 1. pol 30let min. století a ve 40. letech byly za svým zenitem a více méně se používaly jen přeplňované verzi v průzkumných Ju-86 a u nás nevyráběly, ani nevyvíjely a jen se u nás benzinové motory Jumo 211 a částečně i 213 opravovaly a generálkovaly + na několika místech výráběly komponenty pro nové motory Jumo nekolika typů.
Panely: 4,665kWp (9poly*275 Wp Winaico)-jih; (6mono*365Wp Sunergy)-východ; Měnič: GoodWe GW3648D-ES; Baterky: LiFePO4 24,0kW 500Ah (10*PylonTech US2000B - 2,4kWh)
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od marko250 »

Tak poznatky z provozu,baterka má indikátor v pěti čárkách.Pokud je baterie nadopovaná plně IIIII,tak pomáhá kdykoli a dlouho dokud nedojde k polovině III.Od poloviny III už reaguje jen na silnější akceleraci a dlouhé převodové stupně,které se podtočí v nějaké chvíli.Prázdné jsem to nikdy neměl minimálně tam svítila jedna I a úplně plné IIIII je kumšt došťouchnout,protože to od čtyř dopuje hodně v různých režimech motoru spalovacího.Co je ale zajímavé, tak po prvotních 250km po dálnici v kuse domů,kdy na konci byla celková spotřeba 7.1l,nyní po klasickém skákání do práce a po městě z práce stále celková spotřeba klesá 6.4l po 500km a dojezd uvádí 320km a stále se zvětšuje každý den z práce.Na to že jsem tam po hrdlo nalil 49l to vypadá velmi zajímavě.
Ale zpět k původní myšlence doplnit druhou dobíjecí baterku,jelikoš nechci mechanicky narušit originál a nechci proudově šokovat z té nabité, tak mi zbývá sledovat stav při nastartovaném autě na svorkách originálu a dle napětí ji připojit.Originál má maximum 48V(asi 12s li-ion) a při třech čárkách jsem naměřil na svorkách 44V,ještě zkusím z nějakého dlouhého kopce dobít na pět čárek a změřit co tam skutečně je. Systém si představuji tak,že druhou baterku nabiji na 48V(12sx4V) a když origo dosáhne 46V tak se připojí přez nějaké DC relé.
Může se někdo kdo už poznal toky proudů u li-ion 18650 vyjádřit jakých proudů se dosáhne při rozdílu 48>46V (4>3.83V)?Popřípadě jaký rozdíl si mohu dovolit ,plánuji sestavit tu druhou baterku z článků Tesly S(18650-3.6Ah).Jelikoš musím koupit jeden blok s 444ks,tak velikostně nejsem omezen,jen chci z těchto článků upgradovat i baterky na el. kolech(40x4ks) co mám doma.Takže půjde klidně složit až 12s/75Ah baterka,když vejde do rezervy :-) .Takto to hrotit ale nechci.
kokpit.jpg
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
josse
Příspěvky: 1205
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od josse »

Já bych nedoporučoval odpojovat a připojovat za chodu, určitě tam bude colombmeter, protože jak se rychle nabíjí a vybíjí, nepůjde se spoléhat jen na napětí v odhadu SOC. Takže baterií je třeba připojit až k současné, nesmí v jedné být zapojený bočník a v druhé ne. Záleží kde to bočník má...

Ten proud bude obrovský, jestli je baterie konstruována na 10kW, pak vnitřní odpor téhle i té přidané bude zanedbatelný, takže proud bude daný rozdílem napětí a odporem kabelů nové baterky.

Když bych to dělal, nebál bych se delších kabelů ani přelévání. Sice se bude přelévat, ale originální to o malinko odlehčí a celkově to pomůže. Prostě obě paralelně, co největší se tam vejde, co nejblíže připojit.

Když zapojuju paralelně, packy, tečou tam veliké proudy a to nemám nic krátkého 25mm2... Dost to dokáže změkčit i jištění, když mám v obou pólech, je to ještě výraznější, kdybych spojil vybitou a nabitou sadu, bez pojistek, možná by i popraskaly pojistkové drátky u článků.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od marko250 »

To je ale problém,protože origo baterka je vyplá na kontaktech vedoucích do řídící jednotky vedle pod sedadlem a BMS je integrovaná uvnitř,včetně spínání kontaktů.Proto jsem si myslel že se napěťově přiblížené spojí i kdyby to bylo za cenu méně nabité druhé přídavné baterie.Samozřejmě mohu porušit obal originálu a najít živé póly a propojit nějak na druhou baterku,ale tam bude na 100% plošňák a žádný prostor na bastlení.Samozřejmě ztráta záruky.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
PavelR
Příspěvky: 3343
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od PavelR »

možná blbá otázka. není možné že koputer elektrohybu počítá s tím že má k dispozici XX Wh baterie. tzn vybiji xx Wh a považuji baterii za vybitou. Něco jako kdybych BMS ce neřekl že jsem přidal. Nebo tato úprava je ověřena že funguje?
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od marko250 »

Podle mě se bude hlídat jen vrchní hrana a dle spodní není přípomoc zapnuta dokud se nenabije.K nabití o jednu čárku stačí jet se zařazenou rychlostí bez plynu z mírného kopce cca 330m.K umoření to nelze stanovit ,pokaždé je situace jiná.Jestli propojení bude funkční,nebo né je na mě jako průkopníkovi,jelikoš moc dlouho toto auto s hybridem na světě není a normálního člověka by to nenapadlo.Navíc to auto opravdu nežere,v mém případě je to známá nemoc solaritýda :-) ,prostě si hraju.
Naposledy upravil(a) marko250 dne čtv říj 22, 2020 8:52 pm, celkem upraveno 1 x.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od trud »

To tie napätia merias na baterii? Ved to musí posielať dáta na obd2.. Stačí bluetooth obd2 a sparovať s mobilom a vieš presne co to robí s napätím aj prúdom aj výkonom motorov. Skratka všetko.. Aj teplotu a napätia článkov.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3422
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od marko250 »

K Vitaře neznám žádnou apku která by to četla.Mám SZ Viewer A1 co umí vyčíst všechny jednotky,ale tahle tam není.Přez Torque jsem vlastně ještě nezkoušel,ale zkusím.A ano měřím to na živých kontaktech mezi baterkou a řídící jednotkou toho systému.Vlastně si mi teď vnukl nápad,vetnu tam natvrdo voltmetr a ampérmetr ať vidím kolik tam čeho leze během jízdy.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od jahodovák »

trud píše:
To tie napätia merias na baterii? Ved to musí posielať dáta na obd2.. Stačí bluetooth obd2 a sparovať s mobilom a vieš presne co to robí s napätím aj prúdom aj výkonom motorov. Skratka všetko.. Aj teplotu a napätia článkov.
U mého hybrida jsem zkoušel dva obd2 a nějak mi to nefungovalo docela rád bych funkční adaptor i pořídil...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
josse
Příspěvky: 1205
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od josse »

PavelR píše:
možná blbá otázka. není možné že koputer elektrohybu počítá s tím že má k dispozici XX Wh baterie. tzn vybiji xx Wh a považuji baterii za vybitou. Něco jako kdybych BMS ce neřekl že jsem přidal. Nebo tato úprava je ověřena že funguje?
Nebo takového tam určitě je, ale něco jako plovoucí kalibrace tam bude taky. V ustálených stavech si bude nulovat coloumbmeter a pomalu bude rozšiřovat meze, protože mu nebude sedět napětí baterie, sám na to nejspíš přijde a naučí se jí používat. Můžu to tam mít kvůli ubývání kapacity, díky tomu to bude fungovat i na přidávání ale za jediný podmínky bude to napojený paralelně přímo na články. Cokoliv jiného sníží opotřebení ale nezvýší dojezd.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
kodl69
Příspěvky: 7727
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od kodl69 »

To je hodně optimistický... Spíš předpokládám jenom započítání opotřebení, tak jak to mají baterky v NB - i když v mrtvé baterce do nb vyměním články, tak už se nikdy neprobere, protože měřič kapacity už jednou řekl, že tam žádná není, a hotovo.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
josse
Příspěvky: 1205
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od josse »

Jenže u těch vysokovýkonných se nedá spoléhat na napětí, něco tam musí být zásadně jinak než to máme v domácích elektrárnách...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od trud »

U mého hybrida jsem zkoušel dva obd2 a nějak mi to nefungovalo docela rád bych funkční adaptor i pořídil...[/quote]
Mne na yarise fungoval zatiaľ každý z AliExpressu v cene pár eur..skúsil som hádam 4....a priamo pre hybrid je appka hybrid assistant
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od jahodovák »

trud píše:
U mého hybrida jsem zkoušel dva obd2 a nějak mi to nefungovalo docela rád bych funkční adaptor i pořídil...
Mne na yarise fungoval zatiaľ každý z AliExpressu v cene pár eur..skúsil som hádam 4....a priamo pre hybrid je appka hybrid assistant[/quote]
Ono to asi nebude jen tak,našel jsem na australském foru,kde se outlandrem PHEV zabývají,že mu teprve třetí spolupracoval s apkou,PHEV Watchdog takže budu muset zkoušet dál....má se tam zobrazovat skoro vše,včetně kapacity baterie a napětí jednotlivých článků....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 916
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Suzuki Vitara Mild Hybrid/2020 4x4

Nový příspěvek od trud »

To ukazuje aj hybrid assistent.Aj ampere.. Toky energii... Výkony motorov.. Otáčky. Teplotu aj napetie článkov.. Da sa aj spustiť chladenie
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 3 kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+ 7*150Ah od pimpongáča 3,8kWh + 7* 180Ah od pimpongáča 4,6kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW, "hybrid 3,8kW pimpongač
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek