Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

rottenkiwi píše:
Takhle to vypada jako velka baterie, ale je tam cca 21 Tesel model S, tudiz cca 5-7tun baterek a to uz nezni tak "VOV" ;) .
Jj Porsche musi delat reklamu, dyt do toho investovali az to neni pekne :lol:
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3409
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

Má někdo doma EV s 3f palubní nabíječkou? Potřebuje skutečně ta nabíječka fázový posuv,nebo to jsou tři oddělené nabíječky,něco jako keramická(indukční) deska?Ptám se s ohledem na nutnost mít ,či nemít 3f v domě,přivést jednu fázi na tři dráty samozřejmě není problém a limitovat výkon nabíjení v autě na výkon tohoto rozdělení.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 447
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Majkl »

S dovolením bych se také zeptal - bádal někdo nad možností DC nabíjení z FV aku do auta? Třeba přes nějaký DC/DC měnič? Efektivitou by to mělo být lepší, něž dělat z 60V DC 230AC a následně v autě zpět na XX DC.

Michal
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
oscar
Příspěvky: 106
Registrován: ned říj 14, 2018 6:53 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od oscar »

Majkl píše:
S dovolením bych se také zeptal - bádal někdo nad možností DC nabíjení z FV aku do auta? Třeba přes nějaký DC/DC měnič? Efektivitou by to mělo být lepší, něž dělat z 60V DC 230AC a následně v autě zpět na XX DC.

Michal
ja hej, ale je to celkom velky zasach do auta a mne o tych par percent energie stratene nestoji stratit 8 rocnu zaruku na baterke v aute.
Nabijacku na 230V/400V potrebujes aby si vedel kdekolvek nabyt auto a mat este DC/DC aby si doma riesil optimalnejsie mi nedaval zmysel (radsej kupim 1-3ks panelov navyse). A ked este vies nabijat auto az cez vykend, tak ani polovicu vykendov nevyuzijes tuto fintu.
Cez DC/DC potrebujes riesit kopec veci co palubna nabijacka riesi za Teba (teplotu baterky, pustenie interneho chladenia, tucne connektory alebo skusit vyuzit DC nabijanie co je dost drahe).

Ja som skoncil pri vlastnej AC skatule, kde viem regulovat nabijaci prud od 1A do 16A pri 2 fazach a z toho jeden je DS, vypynatelne, druhe je FV alebo DC podla pocasia a takto viem aj lacno aj pomerne rychlo nabijat podla moznosti a potrieb.

Z auta spat dostat energiu by teoreticky vedel elegantne Nissan leaf s Vehicle on grid
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brin »

Nabíječky v autech nepoužívají mezifázové napětí, jsou to samostatné moduly na 230 V, odporová zátěž. Takže není problém je všechny připojit na L1, pokud to utáhne. Navíc není problém jim dávat cca 230 V DC, protože první věc, co nabíječka udělá je, že AC usměrní. Ještě jsem to nezkoušel, ale možné to určitě je a nabíječka zpravidla zkousne velmi široký rozsah vstupních napětí od 100 do 300 V. Je to stejné jako s LEDkami. Většina ledek jede přímo na DC, protože mají předřazený balast, který to zkousne.
kodl69
Příspěvky: 7666
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Pozor na to, některý zdroje s aktivním PFC (což tohle určitě je) na DC nefungují, protože elektronika nikde nenachází to zvlněný napětí, co je za usměrňovačem bez filtrace, tak zdroj vůbec nenastartuje. Je to podobnej problém, jako PC zdroj s aktivním PFC připojenej na UPS s modifikovanou sinus (divnej název pro obdélníky s mezerama...) takže jedině vyzkoušet, ale bude to různý kus od kusu.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Tomano79
Příspěvky: 85
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Tomano79 »

U mě to nefungovalo, nabíječka, resp. nabíjecí kabel hodil chybu a nabíjení se nespustilo.
V autě mám 2F nabíječku a připojil jsem to do zásuvky, kde bylo 230V z 1F měniče na všech třech fázích.
Nabíjení se spustilo až po potupném přepnutí na distribuci, kde byl fázový posuv a nebo po úpravě zásuvky na 1x230V z měniče.
Kabel mám tento, má to v sobě nějakou diagnostiku sítě a připojení, než se to spustí:
https://r-evc.com/index.php?route=produ ... duct_id=87
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 447
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Majkl »

OK, díky za reakce.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
oscar
Příspěvky: 106
Registrován: ned říj 14, 2018 6:53 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od oscar »

Tomano79 píše:
V autě mám 2F nabíječku a připojil jsem to do zásuvky, kde bylo 230V z 1F měniče na všech třech fázích.
mas e-up/citigo? Ked hej, a si zvedavy co by spravila ina nabijacka (t.j. ci je to obmedzenie auta), mozem skusit...
Tomano79
Příspěvky: 85
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Tomano79 »

mám e-Golfa, nabíjení nespustí ten nabíjecí kabel, protože korektně neproběhne diagnostika a necvakne relé v kabelu. Auto jen čeká na připojení, pokud by cvaklo relé v kabelu, tak se začne nabíjet. Teď mě napadá, kdybych nepoužil ten nabíjecí kabel, ale jel bych z wallboxu, do kterého by šlo 230V z měniče rozbočené na dvě fáze, jestli by to ta dvoufázová nabíječka skousla...podle toho co psal brin výše by to fungovat mohlo.
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brin »

Jde předělat tu komunikaci tak, aby zkousla i DC. Auto to zkousne, tam myslím nebude problém, ty moduly jsou poměrně drahé a kvalitní a měly by to zvládat. A rozdělit jednu fázi není problém, jen ji prostě musíte zapojit správně se vším všady, nabíjecí kabel neřeší, jestli je tam fázový posuv, ten řeší, jestli je tam uzemnění.
Tomano79
Příspěvky: 85
Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16000
Kapacita baterie [kWh]: 40

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od Tomano79 »

Díky za užitečné info, jak mi dojdou díly na stavbu wallboxu, tak to vyzkouším.
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
smartyn34
Příspěvky: 45
Registrován: pon bře 31, 2014 9:53 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od smartyn34 »

Jen bych chtěl upozornit na jednu věc, která by mně asi nenapadla, kdybych se s tím nesetkal v praxi.
Jde právě o ten fázový posun třech fází. Pustíte li po kabelu stejnou fázi, například 3x16A, po nulovém vodiči se vám vrátí také 3x16A, zde může být problém s průřezem nulových vodičů i třeba v tom autě do kterého nevidíte.
U třífázového systému s rozdělením fází po 120st a stejném odběru na fázi, je proud nulovým vodičem nula, proto výrobce indukčního vařiče o výkonu 5kw může použít přívodní šňuru 1.5mm.
lubomirz
Příspěvky: 444
Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od lubomirz »

"Predám lexus ls 600hl 5.0i 400ps rv. 2007 hybrid long po meste jazdí na elektriku je po výmene batérie pred rokom investícia 14000eur"


cena na jednanie : 10.000 eur
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brin »

smartyn34 píše:
Jen bych chtěl upozornit na jednu věc, která by mně asi nenapadla, kdybych se s tím nesetkal v praxi.
Jde právě o ten fázový posun třech fází. Pustíte li po kabelu stejnou fázi, například 3x16A, po nulovém vodiči se vám vrátí také 3x16A, zde může být problém s průřezem nulových vodičů i třeba v tom autě do kterého nevidíte.
U třífázového systému s rozdělením fází po 120st a stejném odběru na fázi, je proud nulovým vodičem nula, proto výrobce indukčního vařiče o výkonu 5kw může použít přívodní šňuru 1.5mm.
Určitě, já všechno doma naddimenzovávám, používám kabel 5x6mm.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Ale jde o to, jestli je stejně dimenzovaný i konektor v autě a vnitřní rozvody nuláku.
dano
Příspěvky: 396
Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dano »

Aspon ze neodpadne a drzi na kabloch.

https://fontech.startitup.sk/tesla-priz ... aluz-vody/
mopadzi
Příspěvky: 1054
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mopadzi »

odpadává i střecha....
http://www.hybrid.cz/novemu-elektromobi ... ci-strecha
odpadává i volant...
prostě americká kvalita montáže
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

mopadzi píše:
odpadává i střecha....
http://www.hybrid.cz/novemu-elektromobi ... ci-strecha
odpadává i volant...
prostě americká kvalita montáže
Nesvadel bych to jen na montaz. Jednoduse jim nefunguje vystupni kontrola a kontrola procesu.
Od roku 2012 nic v kvalite nezmenili.
Nechteji, takhle jim to staci.
Dyt se prezentuji, ze "nejsou" automobilkou.
"Technologicka spolecnost"
Kdo zna jake bylo heslo drivejsi Tesly(ČR) tak vi vo co de.
Uživatelský avatar
antoni_sk
Příspěvky: 677
Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm
Bydliště: Liptov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od antoni_sk »

FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek