Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Takhle to vypada jako velka baterie, ale je tam cca 21 Tesel model S, tudiz cca 5-7tun baterek a to uz nezni tak "VOV" .rottenkiwi píše:
Jj Porsche musi delat reklamu, dyt do toho investovali az to neni pekne
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Elektricka / hybridni auta
Má někdo doma EV s 3f palubní nabíječkou? Potřebuje skutečně ta nabíječka fázový posuv,nebo to jsou tři oddělené nabíječky,něco jako keramická(indukční) deska?Ptám se s ohledem na nutnost mít ,či nemít 3f v domě,přivést jednu fázi na tři dráty samozřejmě není problém a limitovat výkon nabíjení v autě na výkon tohoto rozdělení.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 447
- Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
- Lokalita: SZ od Mělníka
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 44
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
S dovolením bych se také zeptal - bádal někdo nad možností DC nabíjení z FV aku do auta? Třeba přes nějaký DC/DC měnič? Efektivitou by to mělo být lepší, něž dělat z 60V DC 230AC a následně v autě zpět na XX DC.
Michal
Michal
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
-
- Příspěvky: 106
- Registrován: ned říj 14, 2018 6:53 am
Re: Elektricka / hybridni auta
ja hej, ale je to celkom velky zasach do auta a mne o tych par percent energie stratene nestoji stratit 8 rocnu zaruku na baterke v aute.Majkl píše:S dovolením bych se také zeptal - bádal někdo nad možností DC nabíjení z FV aku do auta? Třeba přes nějaký DC/DC měnič? Efektivitou by to mělo být lepší, něž dělat z 60V DC 230AC a následně v autě zpět na XX DC.
Michal
Nabijacku na 230V/400V potrebujes aby si vedel kdekolvek nabyt auto a mat este DC/DC aby si doma riesil optimalnejsie mi nedaval zmysel (radsej kupim 1-3ks panelov navyse). A ked este vies nabijat auto az cez vykend, tak ani polovicu vykendov nevyuzijes tuto fintu.
Cez DC/DC potrebujes riesit kopec veci co palubna nabijacka riesi za Teba (teplotu baterky, pustenie interneho chladenia, tucne connektory alebo skusit vyuzit DC nabijanie co je dost drahe).
Ja som skoncil pri vlastnej AC skatule, kde viem regulovat nabijaci prud od 1A do 16A pri 2 fazach a z toho jeden je DS, vypynatelne, druhe je FV alebo DC podla pocasia a takto viem aj lacno aj pomerne rychlo nabijat podla moznosti a potrieb.
Z auta spat dostat energiu by teoreticky vedel elegantne Nissan leaf s Vehicle on grid
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Nabíječky v autech nepoužívají mezifázové napětí, jsou to samostatné moduly na 230 V, odporová zátěž. Takže není problém je všechny připojit na L1, pokud to utáhne. Navíc není problém jim dávat cca 230 V DC, protože první věc, co nabíječka udělá je, že AC usměrní. Ještě jsem to nezkoušel, ale možné to určitě je a nabíječka zpravidla zkousne velmi široký rozsah vstupních napětí od 100 do 300 V. Je to stejné jako s LEDkami. Většina ledek jede přímo na DC, protože mají předřazený balast, který to zkousne.
-
- Příspěvky: 7666
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Pozor na to, některý zdroje s aktivním PFC (což tohle určitě je) na DC nefungují, protože elektronika nikde nenachází to zvlněný napětí, co je za usměrňovačem bez filtrace, tak zdroj vůbec nenastartuje. Je to podobnej problém, jako PC zdroj s aktivním PFC připojenej na UPS s modifikovanou sinus (divnej název pro obdélníky s mezerama...) takže jedině vyzkoušet, ale bude to různý kus od kusu.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
- Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Elektricka / hybridni auta
U mě to nefungovalo, nabíječka, resp. nabíjecí kabel hodil chybu a nabíjení se nespustilo.
V autě mám 2F nabíječku a připojil jsem to do zásuvky, kde bylo 230V z 1F měniče na všech třech fázích.
Nabíjení se spustilo až po potupném přepnutí na distribuci, kde byl fázový posuv a nebo po úpravě zásuvky na 1x230V z měniče.
Kabel mám tento, má to v sobě nějakou diagnostiku sítě a připojení, než se to spustí:
https://r-evc.com/index.php?route=produ ... duct_id=87
V autě mám 2F nabíječku a připojil jsem to do zásuvky, kde bylo 230V z 1F měniče na všech třech fázích.
Nabíjení se spustilo až po potupném přepnutí na distribuci, kde byl fázový posuv a nebo po úpravě zásuvky na 1x230V z měniče.
Kabel mám tento, má to v sobě nějakou diagnostiku sítě a připojení, než se to spustí:
https://r-evc.com/index.php?route=produ ... duct_id=87
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
-
- Příspěvky: 447
- Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
- Lokalita: SZ od Mělníka
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 44
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
OK, díky za reakce.
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
-
- Příspěvky: 106
- Registrován: ned říj 14, 2018 6:53 am
Re: Elektricka / hybridni auta
mas e-up/citigo? Ked hej, a si zvedavy co by spravila ina nabijacka (t.j. ci je to obmedzenie auta), mozem skusit...Tomano79 píše:V autě mám 2F nabíječku a připojil jsem to do zásuvky, kde bylo 230V z 1F měniče na všech třech fázích.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
- Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Elektricka / hybridni auta
mám e-Golfa, nabíjení nespustí ten nabíjecí kabel, protože korektně neproběhne diagnostika a necvakne relé v kabelu. Auto jen čeká na připojení, pokud by cvaklo relé v kabelu, tak se začne nabíjet. Teď mě napadá, kdybych nepoužil ten nabíjecí kabel, ale jel bych z wallboxu, do kterého by šlo 230V z měniče rozbočené na dvě fáze, jestli by to ta dvoufázová nabíječka skousla...podle toho co psal brin výše by to fungovat mohlo.
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Jde předělat tu komunikaci tak, aby zkousla i DC. Auto to zkousne, tam myslím nebude problém, ty moduly jsou poměrně drahé a kvalitní a měly by to zvládat. A rozdělit jednu fázi není problém, jen ji prostě musíte zapojit správně se vším všady, nabíjecí kabel neřeší, jestli je tam fázový posuv, ten řeší, jestli je tam uzemnění.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
- Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Elektricka / hybridni auta
Díky za užitečné info, jak mi dojdou díly na stavbu wallboxu, tak to vyzkouším.
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: pon bře 31, 2014 9:53 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Jen bych chtěl upozornit na jednu věc, která by mně asi nenapadla, kdybych se s tím nesetkal v praxi.
Jde právě o ten fázový posun třech fází. Pustíte li po kabelu stejnou fázi, například 3x16A, po nulovém vodiči se vám vrátí také 3x16A, zde může být problém s průřezem nulových vodičů i třeba v tom autě do kterého nevidíte.
U třífázového systému s rozdělením fází po 120st a stejném odběru na fázi, je proud nulovým vodičem nula, proto výrobce indukčního vařiče o výkonu 5kw může použít přívodní šňuru 1.5mm.
Jde právě o ten fázový posun třech fází. Pustíte li po kabelu stejnou fázi, například 3x16A, po nulovém vodiči se vám vrátí také 3x16A, zde může být problém s průřezem nulových vodičů i třeba v tom autě do kterého nevidíte.
U třífázového systému s rozdělením fází po 120st a stejném odběru na fázi, je proud nulovým vodičem nula, proto výrobce indukčního vařiče o výkonu 5kw může použít přívodní šňuru 1.5mm.
-
- Příspěvky: 444
- Registrován: ned kvě 31, 2020 5:25 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
"Predám lexus ls 600hl 5.0i 400ps rv. 2007 hybrid long po meste jazdí na elektriku je po výmene batérie pred rokom investícia 14000eur"
cena na jednanie : 10.000 eur
cena na jednanie : 10.000 eur
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Určitě, já všechno doma naddimenzovávám, používám kabel 5x6mm.smartyn34 píše:Jen bych chtěl upozornit na jednu věc, která by mně asi nenapadla, kdybych se s tím nesetkal v praxi.
Jde právě o ten fázový posun třech fází. Pustíte li po kabelu stejnou fázi, například 3x16A, po nulovém vodiči se vám vrátí také 3x16A, zde může být problém s průřezem nulových vodičů i třeba v tom autě do kterého nevidíte.
U třífázového systému s rozdělením fází po 120st a stejném odběru na fázi, je proud nulovým vodičem nula, proto výrobce indukčního vařiče o výkonu 5kw může použít přívodní šňuru 1.5mm.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Ale jde o to, jestli je stejně dimenzovaný i konektor v autě a vnitřní rozvody nuláku.
-
- Příspěvky: 396
- Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am
-
- Příspěvky: 1054
- Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
- Lokalita: Okolí Uherského Brodu
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
odpadává i střecha....
http://www.hybrid.cz/novemu-elektromobi ... ci-strecha
odpadává i volant...
prostě americká kvalita montáže
http://www.hybrid.cz/novemu-elektromobi ... ci-strecha
odpadává i volant...
prostě americká kvalita montáže
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Nesvadel bych to jen na montaz. Jednoduse jim nefunguje vystupni kontrola a kontrola procesu.mopadzi píše:odpadává i střecha....
http://www.hybrid.cz/novemu-elektromobi ... ci-strecha
odpadává i volant...
prostě americká kvalita montáže
Od roku 2012 nic v kvalite nezmenili.
Nechteji, takhle jim to staci.
Dyt se prezentuji, ze "nejsou" automobilkou.
"Technologicka spolecnost"
Kdo zna jake bylo heslo drivejsi Tesly(ČR) tak vi vo co de.
-
- Příspěvky: 677
- Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm
- Bydliště: Liptov
Re: Elektricka / hybridni auta
Toto môže byť "bomba":
https://fontech.startitup.sk/elektricka ... zaskoceny/
https://fontech.startitup.sk/elektricka ... zaskoceny/
FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5155 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1356 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1481 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69