hybrid na druhou
Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: čtv črc 16, 2020 8:04 pm
hybrid na druhou
Dobrý den,
osmělil jsem se také (po nějakém tom samostudiu) naplánovat si doma trochu soběstačnosti na RD.
Dovolil bych se podělit s mým koncepčním návrhem a dát ho ke (konstruktivní) kritice zkušenějším praktikům.
v současnosti mám něco takovéhoto: moje představa je v prvním kole to upravit takto: A výhledový plán je toto: Zajímalo by ně jak moc je moje představa zcestná a případné navrhované zlepšení.
Samozřejmě je mi jasné, že v zimě se bez DS neobejdu, ale snížení spotřeby z DS očekávám výrazné, a díky velkému "nárazníkovému pásmu" v podobě trakční baterie si můžu dovolit například i snížit paušální platby snížením hodnot jističů ze špičkové na udržovací.
Díval jsem se, že je tu i dost lidí kteří úspěšně provozují staré trakční baterie, budu moc rád i za rady v tomto směru.
P.S.: PB nabíječ má třífázové nabíjení (CC / CV147V / CV136V) vč. teplotní kompenzace.
předem díky za (konstruktivní) komentáře.
osmělil jsem se také (po nějakém tom samostudiu) naplánovat si doma trochu soběstačnosti na RD.
Dovolil bych se podělit s mým koncepčním návrhem a dát ho ke (konstruktivní) kritice zkušenějším praktikům.
v současnosti mám něco takovéhoto: moje představa je v prvním kole to upravit takto: A výhledový plán je toto: Zajímalo by ně jak moc je moje představa zcestná a případné navrhované zlepšení.
Samozřejmě je mi jasné, že v zimě se bez DS neobejdu, ale snížení spotřeby z DS očekávám výrazné, a díky velkému "nárazníkovému pásmu" v podobě trakční baterie si můžu dovolit například i snížit paušální platby snížením hodnot jističů ze špičkové na udržovací.
Díval jsem se, že je tu i dost lidí kteří úspěšně provozují staré trakční baterie, budu moc rád i za rady v tomto směru.
P.S.: PB nabíječ má třífázové nabíjení (CC / CV147V / CV136V) vč. teplotní kompenzace.
předem díky za (konstruktivní) komentáře.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: hybrid na druhou
Nabíječ je jakého výkonu baterie jaké kapacity ?
Jaký mppt nabíječ pro zvolené napětí jsi našel?
Jaký mppt nabíječ pro zvolené napětí jsi našel?
-
- Příspěvky: 944
- Registrován: stř črc 06, 2016 12:27 pm
- Bydliště: Trnava, Slovensko
Re: hybrid na druhou
S tym MPPT asi bude problem, napatie 120V je take na rozmedzi ked to nie je ani LV riesenie a este ani HV. Inak co sa tyka HV MPPT regulatorov tak som pravdupovediac moc tho nenasiel, a to co bolo malo vystup cez 200V, napriklad (su to ale 20kW stroje)
http://www.jzd-power.com/en/accessories ... oller.html
1,77kWp monokryštál + Fangpusun MPPT 150/45, 1,6kWp +Victron MPPT 250/60, 2xStuder XTM4048 + 25kWh LiFePO4, vlastny monitoring na https://www.mms-softec.sk/pip/
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: čtv črc 16, 2020 8:04 pm
Re: hybrid na druhou
Nabíječ je součást každého zdrojového modulu, výkon se sčítá, ale v dokumentaci k němu nic není, jen tohle:
Automatic Float, Equalize High Frequency PWM charger.
< 3 Hours with standard supplied packs in the frame. tím se myslí kapacita 120V@30Ah
Takže bych odhadoval cca 40A nabíjecí proud v každém (z až pěti) zdrojových modulů.
zdrojových modulů je 1 až 5, maximální připojitelná kapacita je 120V@750Ah
velikost nabíjecího proudu, průběh i ekvalizaci si to řídí samo, kapacitu akumulátorů to zná a přizpůsobuje tomu proud.
Ještě dodám, že přetížitelnost pro start indukční zátěže jsem v dokumentaci našel je dokonce 5:1
Zatím tam mám jen gelovky, ale chtěl bych použít starší trakční baterie, cca 50kWh
Automatic Float, Equalize High Frequency PWM charger.
< 3 Hours with standard supplied packs in the frame. tím se myslí kapacita 120V@30Ah
Takže bych odhadoval cca 40A nabíjecí proud v každém (z až pěti) zdrojových modulů.
zdrojových modulů je 1 až 5, maximální připojitelná kapacita je 120V@750Ah
velikost nabíjecího proudu, průběh i ekvalizaci si to řídí samo, kapacitu akumulátorů to zná a přizpůsobuje tomu proud.
Ještě dodám, že přetížitelnost pro start indukční zátěže jsem v dokumentaci našel je dokonce 5:1
Zatím tam mám jen gelovky, ale chtěl bych použít starší trakční baterie, cca 50kWh
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: hybrid na druhou
MPPT na 120 V : Float 137, Boost 145, EQ 148 V
https://www.amazon.co.uk/Mabelstar-Sola ... B01GEQCZP6
MPPT na 96 V : Boost voltage:116V (25'C),2 hours Equalization voltage:118.4V (25'C),2 hours ,controlled by voltage
Float voltage:109.6 V (25'C)
https://www.amazon.co.uk/Mabelstar-Sola ... 66&sr=8-11
https://www.amazon.co.uk/Mabelstar-Sola ... B01GEQCZP6
MPPT na 96 V : Boost voltage:116V (25'C),2 hours Equalization voltage:118.4V (25'C),2 hours ,controlled by voltage
Float voltage:109.6 V (25'C)
https://www.amazon.co.uk/Mabelstar-Sola ... 66&sr=8-11
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: čtv črc 16, 2020 8:04 pm
Re: hybrid na druhou
Ano, také jsem se díval, a nic na 120V zatím nenašel. Přemýšlel jsem i o poskládání jen 48V baterie a střídač, ale od toho mě zrazuje jednak to, že bych ho musel hodně předimenzovat (drahé, žravé), a vlastně bych znovu kupoval něco, co už náhodou mám.DanoP píše:S tym MPPT asi bude problem,...
Možnost připojit slabší úspornější střídač/měnič s vlastní malou baterkou se mi líbilo pocitově víc.
Krajní řešení je si takový nabíječ vyrobit, ale i když bych to s nějakou rozumnou účinností (>88%) zvládnul i sám, hotové řešení by se mi líbilo víc, a ušetřený čas bych uměl také využít
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: čtv črc 16, 2020 8:04 pm
Re: hybrid na druhou
To vypadá přesně jako to co budu potřebovat, díky moc.rottenkiwi píše:MPPT na 120 V Float 137, Boost 145, EQ 148 V
https://www.amazon.co.uk/Mabelstar-Sola ... B01GEQCZP6
sice mi amazon píše:
This item cannot be shipped to your selected delivery location. Please choose a different delivery location.
ale už vím co hledat. Díky.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 1613 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rva
-
-
Není hybrid jako hybrid?
od Plazivec » » v DC-AC měniče, střídače, invertory
Není hybrid jako hybrid?
- 15 Odpovědi
- 1679 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od FCC
-
-
- 2 Odpovědi
- 4294 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od StepanKral
-
- 29 Odpovědi
- 3567 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 1romeo1
-
- 0 Odpovědi
- 860 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rottenkiwi