Přestavba P106 na Li-Ion
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Přestavba P106 na Li-Ion
Ahoj kluci, pomalu a jistě po kousíčkách pokračuju se stavbou akumulátoru v panelákových podmínkách, neni to sranda, málo místa, každou chvíli brečí mrně, no nebudu to víc rozvádět
Chtěl jsem vás poprosit, čumim na to jako i****t už pěknou chvíli a přemýšlím, jestli by ty baterky nešlo nějak přeházet - prostorově asi už ne, na patro jich takto dostanu 39 a to je asi nej řešení, ale spíš jak ideálně je pootáčet terminálama tak, aby bylo co nejmíň propojek a byly co nejjednodušší. Já už fakt nevim Přikládám nástřel, jak jsem to vymyslel, je tam i jeden nevyplněnej, kdyby někoho napadlo, jak to vylepšit... moc děkuju! Jo a edit - tahle konkrétní část má bejt zapojená jako 13s3p
edit2: mám k dispozici jak měděnou pásovinu na pevný propojky, tak počítám i s těmi kabelovými v případě nutnosti..
Chtěl jsem vás poprosit, čumim na to jako i****t už pěknou chvíli a přemýšlím, jestli by ty baterky nešlo nějak přeházet - prostorově asi už ne, na patro jich takto dostanu 39 a to je asi nej řešení, ale spíš jak ideálně je pootáčet terminálama tak, aby bylo co nejmíň propojek a byly co nejjednodušší. Já už fakt nevim Přikládám nástřel, jak jsem to vymyslel, je tam i jeden nevyplněnej, kdyby někoho napadlo, jak to vylepšit... moc děkuju! Jo a edit - tahle konkrétní část má bejt zapojená jako 13s3p
edit2: mám k dispozici jak měděnou pásovinu na pevný propojky, tak počítám i s těmi kabelovými v případě nutnosti..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 870
- Registrován: stř říj 02, 2013 8:57 am
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Děkuju, kvalita je v pohodě, ale já potřebuju mít paralelně vždycky 3 články a tyto trojice pospojovat do série, už právě jen kvuli balancerům, kterých mám pro uvedený pack 13ks.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 870
- Registrován: stř říj 02, 2013 8:57 am
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Jasný na to jsem zapomněl. Ještě na to kouknu.
-
- Příspěvky: 7670
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
a nešlo by ty baterky všechny otočit tak, jak jsou ty dvě napravo? potom by to asi vyšlo na menší počet propojek.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2298
- Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
- Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Ja bych to zapojil tak jak radí Pawel. Riziko ztrát na propojkách, chyby nebo nechtěného zkratu je menší. Trojice o stejném potenciálu pak pospojoval tenčím vodičem (třeba 6mm2) protože mezi články potečou relativně malé vyrovnávací proudy.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Heleď nešlo, jsem hodně limitovanej prostorem v těch 3 boxech, co tohle autíčko má a baterek tam musim vměstnat celkem 120. Čili to vychází do největšího boxu 2x39=78, do středního 20+19=39 a do nejmenšího dám poslední 3 kousky. Zkoušel jsem různý možnosti orientace, ale takle jich tam dostanu nejvíc. Ta malůvka není úplně nejpřesnější, ale zhruba odpovídá. Pokud by přeci jen pochybnosti byly, mohu to přesně okótovat a rozměry článků též dodat.kodl69 píše:a nešlo by ty baterky všechny otočit tak, jak jsou ty dvě napravo? potom by to asi vyšlo na menší počet propojek.
Pawel ale radí vytvořit 3 sériové stringy a pak je ve finále spojit paralelně, to mě problém neřeší. Opravdu už jen kvůli balancerům to musim zapojit takto - podobně, jako to mám doma na elektrárně. Anebo jsem tě nepochopil? Jeden pokusnej spoj Cu propojka - terminál jsem udělal. Podotýkám, že bez nějakého obroušení a srovnání povrchů, bez elektrovodné vazelíny, lehce dotaženo... Spoj takto při ss zatížení 15A vykazoval přechoďák 0,1mOhm (napětí 1,5mV), bylo to sotva měřitelné.. Toho se tedy úplně nebojím, jen je samozřejmě potřeba vše pořádně podotahovat.. asi by to chtělo i lepidlo na závity pro jistotu...ota píše:Ja bych to zapojil tak jak radí Pawel. Riziko ztrát na propojkách, chyby nebo nechtěného zkratu je menší. Trojice o stejném potenciálu pak pospojoval tenčím vodičem (třeba 6mm2) protože mezi články potečou relativně malé vyrovnávací proudy.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 870
- Registrován: stř říj 02, 2013 8:57 am
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Šlo by doplnit ty rozměry.
-
- Příspěvky: 1194
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Balancer stačí jeden, a mezi články v 3P konfiguraci stačí tenký propoj, jen na balancování. Zkrátí to vysokoproudé propoje. A rozloží celkový proud pod více šroubků, jeden nedotažený hned neznamená stop...ResHacker píše:Pawel ale radí vytvořit 3 sériové stringy a pak je ve finále spojit paralelně, to mě problém neřeší. Opravdu už jen kvůli balancerům to musim zapojit takto - podobně, jako to mám doma na elektrárně. Anebo jsem tě nepochopil? Jeden pokusnej spoj Cu propojka - terminál jsem udělal. Podotýkám, že bez nějakého obroušení a srovnání povrchů, bez elektrovodné vazelíny, lehce dotaženo... Spoj takto při ss zatížení 15A vykazoval přechoďák 0,1mOhm (napětí 1,5mV), bylo to sotva měřitelné.. Toho se tedy úplně nebojím, jen je samozřejmě potřeba vše pořádně podotahovat.. asi by to chtělo i lepidlo na závity pro jistotu...ota píše:Ja bych to zapojil tak jak radí Pawel. Riziko ztrát na propojkách, chyby nebo nechtěného zkratu je menší. Trojice o stejném potenciálu pak pospojoval tenčím vodičem (třeba 6mm2) protože mezi články potečou relativně malé vyrovnávací proudy.
Ale možná neznámé další důležité info z auta a prostoru...
Celkově to má být 45S3P? Líbí se mi to více než 3P a z toho dělat 45S...
Mezi vrstvami (jestli jsem pochopil situaci v autě správně) by pak vedli vždy 3 tlusté kabely, každý 1/3 proudu, a ta 6mm2 by to v případě nedotaženého šroubu zvládla a balancer by možná řekl, kde je problém... Více bezpečné, než jeden vodič 3x větší, kratší propoje.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 1760
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
v poslednich 2 sloupcich je chyba... je tam spojeno 6 minus polu. Co takhle?
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Jasně. Jen pro jistotu doplnim, baterka má 173x45mm, dále bych rád, aby logicky počet článků v každym "patře" toho packu byl dělitelný 3 - abych nemusel "paralelizovat" články mezi patry. Z toho mi prostě zatím pořád vychází jako nejlepší uspořádání to, které jsem navrhl - má 39článků a je to zároveň max. hodnota, jaké se mi podařilo dosáhnout. Proto jsem dotaz spíš směřoval pouze na jiné možné orientování článků za účelem zjednodušení propojek, ale samozřejmě nebráním se různým jiným zajímavým návrhům. Každopádně moc děkuji za veškeré rady!Pawel píše:Šlo by doplnit ty rozměry.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 1160
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
[quote="Matess"]v poslednich 2 sloupcich je chyba... je tam spojeno 6 minus polu. Co takhle?
To vypadá dobře a díky za upozornění na chyby! Nějak už jsem byl včera asi dost unavenej... Každopádně ty 3 baterky uplně napravo se mi tam nevlezou, bylo by to šíleně narvaný a deformoval by se ten kryt a to nechci...chci spíš malou fuku, abych tam nacpal ještě nějakej polstr...
To vypadá dobře a díky za upozornění na chyby! Nějak už jsem byl včera asi dost unavenej... Každopádně ty 3 baterky uplně napravo se mi tam nevlezou, bylo by to šíleně narvaný a deformoval by se ten kryt a to nechci...chci spíš malou fuku, abych tam nacpal ještě nějakej polstr...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: pon srp 06, 2012 8:58 pm
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Ahoj... Chtěl bych se také zapojit do diskuze.
Já bych chtěl realizovat přestavbu na LifePo4 105Ah. Baterie už tu nabízí více firem. Jde mi jen o to co na to palubní nabíječka... Mam saxo zatím na NICD.. Občas nějaký článek umře a tak mě to už nebaví...Navíc už nemam ani zdroj na tyto baterie. Denně potřebujeme najet do 50km... Je možnost sdílet informace o přestavbě? Nerad bych řešil něco co už někdo řešil... Myslím že narazíš na podobné problémy s lion jako ja s LifePo4... Díky..
Já bych chtěl realizovat přestavbu na LifePo4 105Ah. Baterie už tu nabízí více firem. Jde mi jen o to co na to palubní nabíječka... Mam saxo zatím na NICD.. Občas nějaký článek umře a tak mě to už nebaví...Navíc už nemam ani zdroj na tyto baterie. Denně potřebujeme najet do 50km... Je možnost sdílet informace o přestavbě? Nerad bych řešil něco co už někdo řešil... Myslím že narazíš na podobné problémy s lion jako ja s LifePo4... Díky..
-
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Ahoj,sonyr píše:Ahoj... Chtěl bych se také zapojit do diskuze.
Já bych chtěl realizovat přestavbu na LifePo4 105Ah.
mohu se zeptat, proc chces prestavbu na LIFEPO4 a ne na Lion?
S Lion muzes dat vyssi kapacitu nebo usetrit misto i hmotnost oproti LIFEPO4.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: pon srp 06, 2012 8:58 pm
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Co jsem tak dohledával tak mi přijde Lifepo4 finančně i dostupně lépe. Nebo se pletu?Mikel píše:Ahoj,sonyr píše:Ahoj... Chtěl bych se také zapojit do diskuze.
Já bych chtěl realizovat přestavbu na LifePo4 105Ah.
mohu se zeptat, proc chces prestavbu na LIFEPO4 a ne na Lion?
S Lion muzes dat vyssi kapacitu nebo usetrit misto i hmotnost oproti LIFEPO4.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Ano, LiFePo4, ve větších kapacitách, jsou snadno k sehnání. U Liion se články větších kapacit musí pořizovat spíše z elektromobilních bouraček a výrobních zmetků.
Přesto bych pro přestavbu na EV taky volil spíš Liion. Vyjdou levněji v přepočtu na kWh a hlavně mají větší energetickou hustotu.
(V případě Lifepo4 vs Liion je jeden zajímavý fenomén - výroba Lifepo4 článků ve velkých sériích je materiálově levnější, než výroba Liion (NMC, NCA), přesto se Lifepo4 na moloobchodním trhu prodávají dráže.
Přesto bych pro přestavbu na EV taky volil spíš Liion. Vyjdou levněji v přepočtu na kWh a hlavně mají větší energetickou hustotu.
(V případě Lifepo4 vs Liion je jeden zajímavý fenomén - výroba Lifepo4 článků ve velkých sériích je materiálově levnější, než výroba Liion (NMC, NCA), přesto se Lifepo4 na moloobchodním trhu prodávají dráže.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: pon srp 06, 2012 8:58 pm
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
youda píše:Ano, LiFePo4, ve větších kapacitách, jsou snadno k sehnání. U Liion se články větších kapacit musí pořizovat spíše z elektromobilních bouraček a výrobních zmetků.
Přesto bych pro přestavbu na EV taky volil spíš Liion. Vyjdou levněji v přepočtu na kWh a hlavně mají větší energetickou hustotu.
(V případě Lifepo4 vs Liion je jeden zajímavý fenomén - výroba Lifepo4 článků ve velkých sériích je materiálově levnější, než výroba Liion (NMC, NCA), přesto se Lifepo4 na moloobchodním trhu prodávají dráže.
Takže vyzobávat lion z bouraček... No přijde mi pořád snadnější zakoupení LifePo4...
Nikde jsem velkokapacitní lionky na prodej nenašel... chápu že do menší hmotnosti a velikosti se vejde více Kwh ale pro můj účel... mi budou plně stačit 105ah lifepo4 a to bude pro mě úspora zhruba 200 kg o proti původním nicd o stejné kapacitě. Jen bych chtěl získat někoho zkušenosti s přestavbou abych neřešil už vyřešené problémy.
-
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Zde nemohu souhlasit. I nakup ve velkem ve fabrice je LIFEPO4 vyrazne drazsi nez Lion.youda píše:(V případě Lifepo4 vs Liion je jeden zajímavý fenomén - výroba Lifepo4 článků ve velkých sériích je materiálově levnější, než výroba Liion (NMC, NCA), přesto se Lifepo4 na moloobchodním trhu prodávají dráže.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 970
- Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Proc nezapojit 2P nebo 3P Lion 50Ah nove?sonyr píše:
Takže vyzobávat lion z bouraček... No přijde mi pořád snadnější zakoupení LifePo4...
Nikde jsem velkokapacitní lionky na prodej nenašel... chápu že do menší hmotnosti a velikosti se vejde více Kwh ale pro můj účel... mi budou plně stačit 105ah lifepo4 a to bude pro mě úspora zhruba 200 kg o proti původním nicd o stejné kapacitě. Jen bych chtěl získat někoho zkušenosti s přestavbou abych neřešil už vyřešené problémy.
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: pon srp 06, 2012 8:58 pm
Re: Přestavba P106 na Li-Ion
Tak netuším napětí a je nějaká představa o ceně? V Lifepo4 mi to vychází 40x 105ah... Napětí 100-146V myslím... Nevím jak je to s lion?Mikel píše:Proc nezapojit 2P nebo 3P Lion 50Ah nove?sonyr píše:
Takže vyzobávat lion z bouraček... No přijde mi pořád snadnější zakoupení LifePo4...
Nikde jsem velkokapacitní lionky na prodej nenašel... chápu že do menší hmotnosti a velikosti se vejde více Kwh ale pro můj účel... mi budou plně stačit 105ah lifepo4 a to bude pro mě úspora zhruba 200 kg o proti původním nicd o stejné kapacitě. Jen bych chtěl získat někoho zkušenosti s přestavbou abych neřešil už vyřešené problémy.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 80 Odpovědi
- 9907 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fugas
-
- 16 Odpovědi
- 5217 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pavel.Z.
-
- 28 Odpovědi
- 2074 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Quetzalcoatl
-
- 5 Odpovědi
- 1632 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JirkaK
-
- 0 Odpovědi
- 1106 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od sonyr