Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

dumi píše:
Nemyslel si spis Multiplu? :) dukato je dodavka :)
Nee o Multiplu bych nezavadil, to je husarskej kousek.
Ja myslel toto, kde slo o to, ze to bylo auto jakoby na aute, skrz hodne predsazenej naraznik.
https://images.app.goo.gl/7biALCo7JEmaZVKR7
A jeho miniverze:
https://images.app.goo.gl/e1DRVwTrRAvEcjS96
Prej to je kvuli pohlceni velke kinetické energii pri narazu. Prodejce tvrdil, ze to pohlti jakykoli naraz do rychlosti 50km/h. "BLBOST". :yes:
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne sob pro 07, 2019 9:31 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

vlkazajac píše:
A ešte si všimni závislosť veľkosti modelu s vekom. VW Golf od jednotky cez vajíčko až po dnešnú verziu je stále väčší, kombíky Berlingo, Partner,....Multipla, atď. tak isto. Technicky len limitne rastúca úroveň, tak čo Ti môžu poskytnúť, aby ťa motivovali kúpiť si ho ? No predovšetkým ten priestor, väčšie rozmery. Ale s Cx sa už moc robiť nedá, lebo predlžovať nechceme z praktických dôvodov. Je to na limitoch. Takže v súčine vyjde čelná plocha a Cx dnes asi aj horšie, ako na počiatku modelu.
Čo zaujme, to sa predáva. Tiež je módne spojenie " agresívny vzhľad ".

No právom sa výrobcovia elektromobilov správajú umiernene, čo sa týka rozmerov a hmotnosti. Tankuje sa častejšie ako do benziňáka ((
Trh je pokřivenej. Jak jsi říkal "ženy vybírají" KRÁSU.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

Trochu budoucnosti elektromobilů a převodovek.
https://www.autoforum.cz/technika/techn ... yt-nemelo/
Je jasné, že pokud nebudou převodovky, tak ideálního využití krouťáku a ještě větší efektivity nedosáhneme.
Ale zajímavé je, že tohle řešení u CNC funguje více jako 20 let.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od brumlaj »

ehm, poměřování si pindíků v situaci kdy porše nic nevyrábí, u zkušebních vozů má tristní spotřebu ..... Zhodnotil bych to asi tak, že zpráva jde mimo mou rozlišovací schopnost. Cokoli nad 35kW stálých mi není k užitku. Trhání asfaltu za astronomický peníz mne taky nebere a čím bude vůz jednodušší (včetně servisovatelnosti) tím lépe. Takže obsah odkazu NOPARasita opravdu beru v duchu tohoto vlákna jako kolosální omyl v elektromobilitě ;-) neboť cucákům s nulovými znalostmi a přebujelým egem může podstrčit pod řiť potencionální zbraň hromadného ničení na kterou doplatí fůra nevinných.

Edit: ale i tak NOPARasitovi díky. Vědět že takové zbraně existují, počítat s nimi (jakož i počítat s možnými (mo)mentálními schopnostmi jejich osádek) může být ona tenká hranice mezi životem a smrtí.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od vlkazajac »

Pre akceleráciu týchto strojkov je pri ich rovnakej hmotnosti a prebytku výkonu podstatné, ako zvládajú pneumatiky adhéziu. Najlepšie hodnoty koeficientu trenia pneumatiky sú niekde okolo 15 % sklzu. Potom je podstatná úloha konštruktéra dostať auto v priebehu akcelerácie práve do tohto režimu po tak dlhú dobu, ako to len ide. Preto napríklad ani fixný pomer krútiaceho momentu vpredu/vzadu nebude pravda, ináč konštruktér chybil. To, čo S stráca na užších pneu vzadu oproti súperovi, získa naspäť ich väčším priemerom.

Všetci ostatní ale nechcú závodiť, usilujú pri elektromobile skôr o dlhý dojazd a tam nám treba úzke pneu a väčšie priemery. Takže realita nenúti najširšiu obec zaoberať sa nejakými 15 %-ami....
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

brumlaj píše:
ehm, poměřování si pindíků v situaci kdy porše nic nevyrábí, u zkušebních vozů má tristní spotřebu ..... Zhodnotil bych to asi tak, že zpráva jde mimo mou rozlišovací schopnost. Cokoli nad 35kW stálých mi není k užitku. Trhání asfaltu za astronomický peníz mne taky nebere a čím bude vůz jednodušší (včetně servisovatelnosti) tím lépe. Takže obsah odkazu NOPARasita opravdu beru v duchu tohoto vlákna jako kolosální omyl v elektromobilitě ;-) neboť cucákům s nulovými znalostmi a přebujelým egem může podstrčit pod řiť potencionální zbraň hromadného ničení na kterou doplatí fůra nevinných.

Edit: ale i tak NOPARasitovi díky. Vědět že takové zbraně existují, počítat s nimi (jakož i počítat s možnými (mo)mentálními schopnostmi jejich osádek) může být ona tenká hranice mezi životem a smrtí.
Jenze ten vyvoj povozu, vzdy zaplati a vyzkousi ty predrazene stroje, ktere jsou resp. k nicemu, jenze u Tesly modelu S, je problem akorat ta cena. Jinak prevodovka bude dalsi krok. Protoze motat elektromotor na 10.000ot./min. uz pro elektromotor na kroutak neni.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od rottenkiwi »

Mna to na škole neučili, čo sú Nm a čo HP, tak by mi mohol niekto vysvetliť,
čo je lepšie:

1. auto --- 200 N.m a 500 HP - 1500 až 5000 min-1 + prevod
2. auto --- 500 N.m a 200 HP. - 1 až 10000 min-1 + 1:1
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od volente »

1. Protože výkon zůstává stejný a kroutící moment si násobíš převody.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od rottenkiwi »

Dik. Aha, takže keď to od výroby sprevodujú "na krátko", tak 100-ku urobím za 6 sec.
a keď nadlho, tak na 130 sa dostanem tak za 1.5 minúty. :)
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od brumlaj »

lepší je méně součástek které se Ti potydlydátujou. A kór ještě mechanické. Stejně s tím jezdíš 50 ve městě a na křižovatkách necháváš za sebou všechny fosily bo netřeba řadit. Nic víc netřeba, pokud tedy nepotřebuješ machrovat před blondýnama.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2417
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od volente »

Samozřejmě že normální elektromobil nepotřebuje převodovku díky tomu, že kroutící moment elektromotoru je konstantní a není závislý na otáčkách. Ale když chceš supersport s oslnivými výkony tak už se třeba hodí, jak vidno u Porsche.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od brumlaj »

Ano, takže nadnesený problém je pouze kolosální zdraví a život ohrožující omyl. Stejně jako ostatní výkony oslňující pouze blondýny. Škoda, že se k němu schyluje i u elektromobilů, které se takovémuto omylu mohly vyhnout. Nebýt porše které má tak malého pindíka co se výroby týká že jej s ostatními porovnává z nesmyslného úhlu pohledu aby aspoň lobotomovaní projevili zájem.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
chatař
Příspěvky: 861
Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od chatař »

Elektromobil bych nechtěl, ani kdyby mi ho někdo chtěl darovat. Nepochopím hnutí mysli lidí, který za něj ještě nemálo platí.
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

Jenze nejde u tohohle Porsche o pindika, ale vyvoj.
Zrovna u me bych nehledal nadrzovani v podobe koncernu Šhitwagenu.
Ale po strance techniky je to cesta. Mimochodem i diferencial je prevodovka, a staci se podivat, ze elektromotor v elektroaute jiz je zprevodovan. Takze o 2kolecka navic nehraje roli. Nikdo se nebavi o dnesnich hruzach 10 a vice prevodovych stupnu a nespocet spojek.
Trochu nastrel.
https://www.autoforum.cz/technika/vykon ... edevsim/?4
Ps.: Jak jsem rikal, pro vyuziti kroutaku elektromotoru u nas u cnc deli otacky elektromotoru na 1/4. Takze motor toci cca 2500ot. a vreteno ma 10.000. V pripade primeho nahonu holt na vetsich hrubovacich nastrojich nedocilim takoveho zaberu. To je trochu z praxe.
Osobne pro bezpecnou jizdu mam radsi vykonnejsi vozy, jak nebezpecne predjizdeni s poddimenzovanyma napr.HTP motorama a tak bych to videl i u elektra, ze s 20-30kW motorem to bude jako Foobii v socialpaketu.
KubisKV
Příspěvky: 515
Registrován: pon zář 04, 2017 1:06 pm
Bydliště: Chebsko

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od KubisKV »

chatař píše:
Elektromobil bych nechtěl, ani kdyby mi ho někdo chtěl darovat. Nepochopím hnutí mysli lidí, který za něj ještě nemálo platí.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od dracekvo »

Ohledně motoru. Ion má asi 1100 kg bez posádky (nevím přesně, kdo chce přesné číslo si dohledá) Motor dá ve špičce 49kW a 180nM a předjíždět se s tím dá. Jinak 30min výkon má psaný 35kW. To by na předjíždění moc nebylo, ale těch 49kW to docela s autem hejbe.
Takže elektromotor 70 až 100kW musí plně dostačovat i na velice hbité předjíždění i s vozem okolo 1500kg. Ono se to pocitově chová jako o dost silnější spalovák, protože tam po sešlápnutí plynu není žádná prodleva, nemusí se během předjíždění řadit a hlavně kroutící moment je dostupný téměř v celé škále otáček.
Chováním bych to připsal k TDI které nemá turbodíru.
chatař píše:
Elektromobil bych nechtěl, ani kdyby mi ho někdo chtěl darovat. Nepochopím hnutí mysli lidí, který za něj ještě nemálo platí.
V roce 2019 ušetřeno cca 25 tis za rozdíl v palivu proti konvenčnímu autu. Takže proč bych ho nechtěl. Auto stálo 200 tis. Za 4 roky je zaplacený.
Osobně už jiné auto nechci. Jen čekám až bude něco použitelného za normální cenu. Auto s dojezdem 100 jako mám teď bohužel nemůže zastat hlavní auto v rodině, ale přesto s ním jsem schopen bez nějakého omezování najezdit přes 1000 km měsíčně. Až bude něco s dojezdem 300km a cenou pod 500 tis, půjdu do toho.
Jo a servis od doby co mám elektro. 400kč za seřízení sbíhavosti, jinak nic. Na stk poloviční poplatek, ručení asi 1200 kč.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne sob led 04, 2020 6:46 pm, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

chatař píše:
Elektromobil bych nechtěl, ani kdyby mi ho někdo chtěl darovat. Nepochopím hnutí mysli lidí, který za něj ještě nemálo platí.
Sak motorova kola take nikdo nechtel.
Kdyz byly se spalovakem, tak bylo par nadsencu, s olovem trochu rozsirenejsi a s prichodem li-ion 18650 je to extra buum.
To ze nekdo odsuzuje elektromobil je taky dosti o financnim pomeru pri koupi vozu. Kdyz bude srovnatelny vuz se spalovakem a elektro o 20% drazsi i kdyz s realnym dojezdem cca. 250km a na rychlonabijecce cca. 20min na 150km uz to bude dle me priatelnejsi. Ale zatim to neni v zajmu politicke a ropne loby. Az se nachysta infrastruktura a skubani uzivatelu na danich tak to pofrci a emisni srandy se budou zprisnovat jak je libo.
Bude to stejne, mozna drazsi a sledovatelnejsi.
Kazdopadne jedna obrovska nevyhoda je, ze kdyz se s elektromobilem nejezdi tak i tak spotrebovava energii, a tohle uz vubec nikdo neprezentuje.
Ale tem u FV s bateriemi je to jasne :yes: .
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne sob led 04, 2020 7:36 pm, celkem upraveno 1 x.
chatař
Příspěvky: 861
Registrován: stř bře 20, 2019 4:05 pm

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od chatař »

dracekvo píše:
Ohledně motoru. Ion má asi 1100 kg bez posádky (nevím přesně, kdo chce přesné číslo si dohledá) Motor dá ve špičce 49kW a 180nM a předjíždět se s tím dá. Jinak 30min výkon má psaný 35kW. To by na předjíždění moc nebylo, ale těch 49kW to docela s autem hejbe.
Takže elektromotor 70 až 100kW musí plně dostačovat i na velice hbité předjíždění i s vozem okolo 1500kg. Ono se to pocitově chová jako o dost silnější spalovák, protože tam po sešlápnutí plynu není žádná prodleva, nemusí se během předjíždění řadit a hlavně kroutící moment je dostupný téměř v celé škále otáček.
Chováním bych to připsal k TDI které nemá turbodíru.
To je všechno moc hezké, ale dobíjecích stanic nebude nikdy tolik, jako tankovacích stanic, a dobíjení nebude nikdy trvat stejně dlouho, jako tankování. A životnost akumulátorů nebude nikdy stejná, jako životnost spalovacího motoru. A cena nových bateriíí bude vždy větší, než cena nového spalovacího motoru. Navíc hašení elektrovozu je prakticky nemožné. Ideání je potopit do vany s vodou a nechat dohořet tam. Elektromobil = buď kolosální omyl, anebo hanebný podvod, jak už stojí v nadpisu vlákna.
11S (8 REC 295Wp POLY + 3 Canadian Solar 300Wp) Axpert VM II 24V/3000W, 2P Canadian Solar + MPPT Victron Smart Solar 100/20 + Carspa 24/230, 600W Pure sine + 4x Varta 6V/232Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

To dracekovo:
Na vzor se da vzit Kona.150kW motor a 64kWh baterie. Klidne i jak pises 120kW motor by stacilo :yes: .
Vahou to je tusim kolem 1600kg/40kWh a 1800kg/64kWh.
Pro cechacky samozrejme lepsi kombik, velikosti stare opel Omega :yes:
Ja ten Ion neodsuzuju, vsem co ho maji fandim, ale taky jsem jeden z tech, co chteji pokrok a trochu pohodli. Ten Ion se mi zda pro ty co chteji elektro za kazdou cenu, ale chapu i navratnost, ale ja bych ho nemohl dat ani zene :roll: .
Tem co ho maji musim smeknout klobouk, ze to daji :yes:
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

chatař píše:
dracekvo píše:
Ohledně motoru. Ion má asi 1100 kg bez posádky (nevím přesně, kdo chce přesné číslo si dohledá) Motor dá ve špičce 49kW a 180nM a předjíždět se s tím dá. Jinak 30min výkon má psaný 35kW. To by na předjíždění moc nebylo, ale těch 49kW to docela s autem hejbe.
Takže elektromotor 70 až 100kW musí plně dostačovat i na velice hbité předjíždění i s vozem okolo 1500kg. Ono se to pocitově chová jako o dost silnější spalovák, protože tam po sešlápnutí plynu není žádná prodleva, nemusí se během předjíždění řadit a hlavně kroutící moment je dostupný téměř v celé škále otáček.
Chováním bych to připsal k TDI které nemá turbodíru.
To je všechno moc hezké, ale dobíjecích stanic nebude nikdy tolik, jako tankovacích stanic, a dobíjení nebude nikdy trvat stejně dlouho, jako tankování. A životnost akumulátorů nebude nikdy stejná, jako životnost spalovacího motoru. A cena nových bateriíí bude vždy větší, než cena nového spalovacího motoru. Navíc hašení elektrovozu je prakticky nemožné. Ideání je potopit do vany s vodou a nechat dohořet tam. Elektromobil = buď kolosální omyl, anebo hanebný podvod, jak už stojí v nadpisu vlákna.
Emisnima limitama te tam taky donuti nebo budes chodit pesky :shock:
I ja s tim nesouhlasim, ale studovani v EU chteji zmenu, tak budeme panackovat jak si usmysli.
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne sob led 04, 2020 7:19 pm, celkem upraveno 1 x.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek