Výběr baterie.
Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
-
- Příspěvky: 315
- Registrován: stř led 15, 2014 11:48 am
- Bydliště: Dolní Podluží
Výběr baterie.
Jelikož příští rok už budu koukat po baterii,tak zatím mě cenově nejlépe vychází .Lifepo 4 z eskutru.Chci kapacitu
10000 AH.(50 kWh). Tedy 16 článků 530 tisíc Kč.Ačkoliv se furt mluví o nových technologiích a ceně kolem 100 Usd za kWh.Nevím tedy kde a kdy.
10000 AH.(50 kWh). Tedy 16 článků 530 tisíc Kč.Ačkoliv se furt mluví o nových technologiích a ceně kolem 100 Usd za kWh.Nevím tedy kde a kdy.
SOLINTEG MHT-50K-100, východ střecha 14,5Kwp,jižní stěna 6,3 Kwp,západ střecha 15,5Kwp, chalupa Majda 7,6 Kwp. Baterie 6x Soluna HV PACK 10K ,optimizéry Tigo.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Výběr baterie.
10 000Ah? To je pul MWh
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 3325
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr baterie.
No ja ti nevim jestli je to cenove nejlepsi volba. 1036Ah = 14 kostek pylonu = 524860,- a je to vcetne balancovani a bms.
Divam se ze mas studer system tak k tomu uz jen xcom can a je to...
Mozna by pri takovym odberu prislo i na nejakou slevicku to uz tezko rict.
Divam se ze mas studer system tak k tomu uz jen xcom can a je to...
Mozna by pri takovym odberu prislo i na nejakou slevicku to uz tezko rict.
-
- Příspěvky: 569
- Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm
Re: Výběr baterie.
Rozumejsi mi prijde pouzit pro takovou kapacitu aku z elektromobilu. Napr. Tesla s od 75kwh do 100kwh. Cenove to vyjde o dost lepe.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Výběr baterie.
ještě by musel řešit nevyhovující napětí a doresovat bms to už možná ty 18650 znovu přeskládat do potřebných napětíPan Taum píše:Rozumejsi mi prijde pouzit pro takovou kapacitu aku z elektromobilu. Napr. Tesla s od 75kwh do 100kwh. Cenove to vyjde o dost lepe.
Naposledy upravil(a) diablo007 dne úte lis 12, 2019 4:51 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Výběr baterie.
Já nakupuju jednu kostku 3.6kWh za 28 370 Kč + DPH = cca 34 400 Kč.
Za 14 kostek by to tedy bylo 397 180 Kč + DPH = cca 480 600 Kč.
Pokud si to někdo dokáže dát do nákladů, tak tím líp.
Nicméně, z hlediska poměru cena za kWh bych řekl, že nejlépe jsou na tom pořád samotné články 18650 - tam je cena za využitelnou kWh snad poloviční oproti všem jiným akumulátorům. Samozřejmě, pokud je člověk ochoten se s tím piplat.
Já osobně bych už si nové Winstony nekupoval, ale 480tis vs 530tis není zas až takový mega-rozdíl, obzvláště pokud už někdo má hotovou BMS, zvládnutý monitoring, připravené umístění atd.
Takže v tomto úplně chápu Dreamboxe a na jeho místě bych asi také preferoval to, co již mám vyzkoušené a zvládnuté.
PS: Na těch 100USD za kWh se taky těším, snad se toho dožijou aspoň moje vnoučata.
Za 14 kostek by to tedy bylo 397 180 Kč + DPH = cca 480 600 Kč.
Pokud si to někdo dokáže dát do nákladů, tak tím líp.
Nicméně, z hlediska poměru cena za kWh bych řekl, že nejlépe jsou na tom pořád samotné články 18650 - tam je cena za využitelnou kWh snad poloviční oproti všem jiným akumulátorům. Samozřejmě, pokud je člověk ochoten se s tím piplat.
Já osobně bych už si nové Winstony nekupoval, ale 480tis vs 530tis není zas až takový mega-rozdíl, obzvláště pokud už někdo má hotovou BMS, zvládnutý monitoring, připravené umístění atd.
Takže v tomto úplně chápu Dreamboxe a na jeho místě bych asi také preferoval to, co již mám vyzkoušené a zvládnuté.
PS: Na těch 100USD za kWh se taky těším, snad se toho dožijou aspoň moje vnoučata.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 315
- Registrován: stř led 15, 2014 11:48 am
- Bydliště: Dolní Podluží
Re: Výběr baterie.
Jedna nula navícyouda píše:10 000Ah? To je pul MWh
SOLINTEG MHT-50K-100, východ střecha 14,5Kwp,jižní stěna 6,3 Kwp,západ střecha 15,5Kwp, chalupa Majda 7,6 Kwp. Baterie 6x Soluna HV PACK 10K ,optimizéry Tigo.
-
- Příspěvky: 3419
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Výběr baterie.
Dreambox>kolik roků mají najeto ty co máš a jaký pokles kapacity mají,největší proudy?Chápu jistotu s life,ale ta cena je vražedná,já to ochoten akceptovat nikdy nebudu.RADĚJI VEMU TOHLE : https://allegro.pl/oferta/bateria-akumu ... 8585421504 a zajistím jejich umístění tak,ať to vyhoří do ztracena bez domu.Najeto 14tkm/2018,jen rozeberu a složím na své napětí,žadné jiné kokotiny kolem toho,jako u jiných aut.Tesla 3 už ani rozebrat nejde bez destrukce,BMW je slepené taky drsně a navíc vrtání pólů,Renault má takové protilehlé póly placek navzájem spájených.
Jen to chce konečně přesný ekonomický výpočet,oproti life,jelikoš se zase tak dlouho nepoužívají pro naše účely,kór v takové kapacitě a malých proudech.Každopádně je 150 000Kč za 40kWh a jízda k Waršavě skousnutelná+ jedna ještě menší 24kWh za polovinu(60kWh za 230 000Kč s trochou práce).Spojování je jednoduché: https://www.youtube.com/watch?v=FJ3j0S7HFsk .Na kole mám 6 000km s dvěma baterkama a vysokými proudy(po cestě nejezdím) a po dvou sezónách mají 92% a 97%,nevedu si pořadník použití,jedna je tam prostě častěji.Statistiky z Tesly jsem sledoval,ale úplně si neuvědomuji využívání baterky v nich(rezerva,proudy do ní atd).Doma mám 200Ah life z roku 2007,co zažily nikdo netuší,ale ke mě došly po osmi letech 180-195Ah a po čtyřech letech spíše nonstop provozu v FVE s krátkodobou maximálkou na měnič 130A na nich pozoruji 8% pokles.A to na těch slabších (5ks z 34),ty silnější tolik neklesly.Tento týden asi už bude tma,tak konečně změřím li-ionky co mám souběžně s life,ale taky byly použité a dost staré při uvedení do provozu,nicméně vím co z nich šlo vzít,tak uvidím.
Jen to chce konečně přesný ekonomický výpočet,oproti life,jelikoš se zase tak dlouho nepoužívají pro naše účely,kór v takové kapacitě a malých proudech.Každopádně je 150 000Kč za 40kWh a jízda k Waršavě skousnutelná+ jedna ještě menší 24kWh za polovinu(60kWh za 230 000Kč s trochou práce).Spojování je jednoduché: https://www.youtube.com/watch?v=FJ3j0S7HFsk .Na kole mám 6 000km s dvěma baterkama a vysokými proudy(po cestě nejezdím) a po dvou sezónách mají 92% a 97%,nevedu si pořadník použití,jedna je tam prostě častěji.Statistiky z Tesly jsem sledoval,ale úplně si neuvědomuji využívání baterky v nich(rezerva,proudy do ní atd).Doma mám 200Ah life z roku 2007,co zažily nikdo netuší,ale ke mě došly po osmi letech 180-195Ah a po čtyřech letech spíše nonstop provozu v FVE s krátkodobou maximálkou na měnič 130A na nich pozoruji 8% pokles.A to na těch slabších (5ks z 34),ty silnější tolik neklesly.Tento týden asi už bude tma,tak konečně změřím li-ionky co mám souběžně s life,ale taky byly použité a dost staré při uvedení do provozu,nicméně vím co z nich šlo vzít,tak uvidím.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 3325
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr baterie.
ja se posledni dobou divam po tech co jde kde sehnat. Nasel jsem v jinem vlakne odkaz co daval kodl69 na polskej kseft s ebikama a tam maji 18650 rozebirany z akupaku za doborou cenu. Je to dost prace ale ta cena za kwh je dost lakava.
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: Výběr baterie.
tie baterie z leafu vychadzaju na 150e/kwh, to sa ani neoplati hrat s 18650, taka otazka neda sa pouzit cely blok tusim je tam napetie 400V....nieje menic ktory by to akceptoval ? jeden cech co testuje elektromibili Electrodad vravel ze doma maju FV na napetie 400V. to by sa ozaj oplatilo nahodit tu baterku niekam von do boxu pre pripad poziaru a vybavene
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Výběr baterie.
Napětí 400V na stringu panelů. Napětí 400V na baterkách nevím že by někdo používal. I tak je s tím spojeno mnoho problémů které se týkají třeba velkých FVE, jako hlídače izolačního stavu, FI na DC, nutnost pravidelné revize a pod..
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: Výběr baterie.
tak pridu na radu zlate ceske a slovenske rucicky ktore to rozoberu a zlozia podla seba
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 3325
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr baterie.
A to je prave to co se me zda skoro az divny. Proc jsou dle popisu mnohdy kompletni a velmi zanovni baterky do eut tak levny.matobabetak píše:tie baterie z leafu vychadzaju na 150e/kwh, to sa ani neoplati hrat s 18650...
Kde to ma ten hacek?
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Výběr baterie.
Ale jistě, měnič na HV AKU je zcela běžná věc.matobabetak píše:... taka otazka neda sa pouzit cely blok tusim je tam napetie 400V....nieje menic ktory by to akceptoval ? ...
Většina moderních 3f hybridů HV AKU přímo vyžaduje, neboť takový systém má větší efektivitu a menší ztráty při konverzích. To jen my bastlíři stále preferujeme 48V, protože je to levnější na samodomo stavbu a taky je to o dost bezpečnější, když se v tom člověk furt šťourá.
Z konkrétních měničů podporují HV AKU některé typy GoodWe, Fronius, SolaX atd. Potíž je ale v tom, že HV AKU musí vždy mít BMS s komunikací CAN nebo RS485, neboť nabíjecí proces se zde neřídí dle celkového napětí baterie, ale právě podle informací z BMS. To proto, že tyhle AKU se škálují sériovým spojováním modulů a měniče tak musí umět pracovat v rozsahu cca 150-800V na straně baterie. Při těchto hodnotách se už prostě nedá nabíjecí proces řídit jen pomocí sledování celkového proudu a napětí, ale nastává potřeba řídit jej podle stavu jednotlivých článků.
Zkrátka, vysoké napětí není problém, ale člověk by k tomu musel ještě přidělat nějakou kompatibilní BMS. Amíci už to dělají celkem běžně. Vydlabou tovární BMS z auta a nacpou tam OrionBMS. Ta umí jak vysoké napětí, tak i CAN komunikaci.
https://www.orionbms.com/
Jinak ElectroDad používá HV AKU Pylontech H48050, 3f hybridní měnič SolaX a skutečně tak má 400V baterku. Až bude přidávat kapacitu baterky, připojí sériově další modul H48050 a napětí baterie se mu zvedne na 448V.
Naposledy upravil(a) youda dne úte lis 12, 2019 10:25 pm, celkem upraveno 1 x.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 534
- Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Re: Výběr baterie.
https://www.youtube.com/watch?v=0dBjPwJ_Qaw
tu to chlapik pekne rozobral, jeden modul tj. plechova krabica s vyvodami ma v sebe 2 clanky.
hacik bude v tom ze v sucasnosti automechanici asi nemaju znalosti ani vybavenie menit akumulator alebo clanky v aute tak ked je buracka sa to odpise cez poistku a zvysok rozpreda
teraz ste mi dali chrobaka do hlavy len kdo sa obetuje ako prvy, kupi to rozoberie a zisti ci usetrime alebo prerobime
tu to chlapik pekne rozobral, jeden modul tj. plechova krabica s vyvodami ma v sebe 2 clanky.
hacik bude v tom ze v sucasnosti automechanici asi nemaju znalosti ani vybavenie menit akumulator alebo clanky v aute tak ked je buracka sa to odpise cez poistku a zvysok rozpreda
teraz ste mi dali chrobaka do hlavy len kdo sa obetuje ako prvy, kupi to rozoberie a zisti ci usetrime alebo prerobime
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Výběr baterie.
Kdo by měnil baterku na rok starém autě když je na baterky fabricka záruka 8 let nikdo takže ty baterky jsou do aut k ničemu většinou se to koupí do fve a proto to.ma.hodnotu jakou to má až přijde někdo s měničem který bude mít konektor na baterku leafu tak v ten moment jako zařízení zapoj konektor a funguješ t baterky získají na atraktivitě
-
- Příspěvky: 2417
- Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
- Bydliště: Brno - venkov
Re: Výběr baterie.
Ale však už tu byly na prodej tyto články https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=64&t=4167
to není žádná novinka, že by to nikdo nezkusil rozebrat.
to není žádná novinka, že by to nikdo nezkusil rozebrat.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
-
- Příspěvky: 3325
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Výběr baterie.
No jak nad tim tak premyslim tak se me zda ze tyto liion at z eut nebo 18650 za dobrou cenu je cesta jak se dostat ke kwh za velmi snesitelnou cenu.
Koupit bych jen batrium BMS a uz by to i komunikovalo s victronem. Nemel by byt ani problem kombinovat velky a maly clanky paralelne. Vyborna skalovatelnost. Jen si vytvorit dobou koncepci jak to delat mechanicky
Koupit bych jen batrium BMS a uz by to i komunikovalo s victronem. Nemel by byt ani problem kombinovat velky a maly clanky paralelne. Vyborna skalovatelnost. Jen si vytvorit dobou koncepci jak to delat mechanicky
-
- Příspěvky: 315
- Registrován: stř led 15, 2014 11:48 am
- Bydliště: Dolní Podluží
Re: Výběr baterie.
Tak už jen ta baterka.Dnes jsem připojil střídače.
SOLINTEG MHT-50K-100, východ střecha 14,5Kwp,jižní stěna 6,3 Kwp,západ střecha 15,5Kwp, chalupa Majda 7,6 Kwp. Baterie 6x Soluna HV PACK 10K ,optimizéry Tigo.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
FVE výběr měniče, baterie, přepínače sítí atd...
od Term » » v Plánované elektrárny
FVE výběr měniče, baterie, přepínače sítí atd...
- 12 Odpovědi
- 1834 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Diablo1st
-
-
-
Možný ukazatel pro výběr Pb baterie. (kromě počtu cyklů)
od chatař » » v Pb
Možný ukazatel pro výběr Pb baterie. (kromě počtu cyklů)
- 95 Odpovědi
- 7161 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pepin
-
-
- 14 Odpovědi
- 890 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Bobo84
-
- 16 Odpovědi
- 781 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Antrac1t
-
- 24 Odpovědi
- 4318 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od miroc