Youdova ostrovní laboratoř
Popis a ukázky samostatných ostrovních elektráren nepřipojených do rozvodné sítě s akumulací energie.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Ahoj Tomasi,tomas píše:Ahoj youda, prosím tě, je ta nabíječka OpenEVSE vhodná pro veřejnou instalaci? Komunikuje přes wifi a výkon se dá ovládat nějaký regulátorem v každé fázi zvlášť nebo společně? Zvažuji také její instalaci u jednoho zákazníka, ale tvrdí mi že pokud je to veřejná a platí se dle potřeby energie tak je nutné mít licenci na prodej elektřiny, když se platí paušálem tak licence není potřeba.
je to AC Wallbox, nikoliv skutečná DC nabíječka. Nabíjí tedy jen pomalu a to 1f nebo 3f.
Nabíjecí AC proud lze zvolit 6A - 80A, nicméně v reálu to většina lidí bude mít omezeno na 3x32A a to ze dvou důvodů:
- 1) Málokdo má v baráku silnější hlavní jistič. Větší proud by tedy dával smysl jen při napájení z vlastní silné FVE.
2) Většina elektromobilů má palubní nabíječky s výkonem okolo 7-11kW. Ikdyž bys povolil 3x80A, tak nabití 100kWh baterie elektromobilu ze 30% do 80% by stejně trvalo cca 6h.
Řízení nabíjecího výkonu ve skutečnosti neprovádí žádný výkonový prvek ve wallboxu. Wallbox pouze generuje pilotní PWM signál a podle jeho střídy si palubní nabíječka elektromobilu řídí svůj nabíjecí výkon. Řízení výkonu tedy probíhá na všech fázích současně a podle toho jakou má elektromobil palubní nabíječku si tahá buď jednu, dvě nebo tři fáze. Samozřejmě, pokud máš 1f wallbox, tak i 3f palubní nabíječka si tahá jen tu jednu fázi.
Detailně je to řízení výkonu popsáno je to ve standardu EVSE J1772:
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772#Signaling Pokračování příště...
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
...pokračování:
Wallbox co mám já se dá koupit buď jako OpenEVSE, nebo ta samá střeva v trošku odlišné krabici jako EmonEVSE. Více viz Google. Obě verze mohou být jak 1f tak 3f. V EU asi dává smysl vzít spíše EmonEVSE, neboť ten chodí z UK, nemusí tedy přes celnici. Já vzal OpenEVSE, ten jde z USA.
Provedení OpenEVSE, tethered: Provedení EmonEVSE, non-tethered: Co se týče veřejného provozu:
1)
Omezit maximální proud lze. Buď staticky, nebo dynamicky. V případě dynamického omezení si OpenEVSE wallbox sám tahá údaje o přebytcích z EmonCMS, MQTT nebo OhmConnect. Údaje o přebytcích mohou pocházet z FVE, ale stejně tak se dá například do EmonCMS cpát zbytková kapacita hlavního jističe a wallbox si pak vždy vezme jen takový výkon, aby nabíjel co nejrychleji, ale zároveň nepřetížil přípojku k ČEZu (kterou bude snímat třeba EmonPI pomocí CT).
Další možností dynamického řízení výkonu je API, které funguje i přes wifi:
https://libraries.io/github/OpenEVSE/ESP8266_WiFi_v2.x
2)
Nevýhoda pro veřejný provoz je, že přímo na wallboxu je jedno ovládací tlačítko, kterým se lze dostat do menu a změnit parametry, včetně nabíjecího proudu. Pro funkci wallboxu není tlačítko potřeba, tak by šlo jej buď odpojit, nebo k němu předřadit vypínač na klíček.
3)
Krabice OpenEVSE je vlhkotěsná, po obvodu je silikonové těsnění, takže na ni může klidně i pršet. Stále je to ale plast, byť docela silný. Pro veřejné použití by se asi více hodil nerez.
4)
Pro veřejné použití na exponovaném místě bude určitě lepší verze se zásuvkou Mennekes Type 2 (non-tethered), než s kabelem (tethered). To proto, že kabel láká ke hrátkám a dá se uřezat. Zásuvka tolik nebije do očí.
5)
Wallbox se umí připojit k Wifi a to včetně zaheslované. Pak poskytuje nejen API, ale také webové rozhraní ke konfiguraci, viz screenshoty níže. I zde je přístup na heslo.
Veřejné použití si tedy představit dokážu, včetně možnosti řízení výkonu dle přebytků FVE nebo dle zbytkového příkonu hlavního jističe. Na exponované místo by však možná přecejen bylo vhodnější použít jiný Wallbox, vyloženě v nerezovém antivandal provedení.
https://www.openevse.com/
https://guide.openenergymonitor.org/int ... -charging/
Wallbox co mám já se dá koupit buď jako OpenEVSE, nebo ta samá střeva v trošku odlišné krabici jako EmonEVSE. Více viz Google. Obě verze mohou být jak 1f tak 3f. V EU asi dává smysl vzít spíše EmonEVSE, neboť ten chodí z UK, nemusí tedy přes celnici. Já vzal OpenEVSE, ten jde z USA.
Provedení OpenEVSE, tethered: Provedení EmonEVSE, non-tethered: Co se týče veřejného provozu:
1)
Omezit maximální proud lze. Buď staticky, nebo dynamicky. V případě dynamického omezení si OpenEVSE wallbox sám tahá údaje o přebytcích z EmonCMS, MQTT nebo OhmConnect. Údaje o přebytcích mohou pocházet z FVE, ale stejně tak se dá například do EmonCMS cpát zbytková kapacita hlavního jističe a wallbox si pak vždy vezme jen takový výkon, aby nabíjel co nejrychleji, ale zároveň nepřetížil přípojku k ČEZu (kterou bude snímat třeba EmonPI pomocí CT).
Další možností dynamického řízení výkonu je API, které funguje i přes wifi:
Kód: Vybrat vše
RAPI over HTTP
RAPI (rapid API) commands can also be issued directly via a single HTTP request.
Assuming 192.168.0.108 is the local IP address of the OpenEVSE ESP.
Eg.the RAPI command to set charging rate to 13A:
http://192.168.0.108/r?rapi=%24SC+13
To sleep (pause a charge) issue RAPI command $FS
http://192.168.0.108/r?rapi=%24FS
To enable (start / resume a charge) issue RAPI command $FE
http://192.168.0.108/r?rapi=%24FE
2)
Nevýhoda pro veřejný provoz je, že přímo na wallboxu je jedno ovládací tlačítko, kterým se lze dostat do menu a změnit parametry, včetně nabíjecího proudu. Pro funkci wallboxu není tlačítko potřeba, tak by šlo jej buď odpojit, nebo k němu předřadit vypínač na klíček.
3)
Krabice OpenEVSE je vlhkotěsná, po obvodu je silikonové těsnění, takže na ni může klidně i pršet. Stále je to ale plast, byť docela silný. Pro veřejné použití by se asi více hodil nerez.
4)
Pro veřejné použití na exponovaném místě bude určitě lepší verze se zásuvkou Mennekes Type 2 (non-tethered), než s kabelem (tethered). To proto, že kabel láká ke hrátkám a dá se uřezat. Zásuvka tolik nebije do očí.
5)
Wallbox se umí připojit k Wifi a to včetně zaheslované. Pak poskytuje nejen API, ale také webové rozhraní ke konfiguraci, viz screenshoty níže. I zde je přístup na heslo.
Veřejné použití si tedy představit dokážu, včetně možnosti řízení výkonu dle přebytků FVE nebo dle zbytkového příkonu hlavního jističe. Na exponované místo by však možná přecejen bylo vhodnější použít jiný Wallbox, vyloženě v nerezovém antivandal provedení.
https://www.openevse.com/
https://guide.openenergymonitor.org/int ... -charging/
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Tomasi,
Při pomalém AC nabíjení elektromobilů nedává moc smysl účtovat za odebrané kWh. Vhodnější je buď zavést poplatek za parkování, nebo prostě paušál typu "dej mi 50Kč a můžeš si tu nabíjet celý den".
Stanovit nějakou drakonickou sazbu za kWh je nutné jen u DC nabíječek o výkonu 50-350kW. U těch nejsilnějších je elektromobilista ochoten vysolit i 7Kč za kWh. Ale to jen proto, že má auto dobité za 20 minut a může hned frčet dál. Reálně tedy neplatí ani tak za tu energii, ale za pohodlí. U 350kW DC nabíječky se také většinou netankuje plná nádrž od 0 do 100%, ale té předražené elektriky si člověk vezme třeba za 300Kč, aby dojel do cíle, kde už dotankuje zadarmo. Navíc, nabíjení od 80% výše už jede hodně pomalu, stejně jako u našich solárnických baterek.
Jaká se na komerční provoz nabíječek a vztahuje legislativa v CZ, to já osobně netuším. U mne si každý může nabít zadarmo ze slunce. Jsem prostě filantrop
Hotely, restaurace a kavárny mají AC nabíjení většinou zdarma. Jen se předpokládá, že tam elektromobilista utratí nějaký obnos za přespání, zákusek nebo večeři. Pokud má tvůj zákazník podobnou provozovnu může to řešit zrovna takto. Ovšem v takovém případě je vůbec nejlepší nechat se zapsat do programu Tesla Destination Charger:
Při pomalém AC nabíjení elektromobilů nedává moc smysl účtovat za odebrané kWh. Vhodnější je buď zavést poplatek za parkování, nebo prostě paušál typu "dej mi 50Kč a můžeš si tu nabíjet celý den".
Stanovit nějakou drakonickou sazbu za kWh je nutné jen u DC nabíječek o výkonu 50-350kW. U těch nejsilnějších je elektromobilista ochoten vysolit i 7Kč za kWh. Ale to jen proto, že má auto dobité za 20 minut a může hned frčet dál. Reálně tedy neplatí ani tak za tu energii, ale za pohodlí. U 350kW DC nabíječky se také většinou netankuje plná nádrž od 0 do 100%, ale té předražené elektriky si člověk vezme třeba za 300Kč, aby dojel do cíle, kde už dotankuje zadarmo. Navíc, nabíjení od 80% výše už jede hodně pomalu, stejně jako u našich solárnických baterek.
Jaká se na komerční provoz nabíječek a vztahuje legislativa v CZ, to já osobně netuším. U mne si každý může nabít zadarmo ze slunce. Jsem prostě filantrop
Hotely, restaurace a kavárny mají AC nabíjení většinou zdarma. Jen se předpokládá, že tam elektromobilista utratí nějaký obnos za přespání, zákusek nebo večeři. Pokud má tvůj zákazník podobnou provozovnu může to řešit zrovna takto. Ovšem v takovém případě je vůbec nejlepší nechat se zapsat do programu Tesla Destination Charger:
- Wallboxy dostaneš od Tesly zadarmo, jen připravíš tři parkovací místa a přitáhneš elektriku.
- Tesla Destination Chargery bývají většinou nastavené tak, že na dvou stáních se můžou nabíjet jen Tesly a třetí stání je univerzální, které akceptuje jakýkoliv elektromobil.
- Výhoda je, že tvoji provozovnu pak Tesla zařadí přímo do mapových podkladů v GPS, takže když si pak řidič vybírá kde se dá sváču nebo objedná pokoj, rovnou mu to nabízí místa s těmito wallboxy.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Trochu bych si dovolil oponovat, a taky upřesnit co je "pomalé AC nabíjení" je to třeba i můj 3x25A jistič na zásuvkové skříni venku? Umožňuje nabíjení17.5kW, což je třeba za 4 hod 70kWh (plně nabitá tesla?) a 70kWh za 50Kč nedostaneš ani jako cenu za silovou elektřinu, bez těch ostatních položek, který cenu 3x zvýší...
Samozřejmě u zásuvky 16A/230V je řešení to výše uvedené, prostě poplatek za parkování, protože 3.5kW dá za třeba 4 hod 14kW, ale to je tak nabití baterky do elektromotorky nebo rikši, a ne do auta, ale i takoví se najdou...
Samozřejmě u zásuvky 16A/230V je řešení to výše uvedené, prostě poplatek za parkování, protože 3.5kW dá za třeba 4 hod 14kW, ale to je tak nabití baterky do elektromotorky nebo rikši, a ne do auta, ale i takoví se najdou...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Ano
Konkrétní případ je nutné vždy propočítat. Takže těch mých 50Kč za celodenní parkování je třeba brát s rezervou - jen jako příklad. Parkovné klidně může být 30Kč za hodinu, pokud bych měl AC nabíječku na kšeft a nechtěl z nějakého důvodu (viz Tomas) účtovat za kWh.
Co se týče jističe 3x25A (17.5kW), tak je potřeba zohlednit dva fakty:
1) Většina elektromobilů takový AC výkon nedokáže využít. Jen starší kusy Tesla S, vybavené DualChargerem umí sosat až 22kW AC. Novější auta, včetně těch od Tesly, mají palubní nabíječky 7-11kW, takže z AC se nabíjejí výrazně pomaleji. Cokoliv silnějšího jsou spíše vyjímky.
2) Poslat celých 3x25A do wallboxu není dobré, protože pak nezbyde žádný výkon pro domácnost. Chtělo by to nechat si aspoň 2.5kW, aby člověk nemusel čekat se zapnutím pračky nebo vařiče. Jelikož EVSE prokokol neumí řízení výkonu po fázích, tak to reálně znamená rezervu 3x2.5kW = 7.5kW. Z původně dostupných 17.5kW najednou pro nabíječku zůstane už jen 10kW. Právě pro tyto případy je fajn mít výkon wallboxu dynamicky ovládaný pomocí proudových transformátorů.
Já osobně zastávám názor, že AC nabíječka na kšeft dávala smysl někdy před lety, kdy bylo nabíjecích míst opravdu málo. V současné době už je v ČR taková síť DC i AC nabíječek, že by člověk opravdu musel být na nějakém lukrativním turistickém místě, aby mu tam vůbec jezdili lidi a platili za kWh (hrad, památková zóna, plovárna atd.) Obzvláště, když u kdejaké hospody si cucne zdarma AC a u Lidlu si zdarma cucne dokonce i DC z CCS stojanu ABB.
Kodl69,
jak jsi to vlastně s AC nabíječkou udělal ty?
- Účtuješ za kWh?
- Jezdí dost lidí na to, aby se to vyplatilo?
- Máš tam dynamické řízení proudu?
Díky za info!
Youda
Konkrétní případ je nutné vždy propočítat. Takže těch mých 50Kč za celodenní parkování je třeba brát s rezervou - jen jako příklad. Parkovné klidně může být 30Kč za hodinu, pokud bych měl AC nabíječku na kšeft a nechtěl z nějakého důvodu (viz Tomas) účtovat za kWh.
Co se týče jističe 3x25A (17.5kW), tak je potřeba zohlednit dva fakty:
1) Většina elektromobilů takový AC výkon nedokáže využít. Jen starší kusy Tesla S, vybavené DualChargerem umí sosat až 22kW AC. Novější auta, včetně těch od Tesly, mají palubní nabíječky 7-11kW, takže z AC se nabíjejí výrazně pomaleji. Cokoliv silnějšího jsou spíše vyjímky.
2) Poslat celých 3x25A do wallboxu není dobré, protože pak nezbyde žádný výkon pro domácnost. Chtělo by to nechat si aspoň 2.5kW, aby člověk nemusel čekat se zapnutím pračky nebo vařiče. Jelikož EVSE prokokol neumí řízení výkonu po fázích, tak to reálně znamená rezervu 3x2.5kW = 7.5kW. Z původně dostupných 17.5kW najednou pro nabíječku zůstane už jen 10kW. Právě pro tyto případy je fajn mít výkon wallboxu dynamicky ovládaný pomocí proudových transformátorů.
Já osobně zastávám názor, že AC nabíječka na kšeft dávala smysl někdy před lety, kdy bylo nabíjecích míst opravdu málo. V současné době už je v ČR taková síť DC i AC nabíječek, že by člověk opravdu musel být na nějakém lukrativním turistickém místě, aby mu tam vůbec jezdili lidi a platili za kWh (hrad, památková zóna, plovárna atd.) Obzvláště, když u kdejaké hospody si cucne zdarma AC a u Lidlu si zdarma cucne dokonce i DC z CCS stojanu ABB.
Kodl69,
jak jsi to vlastně s AC nabíječkou udělal ty?
- Účtuješ za kWh?
- Jezdí dost lidí na to, aby se to vyplatilo?
- Máš tam dynamické řízení proudu?
Díky za info!
Youda
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2467
- Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Z evropských nabí třífázově ještě Renault ZOE. Těch tu bude časem fůra neboť do letoška to bylo nejprodávanější eauto v EjU.youda píše:......... Jen starší kusy Tesla S, vybavené DualChargerem umí sosat až 22kW AC. Novější auta, včetně těch od Tesly, mají palubní nabíječky 7-11kW, takže z AC se nabíjejí výrazně pomaleji. Cokoliv silnějšího jsou spíše vyjímky........
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Snad i ty nové VW by měly umět i 3f... uvidíme.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Jenze letoskem Renaultu budou prodeje koncit.brumlaj píše:Z evropských nabí třífázově ještě Renault ZOE. Těch tu bude časem fůra neboť do letoška to bylo nejprodávanější eauto v EjU.youda píše:......... Jen starší kusy Tesla S, vybavené DualChargerem umí sosat až 22kW AC. Novější auta, včetně těch od Tesly, mají palubní nabíječky 7-11kW, takže z AC se nabíjejí výrazně pomaleji. Cokoliv silnějšího jsou spíše vyjímky........
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Youda nandal neco jako strechu nad pergolu.
Tak tady bych teda mel jiz i zavetrovanou podobiznu.
Je to plne podbity, s trapezovym plechem, 3mm nerez L-ka, na tom jsou vingle hlinik 20x20x2 a na tom panely. Vymena panelu za jiny typ mozna, je to udelano na standart 165x99cm, ale i 200x100 by to bez prestavby pobralo.
Zavetrovani jsem udelal L-kama s 4mm polykarbonatem . Jsem se ti sem vetrel, tak omluva Youdo.
Tak tady bych teda mel jiz i zavetrovanou podobiznu.
Je to plne podbity, s trapezovym plechem, 3mm nerez L-ka, na tom jsou vingle hlinik 20x20x2 a na tom panely. Vymena panelu za jiny typ mozna, je to udelano na standart 165x99cm, ale i 200x100 by to bez prestavby pobralo.
Zavetrovani jsem udelal L-kama s 4mm polykarbonatem . Jsem se ti sem vetrel, tak omluva Youdo.
-
- Příspěvky: 951
- Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
- Bydliště: Skoro u SK
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Youdo ahoj. Mas změřeno kolik tratíš výkonu, když jsou panely na ležáka? Kolem 30%? Taky o nečem takovém uvažuji. Dík
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Novější tesly mají slabší nabíječku? Minulej tejden u mě byl chlapík s cca 2r starou teslou S100D, a určitě to bralo víc než 11kW.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Nejrychlejší AC nabíjení mají staré Tesly S, ty s černým čumákem z roku 2016.
V základu měly 11kW palubní nabíječku, ale dal se dokoupit upgrade na "dual charger", který valil 22kW.
Novější Tesly S mají v základu 11kW palubní nabíječku a dá se dokoupit upgrade na 16.5kW.
V základu měly 11kW palubní nabíječku, ale dal se dokoupit upgrade na "dual charger", který valil 22kW.
Novější Tesly S mají v základu 11kW palubní nabíječku a dá se dokoupit upgrade na 16.5kW.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
To jsem nebyl já - NoParasito si dělá srandu, ta pergola je u něj na dvorkuhurvayz píše:Youdo ahoj. Mas změřeno kolik tratíš výkonu, když jsou panely na ležáka? Kolem 30%? Taky o nečem takovém uvažuji. Dík
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 951
- Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
- Bydliště: Skoro u SK
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Aha..
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Nebyla to sranda, hodil jsem vzorek, jak by Youda mohl pergolu stlouct. Ale tusim by pouzil profesionalnejsi materialyyouda píše:To jsem nebyl já - NoParasito si dělá srandu, ta pergola je u něj na dvorkuhurvayz píše:Youdo ahoj. Mas změřeno kolik tratíš výkonu, když jsou panely na ležáka? Kolem 30%? Taky o nečem takovém uvažuji. Dík
-
- Příspěvky: 367
- Registrován: ned bře 03, 2013 12:11 pm
- Bydliště: Paka - city
Re: Youdova ostrovní laboratoř
V létě když slunce cestuje vysoko , tak je to lepší než na jižní sedlový střeše ( co sráží dolu výkon je jen teplota ). Ale problém je v zimě - ten sníh nejezdí ( výroba čistá 0 ) - musí roztát a to trvá i z mých 8st šikmosti ! Je to přesně o tom : když výkon nejvíc potřebuješ - tak není ( jako při často zamračené obloze v zimě ).hurvayz píše:Youdo ahoj. Mas změřeno kolik tratíš výkonu, když jsou panely na ležáka? Kolem 30%? Taky o nečem takovém uvažuji. Dík
Procentuelně Ti ale neřeknu snížení výkonu - nemám jak srovnávat.
Asi tak.
2x 390Wp Trina Solar ,6x 240Wp Schutten, 10x NexPower 145Wp ,2x Solyndra 200Wp, Victron SmartSolar MPPT 150/35 ,Victron SmartSolar MPPT 250/60 , Victron BlueSolar MPPT 100/50 , Axpert MKS2400WPlus , 2x200Ah 24V Winston LiFePo4 , 4x Pylontech UP2500 , Victron Multiplus II 24/3000/32
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Vážení kolegové,
pokud se vám někdy stane, že spotřeba elektrické energie ve vaší domácnosti vyskočí nepříjemně nahoru, pak doporučuji zkontrolovat pokoj pro hosty.
Přehled AC spotřeby za poslední dny:
pokud se vám někdy stane, že spotřeba elektrické energie ve vaší domácnosti vyskočí nepříjemně nahoru, pak doporučuji zkontrolovat pokoj pro hosty.
Přehled AC spotřeby za poslední dny:
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Tvl to tak začala těžit btc nebo si nabíjí vibrátor?
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned bře 31, 2019 1:49 pm
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Ty jsi ji opravoval elektrickou dečku?
FV 3,57 Kwp měnič GW3648D-ES bat 4x pylontech us2000 .FV 2 Kwp měnič GW5048 D-ES bat 3x pylontech us2000
-
- Příspěvky: 259
- Registrován: čtv srp 08, 2019 3:44 pm
Re: Youdova ostrovní laboratoř
Asi dobíjí Nokia 3210.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 95 Odpovědi
- 9710 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jan Novák
-
- 0 Odpovědi
- 1320 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kamils
-
-
FVE Laboratoř - konstantní odběr 300W-900W; záloha z DS
od Maslostroj » » v Plánované elektrárny
FVE Laboratoř - konstantní odběr 300W-900W; záloha z DS
- 24 Odpovědi
- 1638 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
-
- 5 Odpovědi
- 940 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Franta2776
-
- 144 Odpovědi
- 4337 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69