Elektricka / hybridni auta
-
Ronn
- Příspěvky: 433
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 63
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
jak se toto obhajuje před FU, pls... To už chce hodně velkou představivost..Franta2776 píše: pon led 27, 2025 7:30 pmV ČR se 95% nových obytných aut kupuje na firmy a uplatňuje se odpočet.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
Ronn
- Příspěvky: 433
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 63
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
Zpráva z Církve!
Auta sama odjíždějí z výrovní linky...
Auta sama odjíždějí z výrovní linky...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
Franta2776
- Příspěvky: 4904
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Elektricka / hybridni auta
To samé má udajně BMW. Auta se pohybují sama po areálu v Dingolfingu BMW i4 a i5:))
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
Ronn
- Příspěvky: 433
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 63
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
Krása.. není SGI.. je to real!
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
- TomHC
- Příspěvky: 3232
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 637
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak to treba hacknúť, nech mi jedno zaparkuje do garáže 
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
Franta2776
- Příspěvky: 4904
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Elektricka / hybridni auta
Pěkný video, to jsem neviděl. Srdce technika zaplesá:))))
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
eman
- Příspěvky: 2605
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 278
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
V nasazení toho autopilota pořád doufám, že se toho někdy dožiju. V továrně mu do cesty asi neskáčou dementi, ale v reálném světě nevěřím, že to někdy dokážou dostat do fáze, že by to fungovalo. Lidi jsou příliš blbí a když vidím videa z US, kde se pitomci vrhají pod auta jenom aby vysoudili odškodné, tak ztrácím naději.
To by vyřešilo takových problémů...nabíjení, parkování, často by stačilo jedno auto v rodině, ožralci za volantem, blbci za volantem, stání v koloně už by nebyl promrhaný čas.
To by vyřešilo takových problémů...nabíjení, parkování, často by stačilo jedno auto v rodině, ožralci za volantem, blbci za volantem, stání v koloně už by nebyl promrhaný čas.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
Franta2776
- Příspěvky: 4904
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Elektricka / hybridni auta
A speciální autopilot bude pro Čechy. Dřív jsem si toho nevšímal, ale my neumíme postavit ani značky. Jinak než z asistentem už nejezdím. Bud máme značku hned za křižovatkou, že to nemá šanci kamera při odbočení přečíst nebo přes ceduli začátek obce máme haluz jak nohu, že není pořádně vidět a auto zpomalí,až podle GPS ne podle kamery a to je pozdě. Cekově ten asistent už dnes jezdí bezpečněji než člověk.
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
camel1cz
- Příspěvky: 825
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Reputace: 57
- Lokalita: Lounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8430
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
To je fakt, ale už sem to tady psal - problém asistentů je, že dodržují pravidla a to dělá menšina řidičů.
Pak tě ten asistent vystavuje nebezpečným situacím.
Tohle je těžký.
Pak tě ten asistent vystavuje nebezpečným situacím.
Tohle je těžký.
5 kVA Axpert King 1 @ 5,67 kWp [3s6p AUO 315Wp mono] + 5 kVA Axpert King 1 @ 2,76 kWp [2s3p AS 460Wp mono] = paralelní 1F provoz
18 kWh [5x Pylontech US3000] + 13,4 kWh [15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům]
Rozpracováno:
a) 6x AS 460Wp mono na střeše nezapojeno
b) 2x Fangpusun MPPT 150/70 Tr (asi nepoužiji)
18 kWh [5x Pylontech US3000] + 13,4 kWh [15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům]
Rozpracováno:
a) 6x AS 460Wp mono na střeše nezapojeno
b) 2x Fangpusun MPPT 150/70 Tr (asi nepoužiji)
-
Mogul
- Příspěvky: 441
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Reputace: 37
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Asi to bude ještě chtít trošku poladit. Hned na začátku jsem si všiml takové maličkosti a hned jsem si říkal, že bych v tom zrovna sedět nechtěl
Kafe by bylo po celém autě
Asi malá hystereze ...
Mrkněte na pohyby, kola a volant. Video je přímo na zmiňovaný moment. Jde jen o pár sekund.
https://youtu.be/B9i9Kr_Ib90?t=34
Asi malá hystereze ...
Mrkněte na pohyby, kola a volant. Video je přímo na zmiňovaný moment. Jde jen o pár sekund.
https://youtu.be/B9i9Kr_Ib90?t=34
-
Franta2776
- Příspěvky: 4904
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Elektricka / hybridni auta
Mě to zatáčí zcela plynule i dál na videu je to vidět, že zatáčí plynule.V Německu to předjíždí na pohled do zrcátka. viz video Nikdy jsme nic takového nezaznamenal, to spíš vypadaá jako nějaká zkouška.
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
Franta2776
- Příspěvky: 4904
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Elektricka / hybridni auta
Tady je to v praxi u nás musím co cca 30 sek přidržet volant, špatná legislativa:
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
Valdano
- Příspěvky: 1516
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 218
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Za dva roky možná budou moct řidiči v Česku sundat ruce z volantu.
Ministerstvo dopravy chystá zákon, který na českých silnicích umožní takzvané částečné autonomní řízení vozidel. Rezort navrhuje, aby moderní systémy v autě převzaly roli řidiče zatím jen v kolonách nebo na bezpečných úsecích dálnice. Pokud auto při jízdě nabourá, ponese zodpovědnost automobilka. V některých případech pak samotný řidič.
-
Franta2776
- Příspěvky: 4904
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Elektricka / hybridni auta
U nás mezastavuje sám ani na semaforu , když jsem první v řadě a přímo píše legislativa ve vaší zemi to neumožňuje.Nouzově na červenou brzdí jak prase, nechtě jsem vyzkoušel.
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
ChlapeczDediny
- Příspěvky: 522
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Reputace: 129
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Veletrhy, výstavy, prodejní akce. Úspora na ubytování.Ronn píše: stř led 29, 2025 10:26 amjak se toto obhajuje před FU, pls... To už chce hodně velkou představivost..Franta2776 píše: pon led 27, 2025 7:30 pmV ČR se 95% nových obytných aut kupuje na firmy a uplatňuje se odpočet.![]()
Modulárna rozšíriteľná FVE pod kopcom: 3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
Naša dôchodková reforma, naša sbestačnosť
Naša dôchodková reforma, naša sbestačnosť
-
ChlapeczDediny
- Příspěvky: 522
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Reputace: 129
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Kdesi jsem zachytil, ze Brusel chce po 2035, aby 20% z nynějšího počtu aut byly elektromobily. Někde jinde zase psaly, že Brusel nechce po 2030 spalovací auta. Co z toho vychází?eman píše: stř led 29, 2025 3:43 pmv reálném světě nevěřím, že to někdy dokážou dostat do fáze, že by to fungovalo. Lidi jsou příliš blbí a když vidím videa z US, kde se pitomci vrhají pod auta jenom aby vysoudili odškodné, tak ztrácím naději.
Já ještě pamatuji, kdy v našem okresním městě byly 3 auta, dvě patřili primářům z nemocnice. Také si pamatuji množství aut v osmdesátkách v Zittau, policie, úřady, občas soukromé.
Já v tom mám jasno, postupně řeším situaci tak, abych auto nepotřeboval.
Modulárna rozšíriteľná FVE pod kopcom: 3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
Naša dôchodková reforma, naša sbestačnosť
Naša dôchodková reforma, naša sbestačnosť
-
Franta2776
- Příspěvky: 4904
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Elektricka / hybridni auta
Proč bych nemohl objiźdĕt zákazniky,svoje provozovny, nebo dodavatele v Č̣R nebo Evropě obytným autem??ChlapeczDediny píše: stř led 29, 2025 9:57 pmVeletrhy, výstavy, prodejní akce. Úspora na ubytování.Ronn píše: stř led 29, 2025 10:26 amjak se toto obhajuje před FU, pls... To už chce hodně velkou představivost..Franta2776 píše: pon led 27, 2025 7:30 pmV ČR se 95% nových obytných aut kupuje na firmy a uplatňuje se odpočet.![]()
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
cipis
- Moderátor
- Příspěvky: 6374
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 863
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
Jj, nebo třeba stavby po celé republice. Místo shánění ubytování třeba na tři měsíce tam prostě dojedou karavanem a bydlí v něm.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
- gupa
- Příspěvky: 3463
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 157
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací! Zdejší slova: To by bylo, abychom na tom šetření nevydělali!
-
Mogul
- Příspěvky: 441
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Reputace: 37
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Když už jsme u těch prodejů, tak jedna dobrá zpráva a určitým způsobem i předzvěst, kam to bude směřovat.
Až to spadne na rozumnou úroveň z důvodu rozšíření nabídky a dostupnosti čínských, a nejen čínských výrobců a prodeje budou stále klesat, což rozhodně budou (Elroq a spousty dalších nových aut), pak už nebude potřeba hledat zástupné důvody k neprodejnosti (dojezd, nabíjení, velikost a užitná hodnota, etc...).
A samozřejmě možnosti nabíjení, ale to se časem také vyřeší. U někoho dříve, u někoho později, ale vše má svá řešení.
Teď je to hlavně o ceně versus dojezd. A také při té "šílené" pořizovací ceně strach z nepojízdnosti. Je setsakramentský rozdíl mezi znovuzprovozněním benzínu/nafty (5l kanystr) a prázdnou baterkou. A to nejen finanční, ale i časový.
Každý má tu hranici benevolentnosti (co ještě zkousne) nastavenou jinak.
Ceny aut
Až to spadne na rozumnou úroveň z důvodu rozšíření nabídky a dostupnosti čínských, a nejen čínských výrobců a prodeje budou stále klesat, což rozhodně budou (Elroq a spousty dalších nových aut), pak už nebude potřeba hledat zástupné důvody k neprodejnosti (dojezd, nabíjení, velikost a užitná hodnota, etc...).
A samozřejmě možnosti nabíjení, ale to se časem také vyřeší. U někoho dříve, u někoho později, ale vše má svá řešení.
Teď je to hlavně o ceně versus dojezd. A také při té "šílené" pořizovací ceně strach z nepojízdnosti. Je setsakramentský rozdíl mezi znovuzprovozněním benzínu/nafty (5l kanystr) a prázdnou baterkou. A to nejen finanční, ale i časový.
Každý má tu hranici benevolentnosti (co ještě zkousne) nastavenou jinak.
Ceny aut
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů