od vla » čtv led 24, 2019 9:03 am
Nějakou dobu se tady objevuje nový trend ve výrobě vlastník aku, říkám tomu drátková technologie, evidentně převzato z výroby aku Tesla. Je toto super bezpečné (?) řešení opravdu nezbytné? Zaznamenal jste někdy někdo řekněme požáry aku nářadí, které je dnes velmi výkonné a tuto technologii si nemůže dovolit? Nedělá to Tesla jen z hlediska případných nehod, kdy může dojít k větším mechanickým poškozením? Co ostatní výrobci aut či autobusů, kteří nepoužívají články 18650, mají bezpečnostní problémy, nebo nějaké superochrany pro případ nehody? Připadá mi, že mi prošlo rukama docela dost použitých článků a žádný mi nedělal problémy jak v provozu, tak při čekání na zpracování. Jistě pár jsem jich vlastní neopatrností, či nezkušeností zlikvidoval, ale ani ty neměly snahu zahořet, přestože jsem je z cvičných důvodů nechal v hotové sadě na zahradě, s tím, že uvidím co to udělá. Neudělalo to mimo poškozený článek nikdy nic. Vím, že se tady tu a tam někomu cosi stane, stane se to úplně samo, nebo když si třeba i časem uvědomíte, že jste někde udělali chybu? A nakonec, kolika wathodin aku ještě považujete za bezpečné pouze při paralelním spojení článků? Řeším zahájení výroby dalších několk KW aku a ty starší jsou propojené 1,5 mm2 vodiči, změna výroby mi trošku přinese problémy, ale zvládnu to, pokud to opravdu má smysl. Prosím rozumné názory, bez emocí, bez strašení coby kdyby atd.
Nemám rád tenhle stát.
-
- Příspěvky: 1125
- Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm