E-kolo • Fórum | MyPower.CZ

Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned čer 11, 2023 1:49 am


E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » stř bře 11, 2020 8:20 pm

Jestli dobře vidím, tak je to 12s, proč tak málo? 13s s magicpie chodí max do 45km/h při plně nabité baterce, při napětí článků 3.5V už to jede jenom 35km/h maximálně... Jinak nový pěkný kolo s odpruženým předkem se dá koupit za 6kKč, a ušetříš si spoustu problémů s opotřebovanejma cyklodílama... Kotoučovka vzadu pěkně nabastlená, ale solidní přední vidlice (s novějším, tlustším krkem řízení) s dobrou přední brzdou udělá víc práce, než zadní kolo ve smyku...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6925
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod diablo007 » stř bře 11, 2020 8:34 pm

Já se dopočítal 24s
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov


Re: E-kolo

Příspěvekod beethowen » stř bře 11, 2020 8:41 pm

Tak každý počítáme asi jinak blbě. Mě to vyšlo 14S10P, což je na 48V systém ideál. Standardně se dává na kola 13S.
Uživatelský avatar
beethowen
 
Příspěvky: 862
Registrován: pát čer 23, 2017 6:46 pm
Bydliště: Brno-venkov


Re: E-kolo

Příspěvekod FRSO » stř bře 11, 2020 8:43 pm

Ja taky napočítal 14S10P
5,4 kWp JJZ, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
Od 6 března 2022 vyrobeno k 9/6 1000 kWh, k 17/8 2000 kWH, k 1.10.2022 už 2500 kWH, k 27.12.2022 3000 kWh, k 14.3.2023 3500 kWh, k 16.4.2023 4000 kWh, k 8.6.2023 4862 kWh
?
FRSO
 
Příspěvky: 2068
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » stř bře 11, 2020 8:45 pm

jo, přehlídnul jsem se, je to 14s10p, tak to by měla být maximálka 50km/h při nabité baterce... Ale tohle už nikdo jako street legal elektrokolo neokecá...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6925
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod diablo007 » stř bře 11, 2020 8:55 pm

A já se uklepl.na klávesnici jinak to mělo být 14s
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov


Re: E-kolo

Příspěvekod lemra79 » stř bře 11, 2020 9:08 pm

jj, 14s10p. Není to magic pie, o kterém jsem uvažoval, ale nakonec přestavbový set z ebay, taky 1000w. Po rovince to šupitá slušně, měl by to být speciál na ježdění do práce, po silnici, kopec nahoru dolu. Na setkání se strážci zákona se netěšim, ale to nechte na mě.
No koupit nový kolo, i když levný a pak ho začít takhle k****t, to bych nedokázal a stejně vzal na půdě ňákou plečku, tak jsem to udělal zrovna. Chápejte to tak, že to bude sluha a né demonstrace moci a majetku.
V tomto stavu uvítám už jen rady, které lze ještě zrealizovat. Případně se poučte z mích chyb a pochlubte se, jak to dopadlo u vás ;) .
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR,
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 8,865 kWp, 460 m.n.m.
Uživatelský avatar
lemra79
 
Příspěvky: 431
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Bydliště: Orlickoústecko


Re: E-kolo

Příspěvekod NOPARasito » stř bře 11, 2020 10:12 pm

kodl69 píše:jo, přehlídnul jsem se, je to 14s10p, tak to by měla být maximálka 50km/h při nabité baterce... Ale tohle už nikdo jako street legal elektrokolo neokecá...

13S hlasim, magic pie 1000W 26" 45km/h, s prislapem na magora 55km/h. ::mute::
28" bude cca o 10% rychlejsi.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2443
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota


Re: E-kolo

Příspěvekod brin » stř bře 11, 2020 10:29 pm

Proč nejdete rovnou do 96V? Ty motory to zvládnou, stačí jen vyměnit řídicí jednotku.
?
brin
 
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod JiříK » stř bře 11, 2020 11:32 pm

brin píše:Proč nejdete rovnou do 96V? Ty motory to zvládnou, stačí jen vyměnit řídicí jednotku.


A co tak třeba rovnou 230 ? Prodlužka, usměrňovač a nebude zdržovat ani na dálnici! :lol:
Nevím. Já to mám na kole jako přípomoc, ne že se jen vozím. A s 250 W/36V to taky umí sypat 40 km/h. FRSO jistě rád dosvědčí... :mrgreen:
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
?
JiříK
 
Příspěvky: 1001
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech


Re: E-kolo

Příspěvekod NOPARasito » čtv bře 12, 2020 12:19 am

brin píše:Proč nejdete rovnou do 96V? Ty motory to zvládnou, stačí jen vyměnit řídicí jednotku.

Tech 50 ukocirovat a hlavne v pravou chvili ubrzdit je vcelku o citu a treninku. Takze bych osobne doporucil ze zacatku ubrat na jednotce na dynamice i maximalce. Po testu neni problem nakopnout na max.
To jen ze zkusenosti po zapujceni meho vehiklu zvedavcum.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2443
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota


Re: E-kolo

Příspěvekod kodl69 » čtv bře 12, 2020 1:10 am

Mám podobný zkušenosti, tohle nepatří do ruky nikomu, kdo to nemá v hlavě srovnaný, a já si tím "srovnáním" občas taky nejsem jist. V každým případě doporučuju aspoň nějakou odpruženou přední vidlici, dá se najít i na sběrným dvoře použitelná, ostatně moje první elektrokolo mělo základ na sběrným dvoře, ale o několik stupňů technicky lepší než tohle.
Samozřejmě brzdění kola s váhou přes 30kg s jezdcem 120kg a nedejbože ještě nákladem na nosiči je jiná liga, než 12kg kolo a jezdec 50kg i s klíčema...
A od chvíle, kdy mi při jízdě z kopce upadl drát z konektoru od akcelerátoru (ten, co nevede elektriku, tj 0V, takže na vstupu jednotky bylo 5V, takže plnej) a neměl jsem to honem jak vypnout (bez vypínače u baterky, jenom jsem vytahoval pojistku), a ani jsem neměl zapojený kontakty pro vypnutí pohonu při brzdění, nebyl moc pěknej zážitek, aspoň že ty brzdy celkem fungovaly...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (momentálně samodomo cca 6kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
?
kodl69
podporuje fórum
 
Příspěvky: 6925
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod unicast » čtv bře 12, 2020 8:38 am

Chce to kvalitní brzdy, ideálně kotouče, páky brzd s odpojováním atd. Rozhodně je nesmysl cpát kilowatt do nějaký starý esky nebo liberty, která na to nemá ani kola, ani brzdy, ani dostatečně dimenzovaný rám.
?
unicast
 
Příspěvky: 755
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am


Re: E-kolo

Příspěvekod brin » čtv bře 12, 2020 8:46 am

Řeším čistě technickou stránku věci. Že to musí používat někdo, kdo má v hlavě mozek, to je tak nějak dané.
?
brin
 
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod rva » čtv dub 02, 2020 1:40 pm

Původně jsem si vyhradil peníze na další FV panely, ale korona trochu změnil preference. Vzhledem k více času s rodinou jsem ještě stačil od číňanů z evropského skladu nakoupit komponenty na další 2 kola. Jedna baterka nefungovala - asi vadné BMS, tak jsem to posílal dle instrukcí prodejce na opravu do Německa, ale vrátilo se to včas a číňan proplatil poštovné. Takže současný stav je 3x přestavba Bafang (+ 1 x elektrokolo pro důchodce):
2020-04-02 Bafang 1 - 750W – kopie.jpg
Bafang 1 - 48V/17.5Ah/750W

2020-04-02 Bafang 2 - 750W – kopie.jpg
Bafang 2 - 48V/17.5Ah/750 W

2020-04-02 Bafang 3 - 250W – kopie.jpg
Bafang 3 - 36V/17.5Ah/250 W

Před chvílí jsem domontoval poslední a holky už mi stojí za zády, že chtějí někam vyrazit. Děkuji za podnětné rady. A pokud se někdo chystá rovněž na přestavbu, doporučuji při demontáži středu a klik používat k tomu určené přípravky - jde to s nimi podstatně lépe, než bez nich. V případě potřeby mohu zapůjčit (snad to je nějak kompatibilní).
_______________________________________________________________________
33 kWp, LiFePO4 48 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
?
rva
 
Příspěvky: 2961
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem


Re: E-kolo

Příspěvekod Matess » čtv dub 02, 2020 5:46 pm

mě se ten bafang opravdu zamlouva. Kdyz to prislo na trh stalo to 8000, tak jsem si rikal ze to je moc a ze pockam az to trochu zlevni. Uz je to spoustu let a ono je to jenom drazsi...
?
Matess
 
Příspěvky: 1495
Registrován: pon zář 09, 2013 4:16 pm
Bydliště: Šumperk

Lokalita: Šumperk

Re: E-kolo

Příspěvekod nextclick » čtv dub 02, 2020 8:12 pm

Tak kupuj hned teď. Ještě je jsou za starou cenu https://eskutr.cz/sady-na-prestavbu-na- ... -kolo.html Koruna vůči dolaru oslabuje a např Orange Pi One co jsem v lednu kupoval za 375Kč i s dopravou z číny je teď za 495kč. U ekol je většina komponent nakupovaná za dolary.
Jinak tenhle motor jedině do celoodpruženýho rámu klasické uzavřené konstrukce. (koupil jsem za 3000 v bazaru a s magicpie je to boží) a nabíjím z 80% solárama.
?
nextclick
 
Příspěvky: 47
Registrován: stř srp 21, 2019 8:10 pm


Re: E-kolo

Příspěvekod unicast » čtv dub 02, 2020 9:00 pm

Ono se to uklidní a koruna se zase dostane vůči euru na normální hodnoty, bez obav.
?
unicast
 
Příspěvky: 755
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am


Re: E-kolo

Příspěvekod marko250 » pát čer 05, 2020 7:50 pm

marko250 píše:A já dnes odnes na reklamaci baterku od Shimana 8010,dobije se jen do 75% a dál nejde.Je to nejnovější kus ze čtyřech co mám a diagnostika ukázala ,že má nejmíň cyklů a nejlepší kapacitu :
Příloha nejnovější baterka.jpg je dlouhodobě nedostupná.


Jinak po cca 10 000km vypadají baterky(li-ion) kapacitně dle výčtu z diagnostiky:

-č.1 po 54 cyklech 91%
-č.2 po 53 cyklech 91%
-č.3 po 36 cyklech 97%
-č.4 po 29 cyklech 97%


Rok uběhl a po 16 000km vypadají baterky takto s tím,že č.4 byla před rokem vyměněná za novou v rámci záruky.Zarážející je pokles na č1 a č2,které většinou leží a sem tam se vemou.I při mírném nárustu cyklů šly dolů víc než více používaná č.3 :
baterka1.jpg
baterka2.jpg
baterka3.jpg
baterka4.jpg
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> a 3x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 3292
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín


Re: E-kolo

Příspěvekod rottenkiwi » sob čer 13, 2020 2:23 pm

Je tu u mňa cudzí človek z Moldavska a potrebuje nabiť dve 500 Wh Bosch 36 V baterky
na ebike, ale nemá nabíjačku.
Nemáte niekto pospis týchto pinov konektora C5 do batérie z nabíjačky.
Je tam + a - a ešte 3 piny.
Přílohy
boasch.jpg
28 kV REC Lion DepSerie Miss U Energia a energetika Laser lightning rod
Two-Phase Interleaved Boost Converter Using Coupled Inductor.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 5334
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK


PředchozíDalší

Zpět na Mobilní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'