Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob bře 25, 2023 9:42 pm
dracekvo píše:Ale problém nastane ve chvíli, kde bude nutné někam skočit nečekaně pro materiál.
Pro firmy musí být auto dostupné kdykoliv, bo lidský čas je drahý.
Toto se dá spíš používat pro spediční firmy, kde je jasně daná cesta po které se jezdí. Případně třeba na pravidelné zásobování okolních obchodů ze skladu a tak podobně.
Zrovna pro dělníky to moc vhodné nebude.
diablo007 píše:Nissan má dodávku v elektrice již několik let sice velikosti menší ale když vezmu nakolik firmy využívají transportéry tak ta 200ka je taky použitelná. U toho maximuse sem nedohledal evropskou cenu
fukuši píše:To chceš říct že TM 3 za cca 850 000 na firmu dostaneš cca 630 000 dotaci?To by snad koupil každý.Platí firma u elektroauta silniční dan?
youda píše:brin píše:rottenkiwi píše:Hľadám niečo, čím by sa dalo euto nabíjať priamo z panelov DC, resp. HVDC baterky.
Existuje taký wallbox alebo niečo podobné, aby sa obišla DC-AC a AC-DC konverzia ?
Popravdě není, protože to není jen o wallboxu, ale je k tomu stále potřeba trafo kvůli změnám napětí. Člověk se zbaví potřeby poměrně náročného usměrnění, ale tohoto ne. A u výkonů kolem 20–50 kW bych neuvažoval o neřízeném nabíjení, to auto stejně nedovolí.
Ahoj chlapi,
přesně jak říká Brin, úplně snadné to není. Přesto, řešení existuje:
Nabíjení CHAdeMO používá pro komunikaci mezi BMS auta a DC nabíječkou protokol CAN Bus. Právě díky tomu je po připojení auta na displeji nabíjecího stojanu vidět SoC, napětí a proud do baterie. Baterka si pomocí CAN Bus řekne o nabíjecí napětí a maximální nabíjecí proud. Součástí CHAdeMO standardu jsou také funkce V2h a V2x, které umožňují, aby DC nabíječka baterku nejen nabíjela, ale i vybíjela. Japonci jsou koumáci, prostě na to mysleli. Tuším, že se o tom už tady na fóru v minulosti mluvilo, že Mitsubishi tuto funkci prezentovalo.
Je to tedy úplně stejné, jako když moderní tovární baterky komunikují s high-voltage invertorem ve FVE.
Bohužel, kompletní popis V2h protokolu není veřejný, ale je dostupný jen pro členy CHAdeMO asociace, což trochu komplikuje vytvoření vlastního bastlu. Veřejný je alespoň pinout, takže pro zručné kolegy by neměl být problém odposlechnout CAN komunikaci auta a na základě toho pak udělat PLC mezikus, který bude z jedné strany komunikovat s BMSkou auta a z druhé strany bude komunikovat například s HV měničem Solax a ovládat několik relátek.
Z leva: DC CHAdeMo, DC CCS, AC Mennekes:
Pinout:
Z velkých výrobců invertorů nevím o žádném, který by tento protokol přímo podporoval, ale něco už se najít dá:
http://www.electway-store.com/index.php ... cts_id=335
Trochu škoda je, že v EU se nám více rozmáhá DC standard CCS, tedy kombinace AC konektoru Mennekes s DC konektorem. CCS nepoužívá komunikační protokol CAN, ale nějaký svůj proprietární protokol. Také mi není známo, že by CCS standard umožňoval i vybíjení. Tam by tedy integrace auta do FVE byla o dost těžší.
vla píše:......"No a kolik si myslíš, že asi tak budeš denně dobíjet? 100kWh? To s tím vozem budeš jako denně dělat hlubokou orbu na polích Agrofertu? Opět apeluji na soudnost argumentů. Já najezdím ročně 20kkm a mám ve voze akumulátor 16kWh, reálně tak 14"..................................... Soudnost argumentů má každý jinou, pokud jezdíš kolem baráku nemusí to být problém, ale pro opravdové ježdění je tvé auto o ničem, přesto ti může vyhovovat, jen to není univerzální argument, pokud takové vůbec existují. Navíc si nedovedu představit, že bys s touto kapacitou najel denně skoro 70 km, to znamená prakticky stejné trasy, pokud by se trasy měnila mimo tento průměr asi by tě v horších dnech tahali domů koně.
youda píše:Mel bys prosim nejake to info k protokolu a vybijeci funkci CCS?
fukuši píše:To chceš říct že TM 3 za cca 850 000 na firmu dostaneš cca 630 000 dotaci?To by snad koupil každý.Platí firma u elektroauta silniční dan?
brin píše:vla píše:......"No a kolik si myslíš, že asi tak budeš denně dobíjet? 100kWh? To s tím vozem budeš jako denně dělat hlubokou orbu na polích Agrofertu? Opět apeluji na soudnost argumentů. Já najezdím ročně 20kkm a mám ve voze akumulátor 16kWh, reálně tak 14"..................................... Soudnost argumentů má každý jinou, pokud jezdíš kolem baráku nemusí to být problém, ale pro opravdové ježdění je tvé auto o ničem, přesto ti může vyhovovat, jen to není univerzální argument, pokud takové vůbec existují. Navíc si nedovedu představit, že bys s touto kapacitou najel denně skoro 70 km, to znamená prakticky stejné trasy, pokud by se trasy měnila mimo tento průměr asi by tě v horších dnech tahali domů koně.
No já jezdím s i3, která má kapacitu 18,8 využitelných (reálně po 5 letech spíš kolem 17,5 využitelných) denně běžně přes 100 km, občas i přes 200 km. A to naprosto bez problémů. 70 km denně padne na odvoz dětí do školky a ze školky. Pak občas cesta manželky něco vyřídit, pak já nákupy, pak cesty s dětma za rodičema (100 km daleko). Je to naprosto v pohodě. Ale je pravda, že 33 kWh pack by mi občas dal rezervu pro klid duše.
Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků