Elektricka / hybridni auta
- fugas
- Příspěvky: 2239
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 384
Re: Elektricka / hybridni auta
Proto už po několikáté říkám ,že dojezd je imaginární veličina.Stejně jako rekuperace je výborná na zastavení vozidla.Ale představa dobíjení z každého kopce je nesmyslná.Daleko efektivnější je jet na "volnoběh" ,kam to jen jde.Síla motoru absolutně nehraje roli.To co já vylezu s 15kW ,to jiný vyletí s 50kW za daleko menší čas.
			
			
									
						
							Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
			
						- fugas
- Příspěvky: 2239
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 384
Re: Elektricka / hybridni auta
Jestli jezdíš brzda/plyn ,tak zůstaň na arabskym kohoutukodl69 píše:to je to, co píšu "Pri ustálenej 70-ke" je extrémní ekorallye, můj normální styl jízdy je na konci obce "co z toho dostanu" (a vím co z toho dostanu, při kterejch otáčkách má motor maximální výkon a používám ho) na nějakou "normální cestovní rychlost" (a není to 90km/h, mezi tím musím předjíždět ty, co jedou těch 70 i mimo obec, a z protisměru zase auta, takže zase maximální výkon, brždění za dalším co jede 70, a tak dokola, a pak je zase obec, takže na 50, a tak pořád dokola. Ano, když chci, dokážu jet s průměrnou spotřebou pod 7l, ale proč bych to dělal. Můj odhad je spotřeba 30kWh/100km v elektrice při mým stylu jízdy, s benzínem nebo plynem je to reálně každodenně 11-12l/100km, když bych vzal účinnost spalovacího motoru 20% až na kola, tak je to 32kWh z benzínu s 1.5t těžkým autem, což by celkem odpovídalo mé teorii, a i to, že u mě občas nabíjí chlapík Teslu S, ujede cca 200km a nabíjí 50-60kWh...
 Jízda elektromobilem se zážitkově značně liší.Také jsem tak denně jezdil ,bavilo mě to.A teď ,když nemám kobyly se hodně směju.Mám těch svých vymodlených 70 a za řevu a dýmu mě jeden co spěchá předjede.Pak se tito dělí na tři skupiny.1) Mám tě v druhé zatáčce ,protože jsi rovinář a mých stále 70 je ti tam moc rychle.2) Mám tě na první křižovatce/semaforu a ve výsledku nejsi rychlejší než já ,pouze jsi zbytečně zprasil svět a utratil svoje peníze do státní kasy.3)Umíš to ,tak si jeď+na křivatce klika na zelenou vlnu ,ale stejně na tebe pořád vidím
 Jízda elektromobilem se zážitkově značně liší.Také jsem tak denně jezdil ,bavilo mě to.A teď ,když nemám kobyly se hodně směju.Mám těch svých vymodlených 70 a za řevu a dýmu mě jeden co spěchá předjede.Pak se tito dělí na tři skupiny.1) Mám tě v druhé zatáčce ,protože jsi rovinář a mých stále 70 je ti tam moc rychle.2) Mám tě na první křižovatce/semaforu a ve výsledku nejsi rychlejší než já ,pouze jsi zbytečně zprasil svět a utratil svoje peníze do státní kasy.3)Umíš to ,tak si jeď+na křivatce klika na zelenou vlnu ,ale stejně na tebe pořád vidím 
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
			
						- 
				josse
- Příspěvky: 1315
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
- Reputace: 155
Re: Elektricka / hybridni auta
Jo, naprostý souhlas, nejlepší je, že to jde i s nemocným benzínovým motorem 40 kW! Ale ten elektrický cca 20 kW by mi na to určitě stačil taky...fugas píše:Pak se tito dělí na tři skupiny.1) Mám tě v druhé zatáčce ,protože jsi rovinář a mých stále 70 je ti tam moc rychle.2) Mám tě na první křižovatce/semaforu a ve výsledku nejsi rychlejší než já.3)Umíš to ,tak si jeď+na křivatce klika na zelenou vlnu ,ale stejně na tebe pořád vidím
3,6kWp GWL Poly + 8,82kWp Canadian Mono, 3x PIP4048MS, 5x80P14S = 5600Cells 18650 (~900Ah/47kWh)
Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
			
						Elektrárna: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
TČ: https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=21
- youda
- Příspěvky: 3155
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
- Reputace: 961
Re: Elektricka / hybridni auta
Nerad to přiznávám, ale je to tak jak říkáte. Já sice jezdím jen ropákem, ale už dávno jsem zjistil, že to není o tom jak rychle kdo dokáže jet na rovince, ale kolik aut je schopnej předjet. A jelikož já moc předjíždět neumím, tak dorazím vždycky jako poslední  
			
			
									
						
							
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
			
						- NOPARasito
- Příspěvky: 2600
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Reputace: 192
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Nejvetsi problem je slezt zpet z elektrickeho vozu na spalovaci, pak uz jednine na dovolenou kvuli dlouhe trase, ale s nestastnym srdcem.  )).
)).
Jak bude pristi rok dostupna hybridni dodavka Ford Custom treba se mi jako pracovni auto postesti v plugin hybridu .
.
			
			
									
						
										
						 )).
)).Jak bude pristi rok dostupna hybridni dodavka Ford Custom treba se mi jako pracovni auto postesti v plugin hybridu
 .
.- fugas
- Příspěvky: 2239
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 384
Re: Elektricka / hybridni auta
Spíš bych to viděl na schopnost udržet rychlost ,čili umět vodit zatáčky.To všechno se projeví v tom elektromobilu.Protože takový doveda mě předjede a následně zbrzdí.jeho to stojí panáka nafty ,což ani neregistruje ,ale mě několik set metrů dojezdu.youda píše:Nerad to přiznávám, ale je to tak jak říkáte. Já sice jezdím jen ropákem, ale už dávno jsem zjistil, že to není o tom jak rychle kdo dokáže jet na rovince, ale kolik aut je schopnej předjet. A jelikož já moc předjíždět neumím, tak dorazím vždycky jako poslední
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
			
						- NOPARasito
- Příspěvky: 2600
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Reputace: 192
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Uz tu nekdo premyslel nad dobijeni elektromobilu primo z panelu napr. pro teslu DC450V???
			
			
									
						
										
						- fugas
- Příspěvky: 2239
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 384
Re: Elektricka / hybridni auta
U Tesly by to možná nebyl problém.Pokud tedy lze regulovat vstupní DC proud stejně jako AC.Jinak je problém s tím ,že elektronika je stavěná na rychlonabíječku a dokud nedostane co chce ,tak nezahájí nabíjení.Pokud budeš nabíjet rovnou baterky ,tak se připravíš o přehled dodané energie a rozhodíš data ,takže jednotka pak neví kolik energie v baterkách má.
106 takhle nabíjím ,protože jsem stejně jezdil do nedávna na voltmetr a kromě procentmetru se vše odvíjí pouze od napětí a odebíraného proudu z baterek.Když jsem se naučil přepsat Eepromku ,tak jsem proud rychlonabíjení změnil na pouhé 3A.Ale ještě jsem neudělal kabel ,takže nevím jestli to bude fungovat.Pokud ano ,mělo by vše ukazovat správně i při takovém nabíjení.Problém je v tom ,že během dne jsem s autem prostě pryč ,takže se to povede tak 2x do týdne.
			
			
									
						
							106 takhle nabíjím ,protože jsem stejně jezdil do nedávna na voltmetr a kromě procentmetru se vše odvíjí pouze od napětí a odebíraného proudu z baterek.Když jsem se naučil přepsat Eepromku ,tak jsem proud rychlonabíjení změnil na pouhé 3A.Ale ještě jsem neudělal kabel ,takže nevím jestli to bude fungovat.Pokud ano ,mělo by vše ukazovat správně i při takovém nabíjení.Problém je v tom ,že během dne jsem s autem prostě pryč ,takže se to povede tak 2x do týdne.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
			
						- NOPARasito
- Příspěvky: 2600
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Reputace: 192
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
To jsou pravdive informace, ale pkud by to slo, bylo by to lepsi kvuli netazeni vykonu pres regulatory  .
. 
S tou elektronikou by to byl asi problem oblbnout(spis zjistit jak to maji osetreno).
			
			
									
						
										
						 .
. S tou elektronikou by to byl asi problem oblbnout(spis zjistit jak to maji osetreno).
- fugas
- Příspěvky: 2239
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 384
Re: Elektricka / hybridni auta
Stejně to cedím přes DC/DC měnič.Redukuje se tak kolísání napětí vzhledem k osvitu a zatížení.
			
			
									
						
							Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
			
						- NOPARasito
- Příspěvky: 2600
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Reputace: 192
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
A to na kolikati V a jakej typ????
			
			
									
						
										
						- fugas
- Příspěvky: 2239
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
- Reputace: 384
Re: Elektricka / hybridni auta
3x Meanwell v sérii ,dohromady 145V/1500W.Vstupní rozsah 19-72V.Na přesný typ bych se musel podívat.Měl jsem i z legrace panel na zahrádce a tímto jsem dobíjel.To je ale samozřejmě jen takový fórek ,reálně to nemá smysl.Ale na domácí použití super.
			
			
									
						
							Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
			
						- 
				xmasin
- Příspěvky: 1770
- Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
- Reputace: 102
- NOPARasito
- Příspěvky: 2600
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Reputace: 192
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Pořád jednodušší technika jak toto:
https://hybridlife.org/threads/ep-tende ... -zoe.1300/
			
			
									
						
										
						https://hybridlife.org/threads/ep-tende ... -zoe.1300/
- jose
- Příspěvky: 276
- Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
- Reputace: 12
- Bydliště: Kvasice
Re: Elektricka / hybridni auta
Po dvou měsících s Peugeotem Ion mám průměrnou spotřebu kolem 15 kWh/100 km (rovinatý terén, převážně jezdím po městě). V říjnu to bylo kolem 13,5 kWh/100 km. Je zajímavé, že můj 35 kW motor má tedy spotřebu podobnou jako acmikův 125 kW motor - asi bude opravdu záležet spíš na jiných podmínkách, než na výkonu motoru.
			
			
									
						
							Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
			
						- dracekvo
- Příspěvky: 1937
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
- Reputace: 155
Re: Elektricka / hybridni auta
Podle mě účinnost elektrického motoru je tak dobrá, že není moc velký rozdíl jestli vyrábím průměrných 15kWh/100km motorem s výkonem 35kW nebo 125kW. U spalováku je poznat jestli jezdím s 1.4l nebo 4.0l 
U elektromobilu bude především záležet na hmotnosti, stylu jízdy, aerodynamice, použitých pneu, a v zimně především na druhu topení, než na výkonu motoru.
Ion topí odporovým topením. Novější auta mají tepelné čerpadlo.
			
			
									
						
										
						
U elektromobilu bude především záležet na hmotnosti, stylu jízdy, aerodynamice, použitých pneu, a v zimně především na druhu topení, než na výkonu motoru.
Ion topí odporovým topením. Novější auta mají tepelné čerpadlo.
- 
				brin
- Příspěvky: 927
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
- Reputace: 87
Re: Elektricka / hybridni auta
On 35 kW a 125 kW elektromotor budou pravděpodobně skoro stejné kusy kovu, jenom ten druhý bude podstatně lépe chlazen.
			
			
									
						
										
						- 
				dumi
- Příspěvky: 2035
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
- Reputace: 157
Re: Elektricka / hybridni auta
35kW na auto? Kolik to proboha vazi? To jede? 
			
			
									
						
							
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
			
						- dracekvo
- Příspěvky: 1937
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
- Reputace: 155
Re: Elektricka / hybridni auta
Váží to asi 1.2 tuny, výkon 35kW (špičkově 47kW) a točivý moment 180nm.
Porovnej grafy průběhu točivého momentu a dostupných kW u spalovacích motorů a uvidíš. Můžu ti říct, že spalováky typu 1.4i nemaj šanci.
Ono je sice hezký, že máš auto s 67kW, ale ten výkon je dostupnej až při 5500ot/min. Mezi 2-3 tis nemáš ani těch 35kW
			
			
									
						
										
						Porovnej grafy průběhu točivého momentu a dostupných kW u spalovacích motorů a uvidíš. Můžu ti říct, že spalováky typu 1.4i nemaj šanci.
Ono je sice hezký, že máš auto s 67kW, ale ten výkon je dostupnej až při 5500ot/min. Mezi 2-3 tis nemáš ani těch 35kW

- 
				dumi
- Příspěvky: 2035
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
- Reputace: 157
Re: Elektricka / hybridni auta
Osobne neberu nic pod 100kW, protoze se s tim proste neda bezpecne jezdit. Kdyz chces nekoho predject tak to trva dlouho ==> je to nebezpecny, takze radeji nepredjizdis ==> houstne provoz. 
Ono v podstate je jedno v jakejch otackach ten vykon mas, pro beznej provoz ho nepotrebuejs. Dulezity je, ze tam nekde je pro pripad potreby. S vykonym autem se da jet pomalu, se slabym autem rychle nezrychlis.... To je proste fakt.
			
			
									
						
							Ono v podstate je jedno v jakejch otackach ten vykon mas, pro beznej provoz ho nepotrebuejs. Dulezity je, ze tam nekde je pro pripad potreby. S vykonym autem se da jet pomalu, se slabym autem rychle nezrychlis.... To je proste fakt.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
			
						Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů
 
   
  


 
  
