Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned dub 11, 2021 11:36 pm


Spajanie Li-Ion do sád

Baterie a bateriová úložiště založená na článcích Li-ion 18650, zkušenosti, praxe, dobíjení, batery management, výroba bateriových úložišť, bezpečnost.
Další

Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod shuty » úte dub 07, 2020 8:28 pm

Ahojte. Rad by som zalozil tuto temu aby sa tu prebralo vzajomne spajanie litiovych akumulatorov do sad. Napriklad paralelne spajame 18650 do blokov a nasledne tieto bloky seriovo pre dosiahnutie potrebneho napatia. ak ale budem rozsirovat do buducna bateriu postupne ako zapojit dalsie bloky do systemu? pripojit ich paralelne k existujucim blokom alebo zapojit samostatne do serie a az potom paralelne? to by sme ale potrebovali bms pre kazdu sadu samostate. a co spajanie 18650 paralelne s vacsimi clankami - napriklad LEV40/50 alebo Samsung SDI kde je kapacita 20x vacsia ako jednej 18650... dnes som skusil zapojit jeden clanok LEV40 s jednym clankom 18650 Samsung 26F paralelne. oba clanky boli nabite na 4,1V. nasledne som dal celok vybijat prudom 7A. po celu dobu to vyzeralo OK ale ku koncu vybijania sa zacal Samsung 26F zahrievat. po vybiti na 2,5V som nabijanie ukoncil a clanky od seba ihned oddelil. Na LEV40 som nameral 2,55V ale na 18650 som nameral az 3,4V! takyto rozdiel mali aj po dlhsom odstaveni. 18650 som nasledne dal este vybijat samostatne prudom 2,5A a napocitalo este 250mah. Takze zatial co velky clanok odovzdal celu svoju kapacitu, maly clanok si cast kapacity ponechal. Predpokladam ze to bol aj dovod preco sa 18650 zacal ku koncu zahrievat. v LEV40 uz neostalo nic a tak sa zacal viac zatazovat samsung. mozno to bolo aj tym ze som isiel s napatim az moc dole. mozno keby som vybijal do 3v bola by situacia ina a 18650 by sa nezahrieval. co sa bude ale diat ak paralelne k LEV40 pripojim dajme tomu 15p blok z 18650?
IMG_20200407_090907_copy_1040x780.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
shuty
 
Příspěvky: 384
Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod JiříK » úte dub 07, 2020 8:49 pm

Přechodový odpor na tom pružinovém držáku 18650. Z počátku se ten váleček flákal, s klesajícím napětím na velké cihle začal přebírat větší podíl proudu a proto se hřál. Pokud to nesletuješ, dopadne to takto vždy. A LiOn bych tak nízko nevybíjel. Já třeba končím na 3,4 V.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
JiříK
 
Příspěvky: 929
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod trud » úte dub 07, 2020 9:02 pm

Celé je to o namahani batérie.. Ako si správne písal je to tým ze si ju týral az na 2.5V..dokonca aj 3V je týranie. Neviem ci dakto tu na fóre vôbec ide pod 3.3V pri lion. Ak je prud rozumny pri vybijaní aj nabijani.. Plus rozumný rozsah napätia.. Môžeš spájať ake chceš batérie.. Jedine na com záleží je co najpresnejšia kapacita v každej vetve. Ja mam postupne stavanu batériu.. Pridávané rôzne kapacity a výrobcov 18650..mam aj 26650..aj LEV40 aj 60Ah Samsung. Všetko funguje uz takmer 3 roky bez balancera..v rozmedzí max pár stotín volta.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 841
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod shuty » stř dub 08, 2020 5:35 am

JiříK píše:Pokud to nesletuješ...


super, zletujem to a pokus zopakujem. zletovat to napriamo alebo cez poistkovy drotik?
Uživatelský avatar
shuty
 
Příspěvky: 384
Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod shuty » stř dub 08, 2020 5:49 am

trud píše:Jedine na com záleží je co najpresnejšia kapacita v každej vetve.


myslis v paralelnej vetve? teda spajat to vsetko tak aby boli vsetky pridavane bloky paralelne?

S napatiami to pri 14s prevadzkujem od 47 do 57V co je 3.35V az 4.07V. toto som siel tak nizko len koli testu.
Uživatelský avatar
shuty
 
Příspěvky: 384
Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod trud » stř dub 08, 2020 7:26 pm

Spájať a zložiť to tak aby každá vetva.. Mala rovnakú kapacitu. Ja mam 7S teda každá jedna zo 7 rovnakú kapacitu. A ak používaš LEV 40 na 4.07 by som nešiel.. Myslím ze LEV40 ma max 4.1V..
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 841
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod fatter » ned srp 09, 2020 4:18 pm

Chlapi, Li-ion BFSD 18650 4,2V9800Ah za 1,5E (cca 40Kc) je rozumna suma? Nemam s Li-ion vobec skusenosti..
30xGS55 (1600W)JV a 30xGS55 (1600W)JZ, 6x320W PERC JZ, Axpert 48V 5kW 800Ah gel. olovo, menič 2500W, MPPT 48V40A 300Ah AGM olovo,BMS Victron BMV700,702
fatter
 
Příspěvky: 144
Registrován: čtv led 18, 2018 12:11 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod rottenkiwi » ned srp 09, 2020 4:39 pm

Zbohom. BTC Kiwi Haven Artemis XHV - Ryzen 3600 OC - spotreba Covid, stress. exercise 20250 KWh
Today: 33.42 Yest: 21.71 Week: 162.66 30 Days: 567.02 [kWh]
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 4145
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod fatter » ned srp 09, 2020 4:47 pm

presne tam..hned sa mi to nezdalo:)
30xGS55 (1600W)JV a 30xGS55 (1600W)JZ, 6x320W PERC JZ, Axpert 48V 5kW 800Ah gel. olovo, menič 2500W, MPPT 48V40A 300Ah AGM olovo,BMS Victron BMV700,702
fatter
 
Příspěvky: 144
Registrován: čtv led 18, 2018 12:11 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod Lui » ned srp 09, 2020 5:27 pm

fatter píše:Chlapi, Li-ion BFSD 18650 4,2V9800Ah za 1,5E (cca 40Kc) je rozumna suma? Nemam s Li-ion vobec skusenosti..



Taký článok v reálu neexistuje,proste tolko sa do 18650-tky nedá natlačiť....to sú len také reklamné bláboly....no a bohužial mnohý nato aj naletia :?
Cca 16kwp ::pv:: ,48V 7kAh Pb *batt* , 60V 1,2kAh , 15S 600P Lion *batt* + 60V 198Ah Lifepo4 *batt* , 5xMPPT VT-80, 12kw menič , záloha-6Kw UPS-keby dačo :) , BMV-600S , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:260Wp ::pv:: ,12V Pb 1000Ah *batt* , epsolar 10 dvakrát ,victron 350w sinus
Uživatelský avatar
Lui
 
Příspěvky: 1120
Registrován: pon srp 08, 2011 2:14 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod KubisKV » ned srp 09, 2020 5:56 pm

shuty píše:Ahojte. Rad by som zalozil tuto temu aby sa tu prebralo vzajomne spajanie litiovych akumulatorov do sad. Napriklad paralelne spajame 18650 do blokov a nasledne tieto bloky seriovo pre dosiahnutie potrebneho napatia. ak ale budem rozsirovat do buducna bateriu postupne ako zapojit dalsie bloky do systemu? pripojit ich paralelne k existujucim blokom alebo zapojit samostatne do serie a az potom paralelne? to by sme ale potrebovali bms pre kazdu sadu samostate. a co spajanie 18650 paralelne s vacsimi clankami - napriklad LEV40/50 alebo Samsung SDI kde je kapacita 20x vacsia ako jednej 18650... dnes som skusil zapojit jeden clanok LEV40 s jednym clankom 18650 Samsung 26F paralelne. oba clanky boli nabite na 4,1V. nasledne som dal celok vybijat prudom 7A. po celu dobu to vyzeralo OK ale ku koncu vybijania sa zacal Samsung 26F zahrievat. po vybiti na 2,5V som nabijanie ukoncil a clanky od seba ihned oddelil. Na LEV40 som nameral 2,55V ale na 18650 som nameral az 3,4V! takyto rozdiel mali aj po dlhsom odstaveni. 18650 som nasledne dal este vybijat samostatne prudom 2,5A a napocitalo este 250mah. Takze zatial co velky clanok odovzdal celu svoju kapacitu, maly clanok si cast kapacity ponechal. Predpokladam ze to bol aj dovod preco sa 18650 zacal ku koncu zahrievat. v LEV40 uz neostalo nic a tak sa zacal viac zatazovat samsung. mozno to bolo aj tym ze som isiel s napatim az moc dole. mozno keby som vybijal do 3v bola by situacia ina a 18650 by sa nezahrieval. co sa bude ale diat ak paralelne k LEV40 pripojim dajme tomu 15p blok z 18650?
IMG_20200407_090907_copy_1040x780.jpg



Ahoj,

sice si založil toto vlákno, ale o 18650 a jiných li-on článcích se dočteš ve vláknech jiných. Kde je toho dost popsáno, jak baterky měřit, letovat, skládat podle kapacity, které články do úložiště nedávat, jak se k nim chovat atd. Takže doporucuju STAVBA 18650 nebo jiné vlákno, kde si to přečteš a nebudeš muset psát dotazy, které se tu už dablují.
KubisKV
 
Příspěvky: 505
Registrován: pon zář 04, 2017 12:06 pm
Bydliště: Chebsko

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod shuty » ned srp 09, 2020 7:31 pm

trochu si mimo chalan. dakujem ze si reagoval ale tema je uz zalozena dost dlho a ide tu konkretne o spajanie li-ion baterii/clankov do sad. zaujimalo ma spojenie clanokov s vysokou kapacitou s clankami s malou kapacitou a podobne. ked sme pri tom stale som nedostal presnu odpoved na moje zadanie v teme. z mojich pokusov zatial vychadza ze pri zapojeni maleho clanku paralelne s velkym dochadza k rozdielom a k zahrievaniu maleho clanku, ale nemal som este cas to dotestovat do konca....
Uživatelský avatar
shuty
 
Příspěvky: 384
Registrován: ned úno 05, 2017 7:21 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod brin » úte srp 11, 2020 7:03 am

Pokud to jsou li-ion stejné chemie, které mají podobný průběh napětí, tak by paralelní spojení více článků různých kapacit nemělo dělat problémy. Lze si to představit stejně jako když máte různě objemné nádobky propojené dnem (kontakty). Když budete nalívat vodu (proud), rovnoměrně se rozleje do všech nádobek a hladina (napětí) bude stejná.
brin
 
Příspěvky: 759
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod jahodovák » úte srp 11, 2020 10:15 am

shuty píše:Ahojte. Rad by som zalozil tuto temu aby sa tu prebralo vzajomne spajanie litiovych akumulatorov do sad. Napriklad paralelne spajame 18650 do blokov a nasledne tieto bloky seriovo pre dosiahnutie potrebneho napatia. ak ale budem rozsirovat do buducna bateriu postupne ako zapojit dalsie bloky do systemu? pripojit ich paralelne k existujucim blokom alebo zapojit samostatne do serie a az potom paralelne? to by sme ale potrebovali bms pre kazdu sadu samostate. a co spajanie 18650 paralelne s vacsimi clankami - napriklad LEV40/50 alebo Samsung SDI kde je kapacita 20x vacsia ako jednej 18650... dnes som skusil zapojit jeden clanok LEV40 s jednym clankom 18650 Samsung 26F paralelne. oba clanky boli nabite na 4,1V. nasledne som dal celok vybijat prudom 7A. po celu dobu to vyzeralo OK ale ku koncu vybijania sa zacal Samsung 26F zahrievat. po vybiti na 2,5V som nabijanie ukoncil a clanky od seba ihned oddelil. Na LEV40 som nameral 2,55V ale na 18650 som nameral az 3,4V! takyto rozdiel mali aj po dlhsom odstaveni. 18650 som nasledne dal este vybijat samostatne prudom 2,5A a napocitalo este 250mah. Takze zatial co velky clanok odovzdal celu svoju kapacitu, maly clanok si cast kapacity ponechal. Predpokladam ze to bol aj dovod preco sa 18650 zacal ku koncu zahrievat. v LEV40 uz neostalo nic a tak sa zacal viac zatazovat samsung. mozno to bolo aj tym ze som isiel s napatim az moc dole. mozno keby som vybijal do 3v bola by situacia ina a 18650 by sa nezahrieval. co sa bude ale diat ak paralelne k LEV40 pripojim dajme tomu 15p blok z 18650?
IMG_20200407_090907_copy_1040x780.jpg

Jak se tak na ten obrázek dívám,ono to bude tím,že je máš spojené příliš tenkým vodičem a proto nedošlo k rovnoměrnému vybíjení,protože na tech drátkách došlo k velkému úbytku napětí ten článek se tím pádem flákal a skoro nic nedodal,pokud bys nechal chíli spojené,došlo by k vyrovnání ....spoj pořádným vodičem a k tomuto jevu nedojde...hezký den
6,4kWp-2 krát aexpert MKS,cca 40kW LIFE A LION
jahodovák
 
Příspěvky: 1183
Registrován: ned dub 02, 2017 2:45 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod matobabetak » úte srp 11, 2020 10:15 am

ja by som urobil sadu z 18650, dalsiu z 60ah a tak dalrj... kazdej sade vlastnu bms a vystup neni problem spojit, vlastne to tak bude mat 5kwh v samsung sdi a 4kwh v 18650, kazdes sade sefuje vlastna BMS
[5x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, rashberyy pi3, ICC
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
matobabetak
 
Příspěvky: 510
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod Johnny.sk » úte srp 11, 2020 10:37 am

Takze.. posteh.. mam spojene CATL a rozne 18650 v jednom 14S zapojeni.
Hlavny a podstatny rozdiel je vo vnutornom odpore. Kazdy clanok ma roznu kapacitu, a rozne sa podiela na vybijani. Okrem toho aj ked je to li-ion a li-ion, chemia je trochu v inom pomere a inac sa sprava v roznych napatiach. Napr tie CATL tahaju viac pri nabijani po 3,9V a potom nastupia 18650 kde vacsinu prudu zacnu do seba tahat. Zistil som ze ked chcem vyuzit vacsiu kapacitu musim ist az na 4,05V pri nabijani. Casto krat sa mi stava ze zajde slnko, na 1S vychadza napatie 3,99V a ked meriam prudy tak do packu 18650 stale tecie prud z CATL packu. Pri vybijani sa to sprava opacne.. najskor tahaju CATL a potom 18650tky tlacia do CATL na vyrovnanie napati. Atd atd.. to je na dlhsie, ale proste li-ion =/= li-on, dolezite su vnutorne odpory, memovite napatie, vek..

Detailnejsie: 18650 spolu cca 250Ah (120P14S) 1x BMS , CATL 750Ah (12P14S) 6x BMS
::pv:: FS-272 ~ 4600Wp, ::pv:: Poly 230 ~ 5750Wp, :arrow: MakeSkyBlue 60A, *batt* Li-ion ~ 14S 1200Ah, :home: AC ~ DIY 7,5kVA & RDI 15kW, DC ~ stala 250W spotreba, :comp: Vlastny monitoring ~ Domoticz
Uživatelský avatar
Johnny.sk
 
Příspěvky: 116
Registrován: sob úno 02, 2013 2:42 pm

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod trud » úte srp 11, 2020 7:28 pm

Problémy z rôznym zaťažením nastáva pri rôznych batériach až pri koncoch krivky či už nabíjacej alebo vybíjacej. Pozri na môj popis aké rôzne batérie lion, dokonca LTO mam pospájané a žiaden problém ani po rokoch. Podla mňa je dôležité použiť ich v rozumnom rozsahu...napr 3,45-4,05V a pri rozumných nabíjacích a vybíjacích prúdoch , zlomky C.
Samozrejme že keď spojím 40Ah a 2,5Ah batériu a idem až na 2,5V tak dostane 2,5Ah na búdku. Ale veď ak dakto pridáva pack tak predsa nepridáva 1 batériu 2,5Ah....plus nik neničí batérie vybitím na 2,5V. Ak by bola 40Ah spojena povedzme s 10Ah a napätie by končilo na 3,3V nevznikol by žiaden problém.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 841
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod Skrat » sob led 23, 2021 11:34 am

Trochu oživím téma. Taky plánuji spojení lion do sad. Plánované napětí je 4,05V a 3,4 V na článek. To jest 28,35V-23,8V.Při napětí 23,8V automaticky sepne pomocná nabíječka připojená na Nízký tarif z DS.Posílý baterky do napětí 26V a sama se vypne.Ostatní je na slunci.Baterky jsou 1 sada SDI 60AH,2 sada Lion 50AH ,3sada prizmatické články 32P 7S asi 112Ah-stáří a realnou kapacitu neznám.4 a poslední sada je 24P 7S z článku 18650 ruzné kapacity.Po přečtení tohoto vlákna sem pochopil že velkou roli bude hrát vnitřní odpor baterek.Maximální zatížení (beru špičky +rezervu) je 100A.Převážně bude odběr 25A a do budoucna max60A.Co mi doporučíte? dát jednu BMS a všechny články paraelně nebo na každou sadu svou BMS.Mám strach nezničit baterky.Děkuji
24V systém Východní stra 220W 2s4p=1760W,Západní strana 220W 2p2s=880W.Baterky Lion 1sada150Ah s BMS,2sada 150Ah s BMS,3sada 60Ah s BMS,4sada 60Ah s BMS a 5sada vše co sem posbíral prismy a články 80-100Ah s BMS.Měnič victron 1200W+350W.Jako záloha olovo šrot. .Dále 48V systém .230W 2s2p západní strana,Regulátor PWM 48V, olovo AGM,UPS 2KW,Victron48V/375W.Vše stále ve výstavbě.
Skrat
 
Příspěvky: 278
Registrován: sob zář 24, 2016 9:39 pm
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod Lui » sob led 23, 2021 1:18 pm

tiež som premýšlal nad roznými variantami,že ako by sa dalo spájať rozne druhy článkov...
Ja som dospel k záveru,že jednoznačne každú sadu pripojiť zvlášť cez BMS.
Jedine kde to nepovažujem za nutné dodržiavať,je pri článkoch 18650 kedže tam je od systému istený každý jeden článok samostatne,a tam je prakticky jedno,že kolko kusov je paralelne.

Je mi jasné,že aký problém vzniká,kedže na každú sadu článkov je teda nutné kúpiť BMS-ko....čo samozrejme vieme že je dosť drahá záležitosť,hlavne ked vieme,že tých BMS-ok bude viacej kusov :-/

Ale niektoré veci sa proste obísť nedajú....proste z mojho pophladu je bezpečnosť prvoradá.
Cca 16kwp ::pv:: ,48V 7kAh Pb *batt* , 60V 1,2kAh , 15S 600P Lion *batt* + 60V 198Ah Lifepo4 *batt* , 5xMPPT VT-80, 12kw menič , záloha-6Kw UPS-keby dačo :) , BMV-600S , 4xStuder XTH 8000 vo výstavbe ,
Záloha:260Wp ::pv:: ,12V Pb 1000Ah *batt* , epsolar 10 dvakrát ,victron 350w sinus
Uživatelský avatar
Lui
 
Příspěvky: 1120
Registrován: pon srp 08, 2011 2:14 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Spajanie Li-Ion do sád

Příspěvekod Skrat » sob led 23, 2021 2:26 pm

Taky sem se rozhodl na každou sadu dát BMS.Teď de o to na jaký proud jednotlivé BMS koupit.Každá sada bude asi jinak zatěžovaná.
24V systém Východní stra 220W 2s4p=1760W,Západní strana 220W 2p2s=880W.Baterky Lion 1sada150Ah s BMS,2sada 150Ah s BMS,3sada 60Ah s BMS,4sada 60Ah s BMS a 5sada vše co sem posbíral prismy a články 80-100Ah s BMS.Měnič victron 1200W+350W.Jako záloha olovo šrot. .Dále 48V systém .230W 2s2p západní strana,Regulátor PWM 48V, olovo AGM,UPS 2KW,Victron48V/375W.Vše stále ve výstavbě.
Skrat
 
Příspěvky: 278
Registrován: sob zář 24, 2016 9:39 pm
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Další

Zpět na Li-ion 18650

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'