Sobestacny provoz z elektrocentraly

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
misa84
Příspěvky: 97
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od misa84 »

unicast píše:Mně přijde, že centrály na LPG, tak, jak je nabízejí jejich výrobci, jsou tak nějak sto let za opicemi. Výrobce zvolí výrobně nejlevnější řešení, které má bídnou účinnost, je to zjednodušeně tatáž technologie, kterou se plynofikovaly Favority, reduktor v sání, zášlehová klapka a konec.

Technologie je ale o dva kroky dál. Prvním krokem jsou separátní vstřikovače plynné fáze, řízené sepárátní řídící jednotkou, která má do sebe svedeny vodiče, vedoucí ke vstřikovačům benzínu. Díky tomu umí přepínat na plyn postupně po jednotlivých válcích, v závislosti na požadovaném výkonu dávkovat množství plynu podle map atd. To jsou všechny konvenční systémy jako je Stag, Lovato, Prins, Tartarini, Lovtec atd. Na konvenčních motorech s nepřímým vstřikem spolehlivé, vyzkoušené. Některé přímovstřikové motory ale potřebují něčím chladit benzínové vstřikovače, takže tyhle systémy buď nekrmí motor zcela, ale pořád tam jde i trocha benzínu nebo na takových motorech vůbec nejdou použít.

A pak je tu o třídu lepší technologie vstřikování kapalné fáze, dost často používající stejné vstřikovače pro plyn i pro benzín, dost dílů odpadá, účinnost i výkon je vyšší. Sady na to dělá firma Vialle. Bohužel takovou elektrocentrálu jsem zatím neviděl. Nicméně jakákoli konvenční čtyřtaktní benzínová s rozumnými ventilovými sedly by takhle měla jít přestavět.
Pak by ta centrála nešla připojit na klasickou PB flašku, a s tím souvisejí problémy s plněním, ohřevem atd
jo vialle jsem měl na mitsu super systém než jsem vzal špatný plyn a odešlo čerpadlo asi voda
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od dracekvo »

Tak ono, aby šlo použít sekvenční vstřikování, tak je požadavek na to, aby centrála měla vstřikování benzínu.
To asi u těchto malých centrál je utopie. Proto se používá technologie z favorita, protože sama centrála je na úrovni karburátorového favorita.
Tak jako nelze do fáčka zastavět vstřikování plynu, když nemá počítač, tak to nelze ani do takových centrál. Není to jen o tom, jestli je to 4T nebo 2T.

A že by zrovna vstřikování kapalného LPG byla nějaká výhra, to si nemyslím. Je s tím spíš více starostí než užitku. A odchází tam čerpadla. Takže úspora je dosti diskutabilní.
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Franta2776 »

Já si spíš než elektrocentrála LPG a budování nějaké infrastruktury, hraji s myšlenkou elektromobil a elektřinu si dovézt z jiného objektu nebo od věřejné nabíječky.Za cenu z veřejné sítě tu elektřinu z LPG nikdy nevyrobíš a některá elektroauta mají i výstupní měnič.
Je samozřejmě otázkou,kolik ti to ho chybí jestl 50kWh za rok nebo 1MWh???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od dracekvo »

To záleží na tom, jaký chceš elektromobil. Aby to mělo cenu, tak to chce nějaký s bateríí 30kWh a více.
A taky jestli máš kde nabíjet, bez toho aniž by jsi tam musel čekat.

Pokud bych sečetl ten čas, který bych tam musel čumět, než se auto dobije. To bych raději koupil ten benzín. Nehledě na ceny od roku 2022. To možná ta centrála na LPG vyjde levněji.

Pokud bych využil i teplo, tak vyjde levněji určitě.
misa84
Příspěvky: 97
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od misa84 »

Franta2776 píše:Já si spíš než elektrocentrála LPG a budování nějaké infrastruktury, hraji s myšlenkou elektromobil a elektřinu si dovézt z jiného objektu nebo od věřejné nabíječky.Za cenu z veřejné sítě tu elektřinu z LPG nikdy nevyrobíš a některá elektroauta mají i výstupní měnič.
Je samozřejmě otázkou,kolik ti to ho chybí jestl 50kWh za rok nebo 1MWh???
takže naplnit auto bateriemi po střechu a zajet do tesca nabít zadara to je geniální proč mě to nenapadlo :-D ani nemusím mít elektromobil :-)
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Franta2776 »

misa84 píše:
Franta2776 píše:Já si spíš než elektrocentrála LPG a budování nějaké infrastruktury, hraji s myšlenkou elektromobil a elektřinu si dovézt z jiného objektu nebo od věřejné nabíječky.Za cenu z veřejné sítě tu elektřinu z LPG nikdy nevyrobíš a některá elektroauta mají i výstupní měnič.
Je samozřejmě otázkou,kolik ti to ho chybí jestl 50kWh za rok nebo 1MWh???
takže naplnit auto bateriemi po střechu a zajet do tesca nabít zadara to je geniální proč mě to nenapadlo :-D ani nemusím mít elektromobil :-)
Když nesvítí,zajedeš do nákupáku dáš si oběd,nakoupíš a dostaneš z nabíječky do baterek 80kWh grátis,aby jsi měl večer doma nebo na chatě čím grátis svítit a mohl si příště grátis dorazit:D :D :D :D :D a jak pojedeš kolem benzinky buděš myslet na ropáky,když tvrdí jaký je ten elektromobil nesmysl.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 1951
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Dagus »

Kdo ti dá 80kWh gratis? Věc zdarma je většinou 2x placená před, k tomu jsem hodně skeptický. Ale myšlenka koupit za něco proud tam a pak si dovezeš do ostrova 50kWh není špatná a něco si necháš na popojíždění kolem domu. Jenže to už rovnou můžeš mít ds a vyjde to za podobné koruny a nemusíš chodit 2x týdně na povinné jídlo do nakupáku.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Franta2776 »

Dagus píše:Kdo ti dá 80kWh gratis? Věc zdarma je většinou 2x placená před, k tomu jsem hodně skeptický. Ale myšlenka koupit za něco proud tam a pak si dovezeš do ostrova 50kWh není špatná a něco si necháš na popojíždění kolem domu. Jenže to už rovnou můžeš mít ds a vyjde to za podobné koruny a nemusíš chodit 2x týdně na povinné jídlo do nakupáku.
Třeba
https://www.mapotic.com/nabijim-zadarmo
Google toho nabízí více včetně aplikací do mobilu většinou 22kW nabíječky
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od dracekvo »

Tak on je tu takový problémek. Cena auta, které má takovou kapacitu, aby to za to stálo.
Pak je tu druhý. Které auto má 22kW dobíjení.

Když už někde vyjímečně dobíjím, tak fakt na kafíčka nebo oběd nechodím. Když to všechno spočítám, tak můžu jet rovnou autem na LPG a ve výsledku mě to vyjde na stejné peníze a hlavně rychleji.

A druhá věc je, že když je zatím někde nabíjení zdarma, tak nelze počítat s tím, že bude zdarma dále. Až těch aut bude víc, tak nákupáky si dost dobře spočítají, jestli se jim vyplatí to provozovat zdarma. Hlavně teď když elektrika raketově roste a asi už levnější nebude.

Za hodinu dobiju 22kW max. Se započtením ztrát, energie nutné na cestu mi zbude kolik? 18kW? A potom je otázka jak to z auta dostat do baterek doma. Ten výstup 230V nemá jen tak každé a stejně je to tak 1kW.
Cucat to z 12V. To auto musí být zapnuté, aby běžel měnič, tak má i nějakou samovolnou spotřebu. A většinou ten měnič na 12V je také okolo 1kW. A je otázka jak je kvalitní a jak dlouho bude zvládat hodinové zátěže na hranici výkonu.
Abych neušetřil pár korun a pak za rok neměnil měnič v autě za desítky tisíc. Ať na 12V nebo na 230V.

Jistota by byla si udělat vývod rovnou z baterek a obstarat si nějaký výkonný měnič 400V na 48V.

A zrovna ten 22kW výstup, myslím že nijak nekontroluje co je na něj připojené. Teoreticky by šlo dobíjet cokoliv. Klidně nějaký akublok v kufru spalováku :-D Jen ty přiblblé konektory jsou drahé. Proto do dneška nemám u auta kabel na AC nabíjení, protože se mi to prostě nevyplatí.
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Franta2776 »

1)Cena toho úložiště na kolečkách záleží na úhlu pohledu.Ta 80kW baterka u korejců stojí cca 800000kč=10000kč za kWh stejně jako ten Pylontech.Proti tomu jde část roční platby za naftu,elelktřina v RD,elektřina na chatě a to by dnes mohlo dělat klidně 100000kč za rok pokud většinu nabití bude ze solárů gratis nebo v nákupáku..To je 8let a to už jako nesmysl nevypadá a není v tom zohledněna budoucí vyšší cena elektřiny.
2)Jak dlouho budou poskytovat řetězce elektřinu zdarma??Tak dlouho jak to bude vyhovovat jejich obchodnímu modelu.Může to skončit zítra a taky nikdy.Dneska je pro ně prestiž být eko.Třeba Walmart bere zboží zpět použité i nepoužité bez udání důvodu 3 nebo 6měsíců a než vylezeš z letadla máš peníze na účtě.Nepotřebuješ ani doklad o koupi.A nezabije je to,je to jejich obchodní model.
3)V tom korejci je měnič cca 3,6kVA,takže chatu utáhne bez problémů ana dobití malého domácího uložiště určitě taky stačí..Většině skoro ostrovníků chybí stovky kWh za rok v prosinci a listopadu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
Marcus81
Příspěvky: 373
Registrován: pát dub 28, 2017 8:05 pm
Lokalita: Senec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: cca 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30kW Pb
Bydliště: Blízko Senec, SVK

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Marcus81 »

Tato myslienka sa mi celkom pozdava, ale ako spravit ten nabijaci managment, ako to nabijat na tych stojanoch aj keby som nieco take mal, napr. na privesnom voziku?!
Mate to niekto nejako vy(pre)myslene???
Hybrid, 4x260Wp Amerisolar, 6x260Wp Mono CSun, 2x260Wp Aleo, 9x 230Wp JuliSolar, 32x Astronergy 245Wp, 3f-Victron Energy Multiplus 48/5000, 750 Ah trakčná, 800 Ah OPzV stacionarne, 3xMPPT Victron Energy 150/70-Tr, 1xMPPT Victron Energy 150/45-Tr, AC-out Coupling Fronius Symo 4.5-3-M
zatial vsetko vo výstavbe...
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Franta2776 »

Marcus81 píše:Tato myslienka sa mi celkom pozdava, ale ako spravit ten nabijaci managment, ako to nabijat na tych stojanoch aj keby som nieco take mal, napr. na privesnom voziku?!
Mate to niekto nejako vy(pre)myslene???
Myslím,že s vozíkem a baterkama by tě asi časem vyhodili.Pokud by jsi měl baterky v autě v kufru,tak moc lidí z venku rozdíl mezi elektromobilem a normálním autem nepozná.
Já mám třeba k té stanici u kauflandu 2km a manželka tam jezdí 3x týdně po cca hodině.To máš teoretitických 60kWh týdně a to je cca 300km jízdy týdně grátis.8 měsíců v roce by dobíjel solár a mám energii na rok provozu auta gratis :D :D :D
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
misa84
Příspěvky: 97
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od misa84 »

Marcus81 píše:Tato myslienka sa mi celkom pozdava, ale ako spravit ten nabijaci managment, ako to nabijat na tych stojanoch aj keby som nieco take mal, napr. na privesnom voziku?!
Mate to niekto nejako vy(pre)myslene???
tak mennekes je podle mě klasická hruška 32A opravte mě prosím kdyžtak
luky
Příspěvky: 856
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od luky »

misa84 píše:
tak mennekes je podle mě klasická hruška 32A opravte mě prosím kdyžtak
Mýlíš se. Je to jiný konektor. Kromě 5 silových kontaktů tam jsou dva navíc. Jeden říká autu, jaký proud si může vzít (PWM signál), na druhém je rezistor, který říká, jaký proud ten kabel vydrží.
No kromě toho to má úplně jiný tvar..
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 4010Wp (6x415+4x380), CATL 48V/120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + MakeSkyBlue
misa84
Příspěvky: 97
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od misa84 »

to jsem z toho zpletený teda :-)
Přílohy
wallbox.jpg
misa84
Příspěvky: 97
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od misa84 »

a založil bych nové vlákno jak nabít baterie fve z veřejné nabíječky elektromobilů :-D
rva
Příspěvky: 3527
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od rva »

Možná by se vlákno mohlo jmenovat "jak zadarmo přežít". Dalo by se tam řešit nejen kde zdarma získat elektřinu, ale třeba i kde se zdarma najíst, ohřát, vykoupat, obléci, vyspat. Kvalitní bílkoviny často leží na silnici, popadané větve na otop jsou v každém lese a i na polích po zemědělcích zůstává spousta chutné zeleniny. :D
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Franta2776 »

Teď jsem byl nakoupit,tak jsem porpvé v životě tu nabíječku studoval.U nás je AC22kW grátis nebo DC 77kW za peníze.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
misa84
Příspěvky: 97
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od misa84 »

Franta2776 píše:Teď jsem byl nakoupit,tak jsem porpvé v životě tu nabíječku studoval.U nás je AC22kW grátis nebo DC 77kW za peníze.
a co konektory jaké má? :-) chtělo by to fotku pro to nikdy nerželi v ruce :-)
Franta2776
Příspěvky: 2429
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Sobestacny provoz z elektrocentraly

Příspěvek od Franta2776 »

misa84 píše:
Franta2776 píše:Teď jsem byl nakoupit,tak jsem porpvé v životě tu nabíječku studoval.U nás je AC22kW grátis nebo DC 77kW za peníze.
a co konektory jaké má? :-) chtělo by to fotku pro to nikdy nerželi v ruce :-)
Na to AC je tam pod víčkem ten 32A menges co je tu výše zmíněný.Jestli jsem to dobře pochopil ,tak lze stát a nabíjet bez poplatku až 480min nad tuto dobu 2 kč minuta.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne stř pro 22, 2021 1:56 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek