Liionizace dětské čtyřkolky

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1133
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvek od redcrown »

Ahoj,
dnes tu děti drandili na malé dětské čtyřkolce. Motor 800W, 36V. Jezdí se na olovo, kapacita 15Ah. Valí to jak sviňa, jen ty baterie. S dobrým olovem ta výdrž ujde, ale chtělo by to tak 2x více. Přemýšlím nad náhradou za 18650.
Nápad: nechat motor i regulátor, popájet 18650 z Holandska, koupit BMS z číny, balancovat/dobít do plna občas ručně pomocí TP4056. Z hlediska ceny bych byl svolný investovat do 200EUR do článků. Koupit jednoduchou nabíječku na Lion.
Se současným olovem změřen max. odběr s dospělým do kopce 30A.
Jakou BMS, jaké články?
díky za tipy, případně za nasměrování správným směrem.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Uživatelský avatar
beethowen
Příspěvky: 873
Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
Bydliště: Brno-venkov

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvek od beethowen »

Asi bych koupil tady: https://nexun.pl/pl/p/Samsung-ICR18650-22p-2150mAh/491
Občas mívají přes víkendy ještě slevy, tak se vyplatí si počkat. Vzal bych 120ks, zapojit 12P10S. Proud na článek bude úplně v pohodě, kapacita proti olovu prakticky skoro dvojnásobek. Dal bych k tomu nějakou smart BMS s BT, aby se dalo sledovat jak na tom články jsou a případně ručně dobalancovat.
Konkrétně z těchto článků jsem dělal baterku do kola 6P14S a šlape to k úplné spokojenosti s 500W motorem. Články nejsou fungl nové, jsou demontovány z nepovedených akupacků, mají zabroušené terminály. Žádný nebyl špatný, všechny měly shodné napětí (skladovací cca 3,58V), předpokládám, že je nikdo nikdy nenabíjel. Dokonce mě poslali cca 5ks navíc. Rok výroby co jsem se díval podle kódu na článku byl 2017, bral jsem je loni na jaře.
Cenově se do rozpočtu vlezeš úplně v pohodě, případně můžeš vzít víc článků. S tímto obchodem má zkušenost tuším i Rotenkiwi, ten toho bral více.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1133
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvek od redcrown »

díky. A jakou BMS jsi použil?
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Uživatelský avatar
beethowen
Příspěvky: 873
Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
Bydliště: Brno-venkov

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvek od beethowen »

Nebo 100ks těchto: https://nexun.pl/pl/p/Panasonic-NCR18650A-3100mAh/488
Jenom budeš s cenou výše, s proudem tak na hraně, ale o něco vyšší kapacita.
Nedělal jsem to pro sebe, ale pro tchána a ten nemá chytrý telefon, takže jsem použil nějakou úplně obyčejnou, ale právě toho lituju. Když už tak alespoň na to měření napětí článků by se to hodilo. Šetřil jsem na nesprávném místě a neměl jsem ani moc prostoru, což předpokládám by neměl být u čtyřkolky a 3ks 15Ah olova problém.
Asi bych vzal něco takového: https://www.aliexpress.com/item/4000464 ... 23c0QysWIM
rasto1
Příspěvky: 885
Registrován: pon lis 11, 2019 2:48 pm

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvek od rasto1 »

redcrown píše:Ahoj,
dnes tu děti drandili na malé dětské čtyřkolce. Motor 800W, 36V. Jezdí se na olovo, kapacita 15Ah. Valí to jak sviňa, jen ty baterie. S dobrým olovem ta výdrž ujde, ale chtělo by to tak 2x více. Přemýšlím nad náhradou za 18650.
Nápad: nechat motor i regulátor, popájet 18650 z Holandska, koupit BMS z číny, balancovat/dobít do plna občas ručně pomocí TP4056. Z hlediska ceny bych byl svolný investovat do 200EUR do článků. Koupit jednoduchou nabíječku na Lion.
Se současným olovem změřen max. odběr s dospělým do kopce 30A.
Jakou BMS, jaké články?
díky za tipy, případně za nasměrování správným směrem.
musis este napisat velkost originalnej baterie, ktoru chces nahradit, aby ti mohli pritomni pomoct s poskladanim akupaku.
7425Wp-J 27ks, 4125Wp-Z 15ks - SUN275-60P; 3525Wp-J plot 15ks TSM-235PC05; Li-ion 30kWh CATL; 3x5048MK do 1f.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvek od volente »

rasto1 píše:
redcrown píše:Ahoj,
dnes tu děti drandili na malé dětské čtyřkolce. Motor 800W, 36V. Jezdí se na olovo, kapacita 15Ah. Valí to jak sviňa, jen ty baterie. S dobrým olovem ta výdrž ujde, ale chtělo by to tak 2x více. Přemýšlím nad náhradou za 18650.
Nápad: nechat motor i regulátor, popájet 18650 z Holandska, koupit BMS z číny, balancovat/dobít do plna občas ručně pomocí TP4056. Z hlediska ceny bych byl svolný investovat do 200EUR do článků. Koupit jednoduchou nabíječku na Lion.
Se současným olovem změřen max. odběr s dospělým do kopce 30A.
Jakou BMS, jaké články?
díky za tipy, případně za nasměrování správným směrem.
musis este napisat velkost originalnej baterie, ktoru chces nahradit, aby ti mohli pritomni pomoct s poskladanim akupaku.
Hned v prvním řádku zmiňuje 15Ah.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
zbek
Příspěvky: 441
Registrován: ned bře 31, 2019 1:49 pm

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvek od zbek »

a chce dvakrat tolik tak lion 36V 30ah to je cca 100ks 18650
FV 3,57 Kwp měnič GW3648D-ES bat 4x pylontech us2000 .FV 2 Kwp měnič GW5048 D-ES bat 3x pylontech us2000
rasto1
Příspěvky: 885
Registrován: pon lis 11, 2019 2:48 pm

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvek od rasto1 »

volente píše:
rasto1 píše:
redcrown píše:Ahoj,
dnes tu děti drandili na malé dětské čtyřkolce. Motor 800W, 36V. Jezdí se na olovo, kapacita 15Ah. Valí to jak sviňa, jen ty baterie. S dobrým olovem ta výdrž ujde, ale chtělo by to tak 2x více. Přemýšlím nad náhradou za 18650.
Nápad: nechat motor i regulátor, popájet 18650 z Holandska, koupit BMS z číny, balancovat/dobít do plna občas ručně pomocí TP4056. Z hlediska ceny bych byl svolný investovat do 200EUR do článků. Koupit jednoduchou nabíječku na Lion.
Se současným olovem změřen max. odběr s dospělým do kopce 30A.
Jakou BMS, jaké články?
díky za tipy, případně za nasměrování správným směrem.
musis este napisat velkost originalnej baterie, ktoru chces nahradit, aby ti mohli pritomni pomoct s poskladanim akupaku.
Hned v prvním řádku zmiňuje 15Ah.
Asi to je tymi sviatkami, ja som pisal velkost koli povodnej baterii a nie kapacitu!
7425Wp-J 27ks, 4125Wp-Z 15ks - SUN275-60P; 3525Wp-J plot 15ks TSM-235PC05; Li-ion 30kWh CATL; 3x5048MK do 1f.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1133
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvek od redcrown »

velikost není problém, ta bude výrazně menší než olovo pro stejnou kapacitu.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvek od volente »

Jo prostorová velikost, to bude asi u té čtyřkolky jedno, centimetr sem nebo tam, to není obestavěnej skutr.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
kodl69
Příspěvky: 7396
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvek od kodl69 »

Podobnou věc jsem dělal na elektromotorku se stejným motoerem. 18650 jsou zbytečně drahý, motor bere sotva 20A, do prostoru baterie pěkně vleze cca 40Ah 10s liion v plackách z tabletů, který se dají koupit podstatně levněj, a tyhle proudy u mě zvládají už čtvrtou sezónu, já udělal baterku menší, jenom 20Ah jmen, dnes reálně cca 15Ah a dojezd je okolo 20km v terénu, normálně to používám s děckama jako dopravní prostředek. 4kolka bude samozřejmě podstatně žravější, proto navrhuju vyšší kapacitu. Nabíjím to původní nabíječkou na olovo, jenom jsem jí torchu zdvihl max. napětí, ale stejně funguje každá nabíječka na elektrokolo 36V. BMs stačí obyč, 10s 50A z apár USD z Ali.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek