Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pát dub 03, 2020 12:21 pm


Liionizace dětské čtyřkolky

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.

Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvekod redcrown » ned led 05, 2020 4:39 pm

Ahoj,
dnes tu děti drandili na malé dětské čtyřkolce. Motor 800W, 36V. Jezdí se na olovo, kapacita 15Ah. Valí to jak sviňa, jen ty baterie. S dobrým olovem ta výdrž ujde, ale chtělo by to tak 2x více. Přemýšlím nad náhradou za 18650.
Nápad: nechat motor i regulátor, popájet 18650 z Holandska, koupit BMS z číny, balancovat/dobít do plna občas ručně pomocí TP4056. Z hlediska ceny bych byl svolný investovat do 200EUR do článků. Koupit jednoduchou nabíječku na Lion.
Se současným olovem změřen max. odběr s dospělým do kopce 30A.
Jakou BMS, jaké články?
díky za tipy, případně za nasměrování správným směrem.
redcrown
 
Příspěvky: 689
Registrován: pát říj 12, 2012 7:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvekod beethowen » ned led 05, 2020 5:29 pm

Asi bych koupil tady: https://nexun.pl/pl/p/Samsung-ICR18650-22p-2150mAh/491
Občas mívají přes víkendy ještě slevy, tak se vyplatí si počkat. Vzal bych 120ks, zapojit 12P10S. Proud na článek bude úplně v pohodě, kapacita proti olovu prakticky skoro dvojnásobek. Dal bych k tomu nějakou smart BMS s BT, aby se dalo sledovat jak na tom články jsou a případně ručně dobalancovat.
Konkrétně z těchto článků jsem dělal baterku do kola 6P14S a šlape to k úplné spokojenosti s 500W motorem. Články nejsou fungl nové, jsou demontovány z nepovedených akupacků, mají zabroušené terminály. Žádný nebyl špatný, všechny měly shodné napětí (skladovací cca 3,58V), předpokládám, že je nikdo nikdy nenabíjel. Dokonce mě poslali cca 5ks navíc. Rok výroby co jsem se díval podle kódu na článku byl 2017, bral jsem je loni na jaře.
Cenově se do rozpočtu vlezeš úplně v pohodě, případně můžeš vzít víc článků. S tímto obchodem má zkušenost tuším i Rotenkiwi, ten toho bral více.
3,8kWp Suntech poly, 2,6kWp IBC poly, MPPSolar PIP-4048MSD, Li-ion 120P14S 300Ah (2.kus ve výstavbě)
viewtopic.php?f=3&t=5358#p103484
viewtopic.php?f=18&t=4136&p=74178&hilit=15kWh+LI.ion#p72550
Uživatelský avatar
beethowen
 
Příspěvky: 426
Registrován: pát čer 23, 2017 6:46 pm
Bydliště: Brno-venkov

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvekod redcrown » ned led 05, 2020 5:37 pm

díky. A jakou BMS jsi použil?
redcrown
 
Příspěvky: 689
Registrován: pát říj 12, 2012 7:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvekod beethowen » ned led 05, 2020 5:51 pm

Nebo 100ks těchto: https://nexun.pl/pl/p/Panasonic-NCR18650A-3100mAh/488
Jenom budeš s cenou výše, s proudem tak na hraně, ale o něco vyšší kapacita.
Nedělal jsem to pro sebe, ale pro tchána a ten nemá chytrý telefon, takže jsem použil nějakou úplně obyčejnou, ale právě toho lituju. Když už tak alespoň na to měření napětí článků by se to hodilo. Šetřil jsem na nesprávném místě a neměl jsem ani moc prostoru, což předpokládám by neměl být u čtyřkolky a 3ks 15Ah olova problém.
Asi bych vzal něco takového: https://www.aliexpress.com/item/4000464 ... 23c0QysWIM
3,8kWp Suntech poly, 2,6kWp IBC poly, MPPSolar PIP-4048MSD, Li-ion 120P14S 300Ah (2.kus ve výstavbě)
viewtopic.php?f=3&t=5358#p103484
viewtopic.php?f=18&t=4136&p=74178&hilit=15kWh+LI.ion#p72550
Uživatelský avatar
beethowen
 
Příspěvky: 426
Registrován: pát čer 23, 2017 6:46 pm
Bydliště: Brno-venkov

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvekod rasto1 » ned led 05, 2020 5:56 pm

redcrown píše:Ahoj,
dnes tu děti drandili na malé dětské čtyřkolce. Motor 800W, 36V. Jezdí se na olovo, kapacita 15Ah. Valí to jak sviňa, jen ty baterie. S dobrým olovem ta výdrž ujde, ale chtělo by to tak 2x více. Přemýšlím nad náhradou za 18650.
Nápad: nechat motor i regulátor, popájet 18650 z Holandska, koupit BMS z číny, balancovat/dobít do plna občas ručně pomocí TP4056. Z hlediska ceny bych byl svolný investovat do 200EUR do článků. Koupit jednoduchou nabíječku na Lion.
Se současným olovem změřen max. odběr s dospělým do kopce 30A.
Jakou BMS, jaké články?
díky za tipy, případně za nasměrování správným směrem.

musis este napisat velkost originalnej baterie, ktoru chces nahradit, aby ti mohli pritomni pomoct s poskladanim akupaku.
1650Wp-V, 5775Wp-J, 4125Wp-Z - SUN275-60P;Li-ion 38kWh CATL
zatial vsetko v garazi :-)
rasto1
 
Příspěvky: 225
Registrován: pon lis 11, 2019 2:48 pm

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvekod volente » ned led 05, 2020 6:02 pm

rasto1 píše:
redcrown píše:Ahoj,
dnes tu děti drandili na malé dětské čtyřkolce. Motor 800W, 36V. Jezdí se na olovo, kapacita 15Ah. Valí to jak sviňa, jen ty baterie. S dobrým olovem ta výdrž ujde, ale chtělo by to tak 2x více. Přemýšlím nad náhradou za 18650.
Nápad: nechat motor i regulátor, popájet 18650 z Holandska, koupit BMS z číny, balancovat/dobít do plna občas ručně pomocí TP4056. Z hlediska ceny bych byl svolný investovat do 200EUR do článků. Koupit jednoduchou nabíječku na Lion.
Se současným olovem změřen max. odběr s dospělým do kopce 30A.
Jakou BMS, jaké články?
díky za tipy, případně za nasměrování správným směrem.

musis este napisat velkost originalnej baterie, ktoru chces nahradit, aby ti mohli pritomni pomoct s poskladanim akupaku.

Hned v prvním řádku zmiňuje 15Ah.
4,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 2237
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvekod zbek » ned led 05, 2020 6:31 pm

a chce dvakrat tolik tak lion 36V 30ah to je cca 100ks 18650
FV 3,57 Kwp měnič GW3648D-ES bat 3x pylontech us2000. FV 275 Wp 12V gel baterie
zbek
 
Příspěvky: 269
Registrován: ned bře 31, 2019 12:49 pm

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvekod rasto1 » ned led 05, 2020 6:49 pm

volente píše:
rasto1 píše:
redcrown píše:Ahoj,
dnes tu děti drandili na malé dětské čtyřkolce. Motor 800W, 36V. Jezdí se na olovo, kapacita 15Ah. Valí to jak sviňa, jen ty baterie. S dobrým olovem ta výdrž ujde, ale chtělo by to tak 2x více. Přemýšlím nad náhradou za 18650.
Nápad: nechat motor i regulátor, popájet 18650 z Holandska, koupit BMS z číny, balancovat/dobít do plna občas ručně pomocí TP4056. Z hlediska ceny bych byl svolný investovat do 200EUR do článků. Koupit jednoduchou nabíječku na Lion.
Se současným olovem změřen max. odběr s dospělým do kopce 30A.
Jakou BMS, jaké články?
díky za tipy, případně za nasměrování správným směrem.

musis este napisat velkost originalnej baterie, ktoru chces nahradit, aby ti mohli pritomni pomoct s poskladanim akupaku.

Hned v prvním řádku zmiňuje 15Ah.


Asi to je tymi sviatkami, ja som pisal velkost koli povodnej baterii a nie kapacitu!
1650Wp-V, 5775Wp-J, 4125Wp-Z - SUN275-60P;Li-ion 38kWh CATL
zatial vsetko v garazi :-)
rasto1
 
Příspěvky: 225
Registrován: pon lis 11, 2019 2:48 pm

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvekod redcrown » ned led 05, 2020 7:32 pm

velikost není problém, ta bude výrazně menší než olovo pro stejnou kapacitu.
redcrown
 
Příspěvky: 689
Registrován: pát říj 12, 2012 7:15 pm
Bydliště: Severní Čechy

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvekod volente » ned led 05, 2020 7:34 pm

Jo prostorová velikost, to bude asi u té čtyřkolky jedno, centimetr sem nebo tam, to není obestavěnej skutr.
4,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 2237
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Liionizace dětské čtyřkolky

Příspěvekod kodl69 » ned led 05, 2020 9:54 pm

Podobnou věc jsem dělal na elektromotorku se stejným motoerem. 18650 jsou zbytečně drahý, motor bere sotva 20A, do prostoru baterie pěkně vleze cca 40Ah 10s liion v plackách z tabletů, který se dají koupit podstatně levněj, a tyhle proudy u mě zvládají už čtvrtou sezónu, já udělal baterku menší, jenom 20Ah jmen, dnes reálně cca 15Ah a dojezd je okolo 20km v terénu, normálně to používám s děckama jako dopravní prostředek. 4kolka bude samozřejmě podstatně žravější, proto navrhuju vyšší kapacitu. Nabíjím to původní nabíječkou na olovo, jenom jsem jí torchu zdvihl max. napětí, ale stejně funguje každá nabíječka na elektrokolo 36V. BMs stačí obyč, 10s 50A z apár USD z Ali.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x Auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4372
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm


Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Reputation System ©'