Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je ned črc 21, 2019 3:05 am


VW T4 California 1998, doplnění soláru

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Předchozí

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » stř úno 20, 2019 7:44 am

Chlapi, to neřešte. Prostě nadšení kombinované s nevhodnými barvami drátů. Důležitá informace je, že to přežije. Uvnitř patrně bude na vstupu anti-paralelní dioda, takže okamžitě vyletí pojistka a regulátoru se nic nestane. Díky tomu, že je to celý zalitý v nějakým epoxidu je to totiž neopravitelný.
luky
 
Příspěvky: 287
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am
Reputation: 17

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » stř kvě 15, 2019 11:14 am

100W flexi panel je na střeše, lepil jsem lepidlem na autoskla s použitím primeru. Původní kabely 2,5mm2 s MC4 konektory jsem nakonec vyměnil za solární kabel 4mm2. Takže budou menší ztráty, navíc bez přechodových odporů.

Pod deklem v autě se schovává Victron Smartsolar 75/15. Zatím to nabíjí statečně, ale auto stojí doma, tak je vícemnéně bez spotřeby.
Původně jsem chtěl použít i výstup "load", abych měl tušení, jakou mám spotřebu. Ale na štítku lednice je nálepka, že jištění má být 40A a Victron dovoluje pojistku 20 - 25A. A navíc má nějakou nadproudovou ochranu na 15A. Takže výstup load jsem nakonec nepoužil. Nebo má někdo zkušenost, že nadproudová ochrana je dost pomalá na rozběh kompresorové lednice (12V/60W)?
luky
 
Příspěvky: 287
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am
Reputation: 17

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod diablo007 » stř kvě 15, 2019 11:21 am

Tak pomalá nebude když chceš pomalou dává se motorová ta toleruje náběh klasická ne
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1245
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputation: 76

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod marko250 » stř kvě 15, 2019 3:07 pm

Flexi panel jsem řešil minulý týden,objednána sada: https://de.aliexpress.com/item/100W-DIY ... 4c4ddkdi3a
Došlo to za měsíc ve dvou balících s odstupem víkendu,takže to ani náhodou nejde z ČR jak mylně uvádí u panelu.Panel nalepen na střechu,průchod jde odpojenou satelitní anténou rádia 6mm sol. kabelem až do motorového prostoru a tam 10A regl,který má dva dobíjecí USB sloty a jednoduché nastavení času,Abs/flout/minimum.Napojil jsem to právě na startovací baterku,protože druhou tahat nechci a vybití je ošéfované samotnou lednicí.Mám kompresorovou do -18°C a jde na ní nastavit jednoduše minimální napětí,kdy už nevezme nic.Pokud se člověk hýbe s autem tak je to jedno,pokud kempuje přez den, tak taky a přez noc vlastně ani nevidím důvod ,aby lednice běžela,kdo by to chtěl poslouchat s hlavou skoro vedle ní :-),prostě ji vypnu.No a že nenastartuji to snad s tím panelem co to udržuje stále plné nehrozí,maximálně po neopatrném počínaní přez noc na druhý den chvilku počkám,až to docucne z panelu a jede se dál.Vždyť jsem na dovolené,tak kam spěchat :-) .
IMG_20190508_135945.jpg

10A.jpg
10A.jpg (339.59 KiB) Zobrazeno 264 krát
JZ-50°/20xChaori<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar<davá2750W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 58.4VDC LFP4/370A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1519
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 168

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod diablo007 » stř kvě 15, 2019 4:01 pm

Většinou když se dělalo auto na expedici byli dvě baterie jedná motor druhá spaní na druhou stranu se nejezdivalo sólo takže kdyžtak ráno to řešili kabely.
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1245
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputation: 76

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod kodl69 » stř kvě 15, 2019 7:32 pm

to MARKO: máš z reglu odstraněný kurvítka? 1.) tranzistory nedosedají na ten zadní plech. Natvarovat, přidat teplovodivou pastu.
2.) není umytá DPS, o lakování se jí ani nesnilo, tak aby měla šanci v tom motorvým prostoru přežít aspoň jednu sezónu...
3.) zadní stěna reglu z 1 mm plechu toho tepla moc neodvede, já místo ní dal kus hliníku tl.2.5mm, kterej je větší než ta krabička. Na 24V systému s 225Wp panelem už to jede skoro sezónu.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3652
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 278

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod diablo007 » stř kvě 15, 2019 7:33 pm

Ono hlavně v motorovém prostoru po vypnutí motoru uděláš bez větších problémů 80 stupňů otázka je jak dlouho tohle regulátor vydrží
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1245
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputation: 76

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » úte čer 25, 2019 9:42 am

Hlásím návrat z první větší dovolené. Panel drží na svém místě. 3000km, 3 týdny, max 155km/h

Maximum výroby cca 70-80W (horký panel, zaprášený, slunce pod úhlem). Pod stromy to kupodivu dávalo kolem 1A. Při setrvání v kempu bez proudu to třetí den ráno ukazovalo asi 20% zbývající kapacity baterky. Hlavní je, že nikdy nám energie nedošla. Ještě se mrknu do historie v regulátoru, jestli z toho vytáhnu něco zajímavého.
luky
 
Příspěvky: 287
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am
Reputation: 17

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » sob črc 20, 2019 9:32 am

Včera i dneska regulátor ukazuje na soláru 0V. Ale ve statistice nějaké napětí je. Ověřeno multimetrem na svorkách panelu, 0V. Nějaký nápad co to znamená?ObrázekObrázek
luky
 
Příspěvky: 287
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am
Reputation: 17

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod kodl69 » sob črc 20, 2019 12:16 pm

v lepším případě utrženej drát nebo zkrat, v horším přerušenej panel uvnitř.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3652
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 278

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod youda » sob črc 20, 2019 1:39 pm

luky píše:Původní kabely 2,5mm2 s MC4 konektory jsem nakonec vyměnil za solární kabel 4mm2. Takže budou menší ztráty, navíc bez přechodových odporů


Snad bude chyba jen tu...
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 1826
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm
Reputation: 387

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod vlkazajac » sob črc 20, 2019 1:50 pm

Mne to slovo "flexi" v súvislosti s kremíkom stále trhá uši, aj keď vieme, že je to delené na mnoho elementov... Je to prirodzený zdroj pruuuserov. Bude to ten horší prípad podla kodl69, obávam sa.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24V / 400 Ah gel, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií oloveným šrotom ))
99P8S ( 18650 ) v skúšobnej prevádzke od 27.6.2019
Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2120
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 212

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod youda » sob črc 20, 2019 1:54 pm

Kazdopadne "lifetime vyroba 8kWh" to je snad svetovy rekord v cene za kWh :shock:
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 1826
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm
Reputation: 387

Předchozí

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron
Reputation System ©'