Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned kvě 31, 2020 5:43 pm


VW T4 California 1998, doplnění soláru

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Předchozí

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod Nautilus » pát led 17, 2020 4:11 pm

luky píše: Že bych koupil (větší) panel, sundal rámeček a udělal nový z 25mm hliníkového profilu.
Už to tu zaznělo, co tak použít víc menších panelů? Přinutil jsi mě vstát od PC, vzít měřidlo a vidím, že 50W (stejně jako 10W) má rámeček 25mm.
Uživatelský avatar
Nautilus
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte zář 17, 2019 12:37 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod kodl69 » pát led 17, 2020 5:12 pm

je to přilepený, já to nesundával, ale Martin2190 by to mohl vědět, jak moc to drží.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x Auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4524
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod diablo007 » sob led 18, 2020 11:39 am

Počítej že nějakou montážní hloubku má na panelu krabička s elektronikou takže ve výsledku můžeš zjistit že rám má 40mm a krabička 35mm takže předělávat rám nic neřeší. Ještě trošku hard verze udělat na autě vzduchový podvozek na trajekt najdeš jako placka na silnici ho zvedneš zpět. No za instalaci panelu by to byl asi nejdražší system na fóru :lol: :lol:
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 2651
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod volente » sob led 18, 2020 6:11 pm

Krabička se dá zrušit, u jednoho panelu jsou ty diody na nic, a udělat si páskové vývody s výškou do 3mm není problém.
4,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW.
Uživatelský avatar
volente
 
Příspěvky: 2311
Registrován: stř srp 20, 2014 12:01 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod joseff » ned led 19, 2020 6:42 pm

luky píše:...
Auto má 199cm, tedy na trajekt (tak 1-2x ročně) bych ten panel potřeboval odšroubovat a schovat dovnitř (limit 200cm, při vyšší výšce to je asi 60E navíc na plánované cestě).
Skleněné panely, co jsem našel, mají výšku 35-45mm. Kdyby se dal sehnat s výškou 20-25mm, možná bych ho nemusel sundavat (naložené auto si snad trochu sedne).


A co tak před najetím na trajekt trochu vyfouknout pneumatiky a po vyjetí z trajektu je zase dofouknout? Nebylo by to řešení? Asi by to zabralo méně času než demontáž/montáž panelu? A jak sám píšeš, je to 1-2x ročně.
joseff
 
Příspěvky: 800
Registrován: pon srp 08, 2011 8:55 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » pon led 20, 2020 9:11 am

diablo007 píše:Počítej že nějakou montážní hloubku má na panelu krabička s elektronikou takže ve výsledku můžeš zjistit že rám má 40mm a krabička 35mm takže předělávat rám nic neřeší. Ještě trošku hard verze udělat na autě vzduchový podvozek na trajekt najdeš jako placka na silnici ho zvedneš zpět. No za instalaci panelu by to byl asi nejdražší system na fóru :lol: :lol:

Jo, připojovací box může být trochu problém, ale třeba bych našel nějaké alternativní řešení.
Ten vzduchovej podvozek jsem už studoval, ale kvůli cestovnímu komfortu. Výsledek je, že na tohle auto by to stálo dost peněz, takže jsem tu myšlenku opustil. (Má to vzadu vinuté pružiny). Co se týče trajektu, při najíždění je každý centimetr světlé výšky dobrý.
Zatím mě nikdo výšku neměřil. Jen jednou nás při nájezdu přeměřovali takovou "šibenicí" z dřevěných latí, aby se jim v tom nízkém patře někdo nezasekl. Ale tam měl do 2m dost velkou vůli. Žádný automatický a přesný měřící systém jsem ještě neviděl a ani o něm neslyšel (to neznamená, že to neexistuje).
luky
 
Příspěvky: 363
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » pon led 20, 2020 9:25 am

joseff píše:
luky píše:...
Auto má 199cm, tedy na trajekt (tak 1-2x ročně) bych ten panel potřeboval odšroubovat a schovat dovnitř (limit 200cm, při vyšší výšce to je asi 60E navíc na plánované cestě).
Skleněné panely, co jsem našel, mají výšku 35-45mm. Kdyby se dal sehnat s výškou 20-25mm, možná bych ho nemusel sundavat (naložené auto si snad trochu sedne).


A co tak před najetím na trajekt trochu vyfouknout pneumatiky a po vyjetí z trajektu je zase dofouknout? Nebylo by to řešení? Asi by to zabralo méně času než demontáž/montáž panelu? A jak sám píšeš, je to 1-2x ročně.

Jo, kodl69 tohle na minulé stránce navrhoval. Musím to večer zkusit, o kolik to auto klesne. Na jaký tlak si můžu dovolit jít při naloženém autě bez rizika poškození pneumatik? Můj laický odhad je tak minimálně 1,5 atm a udělá to 10mm, ale uvidíme.
luky
 
Příspěvky: 363
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod josse » pon led 20, 2020 9:51 am

luky píše:
joseff píše:
luky píše:...
Auto má 199cm, tedy na trajekt (tak 1-2x ročně) bych ten panel potřeboval odšroubovat a schovat dovnitř (limit 200cm, při vyšší výšce to je asi 60E navíc na plánované cestě).
Skleněné panely, co jsem našel, mají výšku 35-45mm. Kdyby se dal sehnat s výškou 20-25mm, možná bych ho nemusel sundavat (naložené auto si snad trochu sedne).


A co tak před najetím na trajekt trochu vyfouknout pneumatiky a po vyjetí z trajektu je zase dofouknout? Nebylo by to řešení? Asi by to zabralo méně času než demontáž/montáž panelu? A jak sám píšeš, je to 1-2x ročně.

Jo, kodl69 tohle na minulé stránce navrhoval. Musím to večer zkusit, o kolik to auto klesne. Na jaký tlak si můžu dovolit jít při naloženém autě bez rizika poškození pneumatik? Můj laický odhad je tak minimálně 1,5 atm a udělá to 10mm, ale uvidíme.
Záleží na pneumatikách a váze, některé, například Pirelli P zero Nero udrží fabii i bez vzduchu, a klesnou o pár centimetrů od ideálu... Na přejetí po trajektu stačí aby ráfek gumu "nežvejknul". Oni některé pneu mají mizerné boční vedení a potom pohoupání trajektu by mohlo znamenat škody aniž by se s autem jelo...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 2x80P14S 18650 (~360Ah/18kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3
josse
 
Příspěvky: 730
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod diablo007 » pon led 20, 2020 11:20 am

Když se jede s offroudem do terénu tak se odfukuje i na 0,6-0,8 ale tam je riziko vyzutí když jedeš ve velkým terénu ale na silnici to bez problémů jede takže aby to znělo pár metrů na trajekt není žádný problém
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 2651
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod vlkazajac » pon led 20, 2020 4:59 pm

Blbosti sa šíria ako infekcia ... Ešte som nevidel na trajekte nikoho behať s cólštokom.

Keď už mám z toho mindráky, tak to vyriešim technicky čisto. Spravím patentné pripájanie panela na strechu a pred trajektom ho strčím dovnútra. Tiež pri odstavení auta mimo sezónu a na prípadnú STK je fajn dať panel dolu.
Exit zarovno s Brexitom.
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2519
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod kodl69 » pon led 20, 2020 6:31 pm

U běžnejch rozměrů pneu je 0.1MPa tla, na kterým se dá opatrně dojet do pneuservisu/k benzince. Nebezpečný jsou výmoly s ostrejma hranama, obrubníky a pod, pak se ta guma snadno svakne o ráfek, ale pokud jde o popojetí pár set metrů po pěkným asfaltě a opatrný přejetí hrany rampy, tak bych se toho nebál
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x Auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Ex Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4524
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » pon úno 03, 2020 9:15 am

Panel jsem ze střechy uříznul. Ač jsem to dal na úzké housenky lepidla, tahal jsem to dolů 2 hodiny. A jsem si jistej, že tuhle operaci nechci někdy v brzké budoucnosti opakovat. Teď zkusím zjistit, co tomu je.

Včera proběhl test:
V přední části má auto cca 196cm.
Nad zadní nápravou má (bez nákladu) 199cm.
Zatížení 80kg na kouli (njn, trochu jsem přibral) udělá pokles o 15mm.

Předepsaný tlak pneu na zadní nápravě 3,2 bar.
Upuštění na 2,0 bar >> pokles o 7mm.
Upuštění na 1,5 bar >> pokles o 12mm. Míň bych tam při naloženém autě asi nedával.

10mm (200-199cm) + 15mm (zatížení) + 12mm (snížený tlak pneu) = 37mm.

Ještě tedy uvidím, co je tomu flexi panelu, ale vidím to na 270Wp 35mm panel. :-)
luky
 
Příspěvky: 363
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » pát kvě 15, 2020 9:04 am

Technická otázka - běžný panel typu sklo v hliníkovém rámu: Zvládne sklo trvale prohutí? V příčném směru nic, ale v podélném jsem ten panel montáží prohnul o 2-3mm (na délce 130cm). Vadí to?
luky
 
Příspěvky: 363
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am

Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru

Příspěvekod luky » úte kvě 19, 2020 10:55 am

Panel je namontovaný a vyzkoušený. Původně jsem chtěl vyrobit ještě nějaký spojler, ale nepozoroval jsem za jízdy žádné nové zvuky. Profil na kratších stanách je vyztužený a z části uříznutý, protože střecha je příčném směru mírně prohnutá.

Jenom mi nějak nedošlo, že těch 18kg bude znát. Žena tu střechu už asi sama neotevře, budu muset přidat nějaký plynový vzpěry.
Uznávám, že je to trochu overkill. Tolik energie nepotřebuju, baterka byla ve floatu ještě před obědem. Ale bylo to levnější než 100W flexi z číny, co vydržel 3 měsíce.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
luky
 
Příspěvky: 363
Registrován: pon kvě 19, 2014 10:38 am

Předchozí

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: SiteExplorer [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'