Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Pokial viem tak Kona nemá žiadnu appku....teda aspon par mesiacov dozadu nemala..takže nebolo možné zapnút si kurenie,klimu na dialku. A 64kWh Kona zaklad 40 a vo vybave 46 a tam zacina tesla 3 :-)...Peugeot 208e je sice mensi ale aj dosť lacnejší..po dotáci 8000 ejro je peugeot za 22-25000. Ani tuto cenu si však nedokažem v hlave obhajiť ..stale veľa :-(
Samozrejme dotacie--fuj..fuj :-)
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

dracekvo píše:Tak hlavně aby ta 7,2kW byla aspoň na 2fáze. Málo kdo si doma může dovolit cucat na jedné fázi 32A.
Nicméně já tyto nabíječky považuju za přežitek. Standart by měl být 3F 11kW v základu. Hlavně u aut s baterkou nad 40kW.

A peugeot se mi líbí. Ale 800 tis za to nedám, ani kdybych je měl. To bych raději koupil za 430 citigo.
Mozna jsi se trefil do stejne velikosti.
Kdyby byla Kona misto 1,160,000 v plne palbe za 900,000 v plne palbe, tusim by byly lepsi prodeje.
Ps.:dyzajnem svetel je Kona uplne v pasti, hlavne ten zadek je přežitek, od terenich vozidel z doby kamenne.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
miroc
Příspěvky: 371
Registrován: ned srp 12, 2012 10:12 am
Reputace: 40
Lokalita: SK - pri TT
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7900
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od miroc »

Zaujímavé video o evolúcii batérií v Tesle. Na záver aj krátke porovnanie s aku iných značiek.
Je možné vidieť aj tenké prepojky medzi článkami, a u poslednej Tesly 3 snahu o požiarnu bezpečnosť vo forme vaku s hasiacou kvapalinou po celej ploche aku. Zároveň Tesla 3 má novú formu článkov, ktoré vďaka rozmerom majú nižší vnútorný odpor a 4 x nižší výdaj tepla ako všetky predchádzajúce typy. Chlapík na videu, ktorý baterky recykluje hlavne solárnikom tieto nové články nemá v obľube, pretože sú v packoch vzájomne zlepené niečím, čo nejde nijako rozumne odstrániť.
Z toho čo som doteraz vypozoroval sa zdá, že akoby v krajinách na východ málo poznali LiFePO4, skôr u solárnikov nájdete LTO alebo aku z Leafov.
Treba oprášiť ruštinu, video je z UKR: https://www.youtube.com/watch?v=gnl0o-HCzFQ
O malých domácich veterných elektrárňach: http://www.vawt.om2cm.sk/
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Reputace: 28

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od matobabetak »

Jak počítam tak počítam automobilky to s cenami poriadne pre pálili, ved za tie ceny si naozaj môžem už doložiť a kúpiť teslu co je na úplnej inej úrovni.... Co myslite ako pôjdu ceny keď otvoria gigafactory v EÚ?
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Pokud budem přemýšlet čistě ekonomicky, tak jediné auto, co by stálo za to koupit jako nové je zatím Citygo IV.
Ostatní auta se prostě nemůžou zaplatit. Kdo dá za prcka Peugeot e208 800 tis?
Za ty peníze si můžu koupit fajnově vybavenou 308 v automatu a ještě mi 300 tis zbude na servis a palivo.

Spíš než na gigafactory bych sázel, že s cenou elektromobilů něco udělá právě zmíněná škodovka. Uvidíme příští rok.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

dano
Příspěvky: 394
Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am
Reputace: 53

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dano »

V Česku začne fungovat nový systém ukládání energie pro nabíjení aut.

https://www.novinky.cz/auto/clanek/v-ce ... &source=hp
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

???????, System Kers naruby??? A Skoda auto v nem.
Ops. Ukládání energie jak ma byt. Nepochopíš.
PavelR
Příspěvky: 3104
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od PavelR »

Tak jako zajimavej napad. Kolik tun a jaky tocky by musel mit takovej malej domaci setrvacnicek na nejakych 10-20kwh. Dokaze nekdo odhadnout?
Sranda by teprv byla kdyby se jim ten setrvak skubnul z ulozeni ... kam az by docestoval :)
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Tusim to vychazi z tohodle:
https://vedavyzkum.cz/z-domova/z-domova ... u-vynalezu.
Ale nechapu kam by do kontejneru ulozili treba 100kWh energie. To zas autor clanku musel jit na sidlisti pres travu a slapl do lejna.
matobabetak
Příspěvky: 534
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am
Reputace: 28

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od matobabetak »

Ani jedna fotka alebo video... Automobilku škoda nemám rád preto ze ma plno reči, reklamni a pod a keď prídem do predajne bud nemajú alebo takú cenu nahodila za kľučky a teplomer že koniec.
Ako by povedal pán Izer : To bude voláka pičovina!
[6x235W poly, axpert 2,4kw,lion samsung sdi 24V 190Ah, 10x 1kwh 18650 bloky, total 15kwh, rashberyy pi4, ICC, zaloha kipor 3kw elektrocentrala
https://pvoutput.org/list.jsp?id=84584&sid=74995
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

rotační UPS jsou běžná věc, kámoš to prodává už řádku let. třeba takovýhle: http://www.firstpower.cz/produkty/rotacni-ups-systemy Obvykle dají ty kilowaty (megawaty) po dobu 15-20s, což stačí na nastartování a přifázování dieselu v dobré kondici. Na skladování energi na delší dobu se to nehodí. Setrvák se prej točí ve vakuu, u některejch typů na magnetickým ložisku, ale žívý jsem to neviděl, jenom z doslechu. Zase vynález už vynalezenýho. Setrvák na přejetí křižovatky bez glajz měly už starý trolejbusy co skončily v 80-tých letech. Jinak takovej roztočenej gyroskop bych chtěl v autě mít. Nejlépe s vodorovnou osou, aby se s autem nedalo zatočit :) Na druhou stranu, pokud by měl svislou osu otáčení, tak bude omezovat náklony do zatáček...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

Já si to taky dokážu představit jako pár sekundovou zálohu ale ne hmotu která by umožnila větší kapacitu
dano
Příspěvky: 394
Registrován: pát zář 01, 2017 8:54 am
Reputace: 53

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dano »

Zalozne zdroje, ktore mali "nonstop" prevadzku, teda naozaj bez vypadku a boli vyrobene systemom spalovaci motor - generator som videl pred desiatkami rokov, ziadna prevratna technologia, zotrvacnik bezal stale a pri vypadku preklenul dobu kedy nastaroval spalovaci motor. Odhadom mohol mat zotrvacnik priemer 2m a hrubku cca 25cm, otacky neviem, ale nechcel by som byt v blizkosti pri mechanickej poruche. Zotrvacnik nebol v ziadnom puzdre, akurat bol zo strany obsluhy ako ochrana nejaky tahokov.

Nieco zaujimave k tym trolejbusom, ci spravnejsie gyrobusom

https://cs.wikipedia.org/wiki/Gyrobus
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Reputace: 157

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Tak staci kdyz budou dva a rotovat proti sobe :-) se to vyrusi ten moment.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

Rotační měniče u válcovacích tratí mají také setrvačník o průměru 3m, ale tam slouží k uchovávání energie při reverzaci otáčení válců a hlavně zrovnoměrnění odběru při nájezdu válcovaného materiálu do válců.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

co říkáte na EV Dacii ?
http://www.autoforum.cz/predstaveni/dac ... -internetu

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

abrams píše:..... co říkáte na EV Dacii ? ............
inu co? Samé mínusy. Je to tank - tedy nemá ve městě místo k žití, kdo ví zda to nebude mít náhon na přední nápravu - tedy další hraboš na elektromobilním poli, pokud bude na trhu tak až za 5 let (slibů o elektromobilitě jsme slyšeli tolik, že raději ani nevzpomínat), motor to má výkonově jako iOn ale nesmyslně omezenou rychlost na 105km/hod - asi daň za to že to je tank (iOn jede minimálně 136 km/h než omezí a přitom má taky aerodynamiku letící cihly) ..... takže by to bylo auto vhodné pouze jako tlak na cenu a omezení přeplacených pitomostí (rozuměj "asistentů") u ostatních značek.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
rva
Příspěvky: 3462
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 526
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rva »

PavelR píše:Tak jako zajimavej napad. Kolik tun a jaky tocky by musel mit takovej malej domaci setrvacnicek na nejakych 10-20kwh.
Pokud máš ve sklepě místo 5 metrů, tak si tam roztoč 10 tunový setrvačník otáčkama 10/s a máš v něm 10 kWh. Obvod bude hvízdat rychleji než 300 km/h, tak se k němu raději moc nepřibližuj.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek