Exploze baterie

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
unicast
Příspěvky: 1226
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Exploze baterie

Příspěvek od unicast »

Je to hodně o pravděpodobnosti. Lion článek zahoří tehdy, když se prorazí a tím vyzkratuje ostatní paralelně pripojené články. Čím více paralelně zapojených článků, tím větší proud a tím také větší nebezpečí (u dvou zanedbatelné, u tří velmi malé, naopak u baterií 7p13s už celkem regulérní).

Naopak toho vyplývá, že pokud jde o zapojení článků čistě v sérii, je šance na zahoření velmi nízká (čímž jsme se vypořádali s poznámkami typu "zahoď akunářadí a telefon"). Šance na proražení Lion článku je samozřejmě vyšší u low cost šmejdů a v situaci, kdy se s nimi zachází nedobře (přebíjení, nabíjení velkými proudy, vybíjení do nuly, tepelné a mechanické namáhání), naopak hodně může pomoci pojistka u každého paralelně zapojeného článku.
Migel
Příspěvky: 940
Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
Lokalita: Pod Karpatmi

Re: Exploze baterie

Příspěvek od Migel »

Ja osobne mam bloky 13s a mam ich paralelne 8 kusov kazdy blok isteni poistkou plus aj minus.
A kazdy blok ma svoju bms.A to idem pridavat teraz dalsich 8 kusov tiez paralelne cize dokopy 16 kusov.
Zo vsetkym spokojnost musim povedat!podla mna ak je viacej clankov paralelne tak su neni zatazovane nabijacimi a vybijacimy prudmy,cize sa neprehrievaju a dokonca sa moze este viac orezat vrchna a spodna hranica nabijania, co este viac predlzi zivotnost baterii..
Neviem ci som to cital tunak na fore alebo inde, ale mozno este lepsie by bolo istit samotne clanky na blokoch ako cely blok..
Samozrejme,stale to bude lionka..no ked clovek zanedba istenie,uzivanie,starostlivost aj pri inych typoch baterii tak skoda vznikne tak ci tak.akurat zavisy od toho kde a ako to skladuje..
10 x Jasolar 380W 2s5p 3,8kWp jz
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
13s Li-ion 48V 760Ah/35kWh
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
kyocera
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Exploze baterie

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
s výrokem kolegy unicast výše, že při zahoření u článků v serii je pravděpodobnost nízká bych uplně nesouhlasil.
Jsou 3 vlivy , které mají vliv na degradaci či zničení článku. 1. Nízká kvalita tenkého separátoru ,2. do článku
se dostabe vlhkost bud pod plastový obal nebo dovnitř a nakonec3. stártnutí, kdy dochází k vytváření jako
by troudu, kerý se zažehne a rozhoří. Tutu poslední větu rozvádím dále níže v příspěvku.
A jen jsem chtěl připomenout , že i naši kolegové z mypower mají se zahořením li-ion zkušenosti. Např. Kodl69, který na zahoření nevěřil, do té doby než mu vzplanul mobilní telefon a josse, kterému zahořelo jednou v noci celkem 3200ks
18650. Co probíhá při stárnutí .Nyní vysvětlení k tomu troudu . Výzkumní pracovníci z laboratoře Argonne National Laboratory nedávno identifikovali hlavního viníka při zhoršování kapacity vysokoenergetických lithium-iontových baterií. V Li-ion bateriích – druhu používaném v noteboocích, smartphonech a hybridních vozidlech – je kapacita vázána přímo na množství iontů lithia, které může při nabíjení a vybíjení mezi dvěma svorkami baterie kolísat dolů a nahoru.
Toto kolísání je možné díky některým iontům přechodných kovů, které mění oxidační stavy během pohybu lithiových iontů dovnitř a ven z katody.Nicméně, když probíhá během nabíjení a vybíjení přesouvání iontů v baterii, některé z těchto iontů (nejvíce zejména mangan) se stáhnou z materiálu katody, a nakonec skončí na anodě baterie.
Jakmile se blíží k anodě, tyto kovové ionty vzájemně reagují s oblastí baterie zvanou mezifáze pevného elektrolytu, která se vytváří v důsledku reakcí mezi vysoce reaktivní anodou a kapalným elektrolytem, který unáší ionty lithia tam a zpět. U každé molekuly elektrolytu, která reaguje a rozkládá se v procesu zvaném redukce, uvízne v mezifázi lithiový iont. Jak dochází stále k většímu uvíznutí těchto iontů lithia, kapacita baterie se tak snižuje.
U některých molekul v této mezifázi neprobíhá úplná redukce, což znamená, že mohou přijmout více elektronů a vázat ještě více iontů lithia. Tyto molekuly představují troud očekávající jiskru.
Ionty manganu uložené v této mezifázi působí podobně jako jiskra, která způsobí vznícení troudu: Tyto ionty jsou účinné při urychlení reakcí s neúplně redukovanými molekulami a zachycují v tomto procesu více iontů lithia.
"Existuje přísná korelace mezi množstvím manganu, který si razí cestu do anody, a množstvím lithia, které uvízne
uzavírají svůj výzkum pracovníci laboratoře.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2192
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Exploze baterie

Příspěvek od gupa »

Každá mokrá baterie vysychá. = vznik plynových kapes
Každá baterie díky pohybu iontů přenáší zbytky, které iont ze své podstaty existence přenáší. Iont = atomy sloučenin z elektrolytu, separátoru a elektrod a obalu v pohybu díky vybíjení, nabíjení, pohyb baterie jako takový.
Každá baterie se nakonec z kapacitní schopnosti držet iontový náboj díky separaci, stane odporovou zátěží díky proražené a zanešené separaci, znečištěnému elektrolytu neschopný úplných redukcí. Každá elektroda nakonec dojde do redukčního stavu z kterého není ani po servisování návratu.
A proto díky polaritě a suché elektrodě započne přeskakování jisker.

Vyjímky jsou u konstrukcí a typů baterií, které buď nemají separátor nebo je separátor servisovaný. (vzduchové baterie)
Vyjímky jsou u konstrukcí a typů baterií, které mají elektrodu servisovanou.

I přes všechny servisní úkony článek nakonec přestane fungovat a stane se jen odporem.

NiCd zaplavený článek má po 50ti letech od 5-18 ohmů.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
kyocera
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Exploze baterie

Příspěvek od kyocera »

Ještě bych upozornil na vytváření SEI filmu a skutečnosti, že nějaký krystal dendritu může propíchnout separátor a způsobit zkrat článku.
Zkratka SEI znamená Solid Electrolyte Interface – rozhraní pevného elektrolytu. Elektrolyt je látka, která slouží k přenosu lithiových iontů mezi elektrodami. Bohužel může docházet k procesu přechodu z kapalné nebo gelové formy elektrolytu do pevné. To způsobuje snížení pohyblivost iontů a zvýšení vnitřního odporu.SEI je vrstva, která vzniká na anodě působením času, ale její tvorba se také urychluje, pokud je baterie ponechána ve velmi nízkém stavu nabití, nebo opakovaně hluboce vybíjena. Jedná se o zkrystalizované složky elektrolytu, nečistoty a tak podobně. Tento proces nemá výraznou spojitost se zvýšeným úbytkem kapacity.Tady bych si dovolil upozornit, že u LTO článků k vytváření SEI filmu nedochází a článek je schopen dávat proudy 10C bez rizika pokovení elektrod jak je popsáno níže.
Růst dendritů a pokovování anody lithiem
Pokud je Li-ion baterie vystavena nestandardním podmínkám, může docházet k růstu dendritů a nebo pokovování anody kovovým lithiem. A to například při nabíjení pod bodem mrazu, při katastrofálně hlubokém vybíjení nebo při trvalém nabíjení baterie na maximální napětí po dlouhou dobu.
Aby mohly ionty cestovat skrz anodu, potřebují dostatek energie, aby došlo k pronikání do hloubky aktivní hmoty. Pokud je anoda příliš studená, nebo nabíjení příliš rychlé, ionty zůstávají na povrchu a dochází k pokovování. Pokud je anoda již plně zaplněná, ionty opět nemohou procházet dál do materiálu a dochází ke stejnému efektu. Katastrofálně hluboké vybití dokáže způsobit růst dendritů na materiálu proudového sběrače elektrody.
Pokud se podaří tomuto tenkému krystalu propíchnout separátor a vytvořit tak vnitřní zkrat, může dojít k nekontrolovatelnému nárůstu teploty článku a možnému katastrofálnímu selhání. To může vyústit v uvolnění přetlaku plynu z článku a v krajním případu způsobit požár. Elektrolyt totiž tvoří hořlavá organická rozpouštědla, ve kterých jsou rozpuštěné soli lithia.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
eman
Příspěvky: 998
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Exploze baterie

Příspěvek od eman »

V té diskuzi pod článkem někdo psal, že články jsou konstruované pro horizontální uložení a dotyčná firma je bez mrknutí oka prodává ve vertikálním uložení ve skříni. Což prý nesvědčí ani LiFepo, u Li.On je to údajně větší problém.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
vanilka
Příspěvky: 259
Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
Lokalita: Beroun, Příbram

Re: Exploze baterie

Příspěvek od vanilka »

eman píše:V té diskuzi pod článkem někdo psal, že články jsou konstruované pro horizontální uložení a dotyčná firma je bez mrknutí oka prodává ve vertikálním uložení ve skříni. Což prý nesvědčí ani LiFepo, u Li.On je to údajně větší problém.
Další klávesnicový guru. Doporučuju si něco vyhledat o automotive dlouhodobých zkouškách a z toho vyplývající odolnosti EV bateriových modulů. Navíc představa, že zavedená EU firma bude vyrábět FV Liion úložiště z použitých / vyřazených EV bateriových bloků a nebude respektovat požadavky výrobce, je vskutku naivní.

Nakonec vlastně ta rodící se hysterie kolem Liion FV bateriích bude mít minimálně jeden pozitivní přínos. Až se jich lidi začnou strachem z požáru zbavovat a klesne jejich cena, levně si zvětším úložiště :D
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
eman
Příspěvky: 998
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Exploze baterie

Příspěvek od eman »

Aha, už chápu, proč je každý kdo pochybuje o bezpečnosti Li-on blbec. Vy je máte doma. :D
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
Uživatelský avatar
v600
Příspěvky: 43
Registrován: ned srp 13, 2023 4:21 pm
Lokalita: RK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7000
Kapacita baterie [kWh]: 20
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Exploze baterie

Příspěvek od v600 »

Doporučuji shlédnout.
https://www.youtube.com/watch?v=wUrLebAnu1Y
Zajímavý je statistiscký pohled (tak trochu ukazující na to jak z toho novináři dělají senzaci).

Sám mám Liion NMC 10kW (a dalších 10 kW chystám).
Chce to hodně střízlivé SOC, BMS hlídání, tepelnou kontrolu a nejlépe zautomatizovat.
A pro jistotu rozumné umístění v domě (mám je v kamenném sklepě s okýnkem poblíž).
Ale při dobrém zacházení je statistická pravděpodobnost potíží 10x menší jak požár od televize.

Ještě k té mojí baterii.
Když jsem jí stavěl, neměl jsem zatím zkušenosti s tak velkou kapacitou.
Jsou to prizmatické články od CALB. Když bylo vše hotové, BMS připojena ukazovala (přes telefon) že články jsou pěkně vybalancované. Ale po prvním týdnu provozu se ukázalo, že jeden článek je slabší. BMS ukazuje chování článků prakticky on-line a to mě dovedlo k tomu, že článek je špatně připojený - klesající napětí při větší spotřebě, přechodový odpor.
No a ukázalo se, že stačí důkladněji očistit dosedací plochy a pečlivěji utáhnout matku. A článek se během dalšího týdne zcela srovnal.

Z toho mi jasně vyplývá, že prostě baterie (nejen Lixxxx) vyžadují velkou pečlivost.
Nicméně není to důvod proč je nepoužívat :-)

Taky díky kyocera za pěkný popis dějů v článku.
Tak nějak jsem si to představoval.
Naposledy upravil(a) v600 dne pát zář 01, 2023 12:46 pm, celkem upraveno 1 x.
Trochu jsem posílil... 15 panelů Solarmi, 7000W (východ+západ), EPEVER Tracer 10420AN, 2x10kW Liion CALB, 5kW střídač EPEVER IP 5000 Plus - Jednofázový ostrov.
7xLongi, 2500W (jih), SITON, ohřev 160L Dražice.
vanilka
Příspěvky: 259
Registrován: stř kvě 05, 2021 2:57 pm
Lokalita: Beroun, Příbram

Re: Exploze baterie

Příspěvek od vanilka »

eman píše:Aha, už chápu, proč je každý kdo pochybuje o bezpečnosti Li-on blbec. Vy je máte doma. :D
Moje předchozí poznámka o klávesnicovym guru byla namířena na onoho diskutujícího pod oním článkem, ne na tebe ;-).

Ano, v jedné FVE provozujuju LG Chem VW moduly, protože jsou pro tuhle konkrétní instalaci variantou s nejlepším poměrem cena / výkon. Obdobně v druhé FVE mám 4,6t olova (již brzy dokonce 6,9t), protože v téhle situaci je variantou s nejlepším poměrem cena / výkon jeté olovo. Zanedlouho budu řešit další FVE s BYD HV battery boxem (LiFePo), protože se sehnal za 20% nákupní ceny. Klidně budu provozovat gravitační baterii, bude-li to nejvýhodnější varianta ;-)

Možná rizika Liion baterií nikdo nezpochybňuje. Pokud ale z těch milionů aplikací Liion baterií občas nějaká zahoří, rozhodně to neznamená - jak tady výše někdo napsal - že se jedná o "vysoce hořlavé, nestabilní baterie."

Na závěr jedna perlička. Výše jsem zmiňoval jednoho zdejšího uživatele, který má s LG Chem VAG moduly nepoměrně víc zkušeností než my všichni dohromady. Vyprávěl mi, jak články s roztrženým obalem z rozkuchaných 12s2p modulů měl naházené týdny venku na zahradě. Na dešti. Výsledek? Leží tam možná dodnes :lol:
4512kg VRLA GEL / 20kWp+
cipis
Příspěvky: 4360
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Exploze baterie

Příspěvek od cipis »

Ten uživatel? A to ho nikdo nezakopal? :D
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
mwt
Příspěvky: 122
Registrován: pon dub 09, 2018 5:53 am
Lokalita: Boskovice

Re: Exploze baterie

Příspěvek od mwt »

No...asi takhle:
tyhle baterky mám sám a ještě mám i nějaké na prodej.
Ve Fénixu jsem byl, s p. Kudelkou se znám a do projekce i výroby těchto zařízení jsem mohl strčit nos dost hluboko.

Vidím to takto:
Fénix zatím _nikdy_ nemontoval použité baterie a ty co osazuje jsou nové a jsou velice ostře hlídány jím i samotným koncernem. Pouze se počítá s tím, že v budoucnu bude možné použité baterie osazovat.
Provedení celého zařízení odpovídá tomu, jak bych si to představoval mít udělané pro sebe. Nikde žádný bastl a materiál je z garantovaných distribučních kanálů, žádný 10x překoupený Aliexpres.
Poloha baterií je určitě výrobcem povolena. Protože než koncern prodal Fénixu i jen jedinou baterii, tak musel Fénix říct na co a proč ji chce a k tomu dodat technické podklady. Koncern si navíc hlídá, kam jeho baterky jdou , když to není do jeho EV.

Takže bych to viděl spíše na technickou závadu něčeho. Výkřiky médií nebo hasičů, že vybuchly baterie jsou zcela irelevantní. Média - to je marné už z principu a hasiči jsou trubci, co v těchto věcech žijí mezi chimérami a ještě v minulém století - bohužel vlastní zkušenost. Koneckonců stačí se podívat na jejich prohlášení a předpisy ohledně FV obecně.
Kdosi tady - velmi správně - podotknul, že bezpečnost v automotive je naprosto zásadní. Je, souhlasím s tím, vidím to ve výrobě. A nepochybuji, že koncern když vyvíjel zde zmiňovaný typ baterií, vyzkoušel na nich úplně všechno včetně zemětřesení... Protože nic horšího, než hořící EV jeho výroby by ho nemohlo potkat. Nakonec toto je jeden ze zásadních důvodů, proč jsem se odvážit tyto baterie použít i sám pro sebe.
Zkušenost jak se chovají články této konkrétní řady baterií taky mám - i když jsme ho protloukli hřebíkem, tak se nic nestalo. Krom toho, že přestal fungovat. Totéž když do bloku někdo vrtal a článek poškodil.

Každá liška chválí svůj ocas, ale tato kauza mne nijak neznejišťuje v tom, že jde o dostatečně spolehlivé baterie v dostatečně kvalitním řešení od Fénixu. Je spoustu křiklounů, kteří tvrdí, že jedině baterie LiFePo nehoří... Omyl. Hoří i beton, když k tomu má podmínky.
Uživatelský avatar
ladforu
Příspěvky: 84
Registrován: stř bře 29, 2017 8:42 am
Lokalita: Bruntál
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Bruntál

Re: Exploze baterie

Příspěvek od ladforu »

vanilka píše:
eman píše:Aha, už chápu, proč je každý kdo pochybuje o bezpečnosti Li-on blbec. Vy je máte doma. :D
Moje předchozí poznámka o klávesnicovym guru byla namířena na onoho diskutujícího pod oním článkem, ne na tebe ;-).

Ano, v jedné FVE provozujuju LG Chem VW moduly, protože jsou pro tuhle konkrétní instalaci variantou s nejlepším poměrem cena / výkon. Obdobně v druhé FVE mám 4,6t olova (již brzy dokonce 6,9t), protože v téhle situaci je variantou s nejlepším poměrem cena / výkon jeté olovo. Zanedlouho budu řešit další FVE s BYD HV battery boxem (LiFePo), protože se sehnal za 20% nákupní ceny. Klidně budu provozovat gravitační baterii, bude-li to nejvýhodnější varianta ;-)

Možná rizika Liion baterií nikdo nezpochybňuje. Pokud ale z těch milionů aplikací Liion baterií občas nějaká zahoří, rozhodně to neznamená - jak tady výše někdo napsal - že se jedná o "vysoce hořlavé, nestabilní baterie."

Na závěr jedna perlička. Výše jsem zmiňoval jednoho zdejšího uživatele, který má s LG Chem VAG moduly nepoměrně víc zkušeností než my všichni dohromady. Vyprávěl mi, jak články s roztrženým obalem z rozkuchaných 12s2p modulů měl naházené týdny venku na zahradě. Na dešti. Výsledek? Leží tam možná dodnes :lol:

No, musím reagovat, ano opravdu tam leží, nebyl zatím čas s nimi něco dělat, občas na hromádku nějaký přihodím, starší si tam leží si v poklidu děravé od loňska ... já tedy už také ležím,ale donutili jste mě se vykopat z postele a jdu je bliknout....neručím za kvalitu foto....a celé moduly mám v ložnici a mám je v obýváku a mám je v přístavbě, dalších 6 mám v autě,no až to blafne nemám nic. Tak dobrou noc a ať slunce svítí!!!! (No drahá polovička je přeskládala z trávy na špalek ke dřevu,vadily ji na zemi při sekání trávy) (jo většina článků je po vystavení všem povětrnostním vlivům do 2 měsíců na nule-ověřeno)
Přílohy
InCollage_20230901_233426047.jpg
Bez připojení k ds. Cca 8,6kwp (rozšiřuji průběžně) sys.napětí 60V, bat li ion 16s cca 1300Ah, el.peugeot 106 cca 40kWh, mppt regl 2xeasun 80a, 1x epever 60A, 1x midnite 200. 2x měnič čína à 4000 w (peak vyšší). Pořád ve výstavbě, pořád styl pavoučí hnízdo)
Migel
Příspěvky: 940
Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
Lokalita: Pod Karpatmi

Re: Exploze baterie

Příspěvek od Migel »

Nejak sa tu po tom poziari rozsiril predaj liion baterii :lol:
10 x Jasolar 380W 2s5p 3,8kWp jz
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
13s Li-ion 48V 760Ah/35kWh
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
bokser01
Příspěvky: 1319
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 7770
Kapacita baterie [kWh]: 14,4

Re: Exploze baterie

Příspěvek od bokser01 »

Chlapi další případ a opět to vypadá na "firemní" FVE. Nevíte někdo co to bylo za baterie? By mě zajímalo jestli došlo k zahoření od panelů a nebo od baterie. Někde řeší zda to nejsou baterie Solax. Škoda že příčinu se většinou člověk nedozví...
Přílohy
374659761_6980204761992569_7036738769418555757_n.jpg
374659761_6980204761992569_7036738769418555757_n.jpg (85.62 KiB) Zobrazeno 858 x
374697500_6980204928659219_2625566847656676018_n.jpg
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 4kWp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp Baterie 14,4KWh olovouhlik (6x JPC12-200), Celek tedy 7770Wp :yes:
Dagus
Příspěvky: 1951
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Exploze baterie

Příspěvek od Dagus »

Vypadá to jako solax triple. Příčinu se majitel asi dozví, jen my ne.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1283
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Exploze baterie

Příspěvek od TomHC »

Mňa skôr zaujala fotka strechy, kde je vidieť panely a škridlu (tašky). To asi teda horelo zospodu...
MUST PV1800 VHM 48V 5.5kW, 5.52kWp (12x TPL mono 460W, 2S2P východ, 2S4P juh), 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh) BMS JBD-AP21S001-L21S-200A-B, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome
JozefSK
Příspěvky: 60
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm

Re: Exploze baterie

Příspěvek od JozefSK »

Zeby tiez bateria ?
https://videoportal.joj.sk/krimi/epizoda/113764-krimi
cas videa 17:30
Nechapem, preco su tieto relacie zamknute cez hranice, ked aj tak mame hranice nestrazene a moze tu kde-kto ...
Strucne: "Novo postaveny rodinny dom (este neskolaudovany a teda nepoisteny, ale uz obyvany) ... vecer kratko po 21. hod. ... nieco vybuchlo pod strechou (v akoby "technickej miestnosti") ... cela strecha zhorela ..."
Iny zdroj som zatial nenasiel, tak tu dam aspon foto zo sprav z JOJ-ky, dufam, ze ma za to nebude niekto popotahovat:
Komjatice 3.png
a
Komjatice 5.png
Naposledy upravil(a) JozefSK dne ned zář 17, 2023 9:55 pm, celkem upraveno 2 x.
cipis
Příspěvky: 4360
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Exploze baterie

Příspěvek od cipis »

Na to se moc nepodivame, maji to zamknute na zemi.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Adrianb
Příspěvky: 206
Registrován: pon zář 13, 2021 9:32 pm
Lokalita: Slovensko, TR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15kwp
Kapacita baterie [kWh]: 60kwh Li-Ion
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Turčianske Teplice

Re: Exploze baterie

Příspěvek od Adrianb »

liion ci life hori a vzdy bude. life je sice trochu odolnejsie ale aj tak vie zahoriet za urcitych podmienok. nehladal by som v tom nejaku extra vedu. problemom su skor tie dnesne instalacne firmy ktore tu vyrastli ako huby po dazdi a bohuzial 90% z nich fakt nevie co robi. a potom sa stane toto

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek