Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
eman
Příspěvky: 1831
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franta2776 píše: pon led 06, 2025 5:00 pm
Kona pro podnikatele 578-640tis Kč na konci článku.
https://elektrickevozy.cz/clanky/casy-s ... vvi20t05fg
To je jako by jsi napsal, že Provident nabízí levné úvěry.
Ta cena je bez daně a navíc s podmínkou úvěru a výkupu. Ještě mohli přidat podmínku mlhu a 30°C ve stínu. Tyhle marketingový "nabídky" miluju.
Na to jim **** Bílý tesák. To ty peníze radši nechám doma.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
eman
Příspěvky: 1831
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Matess píše: pon led 06, 2025 7:47 pm
Franta2776 píše: pon led 06, 2025 5:00 pm
Kona pro podnikatele 578-640tis Kč na konci článku.
https://elektrickevozy.cz/clanky/casy-s ... vvi20t05fg
koukam ted na ten cenik a fakt to tam je...

https://dmassets.hyundai.com/is/content ... EV_MY25pdf

tohle kdyby udelali v dobe dotaci, tak se uz bavime o castce, ktera by atakovala nejlevnejsi auto na trhu vubec.
Jak to může být "nejlevnější" EV na trhu. Přeplácíš úvěr, musíš na to dělat odpisy, musíš mít knihu jízd, musíš evidovat soukromé a služebné jízdy, musíš platit daň z benefitu za soukromé jízdy, musíš jim za jejich cenu odprodat auto. Je to marketingový blábol.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3500
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Emane:Já to sem dal, že to na mě vyskočilo a porovnávají se tady auta. Jedinné správné porovnání jaou náklady včetně paliva za celou dobu životnoti auta.V tom ta Kona mi dává smysl.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
ChlapeczDediny
Příspěvky: 308
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od ChlapeczDediny »

A ještě se pořád musí u korejců měnit pravidelně chladící kapalina baterií za nesmysl nebo už to vyřešili?
3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
Valdano
Příspěvky: 617
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Níže o tom hovoří ve videu starém 9 měsíců tj. je to zřejmě stále aktuální a popisuje tam i důvody proč se chladící kapalina měnit má, jinak mohou být údajně problémy, které tam také popisuje. Jak to dělají ostatní výrobci jako třeba Tesla, kde se kapalina měnit nemusí po celou dobu životnosti EV a problémy nejsou toť otázka. ;)

eman
Příspěvky: 1831
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franta2776 píše: pon led 06, 2025 8:20 pm
Emane:Já to sem dal, že to na mě vyskočilo a porovnávají se tady auta. Jedinné správné porovnání jaou náklady včetně paliva za celou dobu životnoti auta.V tom ta Kona mi dává smysl.
Hned na začátku platíš o 360tis. navíc za EV verzi, takže šetřit musí jak zběsilá, aby se to někdy srovnalo se spalovací verzí.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Matess
Příspěvky: 1791
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

já teda nevím jestli koukáme na to samé, ale bez vykupu a bonusu na uver cena zacina na 603k coz jako podle me neni spatne. Ano je to bez dane coz je pro firmy a podnikatele to podstatne. S vykupnim bonusem a s hyundai finance je to od 537k a tuto castku tady nikdo nezminoval.
eman
Příspěvky: 1831
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Jenže to je oholené na kost s minimálním dojezdem. 380km na tu malou baterku to dá tak maximálně z kopce. To se dá použít jako servisní auto možná tak po Praze. Já bych s tím nedal ani jeden standartní den. A za podobné peníze koupíš víc EV bez daně.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Ronn
Příspěvky: 392
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Ronn »

Hlavně to nekupujte, ikdyby to dávali zadarmo. Hlavním cílem je totiž utrácet za naftu a ojel a servis motoru...

PS: Vlastně jsem zapomněl:

1) Nenajede to 1000km na jeden zátah.
2) Na dálnici ve SKUTECNYCH 130km/h to nemá spotřebu 6,3l nafty
3) A ještě bys pak platil eko likvidaci baterky, která odejde po 150kkm

Yo, posledně jeden dobréj blábol: S tím nemůžu jet 150 po dálnici s lodí na přívěsu nonstop do Chorvatska... :D
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1831
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Nájezd 1000km je blbost, ale druhá strana mince je nájezd 250km, když nechci baterku drtit do nuly. To musíš sám uznat. Baterka pod 60kWh je trapná. Zvlášť, když všichni vidíme, jak si jí nechají zaplatit. 100tis. za 16kWh navíc..? Defakto za 100km dojezdu navíc. S tím ať se jdou...
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3500
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Moje žena nejela nikdy autem cestu delší jak 100km celkem.Jako druhý auto a life baterkou 40kWh je naprosto OK.
Tady máš auto s malou baterkou.
https://www.auto.cz/moravsky-taxikar-si ... -km-155319
Každý ma jíné užití auta.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 392
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Ronn »

eman píše: úte led 07, 2025 2:09 pm
...druhá strana mince je nájezd 250km, když nechci baterku drtit do nuly. To musíš sám uznat. Baterka pod 60kWh je trapná.
To neuznám... jako druhé auto vyhlížím TM3 s bat SOH 85% za dobrou cenu... To bude mít reálnou kapacitu jen 51kWh...
TM32019-2023RWD.png
Přece nebudu drtit baterku! A příplatek 100k nedám! To raději budu platit naftu.

Dyť to říkám, když chceš psá bít, vždy si hůl najdeš...

A jak si to vlastně myslel? 16kWh uvádíš defacto 100km dojezd, ale celá 60kWh batt je jen 250km?
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1831
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Co tu uvádíte spotřeby a co jsem četl jinde, tak spotřeby u EV jsou +- stejné kolem cca 17kWh při normální jízdě. U té Kony uvádí dojezd na tu směšnou 48kWh baterku 380km, což je prostě blbost. To by Tesla LR měla dojezd jako kráva, při jejich optimalizaci. Navíc je to dojezd na 0% SOC a takový blázen nikdo není. Takže ten dojezd 250km jsem střelil od boku na cca 80% kapacity baterie.
Mě se třeba zrovna ta Kona líbila, ale když si člověk počte zkušenosti lidí s jejich EV + servisem, tak Hyundai není žádná hitparáda.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Ronn
Příspěvky: 392
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Ronn »

Oka... to dává smysl. Když půjdeš do ojetý Tesly RWD 2021E, tam jsou LFP baterky ve stylu jako docanpower. Opravíš sám a auto máš za 100k v plné kapacitě.

Tady si koupíš celý blok https://stock-tesla.com/cs/index.php?ro ... _id=110743

Tady jsou jednotlivé cells: https://www.lifepo4-battery.com/Product ... ttery.html

Design: https://www.batterydesign.net/tesla-lfp-model-3/

Nabíjíš denně do 100%...

Co ještě chceš víc? Tohle je pecka...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Franta2776
Příspěvky: 3500
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

To je pěkný 106S všechno v sérii.Na domácí bastleni ideál:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PavelR
Příspěvky: 3375
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

Ronn píše: úte led 07, 2025 5:40 pm
Oka... to dává smysl. Když půjdeš do ojetý Tesly RWD 2021E, tam jsou LFP baterky ve stylu jako docanpower. Opravíš sám a auto máš za 100k v plné kapacitě.

Tady si koupíš celý blok https://stock-tesla.com/cs/index.php?ro ... _id=110743

Tady jsou jednotlivé cells: https://www.lifepo4-battery.com/Product ... ttery.html

Design: https://www.batterydesign.net/tesla-lfp-model-3/

Nabíjíš denně do 100%...

Co ještě chceš víc? Tohle je pecka...
To vypadá dobře. Vyměnit články, celou baterku, tomu bych věřil že v tomto případě to problém nebude.
Ale musí být podchycený SW. Aby prostě po výměně někdo řekl bmsce že má novej aku a né aby bmska řekla že po vyčerpání xxAh je dojez 0 a zastavila auto.
Pokud je toto podchyceno tak super.
Franta2776
Příspěvky: 3500
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Stejně mám naskladaný články i v BMW i5, ale NMC.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 392
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Ronn »

PavelR píše: úte led 07, 2025 7:38 pm
Ale musí být podchycený SW. Aby prostě po výměně někdo řekl bmsce že má novej aku a né aby bmska řekla že po vyčerpání xxAh je dojez 0 a zastavila auto. Pokud je toto podchyceno tak super.
Tady je detailní instrukce přímo od Tesly: https://service.tesla.com/docs/Model3/S ... 6BD43.html

Není zač...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Matess
Příspěvky: 1791
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

bacha na to... terminaly jsou svarovane...
Ronn
Příspěvky: 392
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Ronn »

Kdekoliv po dohodě... Třeba tady:


Jsou to i pistole do ruky...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek