Žvanírna 2

Nezařaditelné
eman
Příspěvky: 1756
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Matess píše: pát říj 11, 2024 10:29 am
ze mě bude velký problém pro ekonomiku v tom ze elektroauta vydrzi bez servisu dele nez klasicka... servis aut a vyroba nd je docela velky objem praci.
Diskuze na FB a netu o tom nevypovídají. Tesla tu není zrovna masově rozšířená a jejich servis nestíhá. U ostatních značek je to podobné. Také je problém, že servisy EV moc neumí opravovat, takže čekačky jsou dlouhé.
Jinak jak píše Luky, bude to byznys, protože kastle a podvozek bude hnít úplně stejně jako u spalováků a podle mě budou majitelé na ty auta víc kašlat, když nebudou jezdit na údržbu, která je nutná u spalováku.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
glottis
Příspěvky: 2671
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od glottis »

dobre ze jste mi to pripomeli ... musim se objednat do wv na servisku :) minulej rok jsem cekal mesic.

Jinak moje tesla je z hliniku, tam snad nic hnit nebude
unicast
Příspěvky: 1518
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od unicast »

Matess píše: pát říj 11, 2024 10:29 am
ze mě bude velký problém pro ekonomiku v tom ze elektroauta vydrzi bez servisu dele nez klasicka...
A skláři nebudou mít co žrát...

Ach jo, zas jen nepochopení či neznalost tzv. ekonomie rozbitého okna (nebo též klamu rozbitého okna, viz třeba https://cs.wikipedia.org/wiki/Klam_rozbitého_okna ) To, že auta mají nějakou životnost a pak potřebují drahý servis, nevytváří tomu vlastníkovi toho auta nové bohatství. Ano, některá odvětví na tom budou profitovat, nicméně znamená to, že peníze, utracené za drahý servis, nemohou být tím původním spotřebitelem utracené za něco jiného (a tím něčím samozřejmě mohou být i investice do nějaké další produkce).
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Jaký má ten dealer o nás strach:)))
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicn ... .seznam.cz
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Mogul
Příspěvky: 246
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Mogul »

Franta2776 píše: čtv říj 10, 2024 3:46 pm
Mogule tady nejdeš spoustu vysvětlení:
Díky za odkaz.
Dozvěděl jsem se spousty věcí, které jsem ani nevěděl. Se spoustou věcí jsem ve shodě a na pár věcí jsem měl jiný názor. Ne vše je tam postaveno na faktech a párkrát se tam i trošku překrucuje realita, ale to k těmto motivačním informacím prostě patří.
Mex
Příspěvky: 883
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Mex »

Mogul píše: pát říj 11, 2024 10:13 am
Mex píše: čtv říj 10, 2024 7:40 pm
Sorry jako, ale Temelín nedává 2GW za den.
Temelín má výkon zhruba 2 GW. Ne za den, ale furt, pokud není odstavený.
Pokud někdo píše o výkonu za čas, tak prostě ukazuje, že místo na hodiny fyziky chodil za školu kouřit.
Však jsem se opravil. Člověk, který ten příspěvek psal a od kterého jsem to okopčil, si ty fakta hold neověřil. Já bohužel také ne. Očekával jsem, že když už tím argumentuje, že to ověřené mít bude. Nicméně v dalším příspěvku už jsem na to raději kouknul a opravil se. V ideálním dni to vychází na 54GW. Za celý rok pak průměrně 45GW na den.
Nevím, jestli si děláš srandu nebo jsi fakt byl zrovna nemocný, když jste to ve škole brali.
Temelín nemá 54 GW. Nemá a asi nikdy mít nebude. Ani za den, měsíc nebo rok. Prostě ne.
Teď má něco přes 2 GW, do budoucna bude mít (možná) něco kolem 4.5 GW.
Mogul píše: pát říj 11, 2024 10:13 am
Mex píše: čtv říj 10, 2024 7:40 pm
A ten výpočet potřebného příkonu přepočtem z počtu nabíječek, které se mají stavět, tak to je opravdu trochu úlet.
Je to jako dělat prognózy spotřeby mléka podle toho, kolik se u nás postaví supermarketů, které to mlíko prodávají.
Nevím proč se nad tím podivuješ. Vždyť tohle už se děje přeci u každého z nás doma. Každý máme dimenzované hlavní jističe na max výkon celkových spotřebičů a k tomu ruku v ruce rezervovaný výkon. Nezažil jsem, že by mě zhasla žárovka, když si soused pustí mikrovlnku.
Stejný přístup by dozajista měl být i u těch nabíječek. Nevím, jestli by se mě, nebo komukoli jinému líbilo, kdyby se mě snížil výkon nabíjení a tím pádem prodloužila doba strávená na nabíječce, když se na nabíječku vedle píchne i soused. Každý nebude nabíjet jen v noci, když není tak velký odběr. Ideální stavy v tomto případě neexistují a řešení je pouze formou restrikcí. A ani to si nedovedu pořádně představit... Na některých pumpách už se to řeší boudama nacpanýma bateriema. V domácí zástavbě už to ale tak easy nebude. Každý mít panely na baráku, nebo kolem, nemůže. A ve městech? Nejspíše se to bude řešit nějakýma parkovacíma budovama. To budou ale tak velký pálky za parkování a dobíjení (i kvůli zabezpečení) .. že se z toho všichni picnou. Jak je to vůbec řešené v Číně, když tam už teď ve větších městech (některých) převládá elektromobilita? Zmínil to Staněk v některých z videí, jak tam nabíjejí a kde parkují?
Slyšel jsi už někdy termín "agregace" ?
Pokud bys počítal kanalizaci stejně jako počítáš ty nabíječky a jejich příkon, tak pak by byla katastrofa neodvratná.
Protože když by všichni lidé v celé republice najednou spláchli, tak prostě ty sračky na mnoha místech vyletí do pořádné výše.
Ale protože funguje agregace, tak se to v praxi neděje.

Mimochodem agregace a kvůli ní občas i omezení nabíjecího výkonu nastává už dneska u některých nabíjecích hnízd.

O nabíjení v Číně Staněk mluvil. A opět musím vyseknout Číňanům poklonu, že na to jdou (podle mě) správně. Na rozdíl od Evropy nedávají dotace na nákup aut, ale stát místo toho vybudoval bohatou nabíjecí infrastrukturu s velmi nízkými cena elektřiny.
Mogul
Příspěvky: 246
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 11kWp
Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Mogul »

V opraveném příspěvku jsem psal GWh. Ty jsi to opět přetočil na GW... Pak už jsem to malé h jen pozapomněl přiložit. Už to komentovat nebudu.
Síť je v pořádku, tolik e-aut tu zase nejezdí, ale k omezení nabíjecího výkonu dochází už teď.... Ani tady už to nebudu komentovat.

Bezva večer přeji :-)
Mex
Příspěvky: 883
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Mex »

Mogul píše: pát říj 11, 2024 7:16 pm
V opraveném příspěvku jsem psal GWh. Ty jsi to opět přetočil na GW... Pak už jsem to malé h jen pozapomněl přiložit. Už to komentovat nebudu.
Síť je v pořádku, tolik e-aut tu zase nejezdí, ale k omezení nabíjecího výkonu dochází už teď.... Ani tady už to nebudu komentovat.

Bezva večer přeji :-)
Všude jsem citoval, na co reaguju.
Ronn
Příspěvky: 384
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Ronn »

Tady je skvělé video o SPOTu a jak ho i ovládat, když nejsi bastlíř a třeba někdy tápeš...


Za sebe jen bych dolnil, že nejsnažší ovl. TČ je pomocí spínacího kontaktu Termostatu, který má úplně každý TČ v kombinaci s nastavením nízké teploty na termostatu v době kdy FVE nevyrábí.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
jahodovák
Příspěvky: 2028
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od jahodovák »

Něco pro majitele systému viktron...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
kodl69
Příspěvky: 7723
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od kodl69 »

škoda, že u nás obvyklej alternátor obvykle má taky 6 vývodů z vinutí, ale je zapojenej do trojůhelníku, ne 2x do hvězdy. Do hvězdy byl naposled alternátor na š120, tam byl ten spoj vinutí častej problém nefunkčnosti altíku. Tj návod v evropě na ... když chci být slušnej. Alternátor jsem zkoušel jak roztáčet jako motor, tak v generátorovým režimu, a 12V alternátor prostě víc než 30V s nějakým nenulovým výkonem nedá. Řešení je převinutí, nebo alternátor z náklaďáku na 24V, ten by těch 50V mohl dát bez úprav, krom toho buzení.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
josse
Příspěvky: 1202
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od josse »

kodl69 píše:
škoda, že u nás obvyklej alternátor obvykle má taky 6 vývodů z vinutí, ale je zapojenej do trojůhelníku, ne 2x do hvězdy. Do hvězdy byl naposled alternátor na š120, tam byl ten spoj vinutí častej problém nefunkčnosti altíku. Tj návod v evropě na ... když chci být slušnej. Alternátor jsem zkoušel jak roztáčet jako motor, tak v generátorovým režimu, a 12V alternátor prostě víc než 30V s nějakým nenulovým výkonem nedá. Řešení je převinutí, nebo alternátor z náklaďáku na 24V, ten by těch 50V mohl dát bez úprav, krom toho buzení.
Z Mercedesu 24V dává 58V naprosto luxusně ve velkém rozsahu buzení i otáček. Jako motor taky pěkně, mám dva oba končí kolem 1kW. 12V jsem nezkoušel.

Z MHEV se dá koupit 48V, 8kW trvale, upozorním na to co se dává do Octavie, ta stračka má 5ti fázový vinutí I řízení. To jsem zatím vzdal a zatím sem tím netočil. To se k levnému VESC připojit nedá.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

Hyundai díl 3, neštěstí:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
camel1cz
Příspěvky: 805
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od camel1cz »

Tohle je zajímavá kauza, ale to podání je šílený. U toho bych usnul.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

camel1cz píše: ned říj 13, 2024 10:07 am
Tohle je zajímavá kauza, ale to podání je šílený. U toho bych usnul.
Na YouTube doporučují pustit zrychleně.Mĕ překvapuje amaterismus vedení Hyundai, toto nemůžou nikdy mediálnè vyhrát.Stači se podívat na diskusi pod videem, kolik zákazníků odradili.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
camel1cz
Příspěvky: 805
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od camel1cz »

Já ty předchozí díly viděl, jen sem si připomněl, že pán je uspavač hadů - proboha to je jak když to vysvětluje retardované opici :D

Ale souhlas - tohle je fail a Hyundai to nemůže ustát - tohle je jednoznačně na odejmutí homologace a zákaz provozu těchto vozidel.
Hyundai by je měl okamžitě stáhnout a opravit a se zákazníky se vyrovnat.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
Dagus
Příspěvky: 1996
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Dagus »

Já to vzdal po 10ti minutách. Mohl to shrnout ve 3 větách a pak říct konkrétně. Tohle byla ztráta času a je mi jedno co se mu stalo.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
eman
Příspěvky: 1756
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Tyhle žvanivý videa mají úplně nulový dopad na pověst firmy a jejich výrobků. Když si vemu, co zkoušejí lidi na naše reklamační oddělení, tak 90% jejich práce je vyvracení lží a naprosto nereálných očekávání.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3399
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od Franta2776 »

eman píše: ned říj 13, 2024 1:40 pm
Tyhle žvanivý videa mají úplně nulový dopad na pověst firmy a jejich výrobků. Když si vemu, co zkoušejí lidi na naše reklamační oddělení, tak 90% jejich práce je vyvracení lží a naprosto nereálných očekávání.
On má, ale papír od Hyundai z USA, kde je tato závada popsaná a servisní pokyny, jak ji odstranit. Generální zastoupení v Čr tvrdí, že jeho auto je jedinné na světě s touto závadou :lol:
Tady bych to zkouškou nazval ze strany Hyundai, jestli to zákazník vydrží.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1756
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Nový příspěvek od eman »

Hyundai je v ČR v rozkladu už od dob jejich legendárního, arogantního dobytka Vošickýho. Tam bych auto nikdy nekoupil. To už bych radši přežil ten hnusný Tesla interiér. :)
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek