Žvanírna 2

Nezařaditelné
glottis
Příspěvky: 2248
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Začátek konce elektromobility?

Příspěvek od glottis »

JozefSK píše: stř čer 26, 2024 10:17 am Podľa najnovšej štúdie niekde až polovica vodičov ľutuje, že si kúpili elektromobil
Hm a ja prave uvazujem, ze si zozeniem Daciu na baterky ... :eek2:
tak urcite ... znam spoustu lidi s EV a nikdo nelituje, spalovak by si uz nekoupili. Clanek s jeidnym zdrojem a jeste za paywallem :)

Kdo ten clanek psal a kdo delal studii? :) zadavatel dalny vychod? rusko? nejaka zhrzena automobilka?
emedium
Příspěvky: 146
Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od emedium »

Když jsem se naposledy díval na operáky, tak mi přišlo, že za to chtějí bez nabíjení stejně, jako podobný spalovák i s palivem.

Něco slušnějšího jako e-tron od 1300 éček na měsíc, jinak utopené 2 mega v autě, které je po třech letech v bazaru za polovinu a ještě tam celkem dlouho leží. Slabší kusy jako IDčka nebo egolfy se skoro nedají prodat.
Franta2776
Příspěvky: 2687
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

500Wh/kg to bude dojezd daleko za 1000km

https://electrek.co/2024/06/25/catl-suc ... dG7kaKH2kw
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
emedium
Příspěvky: 146
Registrován: ned led 15, 2023 5:29 pm
Lokalita: Frenštát pod Radhoštěm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od emedium »

Díky váze baterek s ním můžou letět 3 až lidi :-D
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3382
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od marko250 »

Tak se přiznejte co bylo za tím výbuchem domu,zápalka je jasná,ale co bouchlo? To vypadá na BMS dle vrabčího ožehnutého místa. https://www.hzscr.cz/clanek/vysetrovani ... etuji.aspx
Přílohy
lfp.jpg
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Mogul
Příspěvky: 177
Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
Lokalita: Litoměřice
Systémové napětí: 48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mogul »

marko250 píše: stř čer 26, 2024 12:58 pm Tak se přiznejte co bylo za tím výbuchem domu,zápalka je jasná,ale co bouchlo? To vypadá na BMS dle vrabčího ožehnutého místa. https://www.hzscr.cz/clanek/vysetrovani ... etuji.aspx
No jsou maličko přifouklý, jinak se mě zdají v pohodě... :eek2: :wood: :lol:
Franta2776
Příspěvky: 2687
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
unicast
Příspěvky: 1331
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

No jen aby tam nezačali měřit emise hořících baterek :)
Franta2776
Příspěvky: 2687
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Màm zapůjč̣enou X1 na baterky najeto 12000km a spotřeba 16,2kWh ná předváděčku s kterou lidi jezdí jak hovádka to je dobrý.Ta elektrika je příjemná v každém autě:)))


IMG-20240703-WA0002.jpeg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Příspěvky: 4697
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od cipis »

Tvl., ty už jsi to báwo nabořil?
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 2687
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

cipis píše: stř črc 03, 2024 9:43 am Tvl., ty už jsi to báwo nabořil?
Nene šutr na dálnici a výměna čelního skla.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 1964
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Dagus »

unicast píše: úte črc 02, 2024 8:12 pm No jen aby tam nezačali měřit emise hořících baterek :)
No a svíček na hrobech :D
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 2687
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

unicast píše: úte črc 02, 2024 8:12 pm No jen aby tam nezačali měřit emise hořících baterek :)
Spíš bych měl strach z čoudicích dieselů. Co je v Německu dnes u nás bude za 2roky.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne stř črc 03, 2024 5:56 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Mex
Příspěvky: 515
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

Franta2776 píše: stř črc 03, 2024 9:47 am Nene šutr na dálnici a výměna čelního skla.
Ti petrolheadi mají pravdu, že elektromobily jsou na nic.
Stačí kamínek a jsou na hromadě.
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 552
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od sindyk »

To je tak, když si někdo na ježdění kolem komína koupí 2,5 t auto s 6V dieselem a automatem, na kterém pak pro jistotu nastaví úsporný režim, aby to nežralo, a honí každou deci na spotřebě. Moje Euro 6 dehtová kára s tímhle problém nemá, páč nemám psotník z toho, když otáčkoměr vyleze na 3000 a kompjútr občas ukáže i 8.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | 14 kWh olova (4s2p JPC12-100 + 4s 12V92F)
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
betmen
Příspěvky: 252
Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
Lokalita: nedaleko od Trencina
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 2080 + 2400
Kapacita baterie [kWh]: 9,6
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od betmen »

ja nechapem, co stale riesite nafta /benzin/elektrika... kazdemu vyhovuje niečo ine v jeho zivote, dochadzani, jazdeni a je fajn, ze v tejto chvili je z coho vyberat.
zena momentalne jazdi 2.0 benzin armosfera 10km do prace, pre ten motor v pohode, možno by vyuzila elektro, ale stale nie som ochotny dat take prachy za to a funkcne auto zrusit, zosrotovat atd. aj ked to je asi jedine pripustne vyuzitie baterkoveho auta u nas doma.
ja na zakazku v okoli jazdim 1,9tdi transporterom, tam to necham a potom dochadzam na pol decovom prskolete.
je to lacnejsie a hlavne rychlejsie v ramci mesta.
navyse CO stopa z 2L spaleneho benzinu na 100km je isto mensia ako z baterkoveho auta, kde je pol tony baterii.
na tahanie karavanu a dovolenku beriem 2.0hdi, lebo krutak a dojazd.
na 80L nafty spravim s karavanom 900km, bez neho cca 1200km...
Enyaq sa moze hanbit, kedze s karavanom potiahne cca 120km a treba dobijat...
takze kazdy ma ine priority v jazdeni a vybavene, niekomu EV vyhovuje a niekomu vobec, kym sa nezlepsia dojazdy...
dokonca uz aj automobilky zacali kricat, ze spalovaky nezrusia, lebo ludia EV dako moc nechcu, ked vsade skoncili dotacie....
stacionárny dom :
2080Wp JV, Siton210, 2x 100L Drazice
2400Wp JV, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
1 x 100Wp + 12V, 100Ah
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek