Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Nevidim dovod koncit debatu, ak sa drzime temy, a to je elektromobilita.NOPARasito píše: ↑stř kvě 15, 2024 7:12 am
Taky si nekupujes boty, aby jsi je mel vystavene ve skrini.
Jinak, sorry, debata se zvrhava k osobnim, preferencim, a tam uz se ma koncit.
Potom by sme mohli cenzurovat cokolvek,co nezapada do anrativu, ale to mi je jedno..
K tym botam
no neviem neviem
https://10auctions.com/prodotto/ronaldo ... nited-f-c/
ja si napr kupujem boty do zasoby, pretoze potom nejaky fantaicky dizajner pride a zmeni to, co funguje roky, len aby si udrzal svoje teple miesto..
-
- Příspěvky: 335
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Začátek konce elektromobility?
add...
A na stranu druhou si dejme něco alespoň s 1/2 výkonu Tesly, tj. výkon 160kW a zavazadlovým objemem alespoň 2/3 Tesly 650l.
Jako nájezd uvažuj 40kkm ročně.
98% případů nabíjení je doma z FVE nebo v noci v době nízkých cen.
Veřejné nabíjení na SuperChargers je okolo 11Kč v celé EU.
add
Jak to souvisí s variantou, že rodiče zaplatí za tebe palivo a provozní náklady, nebo že ti auto půjčí bez požadavku na náhradu ?
Smyslem bylo předložit reálný dojezd a složitost nabíjení. A když už uvažuješ o TCO, tak dalším krokem je podpořit svou úvahu výpočtem. Na straně EV nechť je nejprodávanější auto za rok 2023: https://www.tesla.com/cs_cz/modely/design#overview
A na stranu druhou si dejme něco alespoň s 1/2 výkonu Tesly, tj. výkon 160kW a zavazadlovým objemem alespoň 2/3 Tesly 650l.
Jako nájezd uvažuj 40kkm ročně.
98% případů nabíjení je doma z FVE nebo v noci v době nízkých cen.
Veřejné nabíjení na SuperChargers je okolo 11Kč v celé EU.
add
Adresuji bláboly o ceně tankování, složitosti, nedojezdu a jine bludy.
Jak to souvisí s variantou, že rodiče zaplatí za tebe palivo a provozní náklady, nebo že ti auto půjčí bez požadavku na náhradu ?
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 335
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Začátek konce elektromobility?
Asi žijeme každý na jiné planetě... Záporné ceny EE jsou nová realita. v CZ je od 9.5.2024 až do dneška 15.5.2024 během dne cena záporná.. https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trh ... 2024-05-09
Zkušenosti ze světa říkají, že počet dnů se zápornou cenou bude jen přibývat. Takže z extrému čekej nový normální stav.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1559
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Nabíjení doma 98% z FVE je nereálné a pokud nemá FVE oficiálně schválenou ČEZem, tak nákup za spot je utopie. Navíc, řekl bych, že většina lidí přes den pracuje, takže auto jaksi doma není a nabíjet auto z baterií je úplně zcestné.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
40kkm je prestrel pre vacsinu ludi.
Podla bazaru, takyto najazd ma <10% ponukanych tesiel 3.
Alebo s teslou sa jazdi len preto, ze je elektrina zadarmo?
Tak to potom mozeme rovno zrusit dotacie, ak je tak vyhodne vlastnit EV, nie?
byebye parkovanie, byebye buspruh..
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Uvidime za rok-dva-5, som zvedavy, kto bude dotovat zapornu cenu donekonecna.Ronn píše: ↑stř kvě 15, 2024 3:41 pmAsi žijeme každý na jiné planetě... Záporné ceny EE jsou nová realita. v CZ je od 9.5.2024 až do dneška 15.5.2024 během dne cena záporná.. https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trh ... 2024-05-09
Zkušenosti ze světa říkají, že počet dnů se zápornou cenou bude jen přibývat. Takže z extrému čekej nový normální stav.
Popiera to zákon zachovania energie..
To je ako verit, ze EV stat nikdy nezdani, ked vypadne prijem z dani z PHM.
-
- Příspěvky: 5143
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
40 je průměr na firemní auta, ne soukromá. Tam je ten nájezd poloviční i menší (13-14 tisíc, 65% najede méně/35% najede více).
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 805
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Začátek konce elektromobility?
Nechci vám kazit dohadování, tak jen technická:
Záporná cena elektřiny není kvůli dotaci, ale kvůli jejímu okamžitému přebytku a nutnosti regulovat distribuční síť.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Ano, a toto sa vyriesi asi tak, ze tu (vyrobu) elektrinu priskrtia aby jej bol nedostatok, a potom sa zvysi cena.. Ziadny podnikatel nebude vyrabat nieco a este aj platit predaj, to je smer krach bankrot.
Jedine potom, ze stat bude pomahat a pomahat a z koho penazi, alebo dani?
Cize tu zaporne nabijanie si clovek aj tak zaplati niekde inde..
Perpetum mobile neexistuje, jedine ze by ho niekto este nepriznal.
Takato "dira v systemu" existuje, samozrejme, ale nikdy nebude platit celoplosne pre vsetkych, vzdy len pre <1-2-3% . Viac sa do "VIP" miestnosti aj tak nezmesti..
Jedine potom, ze stat bude pomahat a pomahat a z koho penazi, alebo dani?
Cize tu zaporne nabijanie si clovek aj tak zaplati niekde inde..
Perpetum mobile neexistuje, jedine ze by ho niekto este nepriznal.
Takato "dira v systemu" existuje, samozrejme, ale nikdy nebude platit celoplosne pre vsetkych, vzdy len pre <1-2-3% . Viac sa do "VIP" miestnosti aj tak nezmesti..
-
- Příspěvky: 805
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Začátek konce elektromobility?
Příjde mi, že v tom zbytečně vidíš nějaký tunel/díru. Ten systém regulace sítě funguje z části poplatků za distribuci - žádné dotace, platby státu, atd. v tom nejsou.
Regulovat lze spotovou cenou (tím motivují spotřebitele k větší/menší spotřebě a výrobce, co vyrábí za spotové ceny (jestli takoví jsou) k výrobě/nevýrobě), vypínáním výroben (s kompenzací) a pak už jsou jen placené nasmlouvané dodávky do sítě popř. odběry ze sítě - ale to je sakra drahé - kWh vyjde na desítky Kč.
Regulovat lze spotovou cenou (tím motivují spotřebitele k větší/menší spotřebě a výrobce, co vyrábí za spotové ceny (jestli takoví jsou) k výrobě/nevýrobě), vypínáním výroben (s kompenzací) a pak už jsou jen placené nasmlouvané dodávky do sítě popř. odběry ze sítě - ale to je sakra drahé - kWh vyjde na desítky Kč.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 139
- Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
- Lokalita: Jihlava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9840
- Kapacita baterie [kWh]: 13,6
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak tak. Aktuálně automaticky vypínám (omezuji na pokrytí vlastní spotřeby) cca 1MW jinak stabilního výkonu a v brzké době ještě tak 2MW přibydou. Nikdo si nechce opotřebovávat technologii, aby za to ještě platil.camel1cz píše: ↑stř kvě 15, 2024 4:20 pm Příjde mi, že v tom zbytečně vidíš nějaký tunel/díru. Ten systém regulace sítě funguje z části poplatků za distribuci - žádné dotace, platby státu, atd. v tom nejsou.
Regulovat lze spotovou cenou (tím motivují spotřebitele k větší/menší spotřebě a výrobce, co vyrábí za spotové ceny (jestli takoví jsou) k výrobě/nevýrobě), vypínáním výroben (s kompenzací) a pak už jsou jen placené nasmlouvané dodávky do sítě popř. odběry ze sítě - ale to je sakra drahé - kWh vyjde na desítky Kč.
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
ESS v síti E.On
-
- Příspěvky: 335
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Začátek konce elektromobility?
Nicméně svět je různobarevný:
a) všichni prostě nepracujeme výhradně mimo domov. Zaměstnanci: Využívání možností práce na dálku, Živnostníci: Typy živností a tak třeba mnoho z těchto statisíců lidí bude i dnes nabíjet od 11:00 (během pracovní doby), kdy EE má cenu téměř nulovou. b) všechny FVE nemohou být na černo, prostě existují lidé, kteří nemusí žít "by default" mimo systém, respektují pravidla hry společnosti a provozují FVE v souladu s pravidly hry c) add 98% nabíjení doma. Prosím nezaměňujme provedené nabíjení jako událost vs množství odebrané EE. Teslí apka říká, že 31% energie jsem čerpal mimo domov (některá nabíjení byla zdarma). Cílem bylo říct, že když máš EV, tak nepálíš bůh ví kolik času na nabíječkách Časová náročnost nabíjení a rozvodná soustava kvůli EV nezkolabuje, protože většinou nabíjím doma a nebo do sítě dodávám a EE odeberu do EV jinde. Celková průměrná cena těch nabíjení je velmi nízká.
Chápu, že podmínky nemáme všichni stejné, každé místo má své pro a proti a možnosti. My prostě najezdíme hodně, protože nemáme veřejnou dopravu, co jezdí každých 5minut a tak hodně jezdíme vlastními auty s dětmi do kroužků, do obchodů, za rodinou, za zákazníky, 2x ročně Italie a 2x týdně do práce a celkem ročně to hodí skoro 55kkm dvěma vozy.
Vidíš, a dokud nepřijmeš fakt, že svět je různobarevný, budeš ostatním komunikovat "zcestné", "utopie", "nereálné".
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 3006
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak jsem poprvé nabil naplno z výroby bylo 85%,ať se články případně srovnání.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
??? To je vtip ne?Franta2776 píše: ↑čtv kvě 16, 2024 12:05 pm Tak jsem poprvé nabil naplno z výroby bylo 85%,ať se články případně srovnání.
Screenshot_20240516_114204_My BMW.jpg
Balancuje pořád.
-
- Příspěvky: 2547
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
urcite se porad nebalancuje, je to blbost, jak u lifepo tak u lionu
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
-
- Příspěvky: 2547
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
ani u lionu to neni dobre delat kdykoliv. Jen nahore. Jinak se ubalancujes k smrti a nikam to nepvoede. Ze to je rozjete nekde v nizsim soc je uplne jedno kdy zse to nahore sejde.
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
-
- Příspěvky: 3006
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Osobně si myslím,že je dobré pro baterii nabíjet pravidelně do 80% a před dlouhou cestou naplno..Nahoře by se měli ukázat rozdíly a srovnat.Podle.mé novou baterku nikdo naplno ještě nenabil,tak nemohla BMS pořádně balancovat.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Doporučuji všem pokud chcete informace, tak OBD a trochu posledovat. Ale to jen taková začátečnická rada.Franta2776 píše: ↑čtv kvě 16, 2024 7:24 pm Osobně si myslím,že je dobré pro baterii nabíjet pravidelně do 80% a před dlouhou cestou naplno..Nahoře by se měli ukázat rozdíly a srovnat.Podle.mé novou baterku nikdo naplno ještě nenabil,tak nemohla BMS pořádně balancovat.
Nevim jak u BMW, ale tam je snad nejaka ISTA, zadnej klasickej "bazmek" přes android.
Tesla ma taky nejaky redukce a soft.
Ale pokud nechce byt clovek jen uzivatel, tak smele do toho.
I Marko250 tady neco ukazoval.