Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv říj 06, 2022 10:22 am
Re: Začátek konce elektromobility?
V diskuzi o elektromobilitě začínáš větou, cituji: "Všem v tomhle "eko elektro" byznysu jde primárně o dotace a peníze diletantů.", že se to týká pouze zázračných baterií mi opravdu nedošlo, pokud je to tak, pak prosímeman píše: ↑pát kvě 10, 2024 3:53 pm Koukám, demagogie je tvůj obor.
Jediné co jsem napsal je, že se ze zázračnými bateriemi roztrhl pytel a jedinný účel těhle vynálezů je vytáhnout peníze ze státu a diletantů...tedy neodborníků na danou problematiku. Dokonce jsem ani nemmluvil o EV. Ale asi píšu moc odborně.
Je ale pravdou, že podobné názory mi často někdo řekne i z očí do očí na téma celé elektromobility a často se potkávám i s jistou mírou nevraživosti ze strany řidičů spalovacích aut, celou řadou historek, jak je to neekologické a jak vlastně provozem všechny okrádám a už začínám být na takové signály alergický.
-
- Příspěvky: 1583
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Přečti si mé příspěvky. Nepochybuji o ekologickém přínosu a velmi pochybuji o ekonomice EV. A to mám FVE ze které by se dal dobíjet.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2500
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Začátek konce elektromobility?
https://forbes.cz/volkswagen-a-bmw-varu ... se-odvety/
Ekonomika je jasná, ceny klesají, dotace pominou, zbydou tu jen bojůvky mezi politiky o tom, jak na elektromobilitě vydělávají Číňani a EU utírá nos. USA clo už zavádí, v EU to bude někdy v červenci. Ekonomika se brání. Pochybuji že EU je tak otrlá jako USA.
Pokud bych si mohl tipnou, EU clo naplno nezavede. A to nezavedení cla dokáže, jak už moc jsme na Číně závislí.
Ekonomika je jasná, ceny klesají, dotace pominou, zbydou tu jen bojůvky mezi politiky o tom, jak na elektromobilitě vydělávají Číňani a EU utírá nos. USA clo už zavádí, v EU to bude někdy v červenci. Ekonomika se brání. Pochybuji že EU je tak otrlá jako USA.
Pokud bych si mohl tipnou, EU clo naplno nezavede. A to nezavedení cla dokáže, jak už moc jsme na Číně závislí.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 805
- Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3780
- Kapacita baterie [kWh]: 18
Re: Začátek konce elektromobility?
Účinnost jako účinnost. Je jedno, jestli ztratíme energii v ložisku nebo jinak. AI mi tvrdí, že stlačení plynu pomocí elektřiny a následná výroba elektřiny z natlakovaného plynu má střední složenou účinnost něco nad 50 % - vzhledem k tomu, že uchovat tlak v jímce nestojí žádnou další energii, nijak nedegraduje/neuniká a má prakticky časově neomezenou skladovatelnost - přijde mi to super a svou energii bych do toho klidně dal.Mex píše: ↑pát kvě 10, 2024 4:29 pmTo je něco jiného. Ztráty, vzniklé nedokonalostí techniky, jsou něco jiného.camel1cz píše: ↑pát kvě 10, 2024 8:53 amNemyslím si, že je na místě tak ostrá formulace. To teplo, které vzniká obvykle představuje ztráty, které snižují účinnost - to jistě. Ale problematická?
V obnovitelných zdrojích je přece logika taková, že rád vyměním desítky procent účinnosti za akumulaci energie z léta na zimu. Vždyť skoro každý z lidí s FVE má přebytky, které buď nevyrobí, neefektivně spotřebuje a/nebo daruje do distribuce.
Ale tady jde o ztráty, dané principem toho procesu. Resp. o nevratnou přeměnu části vzácné energie (elektřiny) na prakticky bezcennou energii (nízkopotenciálové teplo).
Dělicí rovina se dá snadno najít. Budu počítat, že danou technologii vyrobím z ideálních komponent. Ložiska nebudou mít tření, dráty nebudou mít odpor atd. Tak, jak se počítají fyzikální příklady na základní nebo střední škole.
Pak některé technologie budou mít účinnost 100%. Třeba přečerpávačka, roztočený setrvačník atd. A vlastně i baterky.
Ale u procesu, založeném na stlačování plynu, to tak nebude. Ten bude silně ztrátový i když technologické ztráty zanedbám.
Proto taky skončila všelijaká ta "auta na vzduch", což byl svého času taky šlágr. A snad to i někde na letišti jezdilo jako služební vozidla.
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [3s4p AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
a) 5 kVA Axpert King @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono] do paralelu k prvnímu
b) 15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům
c) Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
-
- Příspěvky: 836
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
No když myslíš...
Já si to tedy nemyslím.
To už by bylo lepší tam spouštět do té hloubky 700m nějaké závaží na laně.
Tam už jsou principiálně neodstranitelné jen ztráty hydrodynamickým odporem při pohybu toho závaží ve vodě.
Ale protože hydrodynamický odpor je úměrný 3. mocnině rychlosti, tak při pomalém pohybu by to bylo poměrně málo.
-
- Příspěvky: 1482
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
-
- Příspěvky: 1482
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To tak nějak bude. Je tam celkem nepříjemná ztráta způsobená ohřevem plynu při kompresi a jeho schlazením při expanzi a ta zrovna v tomhle případě pracuje proti tobě, protože expanzi budeš provozovat v zimě a kompresi v létě, bylo-li by to naopak, bylo by to efektivnější. Další ne úplně příjemný problém představuje vzdušná vlhkost.
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
Ta cesta do HR, alebo na dlhu dialku..
Ono je to tak, ze kazdy je iny, samozrejme clovek ma urcity limit, napr 12-14hodin a potom by logicky nemal soferovat ci ma ICE a ci ma EV.
Ale s ICE si mozem jazdit "kolko chcem" ale "nemusim", pricom s EV "musim" tu prestavku urobit, aj keby mi horel barak a som jediny kto ho moze uhasit, EV ma nepusti tak skoro bez nabijania.
A potom su tu veci ako dvaja soferi na striedacku..
Ten najazd je jednoducho "brzda" a potom samozrejme cena.
Ak sa tieto dve veci vyriesia, bude daleko viac fanusikov EV.
Obzvlast tych, kto ma FVE.
Ono je to tak, ze kazdy je iny, samozrejme clovek ma urcity limit, napr 12-14hodin a potom by logicky nemal soferovat ci ma ICE a ci ma EV.
Ale s ICE si mozem jazdit "kolko chcem" ale "nemusim", pricom s EV "musim" tu prestavku urobit, aj keby mi horel barak a som jediny kto ho moze uhasit, EV ma nepusti tak skoro bez nabijania.
A potom su tu veci ako dvaja soferi na striedacku..
Ten najazd je jednoducho "brzda" a potom samozrejme cena.
Ak sa tieto dve veci vyriesia, bude daleko viac fanusikov EV.
Obzvlast tych, kto ma FVE.
-
- Příspěvky: 341
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Začátek konce elektromobility?
Přes veškerou snahu to stále není uspokojující s plánem na druhé EV spouštím příští týden dalších 8kWp.NOPARasito píše: ↑ned kvě 05, 2024 11:37 pm ... At tu napise kazdej kdo provozuje EV jak zatezuje DS.
Avšak hlásím, že EE ze sítě odebírám v zásadě, když je EE levná a typicky vlivem OZE
Přes noc mám nabito v autě i domácí baterce na celý zímní den včetně vytápění. TUV a vytápění zajišťují upravené klimatizační jednotky. EV nabíjím v 98 % případů doma.
Energetické nezávislosti zdar!
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1583
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To nevím jestli jsi netrefil vedle. Teď v týdnu byl myslím na Idnes článek, že BYD tře v Číně bídu s nouzí a zahojit se chce na vysokých cenách EV v EU. Mají pod kontrolou celý řetězec výroby a auto za půl mega v Číně jim peníze nepřináší. Proto sem teď sypou veškerou výrobu, protože se bojí cel. Takže EV za půl mega je v EU utopie.gupa píše: ↑pát kvě 10, 2024 8:02 pm https://forbes.cz/volkswagen-a-bmw-varu ... se-odvety/
Ekonomika je jasná, ceny klesají, dotace pominou, zbydou tu jen bojůvky mezi politiky o tom, jak na elektromobilitě vydělávají Číňani a EU utírá nos. USA clo už zavádí, v EU to bude někdy v červenci. Ekonomika se brání. Pochybuji že EU je tak otrlá jako USA.
Pokud bych si mohl tipnou, EU clo naplno nezavede. A to nezavedení cla dokáže, jak už moc jsme na Číně závislí.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3114
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak pŕi mém běžném provozu v tuto ročnì dobu je dojezd okolo 550km na jedno nabitì
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Hrozne zajimava informace, spis bych rekl ze bidu s nouzi ted tre fosilni prumysl kolem spalovaku, takovy upadek produkce dodavatelu komponent pro spalovaky dlouho CESKO nezazilo a nejen to.eman píše: ↑sob kvě 11, 2024 2:58 pmTo nevím jestli jsi netrefil vedle. Teď v týdnu byl myslím na Idnes článek, že BYD tře v Číně bídu s nouzí a zahojit se chce na vysokých cenách EV v EU. Mají pod kontrolou celý řetězec výroby a auto za půl mega v Číně jim peníze nepřináší. Proto sem teď sypou veškerou výrobu, protože se bojí cel. Takže EV za půl mega je v EU utopie.gupa píše: ↑pát kvě 10, 2024 8:02 pm https://forbes.cz/volkswagen-a-bmw-varu ... se-odvety/
Ekonomika je jasná, ceny klesají, dotace pominou, zbydou tu jen bojůvky mezi politiky o tom, jak na elektromobilitě vydělávají Číňani a EU utírá nos. USA clo už zavádí, v EU to bude někdy v červenci. Ekonomika se brání. Pochybuji že EU je tak otrlá jako USA.
Pokud bych si mohl tipnou, EU clo naplno nezavede. A to nezavedení cla dokáže, jak už moc jsme na Číně závislí.
Ale mozna mam spatne informace.
Ale muj koment plati.
Pokud bude "svet" proti sobe bojovat nikam se nedostane a povede to k jedinemu..........
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
U nas je to takhle a to se od zimniho provozu lisi.max. o -100km: ELEKROMOBILITA JE ŘEHOLEFranta2776 píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:07 pm Screenshot_20240511_145240_My BMW.jpg
Tak pŕi mém běžném provozu v tuto ročnì dobu je dojezd okolo 550km na jedno nabitì
-
- Příspěvky: 3114
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
To ovlàdáni jedním pedàlem nebo autonomic jízda je silně návyková.NOPARasito píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:13 pmU nas je to takhle a to se od zimniho provozu lisi.max. o -100km: Screenshot_2024-05-11-15-11-30-235_com.kia.connect.eu.jpgFranta2776 píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:07 pm Screenshot_20240511_145240_My BMW.jpg
Tak pŕi mém běžném provozu v tuto ročnì dobu je dojezd okolo 550km na jedno nabitì
ELEKROMOBILITA JE ŘEHOLE
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Nene, padla jsou o level jinde.Franta2776 píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:39 pmTo ovlàdáni jedním pedàlem nebo autonomic jízda je silně návyková.NOPARasito píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:13 pmU nas je to takhle a to se od zimniho provozu lisi.max. o -100km: Screenshot_2024-05-11-15-11-30-235_com.kia.connect.eu.jpgFranta2776 píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:07 pm Screenshot_20240511_145240_My BMW.jpg
Tak pŕi mém běžném provozu v tuto ročnì dobu je dojezd okolo 550km na jedno nabitì
ELEKROMOBILITA JE ŘEHOLE
-
- Příspěvky: 3114
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Já mám adaptivní rekuperaci a funguje výborně,(nevím na co bych to pádlo měl) jezdím většinou bez pedálů úplně i po městě.Mimo město 90% jízdy je autonomní jenom sedím a čumím s rukou na volantu. Ty brzdy jsou v tom autě zbytečné stejně jako rádio:))).Mě to čte třeba rychlostní zóny a všechny rychlostní značky automaticky podle nich zpomaluje a zrychluje.Dále zpomaluje a zrychluje podle navigace třeba při sjezdu z dálnice nebo příjezdu do křižovatky z vedlejší.Co neumí: neobjede samo cyklistu,ale zpomalí za ním a čeká na můj blinkr.NOPARasito píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:54 pmNene, padla jsou uplne jinde.Franta2776 píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:39 pmTo ovlàdáni jedním pedàlem nebo autonomic jízda je silně návyková.NOPARasito píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:13 pmU nas je to takhle a to se od zimniho provozu lisi.max. o -100km: Screenshot_2024-05-11-15-11-30-235_com.kia.connect.eu.jpgFranta2776 píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:07 pm Screenshot_20240511_145240_My BMW.jpg
Tak pŕi mém běžném provozu v tuto ročnì dobu je dojezd okolo 550km na jedno nabitì
ELEKROMOBILITA JE ŘEHOLE
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
EK se nelíbí nízké ceny čínských elektromobilů, ale elektromobily vyráběné v Číně se na trhu EU prodávají i tak zhruba dvakrát dráž než na Čínském trhu.
Několik nových elektromobilů s cenou okolo půl mega, kterou už jsou nebo brzy budou na trhu v ČR.
Dacia Spring Essential v ČR od cca 420 tisíc Kč.
Citroen ë-C3 v ČR od cca 610 tisíc Kč.
Fiat Pandina v ČR pravděpodobně letos od léta nebo na podzim s cenou okolo 500 tisíc Kč.
BYD Seagull v ČR bude za cenu pravděpodobně pod 500 tisíc Kč (v Číně se prodává za cenu v přepočtu okolo 225 tisíc Kč).
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: čtv pro 17, 2020 3:16 pm
- Bydliště: Senica
Re: Začátek konce elektromobility?
A nie je skoda "drat" bateriu v EV na spotrebu v dome? Neznizuje to jej zivotnost ?
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Začátek konce elektromobility?
Jestli jsi jel v Enyaqu tak, to posud k BMW.Franta2776 píše: ↑sob kvě 11, 2024 4:03 pmJá mám adaptivní rekuperaci a funguje výborně,(nevím na co bych to pádlo měl) jezdím většinou bez pedálů úplně i po městě.Mimo město 90% jízdy je autonomní jenom sedím a čumím s rukou na volantu. Ty brzdy jsou v tom autě zbytečné stejně jako rádio:))).Mě to čte třeba rychlostní zóny a všechny rychlostní značky automaticky podle nich zpomaluje a zrychluje.Dále zpomaluje a zrychluje podle navigace třeba při sjezdu z dálnice nebo příjezdu do křižovatky z vedlejší.Co neumí: neobjede samo cyklistu,ale zpomalí za ním a čeká na můj blinkr.NOPARasito píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:54 pmNene, padla jsou uplne jinde.Franta2776 píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:39 pmTo ovlàdáni jedním pedàlem nebo autonomic jízda je silně návyková.NOPARasito píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:13 pmU nas je to takhle a to se od zimniho provozu lisi.max. o -100km: Screenshot_2024-05-11-15-11-30-235_com.kia.connect.eu.jpgFranta2776 píše: ↑sob kvě 11, 2024 3:07 pm Screenshot_20240511_145240_My BMW.jpg
Tak pŕi mém běžném provozu v tuto ročnì dobu je dojezd okolo 550km na jedno nabitì
ELEKROMOBILITA JE ŘEHOLE
Ja BMW mam jen nakoukano. Ale Enyaq mam osahanej.
Dle nakoukanych videji jsou systemy skopcaku podobny, neli stejny jako kauza dieselgate a BOSCH.
Takze za me padla jsou opravdu o level vyse a autonomni adaptabilni sracka je pro lenochy a ty co nevi co muze byt zabava za volantem dokonce s EKORALYE.
Nejsem specialista tak me ber s rezervou.
-
- Příspěvky: 1583
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Tam je otázka, jaká bude konfigurace. Jestli bude základ jenom reklamní lákadlo s oholenou baterkou a letním dojezdem 200km, tak to není auto. Navíc jsou to všechno nákupní tašky pro 2 lidi. Auto beru, že odveze aspoň 4 lidi a ty dva vzadu nebudou mít kolena pod bradou.Valdano píše: ↑sob kvě 11, 2024 4:07 pm Několik nových elektromobilů s cenou okolo půl mega, kterou už jsou nebo brzy budou na trhu v ČR.
Dacia Spring Essential v ČR od cca 420 tisíc Kč.
Citroen ë-C3 v ČR od cca 610 tisíc Kč.
Fiat Pandina v ČR pravděpodobně letos od léta nebo na podzim s cenou okolo 500 tisíc Kč.
BYD Seagull v ČR bude za cenu pravděpodobně pod 500 tisíc Kč (v Číně se prodává za cenu v přepočtu okolo 225 tisíc Kč).
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor