Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pon srp 10, 2020 2:59 am


Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
PředchozíDalší

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod diablo007 » ned lis 24, 2019 8:13 am

20-40Ah je docela slabé u zařízení za tyhle peníze už bych čekal aspoň do 100Ah
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 2814
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod fukuši » ned lis 24, 2019 10:06 am

Můžeš to použít i pro 100Ah jen nabíjení bude trvat déle.Vzal bych tu o cca 100Kč dražší ta je na 5A.Osobně mám tu 7A.
Když vezmeš že je to špičková nabíječka ,kondic a zdroj tak poměr cena výkon je super.Kvalita zaručena.VICTRON je někde jinde navíc to má funkce jako adaptivní absorbce(měří čas za jaký baterie dosáhne absorbce a podle toho mění čas absorbce) proste nikdy nepřebíjí tak šetrnost a prodloužení životnosti baterie zaručena.Toto třeba dělá Tristár a pod.solidní
regulátory.
Když si stáhneš manuál tak je tam pěkně popsáno jak funguje funkce skladování tohoto bazneku to jsem u žádné nabíječky zatím neviděl.Není to jen držení nějakého napětí.Navíc poštovné je zdarma.V pondělí jsem objednal a v úterý nabíjel.
Pokud někdo zná něco lepšího tak at to dá do pléna.
Naposledy upravil fukuši dne ned lis 24, 2019 10:19 am, celkově upraveno 1
fukuši
 
Příspěvky: 314
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod thomas.007 » ned lis 24, 2019 10:17 am

Já nevím, koncem 90 let jsem postavil kondenzátorovou nabíječku, která měla tři režimy.
první byl udržovací (nejslabší kondík na primáru), druhý byl silnější (na výstupu cca 0,8A), a poslední stupeň byl primár natvrdo k síti a tam dával kolem 10A. No nabíječka slouží ještě dnes.
Pan Belza má na to i schéma s návodem a jeho verze je vylepšená o ochranu proti přepětí (já měl na výstupu jen žárovku).
https://www.belza.cz/charge/chc.htm
thomas.007
 
Příspěvky: 69
Registrován: pát říj 28, 2016 1:30 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod FRSO » ned lis 24, 2019 10:23 am

Taky doporučuji Victron, mám tu Smart 5 A a je super, sice o něco dražší, ale zase kvalita a záruka 5 let.
Naposledy upravil FRSO dne ned lis 24, 2019 10:45 am, celkově upraveno 1
FRSO
 
Příspěvky: 1214
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod fukuši » ned lis 24, 2019 10:28 am

Podstata problému udržování baterie v nabitém stavu je ta že to napětí nemůže být pevné ale měnící se podle času.
TOTO JE ZÁSADNÍ pro max životnost pb baterie!!!!!Samo že to bude nějak fungovat na pevno ale nikdy obtimálně.
Těch faktorů je hodně ale ještě bych upozornil na promíchání elektrolytu u skladování atd to je na dlouhé psaní
fukuši
 
Příspěvky: 314
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod střídač_N » ned lis 24, 2019 11:27 am

fukuši píše:....... to je na dlouhé psaní


Každé ochytření je dobré, tudíž uvítám ono "dlouhé psaní". Skladování je možné vynechat. Asi nikdo z nás nebude Pb baterky skladovat.
střídač_N
 
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod j0hn » ned lis 24, 2019 12:56 pm

NOPARasito píše:Nebo:
24V1A
https://s.click.aliexpress.com/e/b7c0Flgq
K tomu regulator napeti
https://s.click.aliexpress.com/e/cFiMGIsE
Celkem 5$ ;-).

Ten regulátor je sice za hubičku, ale není to spínaný zdroj. LM317 snižuje napětí tak, že má stejný proud na vstupu a výstupu a rozdíl pálí. Při 24 V vstupu a 12 V výstupu bude mít 50 % ztrát.

Teď zrovna řeším, jak napájet 3,7 V LED čipy z 24 V. A po LMxxxx obvodech jsem koukal. Dokoukal a jdu hledat něco spínaného.
j0hn
 
Příspěvky: 147
Registrován: čtv dub 11, 2019 3:56 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod MareC3k » ned lis 24, 2019 1:02 pm

+- 16kWp, 52V 240Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 10kW Axpert, Victron 150/100, 150/70, 150/35, http://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780
MareC3k
 
Příspěvky: 442
Registrován: pát říj 05, 2012 7:37 pm
Bydliště: SK pri Presove

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod rva » ned lis 24, 2019 3:23 pm

Autonabíječek mám víc, jedna z nich je tato https://www.aliexpress.com/item/32888313649.html a předpokládám, že dělá to, co má. Teda nabije baterii režimem CC/CV na 14.4 V a pak udržuje donekonečna napětí 13.5 V. Líbí se mi na ní, že ukazuje, co dělá - tedy jaké je napětí a proud.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 1694
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod JiříK » ned lis 24, 2019 4:23 pm

Proč tak složitě? To se vezme trafo 24 V 2 VA,jedna dioda, žárovka 24 V 3 W. Spojí se to sériově, natáhne se kablík s krokodýlkama a připojí na baterku. Teče tam tudíž jednocestně usměrněný proud, baterie dostává pulsy a dělá jí to dobře. Žárovka omezí nějak proud, navíc funguje jako kontrolka. Jednoduché, prosté. Používám 30 let k naprosté spokojenosti... :yes:
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
JiříK
 
Příspěvky: 894
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod PavelR » ned lis 24, 2019 4:33 pm

Je to tak jednoduche a proste az to z te jednoduchosti proste prebiji a mizi elyt. :) Tot ma o dost kratsi zkusenost na stojicich hasicskych autech. A to se bavim o 6V 180Ah 2ks v avii kde mizel elyt pres tentzo vynalez.
PavelR
 
Příspěvky: 2440
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod rva » ned lis 24, 2019 4:39 pm

JiříK píše:Proč tak složitě? To se vezme trafo 24 V 2 VA,jedna dioda, žárovka 24 V 3 W.

Ona dnes je taková doba, že hotový výrobek plný elektroniky je levnější, než trafo, krabička, krokodýlky, napájecí šňůra, ....
Trafo s diodou jsem taky používal, ale to bylo ze zbytků, které se mi někde povalovaly.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 1694
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod NOPARasito » ned lis 24, 2019 5:48 pm

j0hn píše:
NOPARasito píše:Nebo:
24V1A
https://s.click.aliexpress.com/e/b7c0Flgq
K tomu regulator napeti
https://s.click.aliexpress.com/e/cFiMGIsE
Celkem 5$ ;-).

Ten regulátor je sice za hubičku, ale není to spínaný zdroj. LM317 snižuje napětí tak, že má stejný proud na vstupu a výstupu a rozdíl pálí. Při 24 V vstupu a 12 V výstupu bude mít 50 % ztrát.

Teď zrovna řeším, jak napájet 3,7 V LED čipy z 24 V. A po LMxxxx obvodech jsem koukal. Dokoukal a jdu hledat něco spínaného.

To je pravda, jen bych pocital, ze na udrzovacku tam nepotece 1A. Nebo???
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 2164
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod JiříK » ned lis 24, 2019 5:58 pm

PavelR píše:Je to tak jednoduche a proste az to z te jednoduchosti proste prebiji a mizi elyt. :) Tot ma o dost kratsi zkusenost na stojicich hasicskych autech. A to se bavim o 6V 180Ah 2ks v avii kde mizel elyt pres tentzo vynalez.

No, při proudu 40-60 mA, ještě k tomu pulsně, voda asi mizet nebude. Žádná z baterek, co na takovém heblu visely, si na úbytek vody nestěžovala. Rekordmanka, co umřela na jaře, se dožila úctyhodných 14 let a 3 měsíce. Vodu do ní dolévat nešlo.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
JiříK
 
Příspěvky: 894
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod thomas.007 » ned lis 24, 2019 6:17 pm

JiříK píše:
PavelR píše:Je to tak jednoduche a proste az to z te jednoduchosti proste prebiji a mizi elyt. :) Tot ma o dost kratsi zkusenost na stojicich hasicskych autech. A to se bavim o 6V 180Ah 2ks v avii kde mizel elyt pres tentzo vynalez.

No, při proudu 40-60 mA, ještě k tomu pulsně, voda asi mizet nebude. Žádná z baterek, co na takovém heblu visely, si na úbytek vody nestěžovala. Rekordmanka, co umřela na jaře, se dožila úctyhodných 14 let a 3 měsíce. Vodu do ní dolévat nešlo.

Taky si nemyslím, že za mizení destilky může traso s výkonem 2W. To spíš ty relátkové regulátory, které byly v Aviích běžné. Pak stačí trochu opálený kontakt a napětí se rozhodí klidně o 1V...a když je to směrem nahoru, tak baterka jednoduše už vaří. Já v tomhle zapojení měl taky nabíječku a napětí se drželo do 14V. Ono záleží dost na tý žárovce, která zápornou půlvlnou baterii zase vybíjí.
thomas.007
 
Příspěvky: 69
Registrován: pát říj 28, 2016 1:30 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod j0hn » ned lis 24, 2019 6:45 pm

NOPARasito píše:To je pravda, jen bych pocital, ze na udrzovacku tam nepotece 1A. Nebo???


Pravda. Tady by to nemělo tolik topit.
j0hn
 
Příspěvky: 147
Registrován: čtv dub 11, 2019 3:56 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod PavelR » ned lis 24, 2019 7:00 pm

No nebudu se hadat. Avie dobijela spravne. Kazdopadne v nasem pripade po vymene dobijece zmizelo mizeni elytu. Pokud to tobe funguje ke spokojenosti tak neni problem.
PavelR
 
Příspěvky: 2440
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod tomasko » ned lis 24, 2019 7:27 pm

Zdar chlapi

Uzasna debata, som v soku ! cital som vsetko, co ste napisali a viacmenej ste potvrdili moju ideu, ze dobijanie malym prudom ma zmysel. co sa tyka konkretnych rieseni, ako "nastavitelny zdroj" by malo stacit nieco taketo:
https://www.aliexpress.com/item/1084552 ... b201603_52

ostava vyriesit nasledovne drobnosti:
- dioda tesne pred baterkou ? ano-nie? (nahodny skrat privodnych kablov - vlhkost, hlodavce, macky, "uvedomely" jedinec, ....)
- nedestruktivne pripajanie a odpajanie bez otvarania kapoty pri kazdom parkovani a vyparkovavani doma, proste som lenivy a chcem mat nejaky ten komfort

tomas
tomasko
 
Příspěvky: 70
Registrován: sob říj 22, 2016 7:13 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod thomas.007 » ned lis 24, 2019 7:40 pm

můžu se jen zeptat, odkud bude ten step-up měnič brát energii?
Bude to z Lion článku? USB nabíječky?
Pokud to bude nějaké obyč. trafo, tak je to celkem zbytečnost.
thomas.007
 
Příspěvky: 69
Registrován: pát říj 28, 2016 1:30 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Příspěvekod tomasko » ned lis 24, 2019 8:05 pm

mal tam byt odkaz na step-DOWN. a bude to pripojene v garazi cez vhodny adapter do zasuvky. islo mi o to, ze to ma trimre na nastavenie jak napatia, tak prudu. v pripade potreby sa to daju parametre zmenit. ak by bolo len trafo, je to zvolene raz a na vzdy.
tomasko
 
Příspěvky: 70
Registrován: sob říj 22, 2016 7:13 pm

PředchozíDalší

Zpět na Pb

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'