Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob pro 07, 2019 11:59 am


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dumi » sob črc 20, 2019 11:10 am

Z princiou prumeru, bude vzdy nadprumernych jen par. Protoze kdyby nadprumernych bylo vice zvedne se prumer a nadprumerni se stavaji prumernymi.

Jedine kdy to lze takto rict, je pokud to.porovnavame s jinou hodnotou, jejiz hodnota nevychazi z techto prumeru a je zcela.nezavisla.

Napriklad prodeje jednotlivych statu.USA oproti prumeru evropy. Pak muze byt nadprumernych vetsina. Ovse zde zase narazime na.jine chyby porovnani :-)

Konec uvahy u sobotniho obeda :-)
Dumiho ostruvek: 2kWp, 4,8kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1182
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » sob črc 20, 2019 5:49 pm

I propose to consider the question: "Can machine think ?".
SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život AI LiFePO
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3162
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod camel1cz » ned črc 21, 2019 4:11 pm

Jak je to vlastně s údržbou eaut? Jako druhé auto do rodiny mi přijde celkem fajn Renault Zoe, ale zajímá mě, jaké investice můžu očekávat během např. 5 a 10 let?

Odpadne teda vše kolem motoru (svíčky a olej co se mění každý rok či dva, rozvody řekněme co 5 let? Podle nájezdu). Zůstávají nějaké filtry mimo kabiny?

Chápu, že zůstává brzdové obložení a brzdovka co dva roky, časem kotouče (co 5 let?), ale co dál? Řeší se někde reálné provozní náklady elektromobilů?
camel1cz
 
Příspěvky: 527
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » ned črc 21, 2019 4:52 pm

Tu je štúdia porovnávajúca 2018 VW Golf 5D hatch. vs. e-GOLF 5D
a 2018 Kia Soul EX vs. 2018 KIA Soul EV.

https://www.2degreesinstitute.org/repor ... canada.pdf
I propose to consider the question: "Can machine think ?".
SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život AI LiFePO
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3162
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » ned črc 21, 2019 9:00 pm

camel1cz píše:Jak je to vlastně s údržbou eaut? .......
Z 80% se brzdí rekuperací. Takže náklady na brzdy oproti fosilu poděl pěti. Opravdu nevím o tom že by některý elektromobilista byl v servise kvůli údržbě. S jednou výjimkou. Jeden shání buď vývěvu pro brzdový posilovač nebo servo na řízení. Ta vývěva je v elektromobilu navíc oproti rakovinometu. Jinak mneme ruce.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 2022
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod JonasPP » ned črc 21, 2019 9:14 pm

brumlaj píše:
camel1cz píše:Jak je to vlastně s údržbou eaut? .......
Z 80% se brzdí rekuperací. Takže náklady na brzdy oproti fosilu poděl pěti. Opravdu nevím o tom že by některý elektromobilista byl v servise kvůli údržbě. S jednou výjimkou. Jeden shání buď vývěvu pro brzdový posilovač nebo servo na řízení. Ta vývěva je v elektromobilu navíc oproti rakovinometu. Jinak mneme ruce.

Sakra,dajaky ten mesiac do zadu išlo dvojkove punto po defekte motora na vrakač a tam je elektronicke servo riadenia,tak som ho mohol uplne demontovať.
Mix solarok - 4,9kWp papierovo -3,5kW skutočnych;
48v-Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -8kWh
24v-PCM 80A;PJ 5kW;NiCd -8kWh
12v-10A PWM;sin~300W;PB 300Wh
Uživatelský avatar
JonasPP
 
Příspěvky: 760
Registrován: pon srp 31, 2015 10:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod kodl69 » ned črc 21, 2019 10:40 pm

vývěva byla svýho času běžná v dieselech. Dnes je tam asi posilovač elektrickej, nevím to jistě. Ostatně elektrickej přetlakovej posilovač + ABS už měly kdysi sierra+scorpio, a to už je třicet let. Vývěva není z principu potřeba, to jenom poloelektromobily z francie používají brzdy stejný jako u spalováku.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4131
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dracekvo » pon črc 22, 2019 7:34 am

Najel jsem zatím jen 10 tis km.
Vedu si podrobný přehled výdajů, ale začal jsem až později, takže tam není úplně vše. Ale pokud momentálně vytáhnu největší částky tak to jsou:
800,- technická
1600,- za lakování bazarových disků
1300,- za proježděnou elektriku za minulý rok
a teď nedavno 1300,- za pov ručení.

Obecně největší náklady elektromobilu jsou poplatky (ručení, stk).
Běžná údržba v podobě výměny brzdovky, chladící kapaliny a kab. filtru jsou zanedbatelné. Brzdy se téměř neopotřebovávají. Na brzdu po cestě šlápnu jen když chci zastavit, nebo se děje něco nepředvídatelného. Jinak celou cestu řídím jen pomocí plynového pedálu a brzdím rekuperací.
Nejdražší jsou na ty auta díly. Např ION a i3 trpí na nestandardní rozměr gum. Jsou drahé. Taky vím, že třeba pro IONa jsou strašně drahý tlumiče.
Je to dáno tím, že se těch dílů vyrábí málo a neexistuje druhovýroba. Naštěstí se tam fakt součástky mění jen zcela vyjímečně.
Nejhorší je, pokud se něco vy... v elektrice. Nabíječky, invertory jsou fakt garda. Pokud auto stojí pod 300 tis, tak je možná lepší současný rozebrat na díly a koupit si jiný funkční. Vyjde to levněji, než pokus o opravu. Těchto dílů je na trhu minimum a člověk by je musel schánět po celé evropě.

Edit: a zrovna Renault Zoe je celkem k ničemu. Rozhodně není na nějaké cestování, ale pouze na ježdění kolem komína. Nemá totiž DC rychlonabíjení.
V současné době bych s koupí elektromobilu váhal. Čekal bych co se stane s cenou ojetin příští rok, až automobilky uvedou všechny ty slibované modely s baterkama 40kWh+.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod camel1cz » pon črc 22, 2019 4:17 pm

dracekvo píše:V současné době bych s koupí elektromobilu váhal. Čekal bych co se stane s cenou ojetin příští rok, až automobilky uvedou všechny ty slibované modely s baterkama 40kWh+.


Tak já taky už nějakou dobu váhám...

Původně sem chtěl už po předchozím hlavním autě eauto, ale nevybral jsem a zůstal na další 4 roky u benzínu (do léta 2021). Na to je už pomalu čas myslet...

A druhé auto už je taky starší a sneslo by vyměnit, tak jsem právě myslel na to Zoe.

Je to fakt složité rozhodování a hlavně výběr, mozna koupit eauto jako hlavní a nechat benzínové jako druhé... No asi budu fakt ještě sledovat nabídky...
camel1cz
 
Příspěvky: 527
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » pon črc 22, 2019 5:08 pm

https://www.novinky.cz/auto/clanek/prev ... a-40290697
Pro usporu energie dle me nezbytne ;-)
Ps.:pro camel1:
Ja letos taky vybiral co misto dodafky velikosti Custom, Vito, Transporter.
Volba padla na Custom plugin hybrid 1.0ecoboost.
Po vydani oficielni konecne verze, 1.0ecoboost, baterie 14kWh a spotreby po vybiti baterií 10lit/100km, to je to propadak (kdyby dali 25-30kWh byla by to jasná volba). Vykon hlavniho pohonu elektromotoru mi dosud neni znam ;-(.
Takze jsem zkoncil opet na nafte na dalsich 5-6let ;-(.
Coz me hrozne mrzi, protoze by se dalo investovat i castku 1,5balonku :wall: .
Jenze vyrobci takove zakazniky zatim nepotrebuji.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1579
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod diablo007 » pon črc 22, 2019 6:24 pm

A proč jsi tedy nesepndo nisanu 200 ten těch 30kw v baterce má
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1922
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » pon črc 22, 2019 7:33 pm

Zda se ti Nissan velikosti Custom, Vito, Transporter.
Je to prevlecenej Leaf do dodafky a ja potřebuju plnohodnotne auto a ne nejakej FAKE z Japonska.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1579
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » pon črc 22, 2019 8:45 pm

dracekvo píše:....... Např ION a i3 trpí na nestandardní rozměr gum. Jsou drahé. ..........
Inu iOn letní přední 827 Kč/ks, letní zadní 1088 Kč/ks. Žádná láce.... Sranda je že se ojíždějí ty zadní :-)
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 2022
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod youda » pon črc 22, 2019 8:50 pm

Brumlaji, ty jsi ale vtipálek :) 1000 Kč za jednu gumu, to je zadarmo.
Na tu BMW i3 to ale možná fakt bude dražší. Respektive gumička úzká jako galuska a stát bude třeba jako 305/25 R22.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 2247
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dumi » pon črc 22, 2019 8:57 pm

1000 Kc za gumu, to je hodne levna guma ;D

co tam je za rozmer?

PS proc stoji predni zadni jinak, to ma jako v predu jinej rozmer nez vzadu?
Dumiho ostruvek: 2kWp, 4,8kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1182
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » pon črc 22, 2019 9:13 pm

Jojo, jinej rozměr, jinej disk. 145/65 R15 vpředu a 175/55 R15 vzadu. Čím užší tím nižší spotřeba. Vzadu širší aby vydržela aspoň několik sezón. je tam zadní náhon a tím pádem i rekuperace se děje na zadní nápravě. Přední se brousí pouze v zatáčkách a při dobržďování na křižovatce jak psal dracekvo. I3 má taky různé gumy, ale to je finančně fakt o něčem jiném.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 2022
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dumi » pon črc 22, 2019 9:19 pm

nizsi spotreba ano, ale.jaksi konstrukteri zapomneli ze i nizsi trakce....
Dumiho ostruvek: 2kWp, 4,8kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1182
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » pon črc 22, 2019 9:49 pm

jaká trakce? Nečteš? Náhon a rekuperace je vzadu. A tam 175 je ažaž.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 2022
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dumi » úte črc 23, 2019 2:05 am

Ctu dobre. I tak.mj prijde 175 na auto hrozne uzky.

Pneumatika je to jediny co te drzi na silnici.

Kolik.to auto vazi?
Dumiho ostruvek: 2kWp, 4,8kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1182
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod JonasPP » úte črc 23, 2019 5:01 am

dumi píše:Ctu dobre. I tak.mj prijde 175 na auto hrozne uzky.

Pneumatika je to jediny co te drzi na silnici.

Kolik.to auto vazi?

175 je malo??? Ja som pri starej škodovke mal 155 a bola to parada,po ceste som lietal,doslovne lietal bez žiadneho problemu. No je pravda auto važilo do 800kg a ion ma dajakych 1200kg.
Mix solarok - 4,9kWp papierovo -3,5kW skutočnych;
48v-Axpert 2,4KW+PJ 6kW;Li-ion -8kWh
24v-PCM 80A;PJ 5kW;NiCd -8kWh
12v-10A PWM;sin~300W;PB 300Wh
Uživatelský avatar
JonasPP
 
Příspěvky: 760
Registrován: pon srp 31, 2015 10:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'