Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob lis 16, 2019 2:37 am


Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
PředchozíDalší

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod trud » pát říj 11, 2019 7:14 pm

Pokial viem tak Kona nemá žiadnu appku....teda aspon par mesiacov dozadu nemala..takže nebolo možné zapnút si kurenie,klimu na dialku. A 64kWh Kona zaklad 40 a vo vybave 46 a tam zacina tesla 3 :-)...Peugeot 208e je sice mensi ale aj dosť lacnejší..po dotáci 8000 ejro je peugeot za 22-25000. Ani tuto cenu si však nedokažem v hlave obhajiť ..stale veľa :-(
Samozrejme dotacie--fuj..fuj :-)
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 736
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » pát říj 11, 2019 7:37 pm

dracekvo píše:Tak hlavně aby ta 7,2kW byla aspoň na 2fáze. Málo kdo si doma může dovolit cucat na jedné fázi 32A.
Nicméně já tyto nabíječky považuju za přežitek. Standart by měl být 3F 11kW v základu. Hlavně u aut s baterkou nad 40kW.

A peugeot se mi líbí. Ale 800 tis za to nedám, ani kdybych je měl. To bych raději koupil za 430 citigo.

Mozna jsi se trefil do stejne velikosti.
Kdyby byla Kona misto 1,160,000 v plne palbe za 900,000 v plne palbe, tusim by byly lepsi prodeje.
Ps.:dyzajnem svetel je Kona uplne v pasti, hlavne ten zadek je přežitek, od terenich vozidel z doby kamenne.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1494
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rottenkiwi » sob říj 12, 2019 10:28 am

Dělej vše, jak nejlépe dovedeš. Ale ne lépe. 4. dohoda.
Si anode Spectrum BMS SEI formation Float Ochrana High SOC deg. MPPT Život MUDr. Helena
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 3053
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod miroc » čtv říj 17, 2019 9:07 pm

Zaujímavé video o evolúcii batérií v Tesle. Na záver aj krátke porovnanie s aku iných značiek.
Je možné vidieť aj tenké prepojky medzi článkami, a u poslednej Tesly 3 snahu o požiarnu bezpečnosť vo forme vaku s hasiacou kvapalinou po celej ploche aku. Zároveň Tesla 3 má novú formu článkov, ktoré vďaka rozmerom majú nižší vnútorný odpor a 4 x nižší výdaj tepla ako všetky predchádzajúce typy. Chlapík na videu, ktorý baterky recykluje hlavne solárnikom tieto nové články nemá v obľube, pretože sú v packoch vzájomne zlepené niečím, čo nejde nijako rozumne odstrániť.
Z toho čo som doteraz vypozoroval sa zdá, že akoby v krajinách na východ málo poznali LiFePO4, skôr u solárnikov nájdete LTO alebo aku z Leafov.
Treba oprášiť ruštinu, video je z UKR: https://www.youtube.com/watch?v=gnl0o-HCzFQ
Miro http://www.vawt.om2cm.sk

Hybrid 5 kWp 62 x FS-382 amorf First Solar, 2 x TriStar MPPT-60, 600 Ah Li-Ion + LiFePO4 48V, Studer Xtender XTM 6000-48 + veterná turbína Darrieus (VAWT) 1 kW riadená TriStar MPPT-60
Online TriStar solar1 - - - - - Online TriStar solar2 - - - - - Online TriStar VAWT - - - - - VIDEO KANÁL YouTube
Uživatelský avatar
miroc
 
Příspěvky: 304
Registrován: ned srp 12, 2012 9:12 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod matobabetak » čtv říj 17, 2019 9:23 pm

Jak počítam tak počítam automobilky to s cenami poriadne pre pálili, ved za tie ceny si naozaj môžem už doložiť a kúpiť teslu co je na úplnej inej úrovni.... Co myslite ako pôjdu ceny keď otvoria gigafactory v EÚ?
matobabetak
 
Příspěvky: 110
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dracekvo » pát říj 18, 2019 6:06 am

Pokud budem přemýšlet čistě ekonomicky, tak jediné auto, co by stálo za to koupit jako nové je zatím Citygo IV.
Ostatní auta se prostě nemůžou zaplatit. Kdo dá za prcka Peugeot e208 800 tis?
Za ty peníze si můžu koupit fajnově vybavenou 308 v automatu a ještě mi 300 tis zbude na servis a palivo.

Spíš než na gigafactory bych sázel, že s cenou elektromobilů něco udělá právě zmíněná škodovka. Uvidíme příští rok.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1683
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod diablo007 » pát říj 25, 2019 1:21 pm

Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1819
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dano » úte říj 29, 2019 7:19 pm

dano
 
Příspěvky: 71
Registrován: pát zář 01, 2017 7:54 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » úte říj 29, 2019 7:46 pm

???????, System Kers naruby??? A Skoda auto v nem.
Ops. Ukládání energie jak ma byt. Nepochopíš.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1494
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod PavelR » úte říj 29, 2019 8:47 pm

Tak jako zajimavej napad. Kolik tun a jaky tocky by musel mit takovej malej domaci setrvacnicek na nejakych 10-20kwh. Dokaze nekdo odhadnout?
Sranda by teprv byla kdyby se jim ten setrvak skubnul z ulozeni ... kam az by docestoval :)
PavelR
 
Příspěvky: 1979
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod NOPARasito » úte říj 29, 2019 8:58 pm

Tusim to vychazi z tohodle:
https://vedavyzkum.cz/z-domova/z-domova ... u-vynalezu.
Ale nechapu kam by do kontejneru ulozili treba 100kWh energie. To zas autor clanku musel jit na sidlisti pres travu a slapl do lejna.
Uživatelský avatar
NOPARasito
 
Příspěvky: 1494
Registrován: stř črc 18, 2018 11:14 pm
Bydliště: Vidím na Pálavu a komíny Dukovan

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod matobabetak » úte říj 29, 2019 9:17 pm

Ani jedna fotka alebo video... Automobilku škoda nemám rád preto ze ma plno reči, reklamni a pod a keď prídem do predajne bud nemajú alebo takú cenu nahodila za kľučky a teplomer že koniec.
Ako by povedal pán Izer : To bude voláka pičovina!
matobabetak
 
Příspěvky: 110
Registrován: čtv pro 01, 2016 10:54 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod kodl69 » úte říj 29, 2019 9:18 pm

rotační UPS jsou běžná věc, kámoš to prodává už řádku let. třeba takovýhle: http://www.firstpower.cz/produkty/rotacni-ups-systemy Obvykle dají ty kilowaty (megawaty) po dobu 15-20s, což stačí na nastartování a přifázování dieselu v dobré kondici. Na skladování energi na delší dobu se to nehodí. Setrvák se prej točí ve vakuu, u některejch typů na magnetickým ložisku, ale žívý jsem to neviděl, jenom z doslechu. Zase vynález už vynalezenýho. Setrvák na přejetí křižovatky bez glajz měly už starý trolejbusy co skončily v 80-tých letech. Jinak takovej roztočenej gyroskop bych chtěl v autě mít. Nejlépe s vodorovnou osou, aby se s autem nedalo zatočit :) Na druhou stranu, pokud by měl svislou osu otáčení, tak bude omezovat náklony do zatáček...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4056
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod diablo007 » úte říj 29, 2019 9:35 pm

Já si to taky dokážu představit jako pár sekundovou zálohu ale ne hmotu která by umožnila větší kapacitu
Uživatelský avatar
diablo007
 
Příspěvky: 1819
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dano » úte říj 29, 2019 9:46 pm

Zalozne zdroje, ktore mali "nonstop" prevadzku, teda naozaj bez vypadku a boli vyrobene systemom spalovaci motor - generator som videl pred desiatkami rokov, ziadna prevratna technologia, zotrvacnik bezal stale a pri vypadku preklenul dobu kedy nastaroval spalovaci motor. Odhadom mohol mat zotrvacnik priemer 2m a hrubku cca 25cm, otacky neviem, ale nechcel by som byt v blizkosti pri mechanickej poruche. Zotrvacnik nebol v ziadnom puzdre, akurat bol zo strany obsluhy ako ochrana nejaky tahokov.

Nieco zaujimave k tym trolejbusom, ci spravnejsie gyrobusom

https://cs.wikipedia.org/wiki/Gyrobus
dano
 
Příspěvky: 71
Registrován: pát zář 01, 2017 7:54 am

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod dumi » úte říj 29, 2019 10:14 pm

Tak staci kdyz budou dva a rotovat proti sobe :-) se to vyrusi ten moment.
Dumiho ostruvek: 2kWp, 4,8kWh, 2400W inverter
dumi
 
Příspěvky: 1116
Registrován: stř zář 05, 2018 7:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » stř říj 30, 2019 4:36 am

Rotační měniče u válcovacích tratí mají také setrvačník o průměru 3m, ale tam slouží k uchovávání energie při reverzaci otáčení válců a hlavně zrovnoměrnění odběru při nájezdu válcovaného materiálu do válců.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1960
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod abrams » stř říj 30, 2019 5:17 am

3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2570
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod brumlaj » stř říj 30, 2019 5:44 am

abrams píše:..... co říkáte na EV Dacii ? ............
inu co? Samé mínusy. Je to tank - tedy nemá ve městě místo k žití, kdo ví zda to nebude mít náhon na přední nápravu - tedy další hraboš na elektromobilním poli, pokud bude na trhu tak až za 5 let (slibů o elektromobilitě jsme slyšeli tolik, že raději ani nevzpomínat), motor to má výkonově jako iOn ale nesmyslně omezenou rychlost na 105km/hod - asi daň za to že to je tank (iOn jede minimálně 136 km/h než omezí a přitom má taky aerodynamiku letící cihly) ..... takže by to bylo auto vhodné pouze jako tlak na cenu a omezení přeplacených pitomostí (rozuměj "asistentů") u ostatních značek.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1960
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvekod rva » stř říj 30, 2019 6:00 am

PavelR píše:Tak jako zajimavej napad. Kolik tun a jaky tocky by musel mit takovej malej domaci setrvacnicek na nejakych 10-20kwh.

Pokud máš ve sklepě místo 5 metrů, tak si tam roztoč 10 tunový setrvačník otáčkama 10/s a máš v něm 10 kWh. Obvod bude hvízdat rychleji než 300 km/h, tak se k němu raději moc nepřibližuj.
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 1512
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

PředchozíDalší

Zpět na Mobilní ostrovní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'