Maximální vybíjecí proud baterií
Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Maximální vybíjecí proud baterií
Existuje nějaké obecné pravidlo pro maximální proud, který můžu dostat z jedné baterie konkrétního typu aniž bych ji nějak výrazně ublížil? Například tady je napsáno, že
Co tím chci zjistit?
no řeším připojení 3kw Huntermana (kterého na své chatě používá zdejší mypowerguru s nickem tomas) kvůli dobíjení elektromobilu. Ten má dobíječ 220V 16A = 3520W. To máme při 12V nějakých 300A i s malou rezervou. No a já teď teoretizuju, kolik z těch mých paralelně zapojených větví baterií můžu vytáhnout aniž bych jim nějak ublížil, nebo aby to vůbec fungovalo. Počítejme s tím, že při dobíjení by do toho zasáhly ještě panely, ze kterých by šel v ten okamžik také proud, při plném osvícení jedné dvojice panelů jsem vysledoval na regulátoru před nějakým časem špičkově až 27A na jedné větvi, sice nic moc, ale pořád lepší než nic. Takže máme pro dobíjení (respektive přesun energie) k dispozici proud z baterií a panelů, který sypeme do baterií auta.
Je mi jasné, že tohle dobíjení nebude trvalé ale spíše přerušované, protože potřebuji taky minimálně 100W na spotřebu a nebo pravda, zpět si 100W můžu vytáhnout i z auta, které by sloužilo jako obrovská baterie, nicméně můj 800Wp systém 3Kw neudělá trvale i kdybych se třeba rozkrájel Takže impulzně - nebo přesněji řečeno po nějakých delších intervalech (30minut).
Na tom výše uvedeném obrázku ale moc zatím nerozumím tomu prvnímu sloupečku F.V/time.
Laicky řečeno. Můžu jednu baterku 30 minut trápit a tahat z ní kolem 100A? Při 4 takových paralelně zapojených bateriích = zhruba 400A, když bude ještě k tomu naplno pražit do panelů tak ještě +27A "třešnička na dortu" a hunterman půl hodiny pojede a s klidem bude dobíjet auto?
U těch mých je to dle PDF dokumentace následovně:Tyto články jsou schopny dodat pracovní proud impulsně až 20C (tj 20x kapacita), dlouhodobě až 3C.
Co tím chci zjistit?
no řeším připojení 3kw Huntermana (kterého na své chatě používá zdejší mypowerguru s nickem tomas) kvůli dobíjení elektromobilu. Ten má dobíječ 220V 16A = 3520W. To máme při 12V nějakých 300A i s malou rezervou. No a já teď teoretizuju, kolik z těch mých paralelně zapojených větví baterií můžu vytáhnout aniž bych jim nějak ublížil, nebo aby to vůbec fungovalo. Počítejme s tím, že při dobíjení by do toho zasáhly ještě panely, ze kterých by šel v ten okamžik také proud, při plném osvícení jedné dvojice panelů jsem vysledoval na regulátoru před nějakým časem špičkově až 27A na jedné větvi, sice nic moc, ale pořád lepší než nic. Takže máme pro dobíjení (respektive přesun energie) k dispozici proud z baterií a panelů, který sypeme do baterií auta.
Je mi jasné, že tohle dobíjení nebude trvalé ale spíše přerušované, protože potřebuji taky minimálně 100W na spotřebu a nebo pravda, zpět si 100W můžu vytáhnout i z auta, které by sloužilo jako obrovská baterie, nicméně můj 800Wp systém 3Kw neudělá trvale i kdybych se třeba rozkrájel Takže impulzně - nebo přesněji řečeno po nějakých delších intervalech (30minut).
Na tom výše uvedeném obrázku ale moc zatím nerozumím tomu prvnímu sloupečku F.V/time.
Laicky řečeno. Můžu jednu baterku 30 minut trápit a tahat z ní kolem 100A? Při 4 takových paralelně zapojených bateriích = zhruba 400A, když bude ještě k tomu naplno pražit do panelů tak ještě +27A "třešnička na dortu" a hunterman půl hodiny pojede a s klidem bude dobíjet auto?
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
hm .. prave pro tyto pripady by se mi hodilo prepinani panelu v konfiguraci 2+2 a 4. Dostal bych bud 2 x 27A nebo 1x 54A, coz uz neni az tak k zahozeni. Pri dobijeni auta vyuzit konfiguraci 4 a bez auta 2+2. S tim ale souvisi i vymena regulatoru, pac na konfiguraci 4 nemuzu pouzit ty sve 30A regulatory a bez regulatoru to taky nepujde, pac panel ma az 22V, coz by proste nesedlo. No mozna budu muset jeste udelat vetsi reorganizaci toho sveho systemu a poradne to promyslet.
-
- Příspěvky: 484
- Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
existuji měniče ktere funguji přímo z panelů nepotřebuješ regulator vstup 8-28voltu vystup 220v.
ale muselo bys tak i tak trosku překopat připojeni v danou chvíli. Jinak kolik si to auto žádá na dobíjení a jak dlouho ??
ale muselo bys tak i tak trosku překopat připojeni v danou chvíli. Jinak kolik si to auto žádá na dobíjení a jak dlouho ??
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
"kterého na své chatě používá zdejší mypowerguru s nickem tomas" Já ne, já tu elektrárnu jen stavěl, ale není moje. Jinak jeden Hunterman co jsme měli v autě se pokazil. Poslal jsem jej na reklamaci, tak uvidím jaký mají přístup k reklamacím, zatím se nikdo neozval, tak snad ho pošlou zpět opravený.
Ty trapézové a obdélníkové už asi nebudeme montovat, jsou s tím někdy problémy. Snažíme se spíše montovat ty sinusové.
Ty trapézové a obdélníkové už asi nebudeme montovat, jsou s tím někdy problémy. Snažíme se spíše montovat ty sinusové.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
hm.. to ja mam uplne opacnou zkusenost ze zacatku sveho FV. Mel jsem 2 ciste sinusy, kazdy za 10ku cca. Jeden z niceho nic prestal jet a sel na reklamaci, ktera trvala dele nez 30 dnu, takze byly vraceny penize, tak se koupil jiny v jine prodejne a tomu zatuhly ventilatory a taky odesel ale nebylo to prehratim a z reklamace se uz nevratil, byly vraceny penize ze pry je neopravitelny, vic jsem se nedozvedel. No a od te doby jedu 220V veci na laciny 300W cartend dodnes. Nevim, mozna je to kus od kusu. Tezko rict.Ty trapézové a obdélníkové už asi nebudeme montovat, jsou s tím někdy problémy. Snažíme se spíše montovat ty sinusové.
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: sob čer 25, 2011 8:44 pm
- Bydliště: Přerov
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
Mezi měniči vyšších výkonů (kolem 1000-3000W) jsou v kvalitě zpracování velké rozdíly a je obtížné to poznat. Většina cenově dostupných měničů není určena k trvalému provozu, byly navrženy jako součást vhodná pro kempování, nikoliv každodenní napájení domácnosti. V tomto vyniká zatím jen MeanWell, je sympatické, že uvádí v popisu všechny důležité vlastnosti měniče (např. harmonické zkreselní, efektivitu, max. čas přetížení při různém zatížení apod.).
-
- Příspěvky: 101
- Registrován: sob bře 12, 2011 9:26 pm
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
Zas pokud bude takovy menic zapnuty jen v pripade dobijeni elektromobilu a nebude se kazdy den dobijet z 0 na 100% tak by mohly stacit i ty kempovaci menice...
-
- Příspěvky: 1025
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
Držel bych se doporučení, nepřekračovat dlouhodobě proud rovnající se 1/10 kapacity. V tvém případě 80A. Když jsem trápil 110Ah baterku proudem zhruba 50 ampér, byla za hodinu prázdná. A životnosti to taky neprospěje. Na tebou uváděný příkon 3500W by to chtělo baterky tak 2000Ah nejmíň, aby moc netrpěly. A měl bys mimo jiné po problému s přebytky.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
no a napada nekoho jak dobijet 140V NICD baterie v elektromobilu bez nutnosti to hrnout obrovskym vykonem? Proste dobijet ne skrz 220V 16A ale trebas necim mensim pomaleji, treba 220V 8A ? Sehnat jiny dobijec, ze?
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: ned bře 06, 2011 7:16 am
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
To mě napadlo nedávno. Co takhle vyšší napětí v bateriích než 48V. Bude v tom asi nějaký háček, nebo na to nebudou běžně stavěny střídače/měniče.
-
- Příspěvky: 484
- Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
no stridace co vim se delaji i 48V/220V samozrejme to resi pouze proud z baterii ktery bude nekolikanasobne mensi ale ne prenesenou energii tu tam proste v baterkach mit musis pokud chces prenest 12kw musis mit v baterkach v nejlepsim pripade dvojnasobek uz pro to ze se zatahne a vse pujde jen z baterii. Tak i tak pokud to chces tahat z baterek aspon cast tak na 12v system zapomen... staci si spocitat proud z baterek pres 290 amper... pri 48v systemu jen "70 amper" pri odberu stridace 3500watt
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 4927
- Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
jen jeste poznamka: ja v podstate ani nepotrebuju prenest behem jednoho dne 12kW, me staci treba 5kW ted, 5kW zitra a mam 10kW na dojezd na nakup (i na 3 nakupy) jen to fikne. Nebo i 2.5kW dnes, 3 zitra a 4 pozitri podle pocasi. Auto mi kolikrat stoji za barakem i 4 dny, pac nepotrebuju nikam jezdit, protoze zajednak tu bydlim a zadruhak tu pracuju, tudiz jezdit potrebuji maximalne na jednani, na servisni vyjezd (1x za sto let pac delam spolehlive systemy, kterym staci vzdaleny servis po netu), nebo na nakup.
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: čtv dub 21, 2011 2:46 pm
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
No jen poznámka + zkušenost.
Přítelkyně omylem zapla žehličku 2400W na měnič, modif. sin. 1500W max. 1700W baterie GEL 130Ah.
Prý žehlička trochu vrčela a po chvíli něco začalo pípat:-) (pípal měnič, nevím jestli přetížením, nebo nízkým napětím baterie)
No a baterie má od té doby výrazně nižší kapacitu:-(
Přítelkyně omylem zapla žehličku 2400W na měnič, modif. sin. 1500W max. 1700W baterie GEL 130Ah.
Prý žehlička trochu vrčela a po chvíli něco začalo pípat:-) (pípal měnič, nevím jestli přetížením, nebo nízkým napětím baterie)
No a baterie má od té doby výrazně nižší kapacitu:-(
-
- Příspěvky: 484
- Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
dostala poradne na zada ono odběr 200 amper i kdyz chvilkove je docela zahul
-
- Příspěvky: 322
- Registrován: čtv dub 21, 2011 2:46 pm
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
bohužel. No o důvod víc jí nechat jen na světla a notebook a k měniči koupit 2x 90Ah LiFePo, už na ně mám dlouho zálusk. co jsem zatím slyšel od známých, kteří jí mají již více jak dva roky, tak má vysněný počet cyklů. A asi by vydrželi i tu žehličku. V modelu vrtulníku jsem používal LiFePo 2300mAh 3,2V spojených do článku 8s1p a vybíjecí proud měl špičky cca 100A a opravdu byly nezničitelné.
-
- Příspěvky: 484
- Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Re: Maximální vybíjecí proud baterií
jj ty počty cyklu neberte važně moc. Protože i po tom co uděláte 3000 cyklu coz je asi 10 let tak pak tu baterku lze provozovat dal klidne dalsich 10 let jen klesne cca o 15% kapacita ale baterie je porad dobra. U fotovoltaiky kor to nema smysl menit.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
Maximální proud ze solárů do regulátoru/měniče REVO VM Ii
od ludd » » v Plánované elektrárny
Maximální proud ze solárů do regulátoru/měniče REVO VM Ii
- 8 Odpovědi
- 624 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od FRSO
-
-
-
cerbo jiný nabíjecí proud baterie a proud spotřebiče
od aivosh » » v Automatizace, měření, statistiky
cerbo jiný nabíjecí proud baterie a proud spotřebiče
- 8 Odpovědi
- 1074 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od aivosh
-
-
- 5 Odpovědi
- 1199 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban
-
- 7 Odpovědi
- 608 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Skrat
-
-
maximální účinnost a výkon za minimální cenu
od tomas » » v Plánované elektrárny
maximální účinnost a výkon za minimální cenu
- 44 Odpovědi
- 5648 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od youda
-