Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř led 12, 2022 6:10 pm
Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Zdravím všechny,
Stavím obytnou dodávku na motokros a offroad závody a přišla na řadu elektroinstalace a nezávislost.
Krom normálních spotřebičů bych rád využil FVE i na nářadí, které je občas potřeba.. a zde mám pár otázek.
Podmínkou této stavby je nezávislost cca 24h. Kdy normální spotřebiče na 230V, které budou mít max 200W, půjdou celých 24h. Ale je možné že občas bude potřeba něco úříznout, vyvrtat nebo připájet. Akce na řekněme max 5-10minut.
V dodávce budou spotřebiče na měnič 230V :
Kompresorová lednička se spotřebou kolem 60W (24h)
Televize 80W, 1-2h v provozu
Nabíječky na telefony a notebook, odhadem dohromady 60W?
Rychlovarná konvice 500W - Max 1-2 za 24h na 5-10 minut.
a přenosné nářadí, jako vrtačka (700W), trafopájka (250W) či úhlová bruska (750W) MAX: 5-10minut
Spotřebiče na 24V:
Bufík 5kW
Led světla
Můj návrh sestavy:
Amerisolar 340Wp, Voc=41,2V Vmp=34,6V, Imp=9.83A
Victron PWM 12/24V 30A
Victron Battery Balancer
Goowei Energy Otl100 nebo 120Ah 12v zapojené do série
Měnič 24-230V 1500-2000W (nemám vybraný)
+ Odpovídající kabely a pojistky
Bude tato sestava schopná zvládnout 1-2 denně po pár minutách použití naročnějšího spotřebiče cca 700W a přesto udržet 24h v provozu ostatní spotřebiče?
Jakou pojistkovou skřínku použít, ve které bude zapojen bufík a led osvětlení.
Případně kde všude umístit pojistky a vypínače.
Děkuji za případnou pomoc při konfiguraci systému.
Stavím obytnou dodávku na motokros a offroad závody a přišla na řadu elektroinstalace a nezávislost.
Krom normálních spotřebičů bych rád využil FVE i na nářadí, které je občas potřeba.. a zde mám pár otázek.
Podmínkou této stavby je nezávislost cca 24h. Kdy normální spotřebiče na 230V, které budou mít max 200W, půjdou celých 24h. Ale je možné že občas bude potřeba něco úříznout, vyvrtat nebo připájet. Akce na řekněme max 5-10minut.
V dodávce budou spotřebiče na měnič 230V :
Kompresorová lednička se spotřebou kolem 60W (24h)
Televize 80W, 1-2h v provozu
Nabíječky na telefony a notebook, odhadem dohromady 60W?
Rychlovarná konvice 500W - Max 1-2 za 24h na 5-10 minut.
a přenosné nářadí, jako vrtačka (700W), trafopájka (250W) či úhlová bruska (750W) MAX: 5-10minut
Spotřebiče na 24V:
Bufík 5kW
Led světla
Můj návrh sestavy:
Amerisolar 340Wp, Voc=41,2V Vmp=34,6V, Imp=9.83A
Victron PWM 12/24V 30A
Victron Battery Balancer
Goowei Energy Otl100 nebo 120Ah 12v zapojené do série
Měnič 24-230V 1500-2000W (nemám vybraný)
+ Odpovídající kabely a pojistky
Bude tato sestava schopná zvládnout 1-2 denně po pár minutách použití naročnějšího spotřebiče cca 700W a přesto udržet 24h v provozu ostatní spotřebiče?
Jakou pojistkovou skřínku použít, ve které bude zapojen bufík a led osvětlení.
Případně kde všude umístit pojistky a vypínače.
Děkuji za případnou pomoc při konfiguraci systému.
-
- Příspěvky: 7688
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Na něco podobnýho se chystám taky, ale spíš jako obytňák... 24V je správná volba. Zkus si dát dohromady, kolik té energie na 24h potřebuješ. Co ti tam chybí, tak měnič 12/24V pro nabíjení z auta, co když bude celou sobotu pršet, a z panelu přijde prd? Tak je lepší nastartovat na hoďku auto, na zvýšenej volnoběh z altíku můžeš potáhnout 40A a něco dobít do baterek...
Pak ti tam taky chybí dobíjení z DS, případně přepínač 230V na DS, když bude k dispozici.
XT60konektor je dobrej na hračky, ne do instalace v autě.
Olověný baterky nejsou podle mě dobrá volba, když se krom jinýho řeší hmotnost. Za mě lifepo4 s BMS, která komunikuje s victronem. Victron jo, to bude spolehlivý, měnič aspoň 1600W,
tohle je podle mě málo, a 3kW verze už je zase jinde cenově: https://www.ostrovni-elektrarny.cz/?men ... us-p400008#
Ještě je možnost udělat to komplet na 24V, včetně ledničky, televize, nabíječek, a měnič mít jenom na nářadí, a na to bude stačit nějaká levná čína. A poslední možnost: aku nářadí, nabíjet přímo z 24V, mikropájka na 24V a na měnič se vybodnout...
Pak ti tam taky chybí dobíjení z DS, případně přepínač 230V na DS, když bude k dispozici.
XT60konektor je dobrej na hračky, ne do instalace v autě.
Olověný baterky nejsou podle mě dobrá volba, když se krom jinýho řeší hmotnost. Za mě lifepo4 s BMS, která komunikuje s victronem. Victron jo, to bude spolehlivý, měnič aspoň 1600W,
tohle je podle mě málo, a 3kW verze už je zase jinde cenově: https://www.ostrovni-elektrarny.cz/?men ... us-p400008#
Ještě je možnost udělat to komplet na 24V, včetně ledničky, televize, nabíječek, a měnič mít jenom na nářadí, a na to bude stačit nějaká levná čína. A poslední možnost: aku nářadí, nabíjet přímo z 24V, mikropájka na 24V a na měnič se vybodnout...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3331
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Nevím proč to komplikujete těmi 24V???Já mám vše 12V včetně lednice a měnič skutečných 1500W a nevidím žádné omezení.Vozìm si kavovar s mlýnkem s přikonem 1450W.Originál obytná auta mají taky 12/230V
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř led 12, 2022 6:10 pm
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
V 90% víkendu bude využívaná pouze lednička, na 1-2h televize a nabíječky na mobily.
Když bych to spočítal, tak 45W x 24h, 80W x 2h, 60w x 4h + něco navíc je cca 1500Wh/24h...
Vzhledem k tomu že auto vždy stojí minimálně 5 dní (spíše 10-15dní), a pak je "závodní víkend" což je +- 24h čistého času (tj. od naložení v pátek večer, do příjezdu domu v sobotu večer), si říkám, jestli to není zbytečná investice DC-DC nabíječka 12-24V a snažím se to vymyslet za rozumnou cenu.
Tam kde se pohybujeme možnost připojení bohužel není a nebývá.
XT60 ok, beru, bylo myšleno jako možnost rýchlého odpojení panelu. I když jsem četl že vydrží okolo 30-40A a snad 100V..
Lednici, TV a a zásuvky na 230V už jsou v autě.
Když bych to spočítal, tak 45W x 24h, 80W x 2h, 60w x 4h + něco navíc je cca 1500Wh/24h...
Vzhledem k tomu že auto vždy stojí minimálně 5 dní (spíše 10-15dní), a pak je "závodní víkend" což je +- 24h čistého času (tj. od naložení v pátek večer, do příjezdu domu v sobotu večer), si říkám, jestli to není zbytečná investice DC-DC nabíječka 12-24V a snažím se to vymyslet za rozumnou cenu.
Tam kde se pohybujeme možnost připojení bohužel není a nebývá.
XT60 ok, beru, bylo myšleno jako možnost rýchlého odpojení panelu. I když jsem četl že vydrží okolo 30-40A a snad 100V..
Lednici, TV a a zásuvky na 230V už jsou v autě.
Naposledy upravil(a) CakleJ76 dne stř led 12, 2022 8:15 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 3331
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Mě žere kompresorová 30l lednička na 12V cca 0,3kWh/24hodin.tzn cca 30Ah/24hod.Nevím co to máš za ledničku s takovou spotřebou.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř led 12, 2022 6:10 pm
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Radši mám rezervu, realně to bude méně..
-
- Příspěvky: 3331
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Já takový auto provozuji.Denní spotřeba celého auta je cca 50Ah z 12V baterie.Včetně dobíjení mobilů a noťasu.Jedinnâ úprava je výměna žárovek vnitřního osbětlení za ledky.Denní spotřebu dobíjí cca 30minutovou pojižđkou.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne stř led 12, 2022 8:21 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 7688
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
proč 24V: 1.) já musím mít dycky něoc extra. Nějaký rozumy mám odsud, to borcovi de asi líp než FV na baráku: https://www.youtube.com/channel/UC9A1OG ... joEkNeVT9Q, https://www.youtube.com/watch?v=_M4-OBgrq9g
a v jednom autě má 24V a lifepo4 , třeba proto, že nemusí mít mppt pro běžnej 30V panel, další výhoda je, že může mít měnič přes 3kW a používat třeba indukční varnou desku, teda aspoň v létě. Rád bych se obešel bez plynu, ale v zimě asi bude potřeba na vaření...
Že je neco standart v prodávanejch věcech, neznamená, že je to nejlepší. Opravoval jsem elektriku v origo obytňáku, a byla to obžaloba, mizerně přístupný, špatně umístěnej FV regulátor dobíjení kterej vlastně nedobíjel, nefunkční připojování baterky při nastartovaným motoru...
a v jednom autě má 24V a lifepo4 , třeba proto, že nemusí mít mppt pro běžnej 30V panel, další výhoda je, že může mít měnič přes 3kW a používat třeba indukční varnou desku, teda aspoň v létě. Rád bych se obešel bez plynu, ale v zimě asi bude potřeba na vaření...
Že je neco standart v prodávanejch věcech, neznamená, že je to nejlepší. Opravoval jsem elektriku v origo obytňáku, a byla to obžaloba, mizerně přístupný, špatně umístěnej FV regulátor dobíjení kterej vlastně nedobíjel, nefunkční připojování baterky při nastartovaným motoru...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3331
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Já jsem po vìce než 10000km za loňský rok najetých zjistit,že dokud nebudu dobíjet elektrokola,tak ten panel nepotřebují.4x280Ah life+bms daly+cyrix 120A+měnič 1500W z Alíku a to je vše
Celé to stálo cca 15000kč a vydržím stât 5 dní pod jezevčí skálou.
Celé to stálo cca 15000kč a vydržím stât 5 dní pod jezevčí skálou.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř led 12, 2022 6:10 pm
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Tak to by mě zajímal odkaz na baterie.
-
- Příspěvky: 3331
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Na Aliexpresu si dejte Lifepo4 280Ah,potřebujete 4 články.Dneska jsou o něco dražší než před rokem.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 856
- Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
- Lokalita: Trnava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 4900
- Kapacita baterie [kWh]: 7,5
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Ja na tvojom mieste by som zbytočne nekupoval predražený Victron, ano je super kvalitný, malá spotreba a meniče sú LF ale do vozu je to tak predražené, nie sme predsa Švajčiari.
https://shop.mypower.cz/menic-napeti-ep ... -230v-4184
Ep solar regulátor a hore ako píše kolega 280 Ah lifepo.
https://shop.mypower.cz/menic-napeti-ep ... -230v-4184
Ep solar regulátor a hore ako píše kolega 280 Ah lifepo.
-
- Příspěvky: 7688
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Je to taky řešení, ale je taky otázka, jestli mu rozběhy nářadí neshodí tento HF měnič.
Spíš bych nebral jako dogma to, co v tom autě je - veskrze jsou to levný věci, ve srovnání s cenou 3kW victronu a baterek - tj když si koupím aklu nářadí, nemusím mít měnič prakticky vůbec. Když si koupím tv, co má vzadu konektor na 12/19V, zase nepotřebuju měnič, na nabíjení NB ani mobilu už tuplem ne. Takže zbejvá už jenom lednička, kompresorová do karavanu něco stojí. Variantně může být měnič nějakej levnej, co pojede jenom kvůli vercajku, a případně si ho bude ze standby zapínat ta chladnička. Obvod, co detekuje uzavření obvodu na 230V a tím zapne měnič jsem už párkrát dělal, a funguje spolehlivě, prakticky se tím dá odstranit klidová spotřeba měniče...
Takže možností je mnoho, a je potřeba si dobře rozmyslet, jak to udělat, aby se to pak třikrát nepředělávalo...
12V systém s LiFePO4 baterkama přímo spojenejma s rozvodem auta má drobný úskalí - auto dobíjí obvykle na na 14.4V, baterky plně nabitý jsou 4x3.45V=13.8V, pak by to nejlépe měla BMS odpojit. V Transportéru jsme to řešili připojením baterky auta na LiFePO4 přes můstek z alternátoru (3x100A dioda paralelně stačí) a tím se vyřešily dvě věci: 1.) omezení napětí na LiFePO4, zároveň díky charakteristice diod klesá na konci nabíjení proud do LiFePO4, 2.) není potřeba obvod, kterej odpojuje baterku nástavby od auta.
Tohle u 24V nástavby odpadá, stačí, když se zvyšující měnič pod 13.5V v síti auta vypne.
A pořád si nemůžu pomoct, ale 2kW a víc z 12V mi přijde jako násilnost, ale zase, každýho věc.
Spíš bych nebral jako dogma to, co v tom autě je - veskrze jsou to levný věci, ve srovnání s cenou 3kW victronu a baterek - tj když si koupím aklu nářadí, nemusím mít měnič prakticky vůbec. Když si koupím tv, co má vzadu konektor na 12/19V, zase nepotřebuju měnič, na nabíjení NB ani mobilu už tuplem ne. Takže zbejvá už jenom lednička, kompresorová do karavanu něco stojí. Variantně může být měnič nějakej levnej, co pojede jenom kvůli vercajku, a případně si ho bude ze standby zapínat ta chladnička. Obvod, co detekuje uzavření obvodu na 230V a tím zapne měnič jsem už párkrát dělal, a funguje spolehlivě, prakticky se tím dá odstranit klidová spotřeba měniče...
Takže možností je mnoho, a je potřeba si dobře rozmyslet, jak to udělat, aby se to pak třikrát nepředělávalo...
12V systém s LiFePO4 baterkama přímo spojenejma s rozvodem auta má drobný úskalí - auto dobíjí obvykle na na 14.4V, baterky plně nabitý jsou 4x3.45V=13.8V, pak by to nejlépe měla BMS odpojit. V Transportéru jsme to řešili připojením baterky auta na LiFePO4 přes můstek z alternátoru (3x100A dioda paralelně stačí) a tím se vyřešily dvě věci: 1.) omezení napětí na LiFePO4, zároveň díky charakteristice diod klesá na konci nabíjení proud do LiFePO4, 2.) není potřeba obvod, kterej odpojuje baterku nástavby od auta.
Tohle u 24V nástavby odpadá, stačí, když se zvyšující měnič pod 13.5V v síti auta vypne.
A pořád si nemůžu pomoct, ale 2kW a víc z 12V mi přijde jako násilnost, ale zase, každýho věc.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3331
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Měnič mám za 150Usd tento 3000/1500W:
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_
Bez nejmeněího zaváhání zvláda rozběh flexi Dewalt 125mm 1010W nebo kávovar ,který bere 1450W(180A z baterie).Svářečku jsme nezkoušel:)))
bms mám tuto 150/75A :https://www.aliexpress.com/item/4001313 ... mainSearch
Relé mezi bateriemi:
https://www.elancar.cz/victron-energy-c ... uvEALw_wcB
Na článku mám nastaveno 3,4V a proud do baterie 120A při překročení proudu nebo napětí to odpojí a za chvíli sama připojí.To se párkrát stává při začátku nabíjení vybité baterie.Potom běžně dobíjí 80-100A.Alternátor mám 180A.
Vše pospojováno CU25mm2, vše je umístěno pod sedadlem řidiče.Mám schválně stočeno cca 2,5m CU 25mm2 spoj mezi bateriemi .aby tam byl nějaký úbytek napětí,lae podle mne to není potřeba.
Vaříme na plynové dvouplotýnkáči venku aspoň není v autě smrad.
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_
Bez nejmeněího zaváhání zvláda rozběh flexi Dewalt 125mm 1010W nebo kávovar ,který bere 1450W(180A z baterie).Svářečku jsme nezkoušel:)))
bms mám tuto 150/75A :https://www.aliexpress.com/item/4001313 ... mainSearch
Relé mezi bateriemi:
https://www.elancar.cz/victron-energy-c ... uvEALw_wcB
Na článku mám nastaveno 3,4V a proud do baterie 120A při překročení proudu nebo napětí to odpojí a za chvíli sama připojí.To se párkrát stává při začátku nabíjení vybité baterie.Potom běžně dobíjí 80-100A.Alternátor mám 180A.
Vše pospojováno CU25mm2, vše je umístěno pod sedadlem řidiče.Mám schválně stočeno cca 2,5m CU 25mm2 spoj mezi bateriemi .aby tam byl nějaký úbytek napětí,lae podle mne to není potřeba.
Vaříme na plynové dvouplotýnkáči venku aspoň není v autě smrad.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 7688
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
S diodou v T2 19,9 td se nic neodpojuje, ale mám dojem, že alternátor tam nemá ani 100A. Dráty jsou co nejkratší, 16mm2, a baterka jenom 60Ah se smart BMS. Podle BMS do baterky zatím nikdy neteklo víc než 40A, to považuju pro tuhle kapacitu za rozumný. A diody byly zadarmo, oproti tomu relé. Dotyčnej ještě chce instalovat odpojovač, kterej přemostí diody, anby mohl baterkou nástavby pomoct té startovací, ale mám obavy, že to zamomene vypnout a bude mít vybitý obě baterky
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
já bych k přemostění diody nepoužil odpojovač ale stykač který v případě pomoci startu,bude přes vypínač ovládat impulz z cívky starteru aby to spínalo jen při startu.kodl69 píše:S diodou v T2 19,9 td se nic neodpojuje, ale mám dojem, že alternátor tam nemá ani 100A. Dráty jsou co nejkratší, 16mm2, a baterka jenom 60Ah se smart BMS. Podle BMS do baterky zatím nikdy neteklo víc než 40A, to považuju pro tuhle kapacitu za rozumný. A diody byly zadarmo, oproti tomu relé. Dotyčnej ještě chce instalovat odpojovač, kterej přemostí diody, anby mohl baterkou nástavby pomoct té startovací, ale mám obavy, že to zamomene vypnout a bude mít vybitý obě baterky
-
- Příspěvky: 3331
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Ona ta Daly při překročení napětí na článku,přestane dobíjet a čeká,až napěti na článku klesne o 0,1V a potom znovu připojí.Má hlavně ochranu před nabíjením za nízké teploty, takže pod 0st nenabíjím.Toho Sprintera mám ročník 2012 a ten altík má nějaký ochrany.Když jsem z něho tahal 120A nebo se zahřeje,tak sníží napětí na 13,8V.I když by alternátor měl být schopný pracovat nějaký čas nakrátko.
To odpojení baterie výborně řeší ten Cyrix.
Tak jak jsem to popsal mi to připadá blbuvzdorný,syn to přestal na cestách po týdnu sledovat.
Teď tu daly zkouším doma v kombinaci Lifepo a gelové baterie.Pracuje pouze v systému v rozmezí nastaveného napětí.Při dolní hranici napětí 50V se odpojí a čeká,až bude moci nabíjet.
To odpojení baterie výborně řeší ten Cyrix.
Tak jak jsem to popsal mi to připadá blbuvzdorný,syn to přestal na cestách po týdnu sledovat.
Teď tu daly zkouším doma v kombinaci Lifepo a gelové baterie.Pracuje pouze v systému v rozmezí nastaveného napětí.Při dolní hranici napětí 50V se odpojí a čeká,až bude moci nabíjet.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 7688
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Jasně, ta smart BMS taky odpojuje při přepětí i podpětí článku, proto tam je.
Měnič máš připojenej přes BMS nebo přímo na baterie? ty smart BMS i 120A verze dost topí při větších proudech než cca 50A.
V T2 je zapojenej jenom bufík, světla a někdy 1kW měnič...
S tím stykačem zajímavej nápad, ale to je celkem nízkonákladovej projekt, ta baterka je z druhé ruky a i tak byla skoro dražší než auto...
Stykač a tahání drátů od spínačky je celkem dost zásah, ten odpojovač se tam jenom připojí přes tu diodu. Chlapík, co to používá je celkem technickej typ, tak to snad dopadne.
Měnič máš připojenej přes BMS nebo přímo na baterie? ty smart BMS i 120A verze dost topí při větších proudech než cca 50A.
V T2 je zapojenej jenom bufík, světla a někdy 1kW měnič...
S tím stykačem zajímavej nápad, ale to je celkem nízkonákladovej projekt, ta baterka je z druhé ruky a i tak byla skoro dražší než auto...
Stykač a tahání drátů od spínačky je celkem dost zásah, ten odpojovač se tam jenom připojí přes tu diodu. Chlapík, co to používá je celkem technickej typ, tak to snad dopadne.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3331
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Měnič je taky připojenej přes BMS je to kompletní pojistka a hlídač.V tom sprinteru je kabel od altíku cca 35mm2.Já mám jenom prodloužený kabel od startovací baterie,která je pod nohy řidiče na Cyrix a potom na Lifepo.Já mám ty daly 2 s ventilátorem v auťáku 150/75A a nehřejí se vůbec,ten ventilátor jsem ještě neviděl zapnutý a je studená.Doma mám 250/125A a taky studená.Já jsem si spíš říkal, že jsem je zbytečně předimenzoval a měl jsme koupit slabší.Oni to ty hodnoty uvádí jako trvalý proud a to nejsem ani v tom autě ani doma docílit.
Ten ventilátor jsme neviděl běžet ani na jedné.
Ten ventilátor jsme neviděl běžet ani na jedné.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Pojízdná dílna / obytná dodávka 24V systém
Prísne vzaté, na nezávislosť 24 hodín by nebola potrebná žiadna fotovoltika, stačilo by po návrate domov dobiť batériu štandardnou nabíjačkou.CakleJ76 píše:...
Podmínkou této stavby je nezávislost cca 24h. Kdy normální spotřebiče na 230V, které budou mít max 200W, půjdou celých 24h. Ale je možné že občas bude potřeba něco úříznout, vyvrtat nebo připájet. Akce na řekněme max 5-10minut.
V dodávce budou spotřebiče na měnič 230V :
Kompresorová lednička se spotřebou kolem 60W (24h)
Televize 80W, 1-2h v provozu
Nabíječky na telefony a notebook, odhadem dohromady 60W?
Rychlovarná konvice 500W - Max 1-2 za 24h na 5-10 minut.
a přenosné nářadí, jako vrtačka (700W), trafopájka (250W) či úhlová bruska (750W) MAX: 5-10minut
Spotřebiče na 24V:
Bufík 5kW
Led světla
.....Bude tato sestava schopná zvládnout 1-2 denně po pár minutách použití naročnějšího spotřebiče cca 700W a přesto udržet 24h v provozu ostatní spotřebiče?
Keď teda chceme fotovoltiku, k danému panelu jednoznačne mppt regulátor. Balancér, ak vôbec má právo na život, vôbec nemusí byť značkový, stačí lacnejší.
Lítium je dobrá vec, ale ježia sa mi chlpy, keď ho každý pchá bez rozmyslu všade. Auto bude niekoľko dní stáť doma a aj pri výjazde nebude vždy v kabíne zaručená teplota nad 0°C. Tak si nebudeme kaziť život vynúteným servisom pre chúlostivé lítiové batérie, ktoré spravia možno 30 cyklov za rok. Auto bude prevádzkované jeden, možno dva dni cez víkend - ak som dobre porozumel. Nepoznám lepšieho kandidáta ako prachobyčajné batérie, perfektne obsluhované Victronom.
Návrh overených komponentov :
https://www.ostrovni-elektrarny.cz/?vic ... 4v-p200236
https://www.i4wifi.cz/cs/242062-goowei- ... ancer-ha01
https://www.hadex.cz/g540-menic-napeti- ... sinusovka/
2 štartovačky á 12 V
Nekomplikujte si život s pripojením na elektroinštaláciu vozidla.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 4 Odpovědi
- 1453 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Diablo1st
-
-
Dodávka energie z baterky po dobu 50 roků
od kyocera » » v Kombinace
Dodávka energie z baterky po dobu 50 roků
- 19 Odpovědi
- 1811 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od glottis
-
-
- 42 Odpovědi
- 7792 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od matobabetak
-
- 3 Odpovědi
- 842 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 92892
-
- 8 Odpovědi
- 1741 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od fugas