Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: čtv srp 18, 2022 2:22 am


Solarni pristresek na auto

Hybridní elektrárny připojené do rozvodné sítě pro rodinné domy a bytové zástavby s možností plynulého řízení toku energie, popis, technické detaily, celkový výkon, fotografie.

Solarni pristresek na auto

Příspěvekod Hrebik » pon zář 27, 2021 5:39 pm

20210926_163344.jpg
tak jsem se konecne pustil do realizace a postupne to skladam dokupy.
Specifikace 15x 280wp pole jako strecha pristresku na auto.
Do budoucna rozsireni na strechu pridruzeneho pristavku o dalsich 9 panelu.
Menic 5048mk axpert.
Baterie 2x 16s 120Ah lifepo. Na kazdem packu daly bms.

K zapojeni:
Mam venkovni kombibox, kde jistim kazdy string a za tim mam svodic prepeti. Za svodicem planuju mit zarazeny dc jistic. Odtamtud kabel cyky 4x10 vyuzit na propojeni s menicem. Vzdy 2 zily jeden pol.
Casem nafotim jak to budu miz dopojeno.

Mam dotaz k zemneni konsteukce a svodice. Mam v planu v okoli pristresku zakopat pasek a zemnici tyce. Mam nejak prosroubovat a propojit ramy panelu s konstrukci? Konstrukce je pouink a ramy jsou klasika elox hliník.
Dale bych k tomuto zamnicimu bodu privedl i zemnici vodic od svodice a menice.
Je to takto v poradku? Je to moje prvni zapojeni, takze s kritikou pocitam. Vitam kazdy podnet.
Prikladam foto.
Diky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
?
Hrebik
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř dub 01, 2020 11:19 pm

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod LIX » pon zář 27, 2021 7:27 pm

Mňa by hlavne zaujimalo ako si utesnil medzery medzi panelmi aby tam nezatekalo, pretože niečo podobné asi budem za rok robiť známemu.
To pospojovanie panelov ti neviem poradiť lebo mám na streche bezrámovky. :D
?
LIX
 
Příspěvky: 812
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod mypower.cz » pon zář 27, 2021 8:08 pm

Todle je dobry.

Vyborne jako inspirace na rozsireni FVE smerem na jizni stranu od hrany strechy me chaty po hranici pozemku na chate.

Bylo by mozne prozradit kolik cca stala konstrukce?
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
 
Příspěvky: 4967
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod cipis » pon zář 27, 2021 8:30 pm

Podle fotek to má díravé, ale v jiném threadu kolega použil profil Omega https://www.alsap.cz/profil-omega-74-x-25mm-al-p21872/ v celé délce a ne jen ty pár_cm kousky, co se standardně používají.

LIX píše:Mňa by hlavne zaujimalo ako si utesnil medzery medzi panelmi aby tam nezatekalo, pretože niečo podobné asi budem za rok robiť známemu.
To pospojovanie panelov ti neviem poradiť lebo mám na streche bezrámovky. :D


Edit: aha, on to nepřidělal přes ty Omega, ale šroubkama rovnou do nosné traverzy. Ale to pak nechápu, proč to není na sraz s těsněním.
Naposledy upravil cipis dne pon zář 27, 2021 8:33 pm, celkově upraveno 1
6,33kWp: 1440Wp J1, 2040Wp J2, 2040Wp V, 810Wp Z
SinusPro 2000 S, Epever 8420, 6420, 2x 4210, 2x 4415
15 912 Wh staré olovo
?
cipis
 
Příspěvky: 1068
Registrován: pon srp 16, 2021 8:31 pm
Bydliště: blízko Brna

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod cipis » pon zář 27, 2021 8:31 pm

Ty svodiče jsou tam na 1000V? To jsou asi krapet velké, ani kdyby to bylo vše v sérii, tak to 1000V nedá ...
6,33kWp: 1440Wp J1, 2040Wp J2, 2040Wp V, 810Wp Z
SinusPro 2000 S, Epever 8420, 6420, 2x 4210, 2x 4415
15 912 Wh staré olovo
?
cipis
 
Příspěvky: 1068
Registrován: pon srp 16, 2021 8:31 pm
Bydliště: blízko Brna

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod Hrebik » pon zář 27, 2021 10:11 pm

LIX píše:Mňa by hlavne zaujimalo ako si utesnil medzery medzi panelmi aby tam nezatekalo, pretože niečo podobné asi budem za rok robiť známemu.
To pospojovanie panelov ti neviem poradiť lebo mám na streche bezrámovky. :D

Mezi panely je gumove tesneni, ktere se dava do dveri, aby netahlo. Mam to vypocitane tak, ze tesneni ve volnem stavu vyplni cca 10mm a mezery mam cca na 4-5, takze je permanentne zmackle. Nafotim, jak budu zas u toho. Semtam kapka asi nekde ukapne, ale je to pro auto, takze to az tak neresim. Ona ta fotka trochu klame, protoze nejhornejsi radu panelu mam nezatesnenou, aby to jeste pobral okap, protoze ten spoj je jeste nad strechou. Zbytek je utesneny.
Neco takovehoto tam mam.
https://www.kutilstvi.cz/samolepici-tes ... IDEALw_wcB
Naposledy upravil Hrebik dne pon zář 27, 2021 10:31 pm, celkově upraveno 2
?
Hrebik
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř dub 01, 2020 11:19 pm

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod Hrebik » pon zář 27, 2021 10:12 pm

mypower.cz píše:Todle je dobry.

Vyborne jako inspirace na rozsireni FVE smerem na jizni stranu od hrany strechy me chaty po hranici pozemku na chate.

Bylo by mozne prozradit kolik cca stala konstrukce?

Konstrukce vysla cca 25 tis v materialu. strojni vybaveni mam, takze pak uz jen ten cas:) Ale ceny se za ten pulrok, co to lezelo v garazi celkem pohly, tak ted nevim,jak to vyjde.
?
Hrebik
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř dub 01, 2020 11:19 pm

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod Hrebik » pon zář 27, 2021 10:33 pm

cipis píše:Ty svodiče jsou tam na 1000V? To jsou asi krapet velké, ani kdyby to bylo vše v sérii, tak to 1000V nedá ...

Ja myslel, ze svodic je primarne k tomu, kdyz ti do toho slehne blesk, tak at to nejde do baraku po dc vedeni. Nepocitam, ze bych tim chtel jistit tech 120V co dava 3S. Nebo se pletu?
?
Hrebik
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř dub 01, 2020 11:19 pm

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod LIX » pon zář 27, 2021 10:44 pm

Hrebik píše:
cipis píše:Ty svodiče jsou tam na 1000V? To jsou asi krapet velké, ani kdyby to bylo vše v sérii, tak to 1000V nedá ...

Ja myslel, ze svodic je primarne k tomu, kdyz ti do toho slehne blesk, tak at to nejde do baraku po dc vedeni. Nepocitam, ze bych tim chtel jistit tech 120V co dava 3S. Nebo se pletu?

Pletieš sa trocha. Ten zvodič čo tam máš ti po údere bleskom prepustí 1000V do regulátoru. K regulátoru sa dáva ešte zvodič ktorý prepustí napätie také, aby sa regulátor nezničil, takže ak máš regulátor do 150v musíš tam dať ešte zvodič na 150v DC.
A ďakujem za radu ohladom tesnenia. ;)
?
LIX
 
Příspěvky: 812
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod Hrebik » úte zář 28, 2021 12:22 am

LIX píše:
Hrebik píše:
cipis píše:Ty svodiče jsou tam na 1000V? To jsou asi krapet velké, ani kdyby to bylo vše v sérii, tak to 1000V nedá ...

Ja myslel, ze svodic je primarne k tomu, kdyz ti do toho slehne blesk, tak at to nejde do baraku po dc vedeni. Nepocitam, ze bych tim chtel jistit tech 120V co dava 3S. Nebo se pletu?

Pletieš sa trocha. Ten zvodič čo tam máš ti po údere bleskom prepustí 1000V do regulátoru. K regulátoru sa dáva ešte zvodič ktorý prepustí napätie také, aby sa regulátor nezničil, takže ak máš regulátor do 150v musíš tam dať ešte zvodič na 150v DC.
A ďakujem za radu ohladom tesnenia. ;)

Aha jasne. chapu. Diky za upresneni. Tak mam tam tento nechat a k regulatoru pridat jeste jeden na tech 150V? Nebo to dat pryc a dat nove na 150V?
?
Hrebik
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř dub 01, 2020 11:19 pm

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod rva » úte zář 28, 2021 6:17 am

U těch svodičů je lepší si nejprve přeměřit, jaké napětí se tam normálně vyskytuje. Moje měniče ISolar SM II mají na + pólu oproti zemi +-398V a na - pólu -530V - +188V. http://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=46&t=7254&p=149865#p149909
Originální Axperty toto snad nemají, ale je lepší si to změřil.
_______________________________________________________________________
33 kWp, LiFePo4 32 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A)
?
rva
 
Příspěvky: 2328
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod LIX » úte zář 28, 2021 8:14 am

Hrebik Ano nechaj tam ten 1000v a pridaj ešte 150v.


Rva Výstup meniča N a PE máš spojené?
?
LIX
 
Příspěvky: 812
Registrován: pon črc 30, 2012 2:43 pm

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod rva » úte zář 28, 2021 11:04 am

Mezi N a PE je 0.4 V, spojené jsou. U těchto měničů to je asi normální, akorát že to člověka normálně nenapadne na co dalšího to má vliv. Nejen, že při odpojených panelech není moc příjemné si na FV vstup sáhnout - je tam 180 V střídavých, ale pokud někdo předpokládá, že mu bude stačit svodiče na 500 V, protože vstup je max. 450 V, tak se šeredně zmýlí a jeden svodič mu odejde.
_______________________________________________________________________
33 kWp, LiFePo4 32 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A)
?
rva
 
Příspěvky: 2328
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod Hyp » sob črc 30, 2022 2:47 pm

Bude pokracovani?
?
Hyp
 
Příspěvky: 115
Registrován: ned zář 19, 2021 6:38 pm

Re: Solarni pristresek na auto

Příspěvekod sisdale » sob črc 30, 2022 8:08 pm

rva píše:Mezi N a PE je 0.4 V, spojené jsou. U těchto měničů to je asi normální, akorát že to člověka normálně nenapadne na co dalšího to má vliv. Nejen, že při odpojených panelech není moc příjemné si na FV vstup sáhnout - je tam 180 V střídavých, ale pokud někdo předpokládá, že mu bude stačit svodiče na 500 V, protože vstup je max. 450 V, tak se šeredně zmýlí a jeden svodič mu odejde.

A uz ti ten svodic odesel? Ja mam N a PE spojeno. Panely v zimnich mesicich pri peknych svetelnych podminkach davaly 430 Voc. Pouzivam svodice Citel DS50VGPVS 500V na dvou invertorech dlouhodobe a ani jeden neodesel. Svodic ma Y koniguraci a i kdyz je na 500V PV, tak stejne zacne nejdrive srazet dle specifikace az pri 600V. Offsetovane DC vuci zemi spolu s AC slozkou neprekonava 600V vuci zemi.

Ono kdyz si projedes vnitrni propojeni soucastek v invertoru, tak zjistis ze diky neexistenci galvanickeho oddeleni mezi outputem a PV vstupem je na PV maximalne vuci zemi tolik co je na PV vstupu. V extremnim pripade je N spojen s PV- a PV+ vuci zemi ma pak stejne napeti jako vuci PV-. Booster na MPPT boardu prohani PV+ pres velkou indukcnost a tam teda pak dochazi ke zvedani napeti na BUS+. Tedy v druhem extremu je typicky PV+ offsetovan vuci N vystupu a PV- vuci zemi ma pak mensi napeti nez mezi PV+ a PV-. Velikost offsetu zavisi na pracovnim bode MPPT. Pri nabitych bateriich a prebytku PV vykonu ma BUS 470 V (odsud plyne onen operativni 450 Voc limit pro MPP tracking; totalni limit 500V je dan limitem napeti kondenzatoru BUS, protoze pak je proste booster na MPPT vypnut uplne). Pri bulk nabijeni baterii odpovida napeti BUS 8-mi nasobku napeti baterie. Ve specialnich pripadech (napeti MPP bodu je vyssi nez 8-mi nasobek napeti baterie) se trackovani MPP bodu neprovadi boosterm na MPPT boardu (booster je deaktivovan), ale buck convertorem nabijeni baterie, ale to velikost napeti PV kontaktu vuci zemi neovlivni je pak na svem extremu symetricky vuci zemi.
?
sisdale
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob črc 02, 2022 8:13 pm


Zpět na Hybridní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Reputation System ©'