Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: ned kvě 28, 2023 2:00 am
Ten nejdůležitější je asi snížení dojezdu. Reálný dojezd klesl prakticky na polovinu. Auto sice s vypnutým topením pořád hlásí dojezd přes 120km, ale prakticky nelze topení nechat vypnuté. Hlavním důvodem je namrzání oken zevnitř. Jakmile ovšem topení zapnete tak počítač píše dojezd kolem 80 km. To je sice reálné, ale pouze pokud jedete trasu jedním zátahem. Jakmile uděláte delší zastávku uprostřed bez možnosti připojit auto na zásuvku, tak si raději ještě 20 km odečtěte na opakované nahřátí auta. Samozřejmě v této situaci plně vynikne výhoda, že Leaf má možnost předtemperovat se v době, když je připojen na zásuvku. Pak nejen, že sedáte do příjemně předehřátého auta, ale ani dopad nízké teploty na dojezd není tak kritický.
Druhým parametrem je teplota v kabině. Topení sice spolehlivě zabrání rosení, nebo namrzání oken, ale 5 kW topení prostě nestačí vytopit kabinu z -20˚C, na požadovaných +20˚C. Takže pokud budou Leaf prodávat s přídavným topením na jakékoli palivo, tak neváhejte a za doplňkové topení si připlaťte. Vyřešíte tím nejen problém poklesu dojezu za extrémních mrazů, ale taky si zajistíte teplo v kabině. Vozidla pro Portugalský, trh kde jsem Leaf kupoval já, ovšem tuto volbu neměla.
"Když jsem elektromobil zakoupil, měl jsem na tachometru 45 000 km, dnes mám již najeto 235 000 km. Takže jsem najel 190 000 km, při nákladové ceně 3 Kč za km, jsem do rukou ropáků NEzaplatil 570 000 Kč. To je reálná úspora elektromobilu vůči spalovacímu vozidlu po pěti letech."
spider207 píše:Zaujímavý článok na idnes..
Pan Taum píše:http://www.roznovan.cz/~kubis/leaf.phpTen nejdůležitější je asi snížení dojezdu.
gupa píše:Takže asi touto cestou to spíše u elektromobilů půjde.
spider207 píše:Ešte k tým elektromobilom - osobne nedávam veľkú šancu spomínaným technológiám, najgeniálnejšie veci sú väčšinou úplne jednoduché až triviálne. A nič také sa zatiaľ nevymyslelo (batérie z dostupných, ľahko obnoviteľných materiálov a pod).
Ondřej píše:http://www.wmmagazin.cz/view.php?nazevclanku=utajena-technologie-k-zazehnani-energeticke-krize&cisloclanku=2011120001
dracekvo píše:Mě by zajímalo, proč nedělají použitelnější elektromobily jako jsou Peugeot 106 atd.. Místo toho vidím různé těžké limuzíny a sporťáky, co nejsou použitelné vůbec na nic.
Jako ideální auto bych si představoval prcek ala 206...
brumlaj píše:Pokud občas potřebuješ něco odvézt/přivést, pak se budeš občas chovat jako ti co auto nevlastní, prostě si dopravu seženeš. Účel elektromobilů je dnes odbourat spalování nafty ve městech - divil by ses, kolik dobytků koupí nový diesel a na první garančce si nechají vypnout filtr pevných částic.
Víš kolik lidiček jezdí autem pouze z domů do práce, na nákup a z5? A na dovolenou letí letadlem? odhaduji tak 95 procent.
Nabitý vůz, půlhodina jízdy, pak 9 hodin nabíjení v práci, pak 10 minut k supermarketu, tam 1 hodina nabíjení, pak 20 minut jízdy domů, 1 hodina nabíjení než se vypravíš do divadla(bazén, fitness, kurt, hokej), pak 30 minut jízdy, pak 2 hodiny nabíjení na parkovišti, pak 30 minut jízdy a doma zase do rána nabíjení. Při zdržení 1 minuta na zapojení/vypojení k nabíjecímu stojanu je někde problém?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků