Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2774
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

poučné počtení :https://www.garaz.cz/clanek/s-hasici-ot ... -internetu

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2244
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií

Příspěvek od fugas »

No když musíš tak musíš.Ale když čtu o tom proškolení a znám podobná proškolení ,už vidím jak shoří auto o dvě stání vedle ,mě ohoří blatník a horlivý proškolený příslušník HZS mi pro sichr hodí auto do rybníka.Asi si ty elektrický značky radši nevezmu :D
Mám si to pojistit proti záplavám?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kovarikp
Příspěvky: 8
Registrován: úte úno 25, 2020 9:12 am

Re: Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií

Příspěvek od kovarikp »

A co kdyby začalo hořet něco takového?
http://www.hybrid.cz/tesla-predstavila- ... e-uloziste
josse
Příspěvky: 1194
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm

Re: Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií

Příspěvek od josse »

kovarikp píše:
A co kdyby začalo hořet něco takového?
http://www.hybrid.cz/tesla-predstavila- ... e-uloziste
Už jsem sem odkaz na dokumentaci od Tesly dával, ... Nechat shořet a chránit ostatní, nebo dle místních předpisů :-) hasit to smí libovolné místní automatické systémy, třeba sprinkler.

U teslích úložišť na bázi 18650/21700 při funkčním vodním chlazení je řetězová reakce skoro vyloučena. Kiwi už to vysvětloval:
Pokud v trubce teče voda, v ohrožení jsou pouze dva články u toho hořícího na dotyk a ty jsou ochlazovány pár milimetrů od vysoké teploty vodou, s nejvyšší pravděpodobností se nedostanou nad 300°C a k řetězové reakci nedojde, vyhoří pouze jediný článek kterému se něco stalo v separátoru. A ani to nemusí nikdy nastat, protože je neustále ochlazován, takže to všechno přijde nejspíš ventilkem.

Když přestane fungovat termal management, pak k řetězové reakci dojit může a u aut jsme to již viděli na YouTube.
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Martin P
Příspěvky: 632
Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
Lokalita: Havlíčkův Brod
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19845
Kapacita baterie [kWh]: 66
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Bezpečnost a nebezpečnost Lithiových baterií

Příspěvek od Martin P »

A představte si vlak na baterky. Ten když chytne, tak snad jedině zatlačit do tunelu a odstřelit.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek